Bolje upravljajte s svojim časom

Avtor — 15.12.2016
Pomanjkanje časa je pogosta težava podjetnikov. Marsikdo si želi več opraviti v danem času, a večini to zaradi napačne organizacije in napačno določenih prioritet ne uspeva dobro. A tudi upravljanja s časom se je mogoče naučiti.
Bolje upravljajte s svojim časom

Bolje upravljajte s svojim časom (Vir slike: Startupstockphotos.com)

Ljudje si prepogosto dovolijo, da jih pri doseganju resnično pomembnih ciljev motijo nepomembna opravila. A da bi lahko zgradili uspešno podjetje, se je treba osredotočati le na tisto delo, ki vas bo privedlo do rezultatov. To lahko storite s pomočjo različnih tehnik. Pet smo vam jih že predstavili v prejšnjem prispevku, v nadaljevanju pa boste našli še dodatnih pet.

6. Zlati krog človeške motivacije

Ni nujno, da se slabe organizacije porabe časa zavemo na začetku podjetniškega projekta, v katerega smo se podali. Mnogokrat se to zgodi šele takrat, ko je projekt že močno v zagonu. Tedaj se podjetnik lahko tudi zave, da je skrenil s prvotno zastavljene poti, to pa v njegovi glavi povzroči precej dvoma o tem, ali naj svojo pot sploh nadaljuje. A prav tedaj je nastopil čas, da si zastavi bistveno vprašanje: zakaj se je sploh odločil za takšno pot?

Simon Sinek je prav za takšne primere ustvaril tehniko Zlatega kroga človeške motivacije (ang. Golden Circle of Human Motivation):

Grafični prikaz Zlatega kroga človeške motivacije (Vir slike: Fizzle.co)

Zlati krog človeške motivacije po Simonu Sineku je sestavljen iz treh krogov, ki so pozicionirani eden znotraj drugega. Vsak krog zajema različen koncept: “kaj”, “kako” in “zakaj”. Sinek meni, da veliko uspešnih podjetnikov ve, kaj in kako želijo storiti, a pozabljajo na bistveno vprašanje: zakaj to sploh počnejo. A sam pravi, da je bistveno, da vsakdo ugotovi, zakaj se je podal v podjetništvo in pusti, da ga odgovor vodi na pravo pot. 

7. Razbitje velikih opravil na več manjših

Včasih je teža pomembnih in obsežnih opravil, ki jih boste morali opraviti, prevelika. Tedaj je najbolje, da si vzamete nekaj minut in jih zapišete na list papirja. Ko to storite, jih lahko enostavneje razbijete na več manjših opravil. Pri tem morate paziti, da jih ne razbijete preveč (v tem primeru se vam opravila morda ne bodo zdela dovolj pomembna in se jih boste težje lotili) ali premalo (v tem primeru bodo še vedno toliko zahtevna, da se jih boste lotili z več odpora).

Na ta način boste lahko hitro videli, da je pred vami zgolj še serija manjših, enostavnih opravil, in zavedli se boste, da opravilo v resnici ni tako zahtevno, kot se vam je sprva zdelo. 

Poglejmo si primer: V kolikor ste si zadali vzpostavitev nove spletne strani, lahko pričnete z manjšimi opravili: 1. Uredite osrednji dokument spletišča; 2. Uredite stran z informacijami o podjetju; 3. Uredite blog; ipd. Videli boste, da ste z vsakim korakom bližje cilju, ki se je še prej zdel nedosegljiv.

8. Določitev roka projektom

Dejstvo je, da večino ljudi še vedno najbolj motivira prav zastavljen rok. Naj bo to čez tri tedne, čez tri mesece ali pa eno leto: zastavljen rok vas bo motiviral k dokončanju projekta. 

A zavedati se je treba naslednjega: nikoli vam ne bo uspelo uresničiti prav vseh zastavljenih ciljev in določitev roka vam bo pomagala pri ugotavljanju, kaj je resnično pomembno in mora biti opravljeno. 

9. “Korenčkova palica” produktivnosti

Podobno kot določitev končnih rokov je tudi pregled posledic (tako negativnih, ko delo ni opravljeno, kot tudi pozitivnih, ko je delo opravljeno z odliko) lahko odličen motivator, ki človeka spodbudi k dokončanju opravil in pametnejši porabi časa. 

Tim Ferriss je tovrsten način motivacije metaforično povezal z dobro znanim principom korenčka in palice: korenček nastopi tedaj, ko je delo opravljeno in ko nastopijo pozitivne posledice, palica pa tedaj, ko delo ni opravljeno in nastopijo negativne posledice. Če so posledice znane vnaprej, bo človek precej bolj motiviran in ne bo iskal izgovorov, da bi se delu izognil. 

Grafični prikaz principa korenčka in palice (Vir slike: Fizzle.co)

10. Varčevanje z energijo

In še zadnji, morda celo nekoliko paradoksalen nasvet k temu, kako opraviti več dela: naložite si manj opravil. Kljub temu da vas sodoben način življenja sili v neprestano zasedenost in pomanjkanje časa, pa mora vsak človek od časa do časa napolniti svoje baterije in se spočiti. Če tega ne storite, boste slej ko prej plačali ceno, ki se bo najverjetneje izrazila v obliki poslabšanega zdravja. Redna telesna aktivnost, meditacija, sproščanje in zdrava prehrana ne pripomorejo le k bolj zdravemu telesu, temveč pomagajo tudi pri zbranosti, ki je potrebna za dobro opravljeno delo. 

Vsak dan si lahko privoščite nekaj časa zase: izklopite mobilnik, pospravite računalnik in se odpravite na sprehod v bližnji gozd, na pijačo s prijatelji ali pa si oglejte film z družino. Čas, ki ga preživite izven svojega podjetja, je namreč prav tako pomemben kot čas, ki ga preživite pri delu.

Vir: Fizzle.co

Oznake: