Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Trenutni trendi so zelo nenavadni. Podjetja na vse lažji način pridobivajo podatke. V trenutnem času prihaja do gibanja, povezanega z big data, je prepričan Pedro Gardete, profesor marketinga. Poudarja dilemo podatkov, ki se odvija v zadnjem času.
Zakaj mora oglaševalce zanimati big data

Zakaj so podatki tako pomembni in zakaj lahko več podatkov včasih pomeni tudi slabo (Vir slike: Bigstockphotos).

Razvoj marketinga in oglaševanja je pripeljal do te točke, da se danes lahko oglaševalci povezujejo z oboževalci prek personaliziranega oglaševanja. Oglaševalci poznajo kar nekaj podatkov o tem potrošniku, kaj rad kupuje (te lahko pridobi na primer na podlagi preteklih nakupov), zato se postavlja vprašanje, zakaj ne bi te podatke uporabil in z njimi prilagodil svoje sporočila za tega prav določenega uporabnika.

Oglaševalci lahko pridobivajo podatke o svojih potrošnikih, na podlagi katerih lahko oglaševalec pripravi sporočilo, potrošnik pa se bo sam odločil, ali bo izvedel nakup ali ne.

Gardete je prepričan, da z dajanjem informacij dajemo možnost za targetiranje. Zato lahko upravičeno rečemo, pravi, da lahko druga stran te informacije uporabi tudi proti nam.

Bistveno vprašanje marketinga je, ali lahko trgovcem zaupamo. Trenutna zakonodaja oglaševalcem daje možnost, da rečejo, da imajo najboljši hamburger v mestu ali pa najbolj trendovske majice, pravi profesor. V realnosti pa je težko reči, ali so te trditve resnične. Večinoma so subjektivne. Gre za pričakovana pretiravanja, ki so zakonita.

Personalizirana sporočilo lahko povzročijo tudi negativen odziv

To pa povleče zanimivo povezavo s personaliziranim oglaševanjem, izpostavlja. Prek njega lahko oglaševalec prilagodi sporočilo potrošniku, mu ponudi najbolj zanimivo ponudbo. Medtem pa potrošniki vse bolj razumejo, kaj se dogaja. To štejemo kot genezo kredibilnega vidika, pravi. Razumejo, da so bili oglasi prilagojeni prav njim in njihovemu okusu. Razumejo, da imajo oglaševalci moč prilagoditi svoja sporočila.

Včasih pa se zgodi povsem drugačen učinek, kot ga oglaševalci pričakujejo. Če med potrošnikom in oglaševalcem ni pravega odnosa, pravega zaupanja, lahko takšna sporočila še poslabšajo njun odnos.

Pa lahko oglaševalci rešijo težavo z zaupanjem?

Podatki so danes brezplačni in tako preprosti za zbiranje. Kaj je boljše za oglaševalce? Naj dobijo boljše podatke? In kaj je boljše za potrošnika? Najboljša poteza podjetij je, da nenehno informirajo svoje uporabnike o podatkih, ki jih pridobivajo o njih. To je dobra stvar za podjetja, čeprav si mislimo nasprotno. Zakaj bi si podjetja želela to razkriti? Izkaže pa se, da uporabniki cenijo to. Tako delajo podjetja, kot sta Google in Amazon, ki nam omogočata, da lahko vedno dostopamo do podatkov, ki jih zbirajo o nas.

Kdaj je pametno posredovati podatke

Potrošnik se danes vse pogosteje sooča z vprašanjem, ali naj deli svoje osebne podatke z oglaševalci. Če gre za splošne podatke, kot so, ali bi si želeli prostorno hišo, ali pa družinski avto – te želje ima veliko ljudi – oglaševalci ne bodo pridobili veliko, niti ne potrošniki. Če pa je naš okus zelo specifičen, potem si večina želi, da bi nas oglaševalci našli in ponudili tisto, kar si želimo. V tem primeru je priporočljivo, da damo podatke, svetuje Gardete.

Boljši podatki lahko včasih pomenijo slabe novice za oglaševalce. Uporabniki razumejo, da oglaševalci izkoriščajo te podatke, da personalizirajo svoja sporočila in jih targetirajo. Povsem upravičeno je, da se uporabniki ne bodo odzvali na pozitiven način.

Možna je rešitev, meni profesor: oglaševalci naj ne pridobivajo toliko informacij o uporabnikih, kar je po eni strani težko preprečiti, po drugi strani pa se lahko tudi uporabnik vpraša, zakaj se mu prikazujejo oglasi določenih oglaševalcev. Z razreševanjem tega vprašanja lahko uvidijo, zakaj se jim oglasi prikazujejo. »To podjetje ima podatke o meni, želijo mi priporočiti ta izdelek, na meni pa je, da se odločim, ali ga resnično potrebujem ali ne,« meni Gardete, da tako razmišlja sodoben potrošnik.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

5 korakov do učinkovitega prodajnega lijaka

Kot podjetnik se najverjetneje še kako zavedate pomembnosti marketinga. Če pa ste podjetnik začetnik in temu področju v vašem mladem podjetju še niste posvetili večje pozornosti, je nastopil čas, da to storite. Na primer z vzpostavitvijo prodajnega lijaka. Preberite več >>

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Oblikujte emaile tako, da jih bodo naročniki želeli odpreti!

Pričakovanje, da lahko tedensko pošljete newsletter celotnemu seznamu in pričakujete dobre (prodajne) rezultate, je nerealno. Oddelek za marketing mora oblikovati emaile, ki jih bodo naročniki želeli odpreti. Kako to storite? Preberite več >>

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

15 nasvetov za pisanje boljših elektronskih sporočil

V poslovnem svetu je elektronska pošta ena najpogostejših oblik komunikacije. Pa veste, kako napisati sporočilo, ki ni predolgo, nerazumljivo ali neprofesionalno? Preverite naslednje nasvete. Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

S kakšnimi emaili boste pritegnili pozornost strank?

Oglaševanje prek elektronske pošte je brezplačno, enostavno in učinkovito, zato je priporočljivo, da pri trženju uporabite tudi to orodje. Vendar je treba do e-mail marketinga pristopiti premišljeno. Vedeti morate, kaj hočete z njim doseči in kako se ga boste lotili. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Ali se zavedate pomembnosti spletnih ocen?

Mala podjetja so se včasih zanašala na širjenje svojega dosega s pomočjo reklame od ust do ust. Danes so ta način promocije zamenjala družabna omrežja in spletne strani za ocenjevanje storitev. Spletno ocenjevanje vpliva tudi uvrstitev vaše spletne strani v iskalniku Google. Preberite več >>

Oznake: