
Aplikacija za trening vida AmblyoPlay (Vir: Smart Optometry)
Podjetje je zaenkrat lansiralo dve aplikaciji; Smart Optometry in AmblyoPlay. Prva je namenjena očesnim specialistom, saj lahko z njeno pomočjo na hiter in preprost način izvedejo osnovni pregled vida. AmblyoPlay pa je aplikacija, namenjena otrokom, ki se srečujejo s težavami z lenim očesom, nezadostno konvergenco in strabizmom. Otrokom ponuja vaje v obliki igre, prek katerih lahko težave postopoma odpravijo.
Žan Menart je za naš portal povedal nekaj o ustanovitvi podjetja, delovanju v tovrstni panogi, vstopu na tuje trge, investicijah s strani dveh večjih podjetij ter načrtih za prihodnost.
Ideja se je rodila iz želje po poenostavitvi osnovnega pregleda vida
Podjetniška ideja se je rodila leta 2014, eno leto pred samo ustanovitvijo podjetja.
»Matic Vogrič, sin idrijskega optika in v tistem času študent optometrije v Veliki Britaniji, je med poletnim delom v domači optiki ugotovil, da je treba za izvedbo pregleda vida uporabiti veliko različnih pripomočkov. Čeprav to vzame veliko časa, v ordinaciji to ne predstavlja težave. Nevšečnosti nastopijo, če je treba pregled opraviti na drugi lokaciji.«
Pregled vida na domu se kot trend v svetu pojavlja že nekaj časa. Razlog je v staranju prebivalstva in zmanjšanju njihove mobilnosti. Matic Vogrič je ugotovil, da bi bila osnovna diagnostika precej lažja, če bi se dalo nekatere postopke digitalizirati. V te namene se je povezal s programerjem Maticem Ozebkom, s katerim sta začela snovati aplikacijo Smart Optometry. Ekipi se je nato pridružil še Žan Menart, ki je bil ob lansiranju aplikacije zadolžen za poslovno – marketinške aktivnosti. Tako je prišlo do ustanovitve podjetja Smart Optometry d.o.o.
Raziskava trga je bila pred lansiranjem druge aplikacije precej bolj temeljita
»Pred lansiranjem naše prve aplikacije Smart Optometry smo opravili zgolj osnovno raziskavo trga. Vanjo smo vključili skoraj 300 optometristov iz vse Evrope, ki so nam povedali, kaj od produkta pričakujejo in koliko bi bili zanj pripravljeni plačati.«
Žan pravi, da so na tak način dobili osnovni vpogled v panogo. Izvedli so tudi pregled velikosti trga in izračunali tržni potencial. Poudarja, da bi se priprav na podlagi kasneje pridobljenih izkušenj verjetno lotili veliko bolj poglobljeno.
»Že pri naši drugi rešitvi, treningu vida za otroke z lenim očesom, AmblyoPlay, smo bili mnogo bolj temeljiti. Opravili smo anketiranja, osebne razgovore, testiranje cenovnega pozicioniranja, tržno raziskavo velikosti trga in tržnega potenciala, cenovno elastičnost. V zgodbo smo stopili mnogo bolje pripravljeni, hkrati pa smo se z uporabniki pogovarjali že med razvojem aplikacije in jih vključili v njen razvoj. Tako smo na trg prišli z izdelano rešitvijo, ki je naslavljala ključne probleme.«

Startup Smart Optometry se ukvarja z digitalnimi rešitvami za očesno nego (Vir: Smart Optometry)
Največja izziva v začetku poslovanja
»V začetku poslovanja je bil največji izziv najti delujoč poslovni model. Optometristi in optiki so nam v anketah in pogovorih odgovarjali, da so za tako rešitev pripravljeni plačati 50-100 evrov, vendar kasneje produkta nismo uspeli prodati niti za 30 evrov. Ko smo se pogovarjali z njimi, namreč nismo povedali, kje bomo produkt ponujali (preko trgovine App Store in Google Play Store). Saj si lahko sami mislite, kako pogosto nekdo kupi aplikacijo za 30 evrov v poplavi brezplačnih (sicer manj kvalitetnih) aplikacij.«
Drugi izziv, s katerim se ekipa delno še vedno spopada pri aplikaciji Amblyo Play, je, kako prepričati specialiste, da se odločijo za vključevanje tovrstnih rešitev v obstoječi sistem zdravljenja, saj to od njih terja precej časa.
Glavni konkurenčni prednosti sta strokovnost in celovit pristop k tovrstnim rešitvam
»Naši glavni konkurenčni prednosti sta strokovnost in dejstvo, da smo razvojni startup, ki ima celoten razvojni postopek organiziran znotraj podjetja. V drugih primerih gre večinoma za podjetja, ki se v prvi vrsti ukvarjajo z raziskovanjem, vsako praktično implementacijo in iteracijo pa jim izdela zunanji partner.«
Za aplikacijo AmblyoPlay je ekipa v lanskem letu prejela zlato priznanje za inovacijo Gospodarske zbornice Slovenije, proglašeni so bili tudi za najinovativnejše mlado podjetje 2018.
Aplikaciji imata že prek 90.000 registriranih uporabnikov v 182 državah
Skupno število uporabnikov obeh aplikacij znaša že več kot 90.000. Več uporabnikov ima aplikacija Smart Optometry, ki je prisotna že v 182 državah sveta, vendar pa tudi število uporabnikov aplikacije AmblyoPlay hitro narašča in sicer ekipa zanjo beleži 20 % mesečno rast, prisotna pa je v 30 državah.
»Trenutno se največ ukvarjamo z ameriškim trgom, na katerega smo z večjim PR in marketinškim nastopom uradno vstopili ravno v teh dneh. Osredotočamo se na trge OECD, za katere so značilni višja kupna moč, kakovosten zdravstveni sistem in nenazadnje odprtost do samoplačništva v zdravstvu.«
Vstop na tuje trge je skrbno načrtovan
Žan je pojasnil, da se strateškega vstopa na tuje trge lotevajo prek skrbno načrtovanih aktivnosti kot so raziskava trga, identificiranje poslovnih partnerjev, identifikacija relevantnih medijev, analiza posebnosti posameznega trga, vzpostavitev digitalnih marketinških kampanj, priprava PR objav in člankov, sklepanje dogovorov s predstavniki in iskanje lokalnih specialistov, avtoritete na podorčju optike.
»Predvsem na večjih trgih, kakršen je ameriški, poiščemo lokalne partnerje tudi za PR in marketing, saj nam s svojimi povezavami lahko zagotovijo pojavnost in odmevnost v medijih.«

Smart Optometry – ekipa (Vir: osebni arhiv)
Smart Optometry sta podprla tudi investitorja Salus in Kolektor Ventures
V startup sta investirali tudi dve večji podjetji. O prejemu investicije s strani Salusa smo na našem portalu že pisali >>
S čim je Smart Optometry prepričal investitorje in v katera področja poslovanja vlagajo prejeto vsoto?
»Investitorje je v prvi vrsti prepričala naša ekipa, saj smo z osebnim in profesionalnim pristopom dokazali, da smo se sposobni spopasti z izzivi na trgu. Znotraj ekipe smo pokrili vse potrebne sfere in kompetence. Že od začetka smo pri delu in načrtovanju zelo racionalni; ne plavamo v oblakih in ne sanjarimo, ampak preprosto delamo po svojih najboljših močeh. Menim, da sta iskrenost in integriteta tisto, na kar pogosto pozabimo v poslu, a sta ključni za uspešne poslovne odnose.«
Ekipa pridobljena sredstva vlaga v hitrejšo rast, širitev na tuje trge in povečanje obsega marketinško – prodajnih aktivnosti.
Načrti za v prihodnje
»Trenutno je fokus na dopolnjevanju in izboljševanju treninga vida AmblyoPlay. Treningi vida so zelo širok pojem. Zajamemo lahko veliko večino težav z vidom, bo pa za to potrebnega še kar nekaj dela, da ne bomo naslavljali le težav lenega očesa, strabizma in nezadostne konvergence. Se pa vedno oziramo za novimi priložnostmi. Ko se bo pojavila prava, bomo pripravljeni.«
Glede na to, da naj bi se do leta 2050 s težavami vida zaradi staranja prebivalstva spopadalo že približno 50 % ljudi, gre za panogo, v kateri se odpirajo številne priložnosti.