MP intervju: Domača pivovarna na Kickstarterju

V Ajdovščini bomo z nekaj sreče že kmalu dobili novo pivovarno. Mlada ekipa treh slovenskih podjetnikov se je odločila sredstva za odprtje domače pivovarne zbrati na Kickstarterju, s pomočjo množic spletnih uporabnikov. Pomagate jim lahko tudi vi!
MP intervju: Domača pivovarna na Kickstarterju

MP intervju: Matej Pelicon

Kickstarter je spletno družabno omrežje, namenjeno zbiranju poslovnih idej in pomoči pri iskanju investitorjev. Nastalo je v prepričanju, da si vsaka dobra poslovna ideja zasluži priložnost na trgu, hkrati pa tudi podporo in uspešno pridobitev denarnih sredstev, potrebnih za zagon podjetja.

Za predstavitev svoje poslovne ideje na Kickstarterju so se odločili tudi trije mladi slovenski podjetniki: Matej, Tine in Anita iz Pivovarne Pelicon. Z denarnim vložkom jim lahko do uspešnega odprtja domače pivovarne pomagate tudi vi, v zameno pa boste pridobili zanimive nagrade.

Preberite si MP intervju z Matejem Peliconom, enim od ustanoviteljev Pivovarne Pelicon. Še prej pa podprite projekt na tej povezavi!

Za zbiranje potrebnih sredstev se niste, tako kot večina podjetnikov, poslužili klasičnih načinov zbiranja sredstev prek investitorjev in kreditov, temveč sredstva poskušate zbrati prek Kickstarterja, s pomočjo množic spletnih uporabnikov. Kaj je botrovalo vaši odločitvi?

Idejo sem dobil, ko sem prvič slišal za film My Name is Janez Janša, kjer so zbirali sredstva na isti način. Prebrskal sem po spletu in ugotovil, da pivovarne take velikosti v ZDA to že uspešno počno. Obstaja mnogo portalov, kot je Kickstarter, vendar je le-ta najbolj obiskan in najpopularnejši. Ko se je ponudila priložnost, sva z Anito hitro zbrala ekipo in pričela snovati kampanjo.

Facebook stran Pivovarna Pelicon
Logotip Pivovarna Pelicon

Za sodelovanje na Kickstarterju je potrebno imeti ustanovljeno podjetje v ZDA. Kako ste rešili to težavo?

Z mesecem novembrom se je Kickstarter razširil tudi v Združeno Kraljestvo (UK). Za prijavo na Kickstarter ni potrebno imeti podjetja registriranega v ZDA ali Združenem Kraljestvu, lahko se prijavijo tudi fizične osebe. Tine prebiva v Londonu, tako da smo speljali preko njega.

Podpornikom na Kickstarterju ponujate več različnih nagrad, ne pa tudi piva, ki bo glavni produkt vašega podjetja. Zakaj taka odločitev?

Žal to ni bila odločitev, ampak eden od pogojev Kickstarterja, kjer je alkoholne pijače prepovedano ponujati kot nagrado. To smo poskušali urediti z drugimi nagradami, preko katerih se prispevajoči posredno srečajo tudi s pivom. Mislim, da je to naša največja hiba, saj dobimo ogromno vprašanj, kje in kdaj lahko poskusijo pivo. Piva pa še ni.

Zbrati poskušate 12 tisoč funtov sredstev, v slabem tednu dni vam je že uspelo doseči 14 odstotkov zastavljenega cilja. Kako nameravate pridobljena sredstva porabiti?

Platforma deluje po vse-ali-nič sistemu, kjer je potrebno zbrati do zastavljenega cilja ali več, če ne, projekt propade in ne dobimo nič. Tudi tistim, ki so prispevali, ne opravi transakcije. Večino bomo porabili za nabavo sestavin, embalaže in nagrade, ter za analize piva in sestavin. Nekaj pobere sama platforma za operativne stroške, banke poberejo delež od opravljene transakcije, nakar pridejo še davki.

Poznamo več vrst piva. Katerega nameravate variti v vaši pivovarni ter v kakšnih količinah?

Varili bomo pivo vrste ale. S katerim stilom bomo najprej vstopili na tržišče, se pa še nismo odločili. Začeli bomo skromno, z zgolj 2000 l piva mesečno, potem pa skušali slediti povpraševanju.

Varjenje piva zagotovo zahteva veliko znanja in izkušenj. Vam pri vašem projektu kdo pomaga ali ste se varjenja piva lotili sami? Na kratko nam predstavite člane svoje ekipe.

Varjenja sem se naučil s poskušanjem in stalnim branjem knjig ter člankov, ki bi ga v prihodnosti rad še nadgradil z raznimi izobraževanji. Z Anito imava družini in kolege z dolgoletnimi izkušnjami v prodaji in proizvodnji alkoholnih pijač. Tudi znanje kletarjenja vina pride še kako prav. Omeniti moram tudi izvrstno pivovarsko opremo SK group in tehnično pomoč njihovih inženirjev ter strokovnjakov, brez katere zagotovo ne bo šlo. Računam tudi na pomoč hmeljarjev ter strokovnjakov na Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije.

Ekipa je v osnovi sestavljena iz treh – Tine, Anita in jaz. Ostalih, ki so pomagali bodisi z nagradami, bodisi z videom ali promocijo, je dosti.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Imate morda kakšen nasvet za mlade podjetnike, ki prav tako razmišljajo o zbiranju zagonskega kapitala prek Kickstarterja?

Predvsem mnogo predpriprave in, če je le možno, naj poskušajo za nagrado podeliti svojo idejo.

In še za konec – bo mogoče vaše pivo preizkusiti tudi v MP pisarni? 🙂

Absolutno. Ko bo pivo zvarjeno, vam ga osebno pripeljem.

Da bo projekt na Kickstarterju uspel, mora ekipa Pivovarne Pelicon zbrati 12 tisoč funtov. Denar bodo dobili le v primeru, da bodo željeni znesek zbrali do torka, 1. januarja 2013, pri tem pa jim lahko pomagate tudi vi prek te povezave!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Jaka Ažman: “Lushna hiške želimo približati konceptu hotelskih sob v naravi.”

Slovenski startup Lushna se ukvarja z razvojem glamping turističnih destinacij ter z oblikovanjem in izdelavo glamping hišk. Največ objektov prodajo v ZDA, Španijo in na Portugalsko, letos pa so poskrbeli tudi za ureditev slovenske turistične glamping destinacije Chocolate Village v Mariboru. Preberite več >>

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija H2O Globe za potapljače je na voljo v prvi stabilni verziji

Aplikacija za potapljače H2O Globe, za katero je slovenski startup letos poleti uspešno zbral sredstva prek Kickstarterja, je zaživela v prvi stabilni verziji. Zaenkrat ima že prek 280 uporabnikov. Preberite več >>

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

David Žalec: “Vizija je pomagati širši skupnosti do boljšega zdravja.”

Vse več je govora o pomenu zdravega načina življenja. Sem spada tudi zdravo prehranjevanje. Hiter tempo življenja in dolgi delovniki so dostikrat razlog za to, da ljudem zmanjka časa za zdrav obrok. To problematiko rešuje startup Sadje v pisarni, ki v podjetja dostavlja sveže sadje. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

13.03.2020 od 14:30 do 19:30
Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje