Kako poteka javna dražba?

Javna dražba je t. i. vabilo posameznikom, da kupijo nek predmet, pri tem pa z drugimi kupci tekmujejo za ceno. Javna dražba je uspešna, če vsaj en ponudnik poda ceno, ki je enaka izklicni ceni.
Kako poteka javna dražba?

Kako poteka javna dražba? (Vir slike: Pixabay)

Javna dražba je enostranski pravni posel in je definirana kot vabilo k ponudbi za sklenitev pogodbe pod določenimi pogoji. Razpisnik se zaveže, da bo pogodbo sklenil s tistim, ki bo izpolnil pogoje. Poznamo dve vrsti dražb: javno in prisilno. Javna dražba posamezniku omogoča, da proda predmet določene vrednosti. Prisilna dražba pa nastopi na podlagi izvršilnega ali stečajnega postopka. Dejanju, ko se zainteresirani kupci potegujejo za predmet s tem, da izrazijo strinjanje z izklicno ceno, rečemo licitacija.

  • Predmet javne dražbe mora biti določen ali pa vsaj določljiv.

  • Predmet licitiranja je cena predmeta dražbe.

  • Tisti, ki dražbo razpisuje, lahko ob tem postavi posebne pogoje.

Razpis javne dražbe mora vsebovati prvo izklicno ceno in korak dražbe. Izklicna cena je tista vrednost, s katero se začne licitiranje. Korak dražbe pa je vrednost, za katero se lahko cena dvigne ob vsaki licitaciji. Na primer: Izklicna cena je 1000 evrov, korak pa 100 evrov. To pomeni, da bo ob vsaki uspešni licitaciji cena narasla za 100 evrov, najprej na 1100, nato na 1200, 1300 evrov itd.

Postopek javne dražbe:

  1. Priprava na javno dražbo obsega cenitev predmeta prodaje, določitev načina prodaje in pripravo vseh pogojev za prodajo na dražbi.

  2. Izide javni oklic, v katerem so navedeni kraj in čas dražbe, prodajano blago, izklicna cena, pogoji za udeležbo na dražbi, višina varščine, posebna pravila o dražbi, bistveni elementi pogodbe in druga dokumentacija.

  3. Potek dražbe: Tisti, ki dražbo vodi, ugotovi, ali so izpolnjeni pogoji za pristop k dražbi, potem pa razglasi začetek dražbe in začetek pisanja zapisnika.

  4. Dražba se zaključi tako, da dražitelj sprejme ponudbo kupca.

Predmet dražbe, licitiranje, posebni pogoji in določena ravnanja morajo biti določeni v pisni pogodbi, v kateri se določijo tudi roki, v katerih morata obe stranki izpolniti svoje obveznosti. Pogodba lahko vsebuje tudi druge sestavine, recimo varščino.

Nakup predmeta na javni dražbi se od navadne kupoprodajne pogodbe razlikuje v dveh elementih: Prodajalec ni nujno odgovoren za stvarne napake. Takšno odgovornost lahko stranki le omejita ali pa jo celo v celoti izključita. Poleg tega pri javni dražbi velja, da se druga stranka ne more sklicevati na čezmerno prikrajšanje.

Viri: Zakon o izvršilnem postopku, Zakon o finančnem poslovanju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju (ZFPPIPP), Zakon o davčnem postopku (ZDavP-2)

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje