Top 5 slovenskih IndieGoGo kampanj
Kampanja skupine Laibach je bila letos najbolj uspešna slovenska kampanja na IndieGoGo (Vir celotnega slikovnega materiala: IndieGoGo).
Pred dnevi smo predstavili lestvico top 10 slovenskih Kickstarter kampanj, tokrat predstavljamo lestvico petih najbolj uspešnih kampanj na IndieGoGo. Platforma med slovenskimi ekipami ne velja za najbolj priljubljeno, je pa precej bolj »svobodna« platforma kot Kickstarter. Na njej je namreč manj omejitev, poleg tega pa pogoji za preverbo niso tako strogi. Tako se lahko na primer na njej predstavljajo projekti, ki zbirajo finančna sredstva za alkoholne pijače, medicinske pripomočke in druge izdelke, ki jih Kickstarter dosledno prepoveduje.
Pogoj za uvrstitev na lestvico je presežen zastavljeni cilj in zbranih vsaj 2.500 dolarjev (približno 2.300 evrov). Upoštevali smo zgolj tiste, ki so se končale v letošnjem letu (in se začele v lanskem). Na platformi je sicer še nekaj aktivnih slovenskih kampanj, ki so že presegle zastavljeni cilj, končale pa se bodo naslednje leto.
5. mesto: Help Anja through her rehabilitation
Srčen projekt, ki je za malčico Anjo zbiral dva tisoč dolarjev za potrebe terapije. Anja je imela pri starosti šestih mesecev nesrečo med igranjem. Padla je iz višine 30 centimetrov in se udarila v glavo. Prišlo je do poškodb možganov. Sledilo je obdobje operacij, malčica je bila kar 30 dni v komi in se okužila z meningitisom. Anja je danes fizično prizadeta.
Po dveh mesecih na Pediatrični kliniki v Ljubljani, je tri mesece preživela na Univerzitetnem rehabilitacijskem inštitutu Soča, kjer je imela številne intenzivne terapije. Starši so v želji po hitrejšemu izboljšanju zdravja (terapije so izredno drage) za pomoč prosili skupnost IndieGoGa. Ob koncu so zbrali 2.600 dolarjev.
4. mesto: Palmieri Dessert Wines
Podjetje Palmieri se je poleti na platformi predstavljalo z refoškovimi deserti. Vanj so namreč vmešali vino refošk iz slovenskega primorja, gozdne borovnice, domači rum in cvetlični med, nato pa nadgradili še z dvema okusoma, z belim tartufom in burbonsko vaniljo. Za cilj so si zastavili 3.000 dolarjev, zbrali pa so dobrih 4.600.
Projekt je podprlo 52 podpornikov, ki so skupaj naročili več kot 260 steklenic refoškovega deserta. Največ naročil je prišlo iz Slovenije, zanimanje pa so poželi tudi iz tujine, in sicer iz Švice, Švedske, Nizozemske, tudi Azije. Podjetju se odpirajo nova vrata, so nam povedali v pogovoru za Mladi podjetnik. Sklenili so dogovor s kitajskim kupcem, naročilo prvega kontejnerja je že v pripravi, v dogovorih pa so tudi za vstop na ameriški trg.
3. mesto: AK Operator – The Modern Guide to a Legendary Rifle
25.582 dolarjev je zbrala ekipa treh mladih Slovencev, ki so se na platformi predstavljali s kampanjo AK Operator – The Modern Guide to a Legendary Rifle, za cilj pa so si zastavili devet tisoč dolarjev.
S sredstvi je ekipa Polenar Tactical, ki se na YouTubu predstavljajo z istoimenskim kanalom, na njem pa najdete posnetke o odgovornem in varnem ravnanjem z orožjem, omogočila izdelavo delno dokumentiranega filma o različnih tehnikah in varnem ravnanju s puškami kalašnikov.
2. mesto: NeverLose: Ski and Snowboard Tracker & Anti-Theft
Bluetooth naprava za iskanje in varovanje smuči Neverlose je plod dela avstrijsko-slovenske ekipe, slovenski del predstavlja Grega Gostinčar. Napravo, ki so jo v zadnjih mesecih dodobra izpopolnili, njeno delovanje pa preverili na številnih smučiščih, so na platformi predstavili predvsem zaradi promocije v Evropi in ZDA, ki se predstavljata kot glavna trga startupu.
Ekipa je zastavljeni cilj 30 tisoč dolarjev presegla, skupaj so zbrali nekaj več kot 40 tisoč dolarjev. Projekt je podprlo 185 podpornikov.
1. mesto: Let´s bring Laibach back to America!
Skupina Laibach je maja letos zbirala finančna sredstva v višini 25 tisoč dolarjev. Ta so jim omogočila sredstva za izvedbo severnoameriške turneje, kamor so se podali prvič po letu 2008. Ekipa se je za množično financiranje odločila zaradi sprememb na trgu. Skoraj 70-odstotni upad v prodaji albumov in skladb je številne glasbenike prisilil, da so manj izbirčni pri izbiri živih nastopov, prisiljeni so pristati tudi na nižja plačila.
Trboveljska skupina je zbrala kar 52.592 dolarjev in postala najbolj uspešna slovenska kampanja na IndieGoGo letošnjega leta in nasploh. Prejšnji rekord je bil v rokah mladega podjetnika Andreja Nastrana, ki se je na platformi predstavljal s pametnim zalivalnikom Daisy.si.