Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA.
nevio prosen

Nevio Prosen (na računalniškem ekranu) je pred leti s slovenskimi kolegi sodeloval v projektu Coopy (vir: arhiv Coopy)

Slovenski podjetnik Nevio Prosen se lahko pohvali z večletnimi izkušnjami s poslovanjem čez lužo. Po selitvi iz Slovenije se je v ZDA preizkusil kot poslovni analitik pri podjetju Dealer Tire. S prijatelji je ustanovil podjetje Pentasens Inc. in se s produktom Coopy podal v Kickstarter kampanjo. Pred štirimi leti se je v Clevelandu kot IT svetovalec podal na samostojno pot.

Od zaročnega prstana do uspešnega posla

“Že četrto leto se ukvarjam z IT svetovanjem. To delo zajema izdelavo spletnih strani, aplikacij, postavitve računalniškega omrežja in njegovo vzdrževanje. Stranke cenijo to, da jim ni treba za vsako storitev poklicati pet različnih oseb. Delam z majhnimi in srednje velikimi podjetji. Svojo poslovno pot sem začel z eno samo stranko. Ob nakupu zaročnega prstana za svojo sedanjo ženo me je lastnik trgovine povprašal o mojih poslovnih izkušnjah in mi predlagal, da bi zanj postavil spletno trgovino. Takrat sem še delal kot poslovni analitik za večje podjetje, vendar sem potiho razmišljal o samostojni poti. S tem, ko sem ponudil ugodno ceno za storitev, sem prišel do prvega posla in pri isti stranki nato razširil poslovanje na druga področja IT-ja,” se svojih začetkov v “obljubljeni deželi” spominja 35-letni Prosen.

Na podlagi kakovostno opravljene storitve je dobil priporočila tudi pri drugih strankah na področju prodaje zlata in diamantov na debelo in drobno, odvetniških hišah, zavarovalnicah ter družbah, ki se ukvarjajo z obdelavo kovin. Svoje znanje je predstavil tudi kot zunanji IT svetovalec na enem izmed sodnih primerov na Višjem sodišču.

Slovenska podjetja konkurenčna na ameriškem trgu

Prosen še vedno ohranja trdno povezavo z domovino tako v zasebenem kot v poslovnem smislu: “Veliko sodelujem s Slovenci, ki mi marsikdaj priskočijo na pomoč pri razvoju določenih modulov. Komunikacija poteka preko različnih kanalov, tako da omejitev za sodelovanje praktično ni. Še največ težav nam povzroča časovna razlika, ki znaša šest ur, tako da se moramo malce uskladiti. Lahko potrdim, da so slovenska podjetja kakovostna in s svojimi cenami zelo konkurenčna na ameriškem trgu.”

Slovensko – ameriško poslovno združenje SABA

Močna slovenska skupnost v Clevelandu se lahko pohvali s številnimi kulturnimi organizacijami, klubi, slovenskim muzejem, časopisom ter slovensko – ameriškim poslovnim združenjem (SABA). Ta s svojim delovanjem pomaga pri širitvi gospodarskega sodelovanja med obema državama.

“Precej podjetij iz Slovenije me je že kontaktiralo z željo, da bi jim priskočil na pomoč na ameriškem trgu. Mreža kontaktov je vse bolj razširjena, zato se večkrat odprejo prava vrata. Pripravljen sem priskočiti na pomoč vsakomur, ki si želi prodreti na tukajšnji trg. Pomembno je, da vemo eden za drugega in da se povezujemo. Bistvena je dobra ideja in pripravljenost, da se prilagodiš tukajšnjemu trgu. Ni pa nujno, da ideja, ki uspešno deluje v Sloveniji, doživi uspeh tudi v ZDA,” poudarja svetovalec pri SABA.

SABA (Vir: prosenconsulting.com)

SABA (Vir: prosenconsulting.com)

Trumpova davčna politika podpira razvoj manjših podjetij

Prihod Donalda Trumpa na čelo svetovnega gospodarskega in vojaškega velikana je sprožil precejšnje spremembe tudi v poslovnem okolju. Na kakšen način njegove poteze vplivajo na razvoj ameriškega podjetništva?

“V politiko se ne vpletam preveč, vseeno pa dokaj pozorno spremljam gospodarske spremembe. Trump se bori za to, da bi ameriška podjetja svojo proizvodnjo zadržala na domačih tleh. Na davčnem področju je moč opaziti znižanje davkov, kar sem občutil tudi na lastni koži. Očitno Trumpova politika kar v precejšnji meri podpira razvoj manjših podjetij in iz tega vidika sem zadovoljen. Posebnost ameriškega političnega sistema je zagotovo to, da predvolilna kampanja poteka ves čas in se med enimi in drugimi volitvami ne prekine. To vpliva tudi na gospodarske razmere,” opozarja Prosen in obenem razkriva, kako je poskrbljeno za zagon novih podjetij.

Število samozaposlenih v ZDA narašča

“Ko začneš s svojim poslom, si v istem košu kot ostali podjetniki. Med mladimi in starejšimi podjetniki ni razlik. Le od tebe je odvisno, ali boš uspel ali pa propadel. Kot start up podjetje se lahko prijaviš na razne delavnice, ki jih organizirajo mesta ali privatne inštitucije, ki so sponzorirane s strani države. Na voljo so tudi razna združenja, ki mladim omogočajo izmenjavo izkušenj. Veseli me, da sodelovanje poteka tudi med podjetji, ki so si med seboj konkurenčna. Posamezniki iz iste branže si ne konkurirajo, temveč si pomagajo. Po statističnih podatkih je bilo leta 2015 v ZDA približno 15 milijonov samozaposlenih. Občutek imam, da njihovo število narašča.”

Vpliv Melanie Trump na slovensko gospodarstvo

S prihodom Melanie Trump v Belo hišo je marsikdo pričakoval, da se bodo slovenskim gospodarstvenikom na široko odprla vrata v ZDA. A temu vendarle ni tako. Kako gleda Prosen na vpliv tega, da je prva dama Slovenka? “Zagotovo so se nekaterim gospodarstvenikom ta vrata odprla. Po mojem mnenju vendarle premalo izkoriščamo dejstvo, da je žena ameriškega predsednika Slovenka. Morda to tudi premalo cenimo.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Z veganskim čokoladnim moussom v Pariz!

Štirje študentje Univerze v Ljubljani so ustanovili podjetje Z žlico na pot in serijo izdelkov Mousse-have. S svojim veganskim čokoladnim moussom so pred kratkim zmagali na tekmovanju Ecotrophelia Slovenija 2018. Preberite več >>

Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt, ki omogoča sveže in lokalne izdelke po nižji ceni

Projekt Nakupujmo skupaj v organizaciji Društva Eko tim deluje kot vmesni člen med slovenskimi pridelovalci hrane in kupci, ki si želijo na svoji mizi sveže in lokalno pridelane izdelke. S skupnim nakupom živil člani projekta pri prodajalcih za nakup v večini primerov plačajo manj. Preberite več >>

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

“V ZDA stokrat lažje do kredita kot v Sloveniji”

Čarobna dolina reke Soče ponuja podjetnikom obilo priložnosti, a tudi takšnih in drugačnih omejitev. Tudi mladi slovensko - ameriški zakonski par Meinel se ob vodenju hostla in pivovarne Thirsty River sooča s pozitivnimi in negativnimi učinki poslovanja v turističnem biseru. Preberite več >>

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

“Brez pravega načrta ne pomaga niti 10 milijonov evrov”

Leto 2018 je za Domžalčana Roka Stariča, lastnika blagovne znamke Rok’s nut butter, v poslovnem smislu zagotovo prelomno. Naziv Mladi podjetnik leta 2018 je le ena izmed pozitivnih zgodb, ki mu napovedujejo svetlo prihodnost v zahtevnem podjetniškem svetu. Preberite več >>

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Bitnik – od bitcoin bankomatov do lokalne menjave kriptovalut

Podjetje Bitnik že od leta 2014 deluje na področju kriptovalut in tehnologije veriženja blokov. Njihova osnovna dejavnost je povezana z menjavo in nakupovanjem kriptovalut, obenem pa želijo širši javnosti čim bolje predstaviti svet kriptovalut in povezanih tehnologij. Preberite več >>

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Postavljanje smernic z “out of the box” razmišljanjem

Po uspešni pevski in bančniški karieri se je Hajdi Korošec Jazbinšek odločila, da se preizkusi še v svetu podjetništva. Z odprtjem otroške trgovine Hajdi.si je nadaljevala svojo uspešno kariero. Preberite več >>

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Lahko SunContract sproži energetsko revolucijo?

Z uporabo platforme SunContract lahko uporabniki dostopajo do električne energije po nižji ceni. Gre za produkt slovenskega znanja, ki temelji na blockchain tehnologiji. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje