Tri slovenske inovacije za smučarje

Medtem ko se nekatera slovenska smučišča že pripravljajo na odprtje nove smučarske sezone, smo pokukali, katere slovenske izume lahko ljubitelji smučanja uporabijo med vijuganjem po belih strminah.
Tri slovenske inovacije za smučarje

Levo na sliki izocentričnih smuči Meltum, v sredini dodatek Skiclick in desno smučarski čevelj z integriranim gretjem, pod katerega se je podpisalo podjetje Alpina (Vir slike: Matej Karničnik/Forum inovacij).

Slovenci smo smučarski narod, ta šport nam je v krvi, v krvi pa so nam tudi inovacije. To je vnovič dokazala predstavitev inovacij na 10. Slovenskem forumu inovacij. Tokrat smo se osredotočili zgolj na tiste, ki služijo užitkom ob smučanju. Vse od smuči, ki imajo visoko lastno frekvenco nihanja, kar prinaša boljšo odzivnost in visoko natančnost vožnje, do čevlja, ki rešuje problem slabe prekrvavitve in mrzlih stopal v čevlju pa do pripomočka, ki bo soseda na smučarski progi opozoril na vas.

Aktivni rekreativni smučar v vlogi inovatorja

Izocentrične smuči Meltum so smuči, ki prinašajo novo obliko in konstrukcijo, nudijo lažjo vodljivost, so okretnejše in hitrejše od ostalih rešitev, dostopnih na trgu. Njihov inovator, aktivni rekreativni smučar, je prepoznal slabost carving smuči; opazoval je mlade smučarje, ki trenirajo in si zaradi redne uporabe smuči že v mladosti nakopljejo kup poškodb. To ga je dodatno spodbudilo k razvoju izdelka, ki ne bi ogrozil njihovega zdravja. V sodelovanju s podjetjem Meltum je razvil smuči, pri katerih je razporeditev sil na smučarjevo telo ugodnejša, nanj pa delujejo manjše sile. Jedro inovacije je vzpostavitev izocentra, gre za spreminjajoči center zavoja, ki je odvisen od položaja smučarjevega telesa, obremenitve smuči in geometrije telesa.

»Razvoj izocentričnih smuči je trajal več kot pet let, finančni vložek pa je znašal 50 tisoč evrov,« so nam zaupali v podjetju Meltum. Izdelek ravno v tem času prihaja na trg, v prvi fazi se bodo osredotočili na avstrijski, nemški in švicarski trg. Do konca prihodnjega leta načrtujejo prodajo 100 parov smuči, cena za en par se giblje od 1.500 do 2.000 evrov.

Katere so najboljše inovacije na svetu, preverite tukaj >>

Smuči so izdelane ročno, po naročilu, proizvodnja pa poteka v Sloveniji. »Mesečno lahko proizvedemo 200 parov smuči,« pravijo iz podjetja, kjer dodajajo, da bodo ob večjem povpraševanju tudi zaposlovali.

Na smučanje brez mrzlih nog

Če vas na smučanju pogosto zebe, potem so spodnje vrstice kot nalašč za vas. Podjetje Alpina je razvilo smučarski čevelj z integriranim gretjem, ki je sestavljen iz dveh inovacij – materiala 4Dry, ki dopušča čevlju, da diha, hkrati pa preprečuje vodi, da bi vdrla v čevelj, ter ogrevanje InTemp, ki je »prvo popolnoma integrirano gretje v smučarskem čevlju na svetu«.

Razvoj posebnega smučarskega čevlja je trajal približno dve leti, sporočajo iz podjetja, težko pa ocenijo finančni vložek, saj je pri projektu sodelovalo več služb v tovarni. Njihova interna ocena je, da so do faze, ko je bil produkt pripravljen za redno proizvodnjo, razvoju namenili okoli 10 tisoč evrov.

Inovacijo, ki je nadvse uporabna, so že uporabili pri lovskih modelih obutve, saj imajo lovci podobno težavo kot smučarji, »ko na preži dalj časa mirujejo in potrebujejo neko dodatno ogrevanje stopal.« Kot so nam pojasnili v Alpini, se podobne rešitve pojavljajo tudi pri motoristični in delovni opremi za jakne, hlače ter rokavice.

Cena čevlja je od slabih 360 evrov naprej, na voljo pa so tako moški kot ženski modeli. »Severna Amerika in Evropa sta največja trga in tu smo tudi mi prisotni,« z novim produktom pa si želijo povečati svoj delež prodane obutve v višjem cenovnem razredu in povečati prepoznavnost blagovne znamke kot take. Čeprav so na trg z novim čevljem komajda zakorakali, so prodali že okoli 5 tisoč parov inovativnih čevljev. »Ker bo to letos prvi pravi test takšne obutve na trgu, je od tega veliko odvisno. Če bo vse tako, kot je treba, lahko pričakujemo še veliko večje prodajne količine,« proizvodnja pa poteka v tovarnah Alpine, nekaj v njihovih tovarnah v Romuniji, precejšen del pa v Žireh. »Dodatnega zaposlovanja ne načrtujemo,« so nam še sporočili.

Skiclick išče partnerja

»Na idejo sem prišel med smučanjem, ko sem želel drugemu smučarju sporočiti, da smučava vštric, vendar drugače, kot da zavpijem, tega nisem mogel storiti,« pravi Jenisej Lakota, izumitelj smučarskega dodatka Skiclick. Tega namestimo na smučarsko palico, z mehanskim zvočilom pa po lastni presoji sporočimo drugim smučarjem svojo prisotnost. »Tako preprečimo trk in aktivno poskrbimo za svojo in tujo varnost,« razloži Lakota.

Za končno obliko produkta je bilo potrebnih šest prototipnih izvedb in nekaj mesecev dela, produkt pa je bil preizkušen na slovenskih in avstrijskih smučiščih. »Ideja, koncept, prototipiranje, zbiranje mnenj ter preizkuse sem opravil sam, razen testov na naključnih smučarjih, ki so želeli sodelovati,« pravi sogovornik, ki razkriva, da je za razvoj porabil okoli tisoč evrov.

Skiclick na trgu še ni, saj je Lakota še v iskanju partnerja, tako s finančnega vidika kot tudi zaradi potreb vstopa na trg. »Tržišče predstavljajo vse države, kjer je prisotno smučanje na urejenih smučiščih. Na svetu je 115 milijonov smučarjev in s tem potencialnih kupcev,« je konkreten. Cena izdelka še ni določena, prodajni načrti pa bodo odvisni od partnerjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje