MP intervju: Domača pivovarna na Kickstarterju

V Ajdovščini bomo z nekaj sreče že kmalu dobili novo pivovarno. Mlada ekipa treh slovenskih podjetnikov se je odločila sredstva za odprtje domače pivovarne zbrati na Kickstarterju, s pomočjo množic spletnih uporabnikov. Pomagate jim lahko tudi vi!
MP intervju: Domača pivovarna na Kickstarterju

MP intervju: Matej Pelicon

Kickstarter je spletno družabno omrežje, namenjeno zbiranju poslovnih idej in pomoči pri iskanju investitorjev. Nastalo je v prepričanju, da si vsaka dobra poslovna ideja zasluži priložnost na trgu, hkrati pa tudi podporo in uspešno pridobitev denarnih sredstev, potrebnih za zagon podjetja.

Za predstavitev svoje poslovne ideje na Kickstarterju so se odločili tudi trije mladi slovenski podjetniki: Matej, Tine in Anita iz Pivovarne Pelicon. Z denarnim vložkom jim lahko do uspešnega odprtja domače pivovarne pomagate tudi vi, v zameno pa boste pridobili zanimive nagrade.

Preberite si MP intervju z Matejem Peliconom, enim od ustanoviteljev Pivovarne Pelicon. Še prej pa podprite projekt na tej povezavi!

Za zbiranje potrebnih sredstev se niste, tako kot večina podjetnikov, poslužili klasičnih načinov zbiranja sredstev prek investitorjev in kreditov, temveč sredstva poskušate zbrati prek Kickstarterja, s pomočjo množic spletnih uporabnikov. Kaj je botrovalo vaši odločitvi?

Idejo sem dobil, ko sem prvič slišal za film My Name is Janez Janša, kjer so zbirali sredstva na isti način. Prebrskal sem po spletu in ugotovil, da pivovarne take velikosti v ZDA to že uspešno počno. Obstaja mnogo portalov, kot je Kickstarter, vendar je le-ta najbolj obiskan in najpopularnejši. Ko se je ponudila priložnost, sva z Anito hitro zbrala ekipo in pričela snovati kampanjo.

Facebook stran Pivovarna Pelicon
Logotip Pivovarna Pelicon

Za sodelovanje na Kickstarterju je potrebno imeti ustanovljeno podjetje v ZDA. Kako ste rešili to težavo?

Z mesecem novembrom se je Kickstarter razširil tudi v Združeno Kraljestvo (UK). Za prijavo na Kickstarter ni potrebno imeti podjetja registriranega v ZDA ali Združenem Kraljestvu, lahko se prijavijo tudi fizične osebe. Tine prebiva v Londonu, tako da smo speljali preko njega.

Podpornikom na Kickstarterju ponujate več različnih nagrad, ne pa tudi piva, ki bo glavni produkt vašega podjetja. Zakaj taka odločitev?

Žal to ni bila odločitev, ampak eden od pogojev Kickstarterja, kjer je alkoholne pijače prepovedano ponujati kot nagrado. To smo poskušali urediti z drugimi nagradami, preko katerih se prispevajoči posredno srečajo tudi s pivom. Mislim, da je to naša največja hiba, saj dobimo ogromno vprašanj, kje in kdaj lahko poskusijo pivo. Piva pa še ni.

Zbrati poskušate 12 tisoč funtov sredstev, v slabem tednu dni vam je že uspelo doseči 14 odstotkov zastavljenega cilja. Kako nameravate pridobljena sredstva porabiti?

Platforma deluje po vse-ali-nič sistemu, kjer je potrebno zbrati do zastavljenega cilja ali več, če ne, projekt propade in ne dobimo nič. Tudi tistim, ki so prispevali, ne opravi transakcije. Večino bomo porabili za nabavo sestavin, embalaže in nagrade, ter za analize piva in sestavin. Nekaj pobere sama platforma za operativne stroške, banke poberejo delež od opravljene transakcije, nakar pridejo še davki.

Poznamo več vrst piva. Katerega nameravate variti v vaši pivovarni ter v kakšnih količinah?

Varili bomo pivo vrste ale. S katerim stilom bomo najprej vstopili na tržišče, se pa še nismo odločili. Začeli bomo skromno, z zgolj 2000 l piva mesečno, potem pa skušali slediti povpraševanju.

Varjenje piva zagotovo zahteva veliko znanja in izkušenj. Vam pri vašem projektu kdo pomaga ali ste se varjenja piva lotili sami? Na kratko nam predstavite člane svoje ekipe.

Varjenja sem se naučil s poskušanjem in stalnim branjem knjig ter člankov, ki bi ga v prihodnosti rad še nadgradil z raznimi izobraževanji. Z Anito imava družini in kolege z dolgoletnimi izkušnjami v prodaji in proizvodnji alkoholnih pijač. Tudi znanje kletarjenja vina pride še kako prav. Omeniti moram tudi izvrstno pivovarsko opremo SK group in tehnično pomoč njihovih inženirjev ter strokovnjakov, brez katere zagotovo ne bo šlo. Računam tudi na pomoč hmeljarjev ter strokovnjakov na Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije.

Ekipa je v osnovi sestavljena iz treh – Tine, Anita in jaz. Ostalih, ki so pomagali bodisi z nagradami, bodisi z videom ali promocijo, je dosti.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Imate morda kakšen nasvet za mlade podjetnike, ki prav tako razmišljajo o zbiranju zagonskega kapitala prek Kickstarterja?

Predvsem mnogo predpriprave in, če je le možno, naj poskušajo za nagrado podeliti svojo idejo.

In še za konec – bo mogoče vaše pivo preizkusiti tudi v MP pisarni? 🙂

Absolutno. Ko bo pivo zvarjeno, vam ga osebno pripeljem.

Da bo projekt na Kickstarterju uspel, mora ekipa Pivovarne Pelicon zbrati 12 tisoč funtov. Denar bodo dobili le v primeru, da bodo željeni znesek zbrali do torka, 1. januarja 2013, pri tem pa jim lahko pomagate tudi vi prek te povezave!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen je podjetje, ki si prizadeva za reševanje čedalje bolj perečega okoljskega problema – kopičenje plastične embalaže v okolju. Ukvarja se z izdelavo bioplastike, ki predstavlja alternativo klasični plastiki. Njena prednost je v tem, da je narejena iz naravi prijaznih snovi, ki se v okolju hitro razgradijo. Preberite več >>

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Brigita Oblak je samostojna podjetnica, ki se ukvarja z izdelavo naravne kozmetike s pridihom gozda Forrest of life. Na podjetniško pot se je podala pred le nekaj meseci in tako svoj hobi pretvorila v poslovno idejo. Preberite več >>

Be Life: Prva uradna proizvodnja kambuče v Sloveniji je zaživela

Be Life: Prva uradna proizvodnja kambuče v Sloveniji je zaživela

Mirza Ljubijankić dokazuje, da mladost ni ovira za vstop v podjetništvo. Na samostojno pot se je podal že pri rosnih 20 letih. Kambuča ga je navdušila v trenutku, ko jo je prvič poskusil. Kmalu je prišel na idejo, da bi odprl prvo pravo proizvodnjo te pijače v Sloveniji – in uspelo mu je. Preberite več >>

Miha Dolinšek: “Z reševanjem problemov napreduješ kot oseba, s tem se razvija tudi podjetje.”

Miha Dolinšek: “Z reševanjem problemov napreduješ kot oseba, s tem se razvija tudi podjetje.”

Spletna trgovina moje-lece.si na trgu obstaja že 8 let in ima široko bazo strank, ki pa se povečuje iz dneva v dan. Glavni vir prihodkov predstavljajo kontaktne leče. Čedalje večje povpraševanje pa je tudi po sončnih in dioptrijskih očalih, ki so se v ponudbi pojavila kasneje. Preberite več >>

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Minilo je devet mesecev, odkar je Rok Starič z blagovno znamko »Rok's nut butter« zmagal na izboru Mladi podjetnik leta 2018. Kaj mu je prinesla zmaga? Katere tuje trge že osvaja maslo iz oreščkov? S kakšnimi pristopi podjetje poskrbi za veselje svojih strank? Preberite več >>

Personalizirane knjige za otroke, ki so osvojile tudi ameriški trg

Personalizirane knjige za otroke, ki so osvojile tudi ameriški trg

Podjetje Mali junaki se ukvarja z izdelavo in spletno prodajo personaliziranih otroških knjig. Glavni junak izbrane knjige dobi ime in videz otroka, ki mu je ta knjiga namenjena. V podjetju je trenutno okoli 100 zaposlenih, delujejo na šestih trgih, nezadovoljnih strank praktično ni. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

17.05.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje