Pogoji za določitev velikosti podjetja

Javni razpisi, ki jih objavljajo slovenska ministrstva in javne agencije ter Evropska komisija, so pogosto namenjeni podjetjem ali družbam določene velikosti. Poznamo mikro, majhna, srednja in velika podjetja. Ali poznate pogoje za določitev velikosti podjetja?
Razpisi, velikost podjetja

Pogoji za določitev velikosti podjetja. (Vir slike: Pixabay)

Tako slovenski kot evropski predpisi podjetja oziroma gospodarske družbe glede na velikost delijo na mikro, majhna, srednja in velika podjetja. Opredelitve se večinoma osredotočajo na število zaposlenih in letno bilanco stanja.

Vendar za Slovenijo ne veljajo popolnoma enaka merila kot za Evropsko unijo. Zato se morate še pred prijavo na razpis prepričati, ali vaše podjetje sodi v ustrezno kategorijo glede na merila razpisnika.

V nadaljevanju tako predstavljamo dve različni klasifikaciji podjetij glede na velikost – prva velja za slovenske razpise, druga pa za evropske.

Velikost podjetij v Sloveniji

Slovenska zakonodaja podjetja oziroma gospodarske družbe glede na velikost deli na mikro, majhna, srednja in velika podjetja. Merila za razvrstitev družb določa 55. člen Zakona o gospodarskih družbah.

Pri razvrstitvi so upoštevana naslednja merila, ki se uporabijo na bilančni presečni dan letne bilance stanja:

  • povprečno število delavcev v poslovnem letu,
  • čisti prihodki od prodaje,
  • vrednost aktive, kar pomeni vse premoženje družbe.

Glede na navedena merila poznamo v Sloveniji štiri velikosti podjetij.

Mikro družba oziroma mikro podjetje

Mikro družba je družba, ki izpolnjuje (vsaj) dve od naslednjih meril:

  • povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega deset,
  • čisti prihodki od prodaje ne presegajo 700.000 evrov,
  • vrednost aktive ne presega 350.000 evrov.

Majhna družba oziroma majhno podjetje

Majhna družba je družba, ki glede na prejšnja merila ni mikro družba in ki izpolnjuje (vsaj) dve od naslednjih meril:

  • povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 50,
  • čisti prihodki od prodaje ne presegajo 8.000.000 evrov,
  • vrednost aktive ne presega 4.000.000 evrov.

Srednja družba oziroma srednje podjetje

Srednja družba je družba, ki ni mikro ali majhna družba in ki izpolnjuje (vsaj) dve od naslednjih meril:

  • povprečno število delavcev v poslovnem letu ne presega 250,
  • čisti prihodki od prodaje ne presegajo 40.000.000 evrov,
  • vrednost aktive ne presega 20.000.000 evrov.

Velika družba oziroma veliko podjetje

Velika družba je družba, ki ni mikro, majhna ali srednja družba po prej navedenih merilih.

V vsakem primeru med velike družbe sodijo subjekti javnega interesa, borza vrednostnih papirjev in družbe, ki morajo pripraviti konsolidirano letno poročilo.

Prehajanje med kategorijami

55. člen Zakona o gospodarskih družbah opredeljuje tudi možnost prehajanja podjetij med kategorijami oziroma prerazvrščanja. To se zgodi, če družbe na podlagi podatkov zadnjih dveh zaporednih poslovnih let na bilančni presečni dan bilance stanja obakrat presežejo ali nehajo presegati zapisana merila.

Seznam aktualnih slovenskih razpisov si lahko ogledate v naši rubriki Razpisi in v prispevku Aktualni podjetniški razpisi.

Velikost podjetij v Evropski uniji

Evropska komisija je za potrebe javnih razpisov in priprave statističnih poročil pripravila t. i. Smernice za opredelitev mikro, malih in srednje velikih podjetij.

Pri opredelitvi mikro, malih in srednje velikih podjetij se upoštevajo naslednja merila:

  • število zaposlenih,
  • letni promet,
  • letna bilančna vsota.

Kategorijo tako sestavljajo podjetja,

  • ki zaposlujejo manj kot 250 ljudi,
  • katerih letni promet ne presega 50 milijonov evrov ali katerih letna bilančna vsota ne presega 43 milijonov evrov.

Podjetje mora izpolnjevati merilo glede števila zaposlenih, da se šteje za mikro, malo in srednje veliko podjetje. Lahko pa izbira, ali bo upoštevalo merilo glede prometa ali glede zgornje meje bilančne vsote. Podjetju torej ni treba izpolnjevati obeh zahtev in lahko presega eno od njiju, ne da bi to vplivalo na njegov status.

Glede na navedena merila poznamo v Evropski uniji štiri velikosti podjetij.

Mikro podjetja

Mikro podjetja so opredeljena kot podjetja:

  • ki zaposlujejo manj kot 10 ljudi,
  • katerih letni promet ali letna bilančna vsota ne presega 2 milijonov evrov.

Mala podjetja

Mala podjetja so opredeljena kot podjetja:

  • ki zaposlujejo manj kot 50 ljudi,
  • katerih letni promet ali letna bilančna vsota ne presega 10 milijonov evrov.

Srednje velika podjetja

Srednje velika podjetja so opredeljena kot podjetja:

  • ki zaposlujejo manj kot 250 ljudi,
  • katerih letni promet ne presega 50 milijonov evrov ali letna bilančna vsota ne presega 43 milijonov evrov.

Velika podjetja

Velika podjetja so opredeljena kot podjetja, ki niso mikro, mala ali srednje velika podjetja.

Viri: Zakon o gospodarskih družbah, Smernice za opredelitev MSP

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Umetna inteligenca (Artificial intelligence) je med podjetniki svetovnega kova, kot sta Elon Musk in Jeff Bezos, izredno pogosta tema pogovorov. Kako pa je z uporabo oziroma razvojem umetne inteligence v Sloveniji? Vabimo vas na brezplačno konferenco AI4GOOD – powered by Huawei, na kateri bomo preverili stanje ter napovedali trende. Preberite več >>

Email Marketing Master Class

Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz. Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo! Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Aktualni podjetniški razpisi

Aktualni podjetniški razpisi

Če vas zanimajo priložnosti za pridobitev povratnih ali nepovratnih sredstev za vaše podjetje, si oglejte pregled aktualnih razpisov z različnih področij za podjetja in posameznike. Pohitite s pripravo dokumentacije, roki za oddajo prijav se hitro približujejo! Preberite več >>

Milijoni evrov za prebojne in inovacijske projekte

Milijoni evrov za prebojne in inovacijske projekte

Sredi avgusta je Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo  objavilo javni razpis za izbor operacij za pilotne in demonstracijske projekte "DEMO PILOTI II 2018". Razpis v vrednosti 56,6 milijona evrov je namenjen razvoju in predstavitvi prebojnih in inovacijskih projektov. Preberite več >>

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Tiko Pro pomaga start-upom in mednarodnim projektom

Podjetje Tiko Pro iz Maribora že vrsto let pomaga podjetjem pri pridobivanju nepovratnih sredstev. Obenem je vključeno v mednarodni projekt ABS Network, ki plete mrežo znanja med slovenskimi in avstrijskimi strokovnjaki na področju učinkovitega koriščenja sončne energije. Preberite več >>

Subvencija za samozaposlitev

Subvencija za samozaposlitev

Subvencija za samozaposlitev je več kot dobrodošla pomoč za vsakega podjetnika začetnika. Tovrstne zagonske pomoči Zavod RS za zaposlovanje ponuja vsakih nekaj let. Trenutno sta aktualni subvencija za samozaposlitev žensk in subvencija za samozaposlitev mladih do 28. leta. Višina subvencije je 5.000 evrov. Preberite več >>

Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

Ali vaše podjetje že nudi kadrovske štipendije?

Kadrovske štipendije so odlična priložnost za podjetja, saj si lahko tako zagotovijo razvoj ustreznega delovnega kadra, ki ga sami izšolajo, to pa spodbuja nadaljnji razvoj podjetja. Mladim štipendistom tako omogočajo izobraževanje ob prejemanju štipendije in zagotovljeno službo. Preberite več >>

Na voljo nove spodbude za raziskovalno razvojne projekte

Na voljo nove spodbude za raziskovalno razvojne projekte

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je objavilo razpis, namenjen sofinanciranju izvajanja RRI projektov podjetij ali konzorcijev podjetij, katerih projektni cilj mora biti nov ali izboljšan izdelek, proces ali storitev, razvit do stopnje, da je potrjen v končni obliki ter primeren za uporabo v realnem okolju. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

26.09.2018 od 12:30 do 17:00
Konferenca: AI4GOOD – powered by Huawei

Umetna inteligenca (Artificial intelligence) je med podjetniki svetovnega kova, kot sta Elon Musk in Jeff Bezos, izredno pogosta tema pogovorov. Kako pa je z uporabo oziroma razvojem umetne inteligence v Sloveniji? Vabimo vas na brezplačno konferenco AI4GOOD – powered by Huawei, na kateri bomo preverili stanje ter napovedali trende.
Preberite več >>

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.10.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za GDPR - zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

16.10.2018 od 16:00 do 18.10.2018 19:00
WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Email Marketing Master Class

24.10.2018 od 15:00 do 18:00
Email Marketing Master Class

Email je eden izmed najmočnejših marketinških kanalov za podjetja vseh velikosti, z enim od najnižjih cen na konverzijo in najvišjo stopnjo uspeha. Še vedno pa ga mnogi neuspešno izkoriščajo. Zato ti bomo na delavnici pokazali, kako zgradiš in maksimalno izkoristiš potencial svojih email baz.
Preberite več >>

Vse za podjetje