Skrivnosti uspešnih vodij

Zadovoljstvo v službi temelji na kvaliteti odnosa med zaposlenimi in šefi. V današnjem času, ko smo vsi neprestano v pogonu, nekateri vodilni ne vedo, kako zagotoviti pozitivne službene izkušnje in zadovoljstvo zaposlenih. Pri tem vam lahko pomagajo naslednji nasveti.
Skrivnosti uspešnih vodij

Bi bilo lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? (Vir slike: Pixabay.com)

Ukvarjajte se s posamezniki, ne skupinami

Kot šef ste stalno pod pritiskom, pri čemer lahko hitro pozabite, da so vaši zaposleni edinstveni posamezniki z različnimi interesi, sposobnostmi, cilji in načini učenja. Pomembno je, da svoje delovanje prilagodite svojim zaposlenim. Spoznajte jih, bodite dosegljivi in jim ponudite možnost sestankov na štiri oči. Naloge prilagodite razvojnim potrebam posameznikov. Pri napredovanju pozabite na toge modele kompetenc in karierne lestvice; namesto tega ustvarite priložnosti za rast in razvoj, ki bodo ukrojene po meri ambicij, talentov in sposobnosti vsakega posameznika.

Poudarite namen

Večina zaposlenih ceni delovna mesta, na katerih lahko prispevajo k uresničitvi ciljev in spreminjajo svet, zato veliko podjetij in organizacij poudarja pomen in namen svojega delovanja, da bi povečali angažiranost. Vendar je to tudi naloga direktorja oziroma vodje. Ne zanašajte se na spodbude, kot so bonusi, možnost nakupa delnic ali povišice. Zaposlene morate navdihovati z vizijo, jih soočati z izzivi in spodbuditi njihovo samozavest, da bodo verjeli, da lahko dosežejo zastavljene cilje. Zastavite si jasen cilj, ki bo spodbudil vašo ekipo, ne bojte se visokih pričakovanj in prepričajte zaposlene v to, da verjamete, da so sposobni doseči karkoli.

Osredotočite se na podajanje povratnih informacij (angl. feedback)

Nekatere raziskave kažejo, da le 2 odstotka ameriških direktorjev zaposlenim nudita sprotne povratne informacije. Le 2 odstotka! Veliko šefov se ukvarja le z vsakoletnimi ocenami dela, ki se jih zaposleni večinoma bojijo. Direktorji pogosto združijo podajanje povratnih informacij o razvoju zaposlenih s pogovori o plačilu in napredovanju, zaradi česar so povratne informacije manj učinkovite.

Tradicionalni način ocenjevanja lahko nadomestite s stalnim individualiziranim načinom podajanja povratnih informacij, ki ga uporabljajo najuspešnejši in najboljši šefi. Z zaposlenimi se redno, vsaj enkrat tedensko, pogovarjajte na štiri oči. Vaši komentarji naj bodo jasni, iskreni in konstruktivni; oblikujte jih tako, da bodo pri zaposlenem spodbujali samostojnost in samoiniciativnost.

Ne govorite ves čas … Poslušajte

Zaposleni so najbolj zadovoljni, ko lahko prispevajo nove ideje in prevzamejo odgovornost; delodajalci trdijo, da hočejo prav take zaposlene. Zakaj se torej to ne dogaja pogosteje? Po navadi se težava skriva v šefih, ki so preveč navezani na svoje ideje. Zaposleni se zato sprašujejo, zakaj bi tvegali in predlagali svoje ideje, če so prepričanja njihovih šefov že zacementirana.

Najboljši vodje veliko časa posvetijo poslušanju. Predstavijo probleme in izzive, nato pa postavijo vprašanja, da v iskanje rešitev vključijo celotno ekipo. Nagrajujejo inovativnost in samoiniciativnost ter k takemu delovanju spodbujajo vse člane kolektiva.

Bodite dosledni

Bi bili lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? Če se delovne obveznosti zaposlenih neprestano nepričakovano spreminjajo in če sami ne vedo, kaj pričakovati in kako napredovati, ne bodo motivirani za delo. Zato morate biti dosledni glede svojega načina vodenja, vizije, pričakovanj, podajanja povratnih informacij in pripravljenosti na sprejemanje novih idej. Če morate na nekem področju svoje delovanje spremeniti, na to jasno in pravočasno opozorite svoje zaposlene.

Čeprav vedenje šefa ni zagotovilo za zadovoljstvo zaposlenih, opisane navade lahko izboljšajo zadovoljstvo, angažma in produktivnost celotnega kolektiva. Skupni imenovalec vseh opisanih nasvetov je pozornost. Svoje zaposlene obravnavajte kot posameznike. Vzemite si čas za grajenje njihove samozavesti in oblikovanje svoje vizije ter za stalno in premišljeno podajanje povratnih informacij. Prisluhnite njihovim idejam. Potrudite se, da bo vaše delovanje dosledno. Se sliši kot veliko dela? Saj tudi je. Vendar je vredno.

Vir: HBR

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

V novo leto z učinkovitejšimi sestanki

Ne glede na to, kako pomembni so sestanki, so pogosto povsem neučinkoviti. Izgubljanje rdeče niti pogovora, zamišljenost prisotnih in neupoštevanje zastavljenih ciljev lahko hitro privede do zapravljenega časa. Novo leto prinaša priložnost, ko lahko sestanke naredimo bolj učinkovite. Preberite več >>

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Kateri so najslabši nasveti, ki so jih prejeli danes uspešni podjetniki?

Nasveti izkušenejših kolegov so nekaj, kar podjetniki vedno radi slišijo. Toda od časa do časa se zgodi, da nasvet, ki ga prejmejo, naredi več škode kot koristi. Tudi nekateri izmed danes zelo uspešnih podjetnikov so prejeli takšen nasvet, se ga na daleč izognili - ter uspeli. Preberite več >>

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Zaposlujete? Preberite, kaj pričakujejo vaši bodoči sodelavci!

Konkurenca med mladimi, zlasti med najuspešnejšimi, je vse večja. Najpomembnejši dejavnik pri iskanju primerne zaposlitve, pravijo kandidati, je možnost pridobivanja in razvoja novih spretnosti, sledijo plača, dobro delovno vzdušje, odnosi in uravnoteženost delovnega in zasebnega življenja. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje