
MP intervju: Matej Pelicon
Kickstarter je spletno družabno omrežje, namenjeno zbiranju poslovnih idej in pomoči pri iskanju investitorjev. Nastalo je v prepričanju, da si vsaka dobra poslovna ideja zasluži priložnost na trgu, hkrati pa tudi podporo in uspešno pridobitev denarnih sredstev, potrebnih za zagon podjetja.
Za predstavitev svoje poslovne ideje na Kickstarterju so se odločili tudi trije mladi slovenski podjetniki: Matej, Tine in Anita iz Pivovarne Pelicon. Z denarnim vložkom jim lahko do uspešnega odprtja domače pivovarne pomagate tudi vi, v zameno pa boste pridobili zanimive nagrade.
Preberite si MP intervju z Matejem Peliconom, enim od ustanoviteljev Pivovarne Pelicon. Še prej pa podprite projekt na tej povezavi!
Za zbiranje potrebnih sredstev se niste, tako kot večina podjetnikov, poslužili klasičnih načinov zbiranja sredstev prek investitorjev in kreditov, temveč sredstva poskušate zbrati prek Kickstarterja, s pomočjo množic spletnih uporabnikov. Kaj je botrovalo vaši odločitvi?
Idejo sem dobil, ko sem prvič slišal za film My Name is Janez Janša, kjer so zbirali sredstva na isti način. Prebrskal sem po spletu in ugotovil, da pivovarne take velikosti v ZDA to že uspešno počno. Obstaja mnogo portalov, kot je Kickstarter, vendar je le-ta najbolj obiskan in najpopularnejši. Ko se je ponudila priložnost, sva z Anito hitro zbrala ekipo in pričela snovati kampanjo.
Facebook stran | Pivovarna Pelicon |
Logotip | ![]() |
Za sodelovanje na Kickstarterju je potrebno imeti ustanovljeno podjetje v ZDA. Kako ste rešili to težavo?
Z mesecem novembrom se je Kickstarter razširil tudi v Združeno Kraljestvo (UK). Za prijavo na Kickstarter ni potrebno imeti podjetja registriranega v ZDA ali Združenem Kraljestvu, lahko se prijavijo tudi fizične osebe. Tine prebiva v Londonu, tako da smo speljali preko njega.
Podpornikom na Kickstarterju ponujate več različnih nagrad, ne pa tudi piva, ki bo glavni produkt vašega podjetja. Zakaj taka odločitev?
Žal to ni bila odločitev, ampak eden od pogojev Kickstarterja, kjer je alkoholne pijače prepovedano ponujati kot nagrado. To smo poskušali urediti z drugimi nagradami, preko katerih se prispevajoči posredno srečajo tudi s pivom. Mislim, da je to naša največja hiba, saj dobimo ogromno vprašanj, kje in kdaj lahko poskusijo pivo. Piva pa še ni.
Zbrati poskušate 12 tisoč funtov sredstev, v slabem tednu dni vam je že uspelo doseči 14 odstotkov zastavljenega cilja. Kako nameravate pridobljena sredstva porabiti?
Platforma deluje po vse-ali-nič sistemu, kjer je potrebno zbrati do zastavljenega cilja ali več, če ne, projekt propade in ne dobimo nič. Tudi tistim, ki so prispevali, ne opravi transakcije. Večino bomo porabili za nabavo sestavin, embalaže in nagrade, ter za analize piva in sestavin. Nekaj pobere sama platforma za operativne stroške, banke poberejo delež od opravljene transakcije, nakar pridejo še davki.
Poznamo več vrst piva. Katerega nameravate variti v vaši pivovarni ter v kakšnih količinah?
Varili bomo pivo vrste ale. S katerim stilom bomo najprej vstopili na tržišče, se pa še nismo odločili. Začeli bomo skromno, z zgolj 2000 l piva mesečno, potem pa skušali slediti povpraševanju.
Varjenje piva zagotovo zahteva veliko znanja in izkušenj. Vam pri vašem projektu kdo pomaga ali ste se varjenja piva lotili sami? Na kratko nam predstavite člane svoje ekipe.
Varjenja sem se naučil s poskušanjem in stalnim branjem knjig ter člankov, ki bi ga v prihodnosti rad še nadgradil z raznimi izobraževanji. Z Anito imava družini in kolege z dolgoletnimi izkušnjami v prodaji in proizvodnji alkoholnih pijač. Tudi znanje kletarjenja vina pride še kako prav. Omeniti moram tudi izvrstno pivovarsko opremo SK group in tehnično pomoč njihovih inženirjev ter strokovnjakov, brez katere zagotovo ne bo šlo. Računam tudi na pomoč hmeljarjev ter strokovnjakov na Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije.
Ekipa je v osnovi sestavljena iz treh – Tine, Anita in jaz. Ostalih, ki so pomagali bodisi z nagradami, bodisi z videom ali promocijo, je dosti.
Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!
Imate morda kakšen nasvet za mlade podjetnike, ki prav tako razmišljajo o zbiranju zagonskega kapitala prek Kickstarterja?
Predvsem mnogo predpriprave in, če je le možno, naj poskušajo za nagrado podeliti svojo idejo.
In še za konec – bo mogoče vaše pivo preizkusiti tudi v MP pisarni? 🙂
Absolutno. Ko bo pivo zvarjeno, vam ga osebno pripeljem.
Da bo projekt na Kickstarterju uspel, mora ekipa Pivovarne Pelicon zbrati 12 tisoč funtov. Denar bodo dobili le v primeru, da bodo željeni znesek zbrali do torka, 1. januarja 2013, pri tem pa jim lahko pomagate tudi vi prek te povezave!