Pogoji za določitev velikosti podjetja

Javni razpisi, ki jih objavljajo slovenska ministrstva in javne agencije ter Evropska komisija, so pogosto namenjeni podjetjem ali družbam določene velikosti. Poznamo mikro, majhna, srednja in velika podjetja. Ali poznate pogoje za določitev velikosti podjetja?
Razpisi, velikost podjetja

Pogoji za določitev velikosti podjetja. (Vir slike: Pixabay)

Tako slovenski kot evropski predpisi podjetja oziroma gospodarske družbe glede na velikost delijo na mikro, majhna, srednja in velika podjetja. Opredelitve se večinoma osredotočajo na število zaposlenih in letno bilanco stanja.

Vendar za Slovenijo ne veljajo popolnoma enaka merila kot za Evropsko unijo. Zato se morate še pred prijavo na razpis prepričati, ali vaše podjetje sodi v ustrezno kategorijo glede na merila razpisnika.

V nadaljevanju tako predstavljamo dve različni klasifikaciji podjetij glede na velikost – prva velja za slovenske razpise, druga pa za evropske.

Velikost podjetij v Sloveniji

Slovenska zakonodaja podjetja oziroma gospodarske družbe glede na velikost deli na mikro, majhna, srednja in velika podjetja. Merila za razvrstitev družb določa 55. člen Zakona o gospodarskih družbah.

Pri razvrstitvi so upoštevana naslednja merila, ki se uporabijo na bilančni presečni dan letne bilance stanja:

  • povprečno število delavcev v poslovnem letu,
  • čisti prihodki od prodaje,
  • vrednost aktive, kar pomeni vse premoženje družbe.

Glede na navedena merila poznamo v Sloveniji štiri velikosti podjetij.

Mikro družba oziroma mikro podjetje

Mikro družba je družba, ki izpolnjuje (vsaj) dve od naslednjih meril:

  • povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega deset,
  • čisti prihodki od prodaje ne presegajo 700.000 evrov,
  • vrednost aktive ne presega 350.000 evrov.

Majhna družba oziroma majhno podjetje

Majhna družba je družba, ki glede na prejšnja merila ni mikro družba in ki izpolnjuje (vsaj) dve od naslednjih meril:

  • povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 50,
  • čisti prihodki od prodaje ne presegajo 8.000.000 evrov,
  • vrednost aktive ne presega 4.000.000 evrov.

Srednja družba oziroma srednje podjetje

Srednja družba je družba, ki ni mikro ali majhna družba in ki izpolnjuje (vsaj) dve od naslednjih meril:

  • povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 250,
  • čisti prihodki od prodaje ne presegajo 40.000.000 evrov,
  • vrednost aktive ne presega 20.000.000 evrov.

Velika družba oziroma veliko podjetje

Velika družba je družba, ki ni mikro, majhna ali srednja družba po prej navedenih merilih.

V vsakem primeru med velike družbe sodijo subjekti javnega interesa, borza vrednostnih papirjev in družbe, ki morajo pripraviti konsolidirano letno poročilo.

Prehajanje med kategorijami

55. člen Zakona o gospodarskih družbah opredeljuje tudi možnost prehajanja podjetij med kategorijami oziroma prerazvrščanja. To se zgodi, če družbe na podlagi podatkov zadnjih dveh zaporednih poslovnih let na bilančni presečni dan bilance stanja obakrat presežejo ali nehajo presegati zapisana merila.

Seznam aktualnih slovenskih razpisov si lahko ogledate v naši rubriki Razpisi in v prispevku Aktualni podjetniški razpisi.

Velikost podjetij v Evropski uniji

Evropska komisija je za potrebe javnih razpisov in priprave statističnih poročil pripravila t. i. Smernice za opredelitev mikro, malih in srednje velikih podjetij.

Pri opredelitvi mikro, malih in srednje velikih podjetij se upoštevajo naslednja merila:

  • število zaposlenih,
  • letni promet,
  • letna bilančna vsota.

Kategorijo tako sestavljajo podjetja,

  • ki zaposlujejo manj kot 250 ljudi,
  • katerih letni promet ne presega 50 milijonov evrov ali katerih letna bilančna vsota ne presega 43 milijonov evrov.

Podjetje mora izpolnjevati merilo glede števila zaposlenih, da se šteje za mikro, malo in srednje veliko podjetje. Lahko pa izbira, ali bo upoštevalo merilo glede prometa ali glede zgornje meje bilančne vsote. Podjetju torej ni treba izpolnjevati obeh zahtev in lahko presega eno od njiju, ne da bi to vplivalo na njegov status.

Glede na navedena merila poznamo v Evropski uniji štiri velikosti podjetij.

Mikro podjetja

Mikro podjetja so opredeljena kot podjetja:

  • ki zaposlujejo manj kot 10 ljudi,
  • katerih letni promet ali letna bilančna vsota ne presega 2 milijonov evrov.

Mala podjetja

Mala podjetja so opredeljena kot podjetja:

  • ki zaposlujejo manj kot 50 ljudi,
  • katerih letni promet ali letna bilančna vsota ne presega 10 milijonov evrov.

Srednje velika podjetja

Srednje velika podjetja so opredeljena kot podjetja:

  • ki zaposlujejo manj kot 250 ljudi,
  • katerih letni promet ne presega 50 milijonov evrov ali letna bilančna vsota ne presega 43 milijonov evrov.

Velika podjetja

Velika podjetja so opredeljena kot podjetja, ki niso mikro, mala ali srednje velika podjetja.

Viri: Zakon o gospodarskih družbah, Smernice za opredelitev MSP

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Aktualni podjetniški razpisi

Aktualni podjetniški razpisi

Če vas zanimajo priložnosti za pridobitev povratnih ali nepovratnih sredstev za vaše podjetje, si oglejte pregled aktualnih razpisov z različnih področij za podjetja in posameznike. Pohitite s pripravo dokumentacije, roki za oddajo prijav se hitro približujejo! Preberite več >>

Subvencija za samozaposlitev

Subvencija za samozaposlitev

Subvencija za samozaposlitev je več kot dobrodošla pomoč za vsakega podjetnika začetnika. Tovrstne zagonske pomoči Zavod RS za zaposlovanje ponuja vsakih nekaj let. Kmalu bosta aktualni subvencija za samozaposlitev žensk in subvencija za samozaposlitev mladih do 28. leta. Višina subvencije je 5.000 evrov. Preberite več >>

Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

Kadrovske štipendije so odlična priložnost za podjetja, saj si lahko tako zagotovijo razvoj ustreznega delovnega kadra, ki ga sami izšolajo, to pa spodbuja nadaljnji razvoj podjetja. Mladim štipendistom tako omogočajo izobraževanje ob prejemanju štipendije in zagotovljeno službo. Preberite več >>

Na voljo nove spodbude za raziskovalno razvojne projekte

Na voljo nove spodbude za raziskovalno razvojne projekte

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je objavilo razpis, namenjen sofinanciranju izvajanja RRI projektov podjetij ali konzorcijev podjetij, katerih projektni cilj mora biti nov ali izboljšan izdelek, proces ali storitev, razvit do stopnje, da je potrjen v končni obliki ter primeren za uporabo v realnem okolju. Preberite več >>

Zaposlitve za nedoločen čas za več kot 5.500 brezposelnih mladih

Zaposlitve za nedoločen čas za več kot 5.500 brezposelnih mladih

Zavod RS za zaposlovanje je 4. aprila 2017 objavil javno povabilo, ki delodajalcem omogoča subvencijo 5.000 EUR za zaposlitev brezposelnih, mlajših od 30 let. Ponudbe za trajno zaposlovanje mladih lahko delodajalci oddajo do 31. julija 2019 oziroma do obvestila o zaprtju povabila. Preberite več >>

Slovenski podjetniški sklad razpisuje zagonske spodbude za rast podjetij na področju rabe lesa

Slovenski podjetniški sklad razpisuje zagonske spodbude za rast podjetij na področju rabe lesa

Že drugo leto zapored Slovenski podjetniški sklad skupaj z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo razpisuje spodbude v višini 400 tisoč evrov za rast podjetij na področju rabe lesa, ki bodo okrepile okoli 10 novonastalih podjetij. Preberite več >>

Sofinanciranje udeležbe podjetij na mednarodnih poslovnih dogodkih v tujini

Sofinanciranje udeležbe podjetij na mednarodnih poslovnih dogodkih v tujini

Javna agencija Republike Slovenije za spodbujanje podjetništva, internacionalizacije, tujih investicij in tehnologije SPIRIT Slovenija je objavila javni razpis za sofinanciranje aktivne udeležbe podjetij na mednarodnih poslovnih dogodkih v tujini v letu 2017. Preberite več >>

Spoznajte kandidate za konkretno delo še pred zaposlitvijo

Spoznajte kandidate za konkretno delo še pred zaposlitvijo

Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje še vedno ponuja sredstva na treh javnih povabilih, ki omogočajo delodajalcem, da spoznajo, preizkusijo in usposobijo brezposelne na delovnem mestu, preden se dokončno odločijo glede njihove zaposlitve. Preberite več >>

Z garancijami Slovenskega podjetniškega sklada lažje, hitreje in ceneje do bančnih kreditov

Z garancijami Slovenskega podjetniškega sklada lažje, hitreje in ceneje do bančnih kreditov

Slovenski podjetniški sklad je objavil javni razpis za odobravanje garancij za zavarovanje bančnih kreditov. 92 milijonov evrov razpisanih garancij bodo tudi letos lahko najemala mikro, mala in srednje velika podjetja za kredite, ki jih bodo predhodno odobrile banke. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje