Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA.
nevio prosen

Nevio Prosen (na računalniškem ekranu) je pred leti s slovenskimi kolegi sodeloval v projektu Coopy (vir: arhiv Coopy)

Slovenski podjetnik Nevio Prosen se lahko pohvali z večletnimi izkušnjami s poslovanjem čez lužo. Po selitvi iz Slovenije se je v ZDA preizkusil kot poslovni analitik pri podjetju Dealer Tire. S prijatelji je ustanovil podjetje Pentasens Inc. in se s produktom Coopy podal v Kickstarter kampanjo. Pred štirimi leti se je v Clevelandu kot IT svetovalec podal na samostojno pot.

Od zaročnega prstana do uspešnega posla

“Že četrto leto se ukvarjam z IT svetovanjem. To delo zajema izdelavo spletnih strani, aplikacij, postavitve računalniškega omrežja in njegovo vzdrževanje. Stranke cenijo to, da jim ni treba za vsako storitev poklicati pet različnih oseb. Delam z majhnimi in srednje velikimi podjetji. Svojo poslovno pot sem začel z eno samo stranko. Ob nakupu zaročnega prstana za svojo sedanjo ženo me je lastnik trgovine povprašal o mojih poslovnih izkušnjah in mi predlagal, da bi zanj postavil spletno trgovino. Takrat sem še delal kot poslovni analitik za večje podjetje, vendar sem potiho razmišljal o samostojni poti. S tem, ko sem ponudil ugodno ceno za storitev, sem prišel do prvega posla in pri isti stranki nato razširil poslovanje na druga področja IT-ja,” se svojih začetkov v “obljubljeni deželi” spominja 35-letni Prosen.

Na podlagi kakovostno opravljene storitve je dobil priporočila tudi pri drugih strankah na področju prodaje zlata in diamantov na debelo in drobno, odvetniških hišah, zavarovalnicah ter družbah, ki se ukvarjajo z obdelavo kovin. Svoje znanje je predstavil tudi kot zunanji IT svetovalec na enem izmed sodnih primerov na Višjem sodišču.

Slovenska podjetja konkurenčna na ameriškem trgu

Prosen še vedno ohranja trdno povezavo z domovino tako v zasebenem kot v poslovnem smislu: “Veliko sodelujem s Slovenci, ki mi marsikdaj priskočijo na pomoč pri razvoju določenih modulov. Komunikacija poteka preko različnih kanalov, tako da omejitev za sodelovanje praktično ni. Še največ težav nam povzroča časovna razlika, ki znaša šest ur, tako da se moramo malce uskladiti. Lahko potrdim, da so slovenska podjetja kakovostna in s svojimi cenami zelo konkurenčna na ameriškem trgu.”

Slovensko – ameriško poslovno združenje SABA

Močna slovenska skupnost v Clevelandu se lahko pohvali s številnimi kulturnimi organizacijami, klubi, slovenskim muzejem, časopisom ter slovensko – ameriškim poslovnim združenjem (SABA). Ta s svojim delovanjem pomaga pri širitvi gospodarskega sodelovanja med obema državama.

“Precej podjetij iz Slovenije me je že kontaktiralo z željo, da bi jim priskočil na pomoč na ameriškem trgu. Mreža kontaktov je vse bolj razširjena, zato se večkrat odprejo prava vrata. Pripravljen sem priskočiti na pomoč vsakomur, ki si želi prodreti na tukajšnji trg. Pomembno je, da vemo eden za drugega in da se povezujemo. Bistvena je dobra ideja in pripravljenost, da se prilagodiš tukajšnjemu trgu. Ni pa nujno, da ideja, ki uspešno deluje v Sloveniji, doživi uspeh tudi v ZDA,” poudarja svetovalec pri SABA.

SABA (Vir: prosenconsulting.com)

SABA (Vir: prosenconsulting.com)

Trumpova davčna politika podpira razvoj manjših podjetij

Prihod Donalda Trumpa na čelo svetovnega gospodarskega in vojaškega velikana je sprožil precejšnje spremembe tudi v poslovnem okolju. Na kakšen način njegove poteze vplivajo na razvoj ameriškega podjetništva?

“V politiko se ne vpletam preveč, vseeno pa dokaj pozorno spremljam gospodarske spremembe. Trump se bori za to, da bi ameriška podjetja svojo proizvodnjo zadržala na domačih tleh. Na davčnem področju je moč opaziti znižanje davkov, kar sem občutil tudi na lastni koži. Očitno Trumpova politika kar v precejšnji meri podpira razvoj manjših podjetij in iz tega vidika sem zadovoljen. Posebnost ameriškega političnega sistema je zagotovo to, da predvolilna kampanja poteka ves čas in se med enimi in drugimi volitvami ne prekine. To vpliva tudi na gospodarske razmere,” opozarja Prosen in obenem razkriva, kako je poskrbljeno za zagon novih podjetij.

Število samozaposlenih v ZDA narašča

“Ko začneš s svojim poslom, si v istem košu kot ostali podjetniki. Med mladimi in starejšimi podjetniki ni razlik. Le od tebe je odvisno, ali boš uspel ali pa propadel. Kot start up podjetje se lahko prijaviš na razne delavnice, ki jih organizirajo mesta ali privatne inštitucije, ki so sponzorirane s strani države. Na voljo so tudi razna združenja, ki mladim omogočajo izmenjavo izkušenj. Veseli me, da sodelovanje poteka tudi med podjetji, ki so si med seboj konkurenčna. Posamezniki iz iste branže si ne konkurirajo, temveč si pomagajo. Po statističnih podatkih je bilo leta 2015 v ZDA približno 15 milijonov samozaposlenih. Občutek imam, da njihovo število narašča.”

Vpliv Melanie Trump na slovensko gospodarstvo

S prihodom Melanie Trump v Belo hišo je marsikdo pričakoval, da se bodo slovenskim gospodarstvenikom na široko odprla vrata v ZDA. A temu vendarle ni tako. Kako gleda Prosen na vpliv tega, da je prva dama Slovenka? “Zagotovo so se nekaterim gospodarstvenikom ta vrata odprla. Po mojem mnenju vendarle premalo izkoriščamo dejstvo, da je žena ameriškega predsednika Slovenka. Morda to tudi premalo cenimo.”

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

05.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje