Skrivnosti uspešnih vodij

Zadovoljstvo v službi temelji na kvaliteti odnosa med zaposlenimi in šefi. V današnjem času, ko smo vsi neprestano v pogonu, nekateri vodilni ne vedo, kako zagotoviti pozitivne službene izkušnje in zadovoljstvo zaposlenih. Pri tem vam lahko pomagajo naslednji nasveti.
Skrivnosti uspešnih vodij

Bi bilo lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? (Vir slike: Pixabay.com)

Ukvarjajte se s posamezniki, ne skupinami

Kot šef ste stalno pod pritiskom, pri čemer lahko hitro pozabite, da so vaši zaposleni edinstveni posamezniki z različnimi interesi, sposobnostmi, cilji in načini učenja. Pomembno je, da svoje delovanje prilagodite svojim zaposlenim. Spoznajte jih, bodite dosegljivi in jim ponudite možnost sestankov na štiri oči. Naloge prilagodite razvojnim potrebam posameznikov. Pri napredovanju pozabite na toge modele kompetenc in karierne lestvice; namesto tega ustvarite priložnosti za rast in razvoj, ki bodo ukrojene po meri ambicij, talentov in sposobnosti vsakega posameznika.

Poudarite namen

Večina zaposlenih ceni delovna mesta, na katerih lahko prispevajo k uresničitvi ciljev in spreminjajo svet, zato veliko podjetij in organizacij poudarja pomen in namen svojega delovanja, da bi povečali angažiranost. Vendar je to tudi naloga direktorja oziroma vodje. Ne zanašajte se na spodbude, kot so bonusi, možnost nakupa delnic ali povišice. Zaposlene morate navdihovati z vizijo, jih soočati z izzivi in spodbuditi njihovo samozavest, da bodo verjeli, da lahko dosežejo zastavljene cilje. Zastavite si jasen cilj, ki bo spodbudil vašo ekipo, ne bojte se visokih pričakovanj in prepričajte zaposlene v to, da verjamete, da so sposobni doseči karkoli.

Osredotočite se na podajanje povratnih informacij (angl. feedback)

Nekatere raziskave kažejo, da le 2 odstotka ameriških direktorjev zaposlenim nudita sprotne povratne informacije. Le 2 odstotka! Veliko šefov se ukvarja le z vsakoletnimi ocenami dela, ki se jih zaposleni večinoma bojijo. Direktorji pogosto združijo podajanje povratnih informacij o razvoju zaposlenih s pogovori o plačilu in napredovanju, zaradi česar so povratne informacije manj učinkovite.

Tradicionalni način ocenjevanja lahko nadomestite s stalnim individualiziranim načinom podajanja povratnih informacij, ki ga uporabljajo najuspešnejši in najboljši šefi. Z zaposlenimi se redno, vsaj enkrat tedensko, pogovarjajte na štiri oči. Vaši komentarji naj bodo jasni, iskreni in konstruktivni; oblikujte jih tako, da bodo pri zaposlenem spodbujali samostojnost in samoiniciativnost.

Ne govorite ves čas … Poslušajte

Zaposleni so najbolj zadovoljni, ko lahko prispevajo nove ideje in prevzamejo odgovornost; delodajalci trdijo, da hočejo prav take zaposlene. Zakaj se torej to ne dogaja pogosteje? Po navadi se težava skriva v šefih, ki so preveč navezani na svoje ideje. Zaposleni se zato sprašujejo, zakaj bi tvegali in predlagali svoje ideje, če so prepričanja njihovih šefov že zacementirana.

Najboljši vodje veliko časa posvetijo poslušanju. Predstavijo probleme in izzive, nato pa postavijo vprašanja, da v iskanje rešitev vključijo celotno ekipo. Nagrajujejo inovativnost in samoiniciativnost ter k takemu delovanju spodbujajo vse člane kolektiva.

Bodite dosledni

Bi bili lahko zadovoljni s šefom, ki je včeraj delal nekaj, danes pa počne nekaj popolnoma nasprotnega? Če se delovne obveznosti zaposlenih neprestano nepričakovano spreminjajo in če sami ne vedo, kaj pričakovati in kako napredovati, ne bodo motivirani za delo. Zato morate biti dosledni glede svojega načina vodenja, vizije, pričakovanj, podajanja povratnih informacij in pripravljenosti na sprejemanje novih idej. Če morate na nekem področju svoje delovanje spremeniti, na to jasno in pravočasno opozorite svoje zaposlene.

Čeprav vedenje šefa ni zagotovilo za zadovoljstvo zaposlenih, opisane navade lahko izboljšajo zadovoljstvo, angažma in produktivnost celotnega kolektiva. Skupni imenovalec vseh opisanih nasvetov je pozornost. Svoje zaposlene obravnavajte kot posameznike. Vzemite si čas za grajenje njihove samozavesti in oblikovanje svoje vizije ter za stalno in premišljeno podajanje povratnih informacij. Prisluhnite njihovim idejam. Potrudite se, da bo vaše delovanje dosledno. Se sliši kot veliko dela? Saj tudi je. Vendar je vredno.

Vir: HBR

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


3 vaje proti stresu, ki jih lahko delamo za mizo

3 vaje proti stresu, ki jih lahko delamo za mizo

Dnevi, ko imamo polne roke dela, so zasičeni s stresom. Stres je znan ubijalec produktivnosti in kreativnosti. Na delovnem mestu si lahko pomagamo kar sami, brez skodelic kave in morebitnih energijskih napitkov, s katerimi bomo stanje še poslabšali. Preberite več >>

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

4 načini za povečanje produktivnosti pri delu od doma

Delo od doma je za marsikoga hkrati blagoslov in prekletstvo. Neomejen dostop do domačega hladilnika in drugih dobrot, izogib jutranji in popoldanski vožnji v gneči ter možnosti sproščanja na domačem naslonjaču so nekatere izmed prednosti. Kaj pa se zgodi s produktivnostjo? Preberite več >>

Razlika med uspešnimi in neuspešnimi?

Razlika med uspešnimi in neuspešnimi?

Vsak izmed nas se je verjetno že kdaj vprašal, po čem se ločimo od (super) uspešnežev. Kako prebrodijo težke čase, spremembe, in kako se lotijo neuspehov. Veste, v čem se razlikujejo? Preberite več >>

7 dejstev, na katera se ne smemo ozirati na poti do uspeha

7 dejstev, na katera se ne smemo ozirati na poti do uspeha

Uspeh posameznika na zastavljeni poti predstavlja predvsem njegovo miselno naravnanost do zastavljenih ciljev. Ravno to pa predstavlja tudi ključno razliko med uspešnimi in manj uspešnimi. Gre predvsem za razliko v pristopu reševanja težav in ovir, ki pestijo. Preberite več >>

Kako izbrati ime za vaše podjetje?

Kako izbrati ime za vaše podjetje?

Ime vašega podjetja je ena izmed pomembnejših poslovnih odločitev, ki jih morate sprejeti v začetku poslovanja. Včasih se podjetnikom ime podjetja spontano utrne, dostikrat pa proces ni tako enostaven. Podajamo vam nekaj napotkov, ki vam bodo olajšali izbiro imena vašega podjetja. Preberite več >>

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Podjetja nikar ne ustanavljajte sami

Statistika zagotovo ne kaže v prid podjetniškim navdušencem, ki sanjajo o ustanovitvi lastnega podjetja. Kar 8 od 10 podjetjih naj bi namreč propadlo v prvih 18 mesecih poslovanja, je pokazala raziskava, ki so jo opravili pri časniku Bloomberg. Preberite več >>

Oznake: