Žan Menart: »Ne plavamo v oblakih, ampak delamo po svojih najboljših močeh.«

Smart Optometry je zagonsko podjetje iz Idrije, ki so ga leta 2015 ustanovili Žan Menart, Matic Ozebek in Matic Vogrič. Ekipi se je nato pridružil še Blaž Grah. Podjetje se ukvarja z razvojem digitalnih rešitev za očesno nego. V lanskem letu se je podjetje uvrstilo tudi med polfinaliste izbora Mladi podjetnik leta.
Aplikacija za trening vida AmblyoPlay (Vir: Smart Optometry)

Aplikacija za trening vida AmblyoPlay (Vir: Smart Optometry)

Podjetje je zaenkrat lansiralo dve aplikaciji; Smart Optometry in AmblyoPlay. Prva je namenjena očesnim specialistom, saj lahko z njeno pomočjo na hiter in preprost način izvedejo osnovni pregled vida. AmblyoPlay pa je aplikacija, namenjena otrokom, ki se srečujejo s težavami z lenim očesom, nezadostno konvergenco in strabizmom. Otrokom ponuja vaje v obliki igre, prek katerih lahko težave postopoma odpravijo.

Žan Menart je za naš portal povedal nekaj o ustanovitvi podjetja, delovanju v tovrstni panogi, vstopu na tuje trge, investicijah s strani dveh večjih podjetij ter načrtih za prihodnost.

Ideja se je rodila iz želje po poenostavitvi osnovnega pregleda vida

Podjetniška ideja se je rodila leta 2014, eno leto pred samo ustanovitvijo podjetja.

»Matic Vogrič, sin idrijskega optika in v tistem času študent optometrije v Veliki Britaniji, je med poletnim delom v domači optiki ugotovil, da je treba za izvedbo pregleda vida uporabiti veliko različnih pripomočkov. Čeprav to vzame veliko časa, v ordinaciji to ne predstavlja težave. Nevšečnosti nastopijo, če je treba pregled opraviti na drugi lokaciji.«

Pregled vida na domu se kot trend v svetu pojavlja že nekaj časa. Razlog je v staranju prebivalstva in zmanjšanju njihove mobilnosti. Matic Vogrič je ugotovil, da bi bila osnovna diagnostika precej lažja, če bi se dalo nekatere postopke digitalizirati. V te namene se je povezal s programerjem Maticem Ozebkom, s katerim sta začela snovati aplikacijo Smart Optometry. Ekipi se je nato pridružil še Žan Menart, ki je bil ob lansiranju aplikacije zadolžen za poslovno – marketinške aktivnosti. Tako je prišlo do ustanovitve podjetja Smart Optometry d.o.o.

Raziskava trga je bila pred lansiranjem druge aplikacije precej bolj temeljita

»Pred lansiranjem naše prve aplikacije Smart Optometry smo opravili zgolj osnovno raziskavo trga. Vanjo smo vključili skoraj 300 optometristov iz vse Evrope, ki so nam povedali, kaj od produkta pričakujejo in koliko bi bili zanj pripravljeni plačati.«

Žan pravi, da so na tak način dobili osnovni vpogled v panogo. Izvedli so tudi pregled velikosti trga in izračunali tržni potencial. Poudarja, da bi se priprav na podlagi kasneje pridobljenih izkušenj verjetno lotili veliko bolj poglobljeno.

»Že pri naši drugi rešitvi, treningu vida za otroke z lenim očesom, AmblyoPlay, smo bili mnogo bolj temeljiti. Opravili smo anketiranja, osebne razgovore, testiranje cenovnega pozicioniranja, tržno raziskavo velikosti trga in tržnega potenciala, cenovno elastičnost. V zgodbo smo stopili mnogo bolje pripravljeni, hkrati pa smo se z uporabniki pogovarjali že med razvojem aplikacije in jih vključili v njen razvoj. Tako smo na trg prišli z izdelano rešitvijo, ki je naslavljala ključne probleme.«

Startup Smart Optometry se ukvarja z digitalnimi rešitvami za očesno nego (Vir: Smart Optometry)

Startup Smart Optometry se ukvarja z digitalnimi rešitvami za očesno nego (Vir: Smart Optometry)

Največja izziva v začetku poslovanja

»V začetku poslovanja je bil največji izziv najti delujoč poslovni model. Optometristi in optiki so nam v anketah in pogovorih odgovarjali, da so za tako rešitev pripravljeni plačati 50-100 evrov, vendar kasneje produkta nismo uspeli prodati niti za 30 evrov. Ko smo se pogovarjali z njimi, namreč nismo povedali, kje bomo produkt ponujali (preko trgovine App Store in Google Play Store). Saj si lahko sami mislite, kako pogosto nekdo kupi aplikacijo za 30 evrov v poplavi brezplačnih (sicer manj kvalitetnih) aplikacij.«

Drugi izziv, s katerim se ekipa delno še vedno spopada pri aplikaciji Amblyo Play, je, kako prepričati specialiste, da se odločijo za vključevanje tovrstnih rešitev v obstoječi sistem zdravljenja, saj to od njih terja precej časa.

Glavni konkurenčni prednosti sta strokovnost in celovit pristop k tovrstnim rešitvam

»Naši glavni konkurenčni prednosti sta strokovnost in dejstvo, da smo razvojni startup, ki ima celoten razvojni postopek organiziran znotraj podjetja. V drugih primerih gre večinoma za podjetja, ki se v prvi vrsti ukvarjajo z raziskovanjem, vsako praktično implementacijo in iteracijo pa jim izdela zunanji partner.«

Za aplikacijo AmblyoPlay je ekipa v lanskem letu prejela zlato priznanje za inovacijo Gospodarske zbornice Slovenije, proglašeni so bili tudi za najinovativnejše mlado podjetje 2018.

Aplikaciji imata že prek 90.000 registriranih uporabnikov v 182 državah

Skupno število uporabnikov obeh aplikacij znaša že več kot 90.000. Več uporabnikov ima aplikacija Smart Optometry, ki je prisotna že v 182 državah sveta, vendar pa tudi število uporabnikov aplikacije AmblyoPlay hitro narašča in sicer ekipa zanjo beleži 20 % mesečno rast, prisotna pa je v 30 državah.

»Trenutno se največ ukvarjamo z ameriškim trgom, na katerega smo z večjim PR in marketinškim nastopom uradno vstopili ravno v teh dneh. Osredotočamo se na trge OECD, za katere so značilni višja kupna moč, kakovosten zdravstveni sistem in nenazadnje odprtost do samoplačništva v zdravstvu.«

Vstop na tuje trge je skrbno načrtovan

Žan je pojasnil, da se strateškega vstopa na tuje trge lotevajo prek skrbno načrtovanih aktivnosti kot so raziskava trga, identificiranje poslovnih partnerjev, identifikacija relevantnih medijev, analiza posebnosti posameznega trga, vzpostavitev digitalnih marketinških kampanj, priprava PR objav in člankov, sklepanje dogovorov s predstavniki in iskanje lokalnih specialistov, avtoritete na podorčju optike.

»Predvsem na večjih trgih, kakršen je ameriški, poiščemo lokalne partnerje tudi za PR in marketing, saj nam s svojimi povezavami lahko zagotovijo pojavnost in odmevnost v medijih.«

Smart Optometry - ekipa (Vir: osebni arhiv)

Smart Optometry – ekipa (Vir: osebni arhiv)

Smart Optometry sta podprla tudi investitorja Salus in Kolektor Ventures

V startup sta investirali tudi dve večji podjetji. O prejemu investicije s strani Salusa smo na našem portalu že pisali >>

S čim je Smart Optometry prepričal investitorje in v katera področja poslovanja vlagajo prejeto vsoto?

»Investitorje je v prvi vrsti prepričala naša ekipa, saj smo z osebnim in profesionalnim pristopom dokazali, da smo se sposobni spopasti z izzivi na trgu. Znotraj ekipe smo pokrili vse potrebne sfere in kompetence. Že od začetka smo pri delu in načrtovanju zelo racionalni; ne plavamo v oblakih in ne sanjarimo, ampak preprosto delamo po svojih najboljših močeh. Menim, da sta iskrenost in integriteta tisto, na kar pogosto pozabimo v poslu, a sta ključni za uspešne poslovne odnose.«

Ekipa pridobljena sredstva vlaga v hitrejšo rast, širitev na tuje trge in povečanje obsega marketinško – prodajnih aktivnosti.

Načrti za v prihodnje

»Trenutno je fokus na dopolnjevanju in izboljševanju treninga vida AmblyoPlay. Treningi vida so zelo širok pojem. Zajamemo lahko veliko večino težav z vidom, bo pa za to potrebnega še kar nekaj dela, da ne bomo naslavljali le težav lenega očesa, strabizma in nezadostne konvergence. Se pa vedno oziramo za novimi priložnostmi. Ko se bo pojavila prava, bomo pripravljeni.«

Glede na to, da naj bi se do leta 2050 s težavami vida zaradi staranja prebivalstva spopadalo že približno 50 % ljudi, gre za panogo, v kateri se odpirajo številne priložnosti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Opti.Space – slovenska platforma za kratkoročni najem poslovnih prostorov

Opti.Space – slovenska platforma za kratkoročni najem poslovnih prostorov

Opti.Space je prva platforma tako v slovenskem kot svetovnem merilu, ki omogoča kratkoročno oddajanje in najem poslovnih prostorov vseh vrst. Deluje po podobnem principu kot Airbnb in tako omogoča mladim podjetnikom občutno znižanje začetnih stroškov, vezanih na najem poslovnega prostora. Preberite več >>

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Slovenski startup Chipolo prejel nagrado za inovativnost na mednarodnem sejmu CES 2019

Podjetje Chipolo se ukvarja z izdelavo in prodajo sledilnikov za dragocene predmete kot so ključi, denarnica in telefon. Tudi letos se je ekipa udeležila svetovnega sejma zabavne elektronike CES 2019, na katerem so predstavili svoj najnovejši produkt, Chipolo Go, in zanj prejeli nagrado. Preberite več >>

Iz prve roke: inovativne metode pristopov na tuje trge

Iz prve roke: inovativne metode pristopov na tuje trge

Večina podjetij prej ali slej ugotovi, da je slovenski trg premajhen za realizacijo načrtovanih poslovnih ciljev. Rast podjetij je velikokrat pogojena z vstopom na tuje trge. Predstavljamo vam nekatere slovenske startupe, ki so se prodora v tujino lotili na inovativne načine. Preberite več >>

Eva Birsa: »Izzivi so tisti, ki me naredijo močnejšo.«

Eva Birsa: »Izzivi so tisti, ki me naredijo močnejšo.«

Evitas je družinsko podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2016. Gre za spletno trgovino, v kateri so v ponudbi kakovostni izdelki za novorojenčke, otroke in mamice. Preberite več >>

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Anja Marić: »Na začetku moraš biti zadovoljen z vsako majhno zmago.«

Podjetje Woodway je svojo zgodbo o uspehu začelo pisati leta 2013. Zaradi zelo dobre prodaje lesenih ročnih ur, očal, etuijev in drugih modnih dodatkov priznanih proizvajalcev je kmalu prišlo do odprtja šestih fizičnih trgovin po vsej Sloveniji. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokica osvaja nemški in hrvaški trg, v načrtu tudi nov produkt

Pokico je širša javnost spoznala že leta 2017, ko so se v sklopu projekta Štartaj Slovenija njihovi izdelki predstavili na Sparovih policah. V lanskem letu se je ekipa uvrstila tudi med finaliste izbora Mladi podjetnik leta. Kaj se s startupom dogaja v zadnjem času? Preberite več >>

Oznake: