»Registracija blagovne znamke lahko prinese tudi boljšo prodajo.«

»Pogosto je vsebina intelektualne vsebine eden od večjih razlogov, zakaj se nek produkt prodaja boljše in več kot drugi. Zato je v tem oziru smiselno ustrezno zaščititi svojo intelektualno lastnino,« pravi Nejc Setnikar, ki pri Zavodu mladi podjetnik strokovno svetuje na področju zaščite blagovnih znamk.

»Registracija blagovne znamke lahko prinese tudi boljšo prodajo.«

Število registracij blagovnih znamk se iz leta v leto povečuje, izstopa zlasti registracija evropskih znamk. Razlog je (tudi) v vse večjem zavedanju pomena varstva intelektualne lastnine, pravi Nejc Setnikar, ki pri Zavodu mladi podjetnik strokovno svetuje na področju zaščite blagovnih znamk.
»Registracija blagovne znamke lahko prinese tudi boljšo prodajo.«

»Pogosto je vsebina intelektualne vsebine eden od večjih razlogov, zakaj se nek produkt prodaja boljše in več kot drugi. Zato je v tem oziru smiselno ustrezno zaščititi svojo intelektualno lastnino,« pravi Nejc Setnikar, ki pri Zavodu mladi podjetnik strokovno svetuje na področju zaščite blagovnih znamk.

»Podjetniki največkrat že na začetku storijo napako, da ne preverijo zasedenosti znamke, ki jo začnejo uporabljati pri poimenovanju svojega produkta. Uporaba enake ali podobne znamke za enako ali podobno blago oziroma storitve namreč pomeni poseg v pravice intelektualne lastnine druge osebe, ki bo takšni uporabi ponavadi nasprotovala,« opozori Setnikar, ki je letos svetoval pri registraciji 35 blagovnih znamk.

Poslovna škoda: tudi več tisoč evrov

Takšna situacija v najslabšem primeru pomeni, da bo podjetnik utrpel veliko škodo, saj bo moral uničiti embalažo, opremljeno s konfliktno znamko, odstraniti blago s polic, odstraniti ves oglaševalski in promocijski material, ter na novo izdelati in uveljaviti znamko. Poslovna škoda se v tem primeru lahko meri tudi v več tisoč evrih: »Imeli smo primer, ko je podjetnik, nasproti kateremu je bila uperjena zahteva po prenehanju uporabe blagovne znamke, s svojo znamko opremil več tisoč kosov embalaže, izdelal prodajno stran in izvedel oglaševalsko kampanjo. To vse bi predstavljalo več tisoč evrov visoko poslovno škodo.«

Kako nastopiti proti kršitelju?

Obstaja pa tudi možnost, da kršitelj kršitev ne odpravi oziroma z njo prostovoljno ne preneha. V tem primeru ima podjetnik na voljo tri vrste ukrepov, pravi Setnikar, in sicer civilne, kazenske in upravne ukrepe. Proti kršitelju lahko sproži zasebno tožbo, ki lahko vsebuje več tožbenih zahtevkov, »kot so prepoved kršitve, odstranitev predmetov kršitve iz gospodarskih tokov, uničenje predmetov kršitve, povrnitev škode in objavo sodbe«. Takšne tožbene zahtevke večinoma rešujejo domača sodišča, lahko pa jih tudi nadnacionalni organi, kot je sodišče Evropske unije.

»Neupravičena uporaba znamke nekoga drugega lahko pomeni tudi izvršitev kaznivega dejanja, ki ga na predlog imetnika znamke preganja policija, okrožno tožilstvo in okrajna sodišča. Zagrožena je kazen do treh let zapora,« pri čemer sta Finančni urad Republike Slovenije in Tržni inšpektorat pristojna za vodenje upravnih postopkov. »Furs se prek carinskih postopkov ukvarja večinoma s prepoznavo in z uničenjem ponaredkov, medtem ko se Tržni inšpektorat ukvarja s kršitvami pravil glede nelojalne konkurence,« pojasnjuje.

Število registracij evropskih znamk se povečuje, na račun tega pa se število prijav nacionalnih in mednarodnih znamk zmanjšuje (Vir sliike: Urad RS za intelektualno lastnino).

Kaj je težava Kitajske?

Zahodni svet je bolj dosleden, regulativa je urejena, predvsem pa se spoštuje in izvaja. »Vzhodni trgi, kot je Kitajska, pa ne dajejo toliko poudarka oziroma v praksi bolj ohlapno izvajajo sprejete mednarodne sporazume s področja blagovnih znamk. Pri tem mislim, da, količinsko gledano, postopkov ne morejo sprovesti tako, da bi bilo to področje tako urejeno, kot bi moralo biti,« razmišlja Setnikar.

Opaža tudi, da podjetniki pogosto napačno ocenijo vrednost zaščite svoje intelektualne lastnine. »Podjetniki morajo znati oceniti, v katerih državah se jim splača zaščititi znamko, kje bodo pripravljeni in sposobni uveljavljati svoje pravice ter kako široko bodo ščitili svojo znamko oziroma znamke.«

Kakšna je prednost registracije blagovnih znamk?

Podjetniki se za registracijo vse pogosteje odločajo, vzrok je predvsem v zavedanju pomena varstva intelektualne lastnine. »Vsebina intelektualne vsebine je pogosto eden od večjih razlogov, zakaj se nek produkt prodaja boljše in več kot drugi. Zato je v tem oziru smiselno ustrezno zaščititi svojo intelektualno lastnino.«

Blagovna znamka je namreč namenjena ločevanju istovrstnega blaga, nekakšnemu prikazu in garanciji izvora ter kakovosti blaga. Potrošnike naj bi opomnila na to, od koga oziroma od kod blago izvira in kakšne so običajne lastnosti tega blaga.

Kakšen bi bil svet, če blagovnih znamk ne bi bilo?

Če blagovnih znamk ne bi imeli oziroma jih poznali, bi se na isti polici lahko pojavila dva enaka produkta, označena z zelo podobno oznako. To bi potrošnike zmedlo, saj ne bi vedeli, ali gre za produkt istega proizvajalca, ki je morda le malenkostno spremenil grafično podobo svoje znamke ali produkt drugega proizvajalca, izpostavi Setnikar. Registracija znamke imetniku registrirane znamke namreč omogoči možnost preprečitve registracije in/ali uporabe enake ali podobne znamke za enakovrstno blago.

Kako ustvariti zgodbo s produktom, ki že obstaja?

»Tistim podjetnikom, ki svojo podjetniško zgodbo gradijo na produktu, ki že obstaja na trgu, kot so na primer ročne ure, bi vsekakor svetoval, da si izberejo neko izvirno ime, kot ga imajo ure Rolex, prek katerega se bodo lahko na trgu ločili od konkurence, ustvarili neke vrste monopol in si našli zveste kupce,« svetuje sogovornik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Finančna pomoč na področju pravic intelektualne lastnine

Urad EU za intelektualno lastnino (EUIPO) je včeraj objavil razpis Sklada za MSP (Ideas Powered for business SME Fund), ki evropskim MSP nudi finančno pomoč na področju pravic intelektualne lastnine. Več >

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Barva kot glavni razlog za nakup določenega izdelka

Ko se znajdemo sredi prodajalnih polic ali pa pregledujemo spletne strani, ki nam nudijo številne izdelke, imajo na nas pomemben vpliv tudi barve. Kako posamezne barve vplivajo na potrošnike? Nekatere nas pomirjajo, druge v nas vzbudijo optimizem, spet tretje pa spodbudijo nakupovalni učinek. Več >

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Registracija blagovne znamke v slabi veri

Vrhovno sodišče RS je v sodbi III Ips 9/2012 odločilo, da v primeru, ko se slaba vera prijavitelja znamke nanaša le na nekatero blago, za katerega je zahteval registracijo znamke, se znamka lahko izbriše le za to blago (ne pa tudi za blago, glede katerega prijavitelj ni ravnal v slabi veri). Več >

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

7 najbolj zanimivih sporov v zvezi z blagovno znamko

Blagovna znamka predstavlja pomemben del strategije poslovanja podjetja. A kršitve pravic intelektualne lastnine so pogoste, zato pogosto prihaja do sporov. Več >

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Več >

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Več >

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike prekinil sodelovanje z Amazonom

Nike je preko platforme za spletno prodajo Amazon od leta 2017 prodajal del svojih izdelkov. Po dveh letih se je odločil za prekinitev sodelovanja, saj se bo raje osredotočil na direkten pristop do svojih strank. Več >

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Apple ohranja naziv najdražje blagovne znamke na svetu

Interbrand je pred kratkim objavil posodobljeno lestvico stotih največ vrednih blagovnih znamk na svetu. V svojem poročilu navaja, da Apple letos ostaja najbolj vredna znamka na svetu. Drugo in tretje mesto na lestvici največ vrednih znamk pa sta zasedla Google in Amazon. Več >

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Registrirajte blagovno znamko na ravni EU

Če poslujete samo v Sloveniji, ta članek ni namenjen vam. Če pa sklepate posle tudi izven dežele pod Alpami, oziroma razmišljate o širitvi svojega relevantnega trga tudi v sosednje države, se vam izplača razmisliti o zaščiti vašega največjega aduta na ravni EU. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki