Zakaj lahko Twitter postane novi Yahoo

Twitter je nekoč veljal za posebno darilo tehnološki industriji. Pred skoraj tremi leti je to podjetje šlo na borzo. Danes pa je slika drugačna: število uporabnikov se ne povečuje kot na ostalih družabnih omrežjih. Vse bolj se govori o prodaji podjetja. To je prava odločitev, pravijo analitiki.
Zakaj lahko Twitter postane novi Yahoo

Twitter, na čelu katerega je Jack Dorsey, vse intenzivneje razmišlja o prodaji (Vir slike: YouTube).

Podobno zgodbo pri tehnoloških podjetjih smo že videli. Pravzaprav ga lahko zlahka postavimo ob bok Yahooju, je prepričan ameriški novinar Steve Kovach. Fluktuacija direktorjev, ki nimajo prave usmeritve, je ena od vzporednic med podjetjema. Twitter, ki se je predstavljal kot mogočna platforma, je bil pred leti v očeh mnogih prihodnost interneta, ki pa se je znašel v krizi identitete in z vprašljivo strategijo za rast.

Twitter zavajal delničarje

Twitterjevo vodstvo si dolgo ni priznalo slabih razmer. Na letnih dogodkih je delničarjem obljubljalo rast, besedam primerno je rasla tudi vrednost delnic. Obljube niso postale resničnost, zato ni presenetljiva tožba, ki je pred dnevi prispela na naslov podjetja. Toži ga eden od delničarjev, ki trdi, da je družabno omrežje zavajalo delničarje glede svoje rasti. Twitter je namreč novembra 2014 obljubil rast mesečno aktivnih uporabnikov na 550 milijonov v srednjeročnem pogledu, v dolgoročnem pa kar na milijardo. Februarja prihodnje leto je bilo podjetje še bolj optimistično in z obljubami povzročilo 17-odstotno rast delnic v zgolj enem dnevu. Pogled na današnje številke pa kaže, da ima zgolj 313 milijonov aktivnih uporabnikov.

Zgodba večletne stagnacije se konča z obupano prodajo

Če se podjetje ne bo kmalu prodalo, Twitter tvega podobno usodo kot Yahoo: večletno stagnacijo, obdobje, v katerem ne bo prišlo do napredka, fokus podjetja pa bo usmerjen na vse tisto, kar s pravim poslom nima prav nobene veze. Zgodba se konča z obupano prodajo majhnega dela podjetja, katerega vrednost je zanemarljiva, je prepričan Kovach.

Ravno v tem času Twitterjevci vse bolj razmišljajo o prodaji. Govora je o 30 milijardah dolarjev. Za primerjavo, Yahoo je nekoč posedoval delež trga, vreden kar 125 milijard dolarjev, pa je letos v roke Verizona pristal za 4,8 milijard dolarjev. To je le osem let potem ko je Microsoft zanj ponudil 42 milijard dolarjev. Ponudba, ki jo je Yahoojevo vodstvo trmasto zavrnilo.

Odpuščanja in prestrukturiranje ne more prinesti rasti

Vodstvo Twitterja, predvsem Jack Dorsey bo označeno za pravega hazarderja, če ne pristane na prodajo in znova poskuša rešiti stvari na lastno pest. The New York Times omenja še eno možnost poleg prodaje – prestrukturiranje, ki bi lahko pomenilo tudi vnovično odpuščanje in odcepitev mobilne oglaševalske platforme MoPub in storitve Vine. Čez podobne korake je Twitter v preteklosti že šel. Kakšen je bil učinek? Z vidika povečanja števila uporabnikov prav nikakršen. Zato Kovach meni, da je Yahoo prava lekcija. Številni vali odpuščanj in nenehna prestrukturiranja ne morejo prinesti rasti.

Moči in vpliva ne moremo zanikati

Kljub številnim težavam, Twitter ohranja privlačno prednost. Orodje, ki zajema novice, privlači zvezdnike, svetovne voditelje, aktiviste, oglaševalce. V njem so podatki, zanimivi za največja podjetja, kot sta Google in Salesforce. Nihče ne more zanikati njegove moči in vpliva, kljub vse manjši bazi aktivnih uporabnikov.

Kultura podjetja je vedno slonela na ponosu, morda je zato tudi zavrnilo ponudbo Facebooka, ki jo je podal ob svojih začetkih. Medtem ko Dorsey, eden od soustanoviteljev podjetja, nima večinskega odločevalskega deleža (kot ga imajo Mark Zuckerberg, Larry Page in Sergey Brin), postaja vse večje vprašanje, kako dojemljiv je do ideje o prodaji deleža in podjetja.

Prihodnost podjetja ni odvisna le od same odločitve vodstva, temveč tudi od kupca. Kakšna bo njegova vizija, bo ohranil družabno omrežja, dodal funkcionalnosti ali pa le izkoristil bogato bazo podatkov? Kovach je prepričan, da je Yahoojevo izgubljeno desetletje Twitterjeva prihodnost.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

WEBINAR! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Konferenco Trendi digitalnega marketinga 2020 bomo zaradi COVID-19 izvedli v obliki webinarja! Že tretjič zapored vas  vabimo na spletno konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.   Preberite več >>


5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Preberite več >>

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Preberite več >>

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Preberite več >>

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Preberite več >>

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Preberite več >>

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Preberite več >>

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Preberite več >>

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Preberite več >>

Oznake: , ,
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

Vse za podjetje