Letno poročilo družbe sestavite v treh mesecih po koncu poslovnega leta, predložite pa ga AJPES.

Po 54. členu ZGD-1 morate letno poročilo sestaviti v treh mesecih po koncu poslovnega leta, pri koledarskem poslovnem letu torej do 31. marca naslednjega leta. Predložitev AJPES je obvezna tudi, če družba v letu ni poslovala in ne izkazuje nobenega podatka.
Letna poročila za javno objavo predložite AJPES v elektronski obliki: majhne družbe in podjetniki v treh mesecih po koncu poslovnega leta, srednje in velike družbe ter družbe, ki so zavezane k reviziji ali konsolidaciji, pa v osmih mesecih (58. člen ZGD-1). AJPES jih javno objavi na svojih spletnih straneh. Podjetniki, ki so obdavčeni na podlagi normiranih odhodkov, letnih poročil za javno objavo niso dolžni predložiti.
Računovodsko poročilo sestavljajo:
- Računovodski izkazi, kot so bilanca stanja, izkaz poslovnega izida, izkaz drugega vseobsegajočega donosa, izkaz denarnih tokov, izkaz gibanja kapitala in priloga s pojasnili,
- poslovno poročilo.
Letna poročila srednjih in velikih kapitalskih družb, dvojnih družb in majhnih kapitalskih družb, s katerih vrednostnimi papirji se trguje na organiziranem trgu, so sestavljena iz:
- Bilance stanja (prikazano stanje sredstev in obveznosti do njihovih virov),
- izkaz poslovnega izida (prikazani stroški/odhodki in prihodki),
- priloge s pojasnili k izkazom (dodatni podatki k bilanci stanja in izkazom poslovnega izida),
- izkaz finančnega izida (poroča se o denarnih tokovih),
- izkaz gibanja kapitala (prikazuje spremembe vseh sestavin kapitala, zajetih v bilanci stanja in ima obliko sestavljen razpredelnice vseh sestavin kapitala),
- poslovnega poročila (obliki ni predpisana. Po ZGD-1 mora vsebovati pošten prikaz razvoja in izidov poslovanja, finančnega položaja družbe).
Letno poročilo za majhne družbe
Letna poročila majhnih družb, s katerih vrednostnimi papirji se ne trguje na organiziranem trgu in za katere z zakonom ni predpisano revidiranje računovodskih izkazov so sestavljena iz:
- Bilance stanja,
- izkaz poslovnega izida,
- priloge s pojasnili k izkazom
Vse družbe morajo pri vodenju poslovnih knjig upoštevati predpisani kontni okvir, v katerem so določeni razredi kontov od 0 do 9.
Do 31.marca morajo družbe oddati Obračun davka od dohodkov pravnih oseb (DDPO), samostojni podjetniki pa Obračun davka od dohodka iz dejavnosti. Oddajajo se izključno v elektronski obliki preko e-davkov. Pred oddajo moramo pridobiti digitalno pooblastilo ali pooblastiti računovodski servis za oddajo. Podatke pripravimo v formatu XML.
Obračun DDPO sestavljajo:
- Obrazec za obračun davka,
- bilanca stanja,
- izkaz poslovnega izida,
- izkaz gibanja kapitala.
Obračun davka od dohodka iz dejavnosti pa je sestavljen iz:
- Obrazca za obračun davka iz dejavnosti,
- bilance stanja,
- izkaz poslovnega izida.
Letno poročilo, ki ga družba predloži AJPES, se šteje za prilogo k davčnemu obračunu, zato ga ni treba pošiljati še Finančni upravi RS (FURS), v davčnem obračunu pa morate to navesti.

Letno poročilo družbe: velikost družbe in rok za oddajo na AJPES
Družbe se razvrščajo glede na tri merila na bilančni presečni dan. Družba spada v razred, v katerega se uvršča po dveh od treh meril, v drug razred pa se prerazvrsti, če dve leti zapored preseže ali preneha presegati meje.
| Razred | Povprečno število delavcev | Čisti prihodki od prodaje | Vrednost aktive |
|---|---|---|---|
| Mikro | do 10 | do 900.000 evrov | do 450.000 evrov |
| Majhna | do 50 | do 10.000.000 evrov | do 5.000.000 evrov |
| Srednja | do 250 | do 50.000.000 evrov | do 25.000.000 evrov |
| Velika | vse, ki teh meril ne izpolnjujejo | ||
Roki za predložitev AJPES za javno objavo:
| Zavezanec | Rok |
|---|---|
| Družba ali zadruga brez revizije, poslovno leto je koledarsko | 31. marca |
| Družba brez revizije z drugačnim poslovnim letom | 3 mesece po koncu poslovnega leta |
| Družba, zavezana k reviziji ali konsolidaciji | 8 mesecev po koncu poslovnega leta |
| Društvo, zavezano k reviziji | 31. avgusta |
Letna poročila društev
Za letno poročilo pri društvih velja, da ga mora sprejeti zbor članov in, da je veljavno, če je bil pred sprejetjem opravljen notranji nadzor nad finančnim in materialnim poslovanjem društva.
Pri oddaji Ajpesu morajo društva sta dve možnosti:
- Če društva ne revidirajo letnih poročil, pošljejo podatke na AJPES do 31. marca za preteklo leto za namen državne statistike (računovodske izkaze) in za zagotovitev njihove javnosti (letna poročila);
- V primeru revidiranja je potrebno računovodske izkaze za državno statistiko oddati 31.marca, letna poročila pa do 31. avgusta. Računovodski izkazi so: bilanca stanja, izkaz prihodkov in odhodkov. Letna poročila pa so: bilanca stanja, izkaz prihodkov in odhodkov, pojasnila k izkazom in poslovna poročila.
Letna poročila pravnih oseb zasebnega prava
Društva, ki niso zavezana k reviziji, predložijo letno poročilo AJPES do 31. marca, zavezana k reviziji pa do 31. avgusta; podatke za državno statistiko oddajo do 31. marca. Letno poročilo potrdi pristojni organ oziroma ustanovitelj. Pristojni organ sam določi rok za potrditev letnega poročila. Letna poročila in računovodski izkazi so sestavljeni iz enakih obrazcev kot pri društvih.
Preberite tudi: Kako podjetnik sam plača prispevke
Zavodi, društva, ustanove, verske skupnosti, politične stranke in druge pravne osebe, ustanovljene za opravljene nepridobitne dejavnosti, so davčni zavezanci, vendar davka ne plačujejo. Ker pa so davčni zavezanci, morajo sestaviti davčni obračun, torej obrazec DDPO in ga oddati do 31.marca za preteklo leto preko e-davkov. Če poleg nepridobitne dejavnosti opravljajo tudi pridobitno dejavnost, so njihovi dohodki, doseženi z opravljanjem pridobitne dejavnosti, obdavčeni.
Uradni vir: AJPES – javna objava letnih poročil.

Pogosta vprašanja o letnem poročilu
Do kdaj moram sestaviti letno poročilo?
Letno poročilo je treba sestaviti v treh mesecih po koncu poslovnega leta. Če je poslovno leto enako koledarskemu, je rok 31. marec naslednjega leta.
Ali mora samostojni podjetnik oddati letno poročilo na AJPES?
Podjetniki podatke iz letnega poročila predložijo AJPES za namen državne statistike do 31. marca. Podjetniki, ki so obdavčeni na podlagi normiranih odhodkov, letnih poročil za javno objavo niso dolžni predložiti.
Ali moram letno poročilo oddati tudi, če v letu nisem poslovala?
Da. AJPES opozarja, da morate zakonsko obveznost izpolniti in letno poročilo predložiti tudi, če v letu niste poslovali in ne izkazujete nobenega podatka.