Podjetniški duh Slovencev je nad povprečjem držav EU

Družba Amway že vrsto let pripravlja raziskave o podjetništvu Ager, znotraj katerih preučuje dejavnike, ki vplivajo na to, da se nekdo odloči za podjetniško pot, indeks podjetniškega duha in drugo. V raziskavo je bilo letos vključenih 44 držav. Kaj pravijo izsledki raziskav za leto 2018?
Izsledki raziskave Amway AGER 2018 (Vir: shutterstock.com)

Izsledki raziskave Amway AGER 2018 (Vir: shutterstock.com)

Družba Amway je eno izmed vodilnih svetovnih družinskih podjetij, ki ponuja izdelke za široko uporabo.

Analiza je koristna za spodbujanje podjetniškega okolja

“Pridobivanje boljšega razumevanja, zakaj se ljudje odločijo za ali proti podjetniški dejavnosti in katere oblike podjetij so najbolj privlačne, je koristno za učinkovito spodbujanje podjetniškega okolja,” je dejal predsednik Amwaya Doug DeVos, ki skupaj s svojo ekipo v partnerstvu s prof. dr. Isabell M. Welpe, predsednico za strategijo in organizacijo Šole za management z nemške tehnične univerze Technische Universität München že od leta 2010 pripravlja poročilo AGER.

Delo na terenu opravlja društvo Gesellschaft für Konsumforschung (GFK) iz Nűrnberga. V analizo rezultatov je vključena znanstvena skupnost, ki jo sestavlja 44 akademskih svetovalcev AGER in vse zainteresirane skupine za razmislek (“think tank”) ter akademske in javne ustanove.

V raziskavo je vključenih že 44 držav

Omenjeno poročilo preučuje vpliv notranjih in zunanjih dejavnikov na odločitev postati podjetnik. Letos se je osredotočilo na iskanje odgovorov na naslednja vprašanja:

  • Kaj je tisto, kar spodbuja podjetniški duh?
  • Ali zunanji dejavniki, kot je npr. izobraževalni sistem, vplivajo na vedenje ljudi in dojemanje o izvedljivosti podjetništva?
  • Kakšne so osebne značilnosti ljudi, ki se odločajo za podjetništvo?

Raziskava je vsako leto obširnejša in je tokrat zajela že 44 držav ter vsebuje rezultate, pridobljene z osebnimi in telefonskimi pogovori z več kot 49.000 moškimi in ženskami v starosti od 14 do 99 let.

“To vedenje lahko podjetnikom in vladnim odločevalcem pomaga pri sprejemanju odločitev in sprejemanju rešitev, ki bi večjemu številu ljudi pomaga pri zagonu lastnega podjetja in doseganju svojega polnega potenciala. Več podjetnikov pomeni več priložnosti, večjo gospodarsko rast in več blaginje za vse,” je dodal DeVos.

Analiza notranjih in zunanjih dejavnikov

Letošnja raziskava se je osredotočila na preučitev dveh vidikov, ki ovirajo podjetnike ali jim pomagajo:

notranji dejavniki, kot so npr. zavezanost, pripravljenost prevzeti tveganje, znanje o ustvarjanju denarja;

zunanji dejavniki, kot so npr. delovno okolje njihove države, razpoložljivost tehnologije in naprednost podjetniškega izobraževalnega sistem.

Na vprašanje, v kolikšni meri je njihova država prijazna podjetnikom, so bili odgovori sledeči:

  • 48 % anketirancev meni, da je potrebna tehnologija na voljo;
  • 40 %, da je izobraževalni sistem v podporo;
  • 36 %, da so gospodarske razmere dobre;
  • 34 %, da je delovno okolje primerno in
  • 33 %, da so davki obvladljivi.

Indeks AESI v Sloveniji višji kot v EU

Amwayev indeks podjetniškega duha (AESI) meri tri dimenzije, ki vplivajo na namen osebe, da začne poslovati: željo, izvedljivost in stabilnost glede na socialni pritisk. Povprečje za vse države se je nekoliko zmanjšalo in sicer iz 50 na 47.

Član svetovalnega odbora Amwayevega podjetniškega pregleda 2018 prof. dr. Mitja Ruzzier s Fakultete za Management Univerze na Primorskem je takole pokomentiral objavljene rezultate za Slovenijo: “Eden najbolj presenetljivih rezultatov je še vedno upadanje odstotka AESI rezultatov vseh dimenzij v vseh starostnih skupinah. AESI rezultat za Slovenijo znaša 53 in je nižji od leta 2016 (59) ter precej nižji od leta 2015  (70). Po drugi strani je razvidno, da imajo Slovenci še vedno višji AESI rezultat od svetovnega povprečja (47) in veliko višjega od trenutnega povprečja Evropske unije (42).”

Najbolj zaželena je finančna podpora

Letošnje poročilo je obenem preučilo sposobnosti in odnos anketirancev pri zagonu in vodenju podjetja. Večina anketirancev meni, da so socialno podprti (64 %), da se lahko zavežejo k samostojnemu poslovanju (57 %) in da lahko ustvarijo ideje (52 %). Kljub navedenim podatkom manj kot polovica anketirancev meni, da so sposobni tvegati (47 %) ter da lahko pridobijo poslovni kapital (38 %). Anketiranci si najbolj želijo finančne podpore (23 %), sledi pomoč pri financah, davkih in predpisih (20 %) ter trženju in pridobivanju kupcev/strank (18 %).

Podjetniki težijo k osebnemu stiku s strankami

Najnižje število udeležencev raziskave potrebuje pomoč pri kadrovanju (15 %) in ustvarjanju poslovne ideje (13 %). Globalni rezultati kažejo, da bi se anketiranci raje usmerili v profitno dejavnost (60%) kot neprofitno dejavnost (40%) ter da bi se raje odločili za delo v urbanem območju (64%) in ne na podeželju (36%); s kolektivom (57%) in ne sami (43%); ter osebno (75%) zagotavljanje storitev (54%) strankam kot digitalno (25%) prodajo izdelkov ali storitev (46%).

Močno težnjo k osebnemu stiku s strankami najdemo po celem svetu. Pri tem želi skoraj polovica vseh anketirancev prodajati izdelke ob podpori podjetij, ki dajejo poudarek osebnemu stiku in proizvodnji visoko kvalitetnih izdelkov kot je Amway in drugih podjetij za direktno prodajo.

Najpomembnejša je tržna spretnost

Ruzzier je predstavil še nekaj zanimivih izsledkov za Slovenijo: “Anketiranci, mlajši od 35 let, na prvo mesto uvrščajo človeške vire, trženje sledi na drugem mestu, tretji najpomembnejši vidik pa je upravljanje. Najpomembnejši aspekt za uspeh v podjetništvu, ki ga večina generacij priznava, je potreba po tržnih spretnostih in ne samo to, da imajo pravo ekipo in dober izdelek.”

Sistem omogoča spremembe

Položaj žensk in moških v podjetništvu se po njegovem mnenju bistveno ne razlikuje: “Menim, da je v Sloveniji položaj za začetek poslovanja relativno dober in se ne razlikuje med žensko in moškim glede na zakonodajo, podporo in podobno. Edino, kar se razlikuje, je povezano s spreminjajočo vlogo ženske kot mame, proti “super ženski”, z večino nalog iz tradicionalne vloge, ki se nadgrajuje z novimi pričakovanji. Te spremembe so podrobno opisane v komentarjih lanskega leta na ugotovitve raziskave. Na srečo imamo zelo dober podporni izobraževalni in družbeni sistem, ki omogoča takšne spremembe, ki pozitivno vplivajo na kakovost življenja. Na drugi strani pa ta kakovost življenja zmanjša privlačnost podjetništva.”

“Lahko rečem za večino starostnih skupin, da je splošni položaj za začetek poslovanja relativno dober; nekoliko manj sicer za starejše, saj imajo nekatere upravne omejitve, ki zmanjšujejo privlačnost ideje za začetek podjetništva kot dodaten vir prihodkov. To velja zlasti za tiste, ki so se upokojili relativno zgodaj, zdravi in aktivni,” je zaključil Ruzzier.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

Pivovarna Pelicon je mikropivovarna, ki deluje v Ajdovščini, osrčju Vipavske doline. Vari nefiltrirana, nepasterizirana piva polnega okusa, ki jih lahko najdemo v lokalih po celotni Sloveniji. Anita Lozar in Matej Pelicon sta naša stara znanca, ki smo ju med drugim spoznali v času Kickstarter kampanje. V letu 2017 smo jima podelili naziv mladi podjetnik leta, kar je posledica njunega dobrega dela v preteklih letih. Preberite več >>

Pričenjajo se prijave na izbor Mladi podjetnik leta 2018

Pričenjajo se prijave na izbor Mladi podjetnik leta 2018

Pred nami je osmi izbor za Mladega podjetnika leta, ki zmagovalcem poleg novih poslovnih priložnosti obljublja tudi mamljive nagrade. Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Zmagovalci zadnjih dveh izborov za mladega podjetnika leta se skupaj z ekipo Zavoda mladi podjetnik in Juretom Knezom iz Dewesofta podajajo na podjetniški vikend v Berlin. Preberite več >>

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

KMG Panorganic je v letošnjem letu močno razširilo svojo pridelavo tako v Sloveniji kot tudi v tujini, hkrati pa ekipa kuje nove načrte za prihodnost. Preberite več >>

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini! Preberite več >>

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Matej Pelicon in Anita Lozar iz Pivovarne Pelicon sta mlada podjetnika leta 2017!

Laskavi naziv mladi podjetnik leta letos roma v roke Mateja Pelicona in Anite Lozar iz Pivovarne Pelicon. Petčlanska komisija izbora, ki jo sestavljajo vrhunski strokovnjaki, je imela letos težko delo, saj so bili vsi finalisti izjemno izenačeni. Izbor in podelitev sedmega naziva mladi podjetnik leta sta potekala v NLB Centru inovativnega podjetništva v Ljubljani. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje