MP intervju: Sqwiz – s klikom do spletne strani! (Vir slike: Sqwiz)
Luka, Sqwiz je spletna aplikacija, ki zgolj z enim klikom preoblikuje Facebook stran podjetja v moderno spletno stran, ki je obenem prilagojena tudi za mobilne naprave. Uporabnik si nadalje lahko sam oblikuje izgled strani in tudi vnaša tekst. Natančneje nam opiši, kaj lahko uporabnik od Sqwiza še pričakuje.
Tako je. Sqwiz omogoča, da svojo Facebook stran z enim klikom preoblikujemo v moderno spletno stran. Uporabnik lahko z enim klikom vsebino Facebook strani prenese na novo oblikovano spletno stran, kar pomeni, da je nova spletna stran takoj zapolnjena z relevantnimi podatki, kot so kontakti, novice, fotogalerija…
Svojo novo spletno stran lahko uporabnik v nadaljevanju enostavno oblikuje s sistemom Potegni&Spusti. Izbira lahko med več modernimi dizajni ozadja, tipografijo črk, postavitvijo posameznih elementov spletne strani…
Nikakor ne smem pozabiti tudi na dve aplikaciji znotraj Sqwiza: FB galerija in FB novice, ki ju uporabnik lahko enostavno uporablja pri prenašanju fotogalerij in novic s Facebooka na spletno stran tudi potem, ko je stran že izdelana. Tako je spletna stran redno osvežena z vsebinami, ki jih objavljamo na Facebooku.
Sqwiz trenutno omogoča izdelavo spletne strani na osnovi Facebook strani (Facebook Page). Kmalu pa bomo dodali še možnost izdelave strani na osnovi Dogodkov (Facebook Events) in osebnih profilov. V načrtu pa je tudi aplikacija za spletno trgovino.
Iz izkušenj vem, da se pri izdelavi spletne strani za manjša podjetja največkrat zatakne pri pridobivanju vsebin na spletno stran. Zanimivo pa je, da imajo podjetja precej manjše težave z ustvarjanjem vsebin za svojo Facebook stran. Zato verjamem, da bo Sqwiz mnogim uporabnikom olajšal pot do resne spletne prisotnosti s spletno stranjo.
Sqwiz omogoča, da svojo Facebook stran z enim klikom preoblikujemo v moderno spletno stran (Vir slike: Sqwiz)
Če prav razumem, si lahko uporabniki še dodatno oblikujejo svojo spletno stran in dodajo tudi druge vsebine, ki niso na Facebooku?
Seveda. Facebook ima namreč svojo strukturo in omejitve za vnos podatkov o podjetju. Mi pa želimo, da si stranke svojo spletno stran kar najbolj prilagodijo svojim željam in potrebam. V ta namen smo veliko pozornosti namenili modulom za izgradnjo spletne strani. Tu si lahko uporabnik izbere želeno obliko spletne strani, si prilagodi barvno shemo, za ozadje naloži svojo fotografijo oziroma izbere katero izmed ponujenih fotografij ali vzorcev. Spletno stran pa dodatno začini še z izborom tipografije črk.
Tudi pri vnosu vsebin je, za razliko od Facebooka, uporabnik veliko bolj svoboden. S klikom na + doda enega izmed ponujenih elementov (besedilo, galerija, kontak, kontaktni obrazec, novice, odpiralni čas, fototrak, video, družbena omrežja…). Vsak element si lahko še dodatno prilagodi svojim željam. Posamezne elemente pa nato razvršča po sistemu Potegni&Spusti in jih tako elegantno postavi na ustrezno mesto.
Kako ste prišli do ideje? So vas pri razvoju rešitve vodile moderne, »lean« metode?
Ideja je vzklila ob prebiranju članka na TechCrunchu, ki je govoril o uporabi Facebook strani za poslovne namene. Po podatkih Facebooka več kot 40 odstotkov vseh manjših podjetij (local businesses), ki so prisotna na Facebooku, nima spletne strani. Če vzamemo v obzir, da je na Facebooku več kot 25 milijonov manjših podjetij, imamo kar velik in razmeroma enostavno določljiv trg, ki ga ciljamo.
Preden smo se lotili razvoja, smo naredili MVP in ga pokazali nekaterim obstoječim strankam, katere so dosedaj uporabljale naš CMS 1dva3. Večina se je odločila, da bo z veseljem presedlala na Sqwiz. Poleg lastne raziskave in analize Facebook strani, je bil pozitivni odziv strank odločilen za začetek razvoja.
Kakšen poslovni model je v ozadju spletne aplikacije Sqwiz?
Poslovni model temelji na mesečni naročnini za uporabo aplikacije. Trenutno je aplikacija v Beta fazi in je za vse brezplačna.
Na kratko nam predstavi člane ekipe in njihove naloge. Ali ste v preteklosti na projektih skupaj že sodelovali?
Ekipa je sestavljena iz štirih članov, od leve proti desni si sledijo: oblikovalec Janez Smrekar, jaz kot vodja produktnega razvoja, Žare Manojlovič je back-end programer in Jure Smrekar je front-end programer.
Celotna ekipa ima že dolgoletne izkušnje z razvojem sistemov za samostojno izdelavo spletnih strani, CMSjev in naprednih Facebook aplikacij. Skupaj smo razvili CMS 1dva3, Zoodock – komunikacijsko orodje za upravljanje živalskih vrtov in mnogo Facebook aplikacij za večja slovenska podjetja (Petrol, Union, Laško, Si.mobil, Nissan…)
Sqwiz ni omejen na lokalno okolje. Na kakšen način boste osvajali nove trge in ali že imate navezane stike?
Res je. Sqwiz je bil že v začetku zastavljen kot globalni produkt, saj je tesno vezan na Facebook, ki pa je v tujini še močnejši kot pri nas. Stike, ki nam bodo pomagali pri širjenju aplikacije pridobivamo vsakodnevno.
Za pomoč pri osvajanju novih trgov smo razvili inovativno orodje za avtomatsko selekcijo potencialnih strank. Orodje, ki se sproti uči, bo tako samostojno izdelovalo personalizirane ponudbe, ki bodo služile za osnovo pri trženju aplikacije.
V čem se razlikujete od konkurence?
Razlika je predvsem v hitrosti izdelave in takojšnji prilagoditvi spletne strani. Spletna stran, ki se ustvari v manj kot minuti, namreč že vsebuje večino relevantnih podatkov o podjetju, fotografije, objave… Uporabniku tako ni potrebno vnašati podatkov, ki jih je enkrat že vnesel na svojo Facebook stran.
Za nadgradnjo zgoraj omenjenih prednosti pa smo znotraj Sqwiza razvili tudi dve zelo uporabni aplikaciji, in sicer FB galerijo in FB novico. FB galerija z enim klikom prenese izbrano fotogalerijo s Facebooka na spletno stran. FB novica pa enako naredi z objavljeno novico na Facebooku, ki jo prenese kot objavo na blog. Poleg tega je spletna stran, narejena z orodjem Sqwiz, avtomatsko prilagojena tudi za telefone in tablice ter vključuje action gumbe za klic in navigacijo.
Za sabo imaš že nekaj podjetniških projektov, vendar Hood, spletna in fizična trgovina v centru Ljubljane, za sedaj po uspehu najbolj izstopa. Bi z našimi bralci rad delil kakšen nasvet ali izkušnjo, ki si jo »pobral« na svoji dosedanji podjetniški poti in te je največ naučila?
Za Hood lahko rečem, da je bil super “študentski” projekt, ki je dal tako meni, kot ekipi, veliko znanja in izkušenj.
Svetoval bi predvsem naslednje tri stvari:
- Za uspeh je najpomembnejša harmonija v ekipi in usmerjenost k istim ciljem. V podjetniški ekipi namreč ni prostora za ego oziroma interese posameznika. Kljub temu, da se morda sliši samoumevno, je to pogost razlog za razpad ekipe in posledično podjetja.
- Prišli bodo časi, ki bodo (veliko) slabši kot pretekli. Takrat je treba gledati samo naprej in iskati načine za izboljšanje trenutne situacije. Obujanja dobrih starih časov in obupovanja nad sedanjimi ne bodo prav nič pomagala, saj nas bodo le potisnila v slabo voljo in nas naredila neproduktivne.
- Fail fast – če vidiš, da projekt ne pelje nikamor, ga končaj čimprej in se izogni dodatnim izgubam časa, denarja in živcev.
Več si preberite na spletni strani Sqwiz >>