MP intervju: Domača pivovarna na Kickstarterju

V Ajdovščini bomo z nekaj sreče že kmalu dobili novo pivovarno. Mlada ekipa treh slovenskih podjetnikov se je odločila sredstva za odprtje domače pivovarne zbrati na Kickstarterju, s pomočjo množic spletnih uporabnikov. Pomagate jim lahko tudi vi!
MP intervju: Domača pivovarna na Kickstarterju

MP intervju: Matej Pelicon

Kickstarter je spletno družabno omrežje, namenjeno zbiranju poslovnih idej in pomoči pri iskanju investitorjev. Nastalo je v prepričanju, da si vsaka dobra poslovna ideja zasluži priložnost na trgu, hkrati pa tudi podporo in uspešno pridobitev denarnih sredstev, potrebnih za zagon podjetja.

Za predstavitev svoje poslovne ideje na Kickstarterju so se odločili tudi trije mladi slovenski podjetniki: Matej, Tine in Anita iz Pivovarne Pelicon. Z denarnim vložkom jim lahko do uspešnega odprtja domače pivovarne pomagate tudi vi, v zameno pa boste pridobili zanimive nagrade.

Preberite si MP intervju z Matejem Peliconom, enim od ustanoviteljev Pivovarne Pelicon. Še prej pa podprite projekt na tej povezavi!

Za zbiranje potrebnih sredstev se niste, tako kot večina podjetnikov, poslužili klasičnih načinov zbiranja sredstev prek investitorjev in kreditov, temveč sredstva poskušate zbrati prek Kickstarterja, s pomočjo množic spletnih uporabnikov. Kaj je botrovalo vaši odločitvi?

Idejo sem dobil, ko sem prvič slišal za film My Name is Janez Janša, kjer so zbirali sredstva na isti način. Prebrskal sem po spletu in ugotovil, da pivovarne take velikosti v ZDA to že uspešno počno. Obstaja mnogo portalov, kot je Kickstarter, vendar je le-ta najbolj obiskan in najpopularnejši. Ko se je ponudila priložnost, sva z Anito hitro zbrala ekipo in pričela snovati kampanjo.

Facebook stran Pivovarna Pelicon
Logotip Pivovarna Pelicon

Za sodelovanje na Kickstarterju je potrebno imeti ustanovljeno podjetje v ZDA. Kako ste rešili to težavo?

Z mesecem novembrom se je Kickstarter razširil tudi v Združeno Kraljestvo (UK). Za prijavo na Kickstarter ni potrebno imeti podjetja registriranega v ZDA ali Združenem Kraljestvu, lahko se prijavijo tudi fizične osebe. Tine prebiva v Londonu, tako da smo speljali preko njega.

Podpornikom na Kickstarterju ponujate več različnih nagrad, ne pa tudi piva, ki bo glavni produkt vašega podjetja. Zakaj taka odločitev?

Žal to ni bila odločitev, ampak eden od pogojev Kickstarterja, kjer je alkoholne pijače prepovedano ponujati kot nagrado. To smo poskušali urediti z drugimi nagradami, preko katerih se prispevajoči posredno srečajo tudi s pivom. Mislim, da je to naša največja hiba, saj dobimo ogromno vprašanj, kje in kdaj lahko poskusijo pivo. Piva pa še ni.

Zbrati poskušate 12 tisoč funtov sredstev, v slabem tednu dni vam je že uspelo doseči 14 odstotkov zastavljenega cilja. Kako nameravate pridobljena sredstva porabiti?

Platforma deluje po vse-ali-nič sistemu, kjer je potrebno zbrati do zastavljenega cilja ali več, če ne, projekt propade in ne dobimo nič. Tudi tistim, ki so prispevali, ne opravi transakcije. Večino bomo porabili za nabavo sestavin, embalaže in nagrade, ter za analize piva in sestavin. Nekaj pobere sama platforma za operativne stroške, banke poberejo delež od opravljene transakcije, nakar pridejo še davki.

Poznamo več vrst piva. Katerega nameravate variti v vaši pivovarni ter v kakšnih količinah?

Varili bomo pivo vrste ale. S katerim stilom bomo najprej vstopili na tržišče, se pa še nismo odločili. Začeli bomo skromno, z zgolj 2000 l piva mesečno, potem pa skušali slediti povpraševanju.

Varjenje piva zagotovo zahteva veliko znanja in izkušenj. Vam pri vašem projektu kdo pomaga ali ste se varjenja piva lotili sami? Na kratko nam predstavite člane svoje ekipe.

Varjenja sem se naučil s poskušanjem in stalnim branjem knjig ter člankov, ki bi ga v prihodnosti rad še nadgradil z raznimi izobraževanji. Z Anito imava družini in kolege z dolgoletnimi izkušnjami v prodaji in proizvodnji alkoholnih pijač. Tudi znanje kletarjenja vina pride še kako prav. Omeniti moram tudi izvrstno pivovarsko opremo SK group in tehnično pomoč njihovih inženirjev ter strokovnjakov, brez katere zagotovo ne bo šlo. Računam tudi na pomoč hmeljarjev ter strokovnjakov na Inštitutu za hmeljarstvo in pivovarstvo Slovenije.

Ekipa je v osnovi sestavljena iz treh – Tine, Anita in jaz. Ostalih, ki so pomagali bodisi z nagradami, bodisi z videom ali promocijo, je dosti.

Ne pozabite tudi na ostale MP intervjuje!

Imate morda kakšen nasvet za mlade podjetnike, ki prav tako razmišljajo o zbiranju zagonskega kapitala prek Kickstarterja?

Predvsem mnogo predpriprave in, če je le možno, naj poskušajo za nagrado podeliti svojo idejo.

In še za konec – bo mogoče vaše pivo preizkusiti tudi v MP pisarni? 🙂

Absolutno. Ko bo pivo zvarjeno, vam ga osebno pripeljem.

Da bo projekt na Kickstarterju uspel, mora ekipa Pivovarne Pelicon zbrati 12 tisoč funtov. Denar bodo dobili le v primeru, da bodo željeni znesek zbrali do torka, 1. januarja 2013, pri tem pa jim lahko pomagate tudi vi prek te povezave!

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake: , , , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje