
Za nakup podjetja LinkedIn se je zanimalo vsaj pet podjetij. (Vir slike: Pixabay)
V finančnem poročilu je zapisano, da so se pogajanja o nakupu med Jeffom Weinerjem in Satyem Nadellom, izvršnima direktorjema LinkedIna in Microsofta, začela že 16. februarja letos, le 12 dni po tem, ko je zaradi nizkih prihodkov cena delnic podjetja LinkedIn začela strmo padati. Če prodaja delnic podjetju Microsoft ne bo izvedena, bo moralo podjetje LinkedIn plačati 725 milijonov dolarjev globe, je med drugim razvidno iz objavljenih dokumentov.
Dokumenti navajajo tudi, da so se za nakup podjetja zanimala še štiri druga podjetja, ki pa niso poimensko navedena.
Znano je, da je ponudbo za nakup oddalo podjetje Salesforce. Na podlagi dokumentov lahko domnevamo, da so predstavniki tega podjetja za delnico LinkedIna ponudili 200 dolarjev, kar je sicer več kot Microsoft, ki je za vsako delnico plačal 196 dolarjev. Razlika je v tem, da gre pri Microsoftovem nakupu za plačilo v gotovini, Salesforceova ponudba pa je vključevala tako gotovino kot delnice, zaradi česar bi bila končna nakupna cena nižja.
Predstavniki podjetja LinkedIn so se po navedbah v poročilu o prodaji podjetja pogovarjali tudi z najmanj tremi drugimi podjetji, vendar iz dokumentov ni jasno razvidno, ali je šlo za resne potencialne kupce ali so se konkurenčna podjetja le zanimala za finančno stanje LinkedIna in njegove strategije.
Strokovnjaki predvidevajo, da so se v določeni fazi za nakup LinkedIna zanimala naslednja podjetja: Alphabet (Google), IBM, Oracle in Facebook.
Google si prizadeva, da bi s pomočjo storitev, ki jih ponuja, uporabniki upravljali z vsemi področji svojega življenja. Hkrati se z matičnim podjetjem Alphabet intenzivno širi tudi na področje podjetništva s poudarjanjem primernosti storitev v oblaku za uporabo v podjetjih in organizacijah. Če bi Google pod svoje okrilje pridobil še LinkedIn, bi tako lahko svojim uporabnikom ponudil celovito prodajno storitev: od začetne infrastrukture in storitev za povezovanje, komunikacijo in prodajo do programskega vmesnika za uporabo v podjetju.
Čeprav je družabno omrežje Facebook v prvi vrsti namenjeno zasebnemu, ne poklicnemu povezovanju med uporabniki, se podjetje v zadnjem času ukvarja tudi z razvojem storitev za podjetja. Zato je verjetno, da so v podjetju razmišljali o nakupu LinkedIna, hkrati pa so si lahko v času pogajanj pobliže ogledali njegovo delovanje.
Če bi podjetje LinkedIn pristalo v lasti podjetja Oracle, bi to lahko svojim uporabnikom ponudilo celovito rešitev za področja prodaje, pridobivanja strank in upravljanja z zaposlenimi. Prav tako bi podjetju Oracle koristile LinkedInove informacije o tem, kako ljudje komunicirajo v profesionalnih situacijah.
Vir: TechCrunch