Podjetniški duh Slovencev je nad povprečjem držav EU

Družba Amway že vrsto let pripravlja raziskave o podjetništvu Ager, znotraj katerih preučuje dejavnike, ki vplivajo na to, da se nekdo odloči za podjetniško pot, indeks podjetniškega duha in drugo. V raziskavo je bilo letos vključenih 44 držav. Kaj pravijo izsledki raziskav za leto 2018?
Izsledki raziskave Amway AGER 2018 (Vir: shutterstock.com)

Izsledki raziskave Amway AGER 2018 (Vir: shutterstock.com)

Družba Amway je eno izmed vodilnih svetovnih družinskih podjetij, ki ponuja izdelke za široko uporabo.

Analiza je koristna za spodbujanje podjetniškega okolja

“Pridobivanje boljšega razumevanja, zakaj se ljudje odločijo za ali proti podjetniški dejavnosti in katere oblike podjetij so najbolj privlačne, je koristno za učinkovito spodbujanje podjetniškega okolja,” je dejal predsednik Amwaya Doug DeVos, ki skupaj s svojo ekipo v partnerstvu s prof. dr. Isabell M. Welpe, predsednico za strategijo in organizacijo Šole za management z nemške tehnične univerze Technische Universität München že od leta 2010 pripravlja poročilo AGER.

Delo na terenu opravlja društvo Gesellschaft für Konsumforschung (GFK) iz Nűrnberga. V analizo rezultatov je vključena znanstvena skupnost, ki jo sestavlja 44 akademskih svetovalcev AGER in vse zainteresirane skupine za razmislek (“think tank”) ter akademske in javne ustanove.

V raziskavo je vključenih že 44 držav

Omenjeno poročilo preučuje vpliv notranjih in zunanjih dejavnikov na odločitev postati podjetnik. Letos se je osredotočilo na iskanje odgovorov na naslednja vprašanja:

  • Kaj je tisto, kar spodbuja podjetniški duh?
  • Ali zunanji dejavniki, kot je npr. izobraževalni sistem, vplivajo na vedenje ljudi in dojemanje o izvedljivosti podjetništva?
  • Kakšne so osebne značilnosti ljudi, ki se odločajo za podjetništvo?

Raziskava je vsako leto obširnejša in je tokrat zajela že 44 držav ter vsebuje rezultate, pridobljene z osebnimi in telefonskimi pogovori z več kot 49.000 moškimi in ženskami v starosti od 14 do 99 let.

“To vedenje lahko podjetnikom in vladnim odločevalcem pomaga pri sprejemanju odločitev in sprejemanju rešitev, ki bi večjemu številu ljudi pomaga pri zagonu lastnega podjetja in doseganju svojega polnega potenciala. Več podjetnikov pomeni več priložnosti, večjo gospodarsko rast in več blaginje za vse,” je dodal DeVos.

Analiza notranjih in zunanjih dejavnikov

Letošnja raziskava se je osredotočila na preučitev dveh vidikov, ki ovirajo podjetnike ali jim pomagajo:

notranji dejavniki, kot so npr. zavezanost, pripravljenost prevzeti tveganje, znanje o ustvarjanju denarja;

zunanji dejavniki, kot so npr. delovno okolje njihove države, razpoložljivost tehnologije in naprednost podjetniškega izobraževalnega sistem.

Na vprašanje, v kolikšni meri je njihova država prijazna podjetnikom, so bili odgovori sledeči:

  • 48 % anketirancev meni, da je potrebna tehnologija na voljo;
  • 40 %, da je izobraževalni sistem v podporo;
  • 36 %, da so gospodarske razmere dobre;
  • 34 %, da je delovno okolje primerno in
  • 33 %, da so davki obvladljivi.

Indeks AESI v Sloveniji višji kot v EU

Amwayev indeks podjetniškega duha (AESI) meri tri dimenzije, ki vplivajo na namen osebe, da začne poslovati: željo, izvedljivost in stabilnost glede na socialni pritisk. Povprečje za vse države se je nekoliko zmanjšalo in sicer iz 50 na 47.

Član svetovalnega odbora Amwayevega podjetniškega pregleda 2018 prof. dr. Mitja Ruzzier s Fakultete za Management Univerze na Primorskem je takole pokomentiral objavljene rezultate za Slovenijo: “Eden najbolj presenetljivih rezultatov je še vedno upadanje odstotka AESI rezultatov vseh dimenzij v vseh starostnih skupinah. AESI rezultat za Slovenijo znaša 53 in je nižji od leta 2016 (59) ter precej nižji od leta 2015  (70). Po drugi strani je razvidno, da imajo Slovenci še vedno višji AESI rezultat od svetovnega povprečja (47) in veliko višjega od trenutnega povprečja Evropske unije (42).”

Najbolj zaželena je finančna podpora

Letošnje poročilo je obenem preučilo sposobnosti in odnos anketirancev pri zagonu in vodenju podjetja. Večina anketirancev meni, da so socialno podprti (64 %), da se lahko zavežejo k samostojnemu poslovanju (57 %) in da lahko ustvarijo ideje (52 %). Kljub navedenim podatkom manj kot polovica anketirancev meni, da so sposobni tvegati (47 %) ter da lahko pridobijo poslovni kapital (38 %). Anketiranci si najbolj želijo finančne podpore (23 %), sledi pomoč pri financah, davkih in predpisih (20 %) ter trženju in pridobivanju kupcev/strank (18 %).

Podjetniki težijo k osebnemu stiku s strankami

Najnižje število udeležencev raziskave potrebuje pomoč pri kadrovanju (15 %) in ustvarjanju poslovne ideje (13 %). Globalni rezultati kažejo, da bi se anketiranci raje usmerili v profitno dejavnost (60%) kot neprofitno dejavnost (40%) ter da bi se raje odločili za delo v urbanem območju (64%) in ne na podeželju (36%); s kolektivom (57%) in ne sami (43%); ter osebno (75%) zagotavljanje storitev (54%) strankam kot digitalno (25%) prodajo izdelkov ali storitev (46%).

Močno težnjo k osebnemu stiku s strankami najdemo po celem svetu. Pri tem želi skoraj polovica vseh anketirancev prodajati izdelke ob podpori podjetij, ki dajejo poudarek osebnemu stiku in proizvodnji visoko kvalitetnih izdelkov kot je Amway in drugih podjetij za direktno prodajo.

Najpomembnejša je tržna spretnost

Ruzzier je predstavil še nekaj zanimivih izsledkov za Slovenijo: “Anketiranci, mlajši od 35 let, na prvo mesto uvrščajo človeške vire, trženje sledi na drugem mestu, tretji najpomembnejši vidik pa je upravljanje. Najpomembnejši aspekt za uspeh v podjetništvu, ki ga večina generacij priznava, je potreba po tržnih spretnostih in ne samo to, da imajo pravo ekipo in dober izdelek.”

Sistem omogoča spremembe

Položaj žensk in moških v podjetništvu se po njegovem mnenju bistveno ne razlikuje: “Menim, da je v Sloveniji položaj za začetek poslovanja relativno dober in se ne razlikuje med žensko in moškim glede na zakonodajo, podporo in podobno. Edino, kar se razlikuje, je povezano s spreminjajočo vlogo ženske kot mame, proti “super ženski”, z večino nalog iz tradicionalne vloge, ki se nadgrajuje z novimi pričakovanji. Te spremembe so podrobno opisane v komentarjih lanskega leta na ugotovitve raziskave. Na srečo imamo zelo dober podporni izobraževalni in družbeni sistem, ki omogoča takšne spremembe, ki pozitivno vplivajo na kakovost življenja. Na drugi strani pa ta kakovost življenja zmanjša privlačnost podjetništva.”

“Lahko rečem za večino starostnih skupin, da je splošni položaj za začetek poslovanja relativno dober; nekoliko manj sicer za starejše, saj imajo nekatere upravne omejitve, ki zmanjšujejo privlačnost ideje za začetek podjetništva kot dodaten vir prihodkov. To velja zlasti za tiste, ki so se upokojili relativno zgodaj, zdravi in aktivni,” je zaključil Ruzzier.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Zgodba Pivovarne Pelicon dobiva mednarodni pridih

Peto obletnico delovanja pri Pivovarni Pelicon obeležujejo z odmevnimi mednarodnimi sodelovanji s partnerji - pivovarji iz Nemčije, Poljske, Hrvaške in Norveške. Preberite več >>

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Mladi podjetnik leta 2018 je Rok Starič!

Vrhunec letošnje konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! je bil zaključek izbora Mladi podjetnik leta 2018. Prestižni naziv je pripadel Domžalčanu Rok Stariču - Rok´s nut butter d.o.o.. Preberite več >>

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Tattoo care – Z vero vase in v svoj produkt do zvezd

Zdravstvene težave so kranjski podjetnici Jasni Grbić odprle nov pogled na svet. Po operaciji hrbtenice se ni prepustila malodušju. Zagrabila je priložnost, ki se ji je ponudila, ter z mazilom za nego tetovaž Tattoo care postala prava poslovna zvezdnica. Preberite več >>

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

MP konferenca: Kako najti pravi finančni vir za podjetje?

Petkova konferenca Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! bo ob sodelovanju številnih priznanih strokovnjakov postregla tudi z okroglo mizo o različnih načinih financiranja podjetij. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Finalisti MP leta 2018 – Smart Optometry prepričal stroko

Zagonsko podjetje Smart Optometry iz Idrije je z novo rešitvijo za trening vida AmblyoPlay prepričalo komisijo in si zagotovilo mesto v finalu izbora Mladi podjetnik leta 2018. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Rok’s nut butter pred novimi izzivi

Finalisti MP leta 2018 – Rok’s nut butter pred novimi izzivi

“Smo kar jemo, zakaj torej ne bi jedli dobro, da bi se tako tudi počutili,” poudarja Rok Starič, ustanovitelj blagovne znamke Rok's nut butter in finalist izbora Mladi podjetnik leta 2018. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – AGILEDROP usmerjen na globalni trg

Finalisti MP leta 2018 – AGILEDROP usmerjen na globalni trg

Med izbrano peterico finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2018 je svoje mesto našlo tudi ljubljansko podjetje AGILEDROP d.o.o., ki razvija napredne spletne rešitve. Preberite več >>

Finalisti MP leta 2018 – Pokica v finalu razkriva skrivnost

Finalisti MP leta 2018 – Pokica v finalu razkriva skrivnost

Mesto v finalu izbora Mladi podjetnik leta 2018 si je izborilo tudi štajersko podjetje Kokica d.o.o. Uroš Požgan, Alen Velcer, Maja Lukas in Špela Lukas so z blagovno znamko Pokica hitro našli svoje mesto na trgu. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

21.11.2018 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

07.12.2018 od 9:00 do 12:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

13.12.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

17.01.2019 od 15:00 do 19:00
Delavnica: Kako z email marketingom do vrhunskih rezultatov?

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

22.01.2019 od 16:00 do 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Vse za podjetje