KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Se uspešni vodje rodijo ali jih lahko ustvarimo?

Spletni velikan Google je porabil več kot desetletje za raziskavo navad in lastnosti uspešnih vodij. Z večnimi dilemami o pravem načinju vodenja svojih zaposlenih se spopadajo tudi v uspešnem slovenskem podjetju D·Labs.
chess-vodja-google

Uspešen vodja mora v vsakem trenutku povleči pravo potezo (foto: Pixabay.com)

Kakšne lastnosti potrebujete za uspešno vodenje ekipe oziroma podjetja? In kako se lahko izboljšate? S takšnimi in podobnimi vprašanji se sooča praktično vsak menedžer. Google je leta 2008 začel z raziskavo, ki je skušala najti najbolj natančne odgovore na ta vprašanja.

S širitvijo podjetja rastejo tudi obremenitve menedžerjev

Za začetek so identificirali osem vedenjskih vzorcev njihovih najuspešnejših menedžerjev in nato skušali te vzorce razviti pri vseh menedžerjih. S časom so zaznali izrazite izboljšave pri zadovoljstvu in uspešnosti zaposlenih. S širitvijo podjetja so konstantno rasle tudi obremenitve menedžerjev, zato je Google nadaljeval z raziskavo in prišel do dodatnih spoznanj.

Katere so lastnosti najboljših Googlovih menedžerjev?

1. Dober trener

Dober trener se skuša izogniti pasti reševanja vsake težave v ekipi, takoj, ko se ta pojavi. Namesto tega skuša omenjeno težavo izkoristiti kot učni moment. Ekipo skuša ob iskanju rešitev za težavo voditi in z njo izmenjevati informacije. Na ta način člani ekipe pridobijo dragocene izkušnje skozi celoten proces reševanja težave.

2. Svoji ekipi nudi svobodo in ni mikromenedžer

Dober vodja nudi svojim zaposlenim dovolj svobode – omogoča jim razvoj novih idej, eksperimentiranje in razvijanje lastnega sloga. Skuša jim zagotoviti vsa potrebna orodja, ki jih potrebujejo za opravljanje svojih nalog. Zaveda se, da vsi sovražijo mikromenedžerje.

3. Skuša ustvariti vključujoče okolje in izkazuje skrb za uspeh ter dobro počutje zaposlenih

Za uspešne vodje je ključnega pomena vzpostavitev zaupanja znotraj ekipe. “V ekipi, kjer se čuti psihološka varnost, se zaposleni lažje odločijo za večje tveganje pri sprejemanju odločitev. Prepričani so, da se nihče ne bo norčeval ali kaznoval zaposlenega, če bo ta naredil napako, postavil vprašanje ali postregel s kakšno novo idejo,” pravijo pri Googlu.

4. Produktiven in usmerjen v rezultate

Najboljši vodje naredijo tudi ljudi okoli sebe boljše. Pravočasno spoznajo, česa je njihova ekipa sposobna in uporabijo pravo mero čustvene inteligence, da motivirajo zaposlene in jim pomagajo izkoristiti ves njihov potencial.

5. Dober v komunikaciji – zna poslušati in deliti informacije

Uspešni vodje znajo prisluhniti – kar jim pomaga pri razumevanju procesov. Svoje znanje in izkušnje znajo deliti, saj se zavedajo, da je transparentnost koristna za ekipo kot celoto. Znajo pohvaliti, obenem pa tudi pravočasno ter konstruktivno izrazijo kritiko.

up-google-vodje

S pravim načinom vodenja pride podjetje lažje in hitreje do uspeha (foto: Pixabay.com)

6. Podpirajo karierni razvoj

Investiranju v svoje zaposlene dajejo uspešni vodje velik pomen. Zavedajo se, da vsi zaposleni ne želijo slediti isti poti, zato jim zagotavljajo različne možnosti izbire. Ne zadržujejo svojih zaposlenih zaradi osebne koristi, temveč jih raje podpirajo in jim pomagajo pri uresničitvi ciljev.

7. Jasna vizija in strategija za podjetje

Uspešni vodje vedo, kam jih vodi pot, obenem pa poskrbijo, da to ve tudi celotna ekipa. Imajo realna pričakovanja glede ukrepov, potrebnih za izvedbo strategije, ter glede vloge vsakega posameznika pri izvedbi le-te.

8. Tehnične sposobnosti za pomoč ekipi

Dobro poznajo svoje delo in so usposobljeni za delo, ki ga nadzirajo. Uspešen menedžer se zaveda, da potrebuje čas za seznanitev z vsakodnevnim delm in izzivi svojih zaposlenih. S tem pridobi zaupanje ekipe.

9. Odprtost za sodelovanje na vseh ravneh

Pravi vodje vidijo širšo sliko in ne ustvarjajo nepotrebne tekmovalnosti z ostalimi ekipami v podjetju. Na ta način delajo za dobro celotnega podjetja.

10. Odločnost pri sprejemanju odločitev

Prevzamejo iniciativo in vodstvo. Sprejemajo zahtevne odločitve in pri tem poskrbijo, da vsi razumejo razloge za sprejemanje teh odločitev. Zavežejo se, da bodo trdno stali za temi odločitvami.

Kako se z vodstvenimi izzivi spopadajo uspešni slovenski podjetniki?

Z izzivi vodenja svojih zaposlenih se vsakodnevno sooča tudi soustanovitelj in partner v podjetju D·Labs Tilen Travnik“Težko je natančno definirati, kakšne so sposobnosti dobrega vodje. Menim, da dobre vodje znajo poslušati in razumeti težave, s katerimi se ukvarja njegova ekipa. Pomembno je, da ob teh težavah znajo reagirati hitro in na preudaren način,” je pojasnil uspešni podjetnik, ki verjame, da se je dobrega vodenja mogoče naučiti.

dlabs-tilen-travnik

“Menim, da dobre vodje znajo poslušati in razumeti težave, s katerimi se ukvarja njegova ekipa,” meni sustanovitelj in partner v podjetju D·Labs, Tilen Travnik (foto: Simon Maljevac)

“Nekaterim je ta sposobnosti prirojena in se lažje z njo spopadejo. Vsak posameznik se lahko s pravim načinom izobraževanja priuči dobrega vodenja. Ta izobraževanja v večini primerov niso strogo strokovna, temveč gre za mehkejši način pridobivanja znanj in vpogled samega vase. Posameznik mora imeti določeno širino. Zagotovo pri tem veliko vlogo igra čustvena inteligenca.”

Ste spregledali poglobljen intervju s Tilnom Travnikom? Zanimivo branje! Kliknite >>

Preprostega recepta za uspešno vodenje ni

V ljubljanskem podjetju D·Labs, ki ima svojo izpostavo tudi v Londonu, se zavedajo, da enostavnega recepta za uspešno vodenje zaposlenih ni. Travnik razkriva, da velik pomen dajejo izobraževanju na to temo.

“Prebiram veliko literature na temo dobrega in pravilnega vodenja ekipa. Kako se lotiti vodenja? Česa se moraš izogibati pri vodenju? Preprostega recepta na žalost ni, saj se stvari od ekipe do ekipe spreminjajo. Večno je prisotna dilema, kakšno je pravo razmerje med demokracijo in avtokracijo pri vodenju ekipe. Naša londonska pisarna je prodajno orientirana in fokusirana na določene nišne storitve. Posledično ne morem povsem natančno primerjati načina vodenja te pisarne z ljubljansko, saj ima kot sem že prej omenil vsaka poslovna enota svoje zakonitosti,” je zaključil Travnik.

Kako teorijo sprovesti v prakso?

Po besedah Googlovih strokovnjakov je identificiranje pravih lastnosti uspešnih vodij le prvi korak. Precej zahtevnejše je teorijo sprovesti v prakso. Nesporno dejstvo je, da vodje z zgoraj navedenimi lastnostmi pomagajo zaposlenim in celotnemu podjetju do uspeha.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Bo startup Della Spina revolucioniral obstoječi princip nakupa očal?

Podjetje Della Spina si prizadeva, da bi bila dioptrijska očala lepega izgleda cenovno dostopna širšemu krogu ljudi. Kupec ima pri tem možnost, da izbrana očala preizkuša en teden, preden se odloči za nakup. Preberite več >>

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

19.04.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje