Jezikovna šola, kjer poučujejo kot v gledališču

Raffaele Bova je Italijan, ki se je pred 10 leti zaljubil v Ljubljančanko. Tri leta pozneje se je preselil v Ljubljano, leta 2009 pa iz ljubezni do svojega materinega jezika odprl jezikovno šolo Southrise. Sprva specializirano za italijanščino, danes pa v njej poučujejo vrsto svetovnih jezikov.
Jezikovna šola, kjer poučujejo kot v gledališču

Na sliki Raffaele Bova, Italijan, ki je v Ljubljani odprl jezikovno šolo Moj Maestro (Vir slike: osebni arhiv)

Bova, sicer diplomirani pravnik, je z italijanskim centrom za jezik in kulturo Southrise, ki ga je odprl leta 2009, želel poudariti, da gre za center, ki se dviga iz juga. Bova namreč prihaja iz Reggia v Kalabriji. Njegov način poučevanje je preprost, pravi: od prve ure poučujejo zgolj in samo v jeziku, katerega se učijo. Priznava, da je sprva malce težko, a se tečajniki hitro prilagodijo na njihov sistem, obenem pa jim to daje možnost hkratnega učenja obnašanja. Zavihra z rokami in da primer, da Italijani večinoma govorijo z rokami. »Slovenščina je prepovedana,« pove v smehu. »Jaz jim dam namig, pravila, potem pa jim dam naloge, da delajo in obenem govorijo. Spodbujamo jih, da govorijo zgolj v jeziku, ki se ga učijo,« razloži.

Sam svoj mojster

Začetki so bili težki. Moral se je naučiti slovenščino, ki mu sicer še vedno povzroča nekaj težav – največje mu povzročajo skloni in dvojina. V posel pa se je podal sam, postavil je spletno stran in promoviral šolo. Tudi prek Facebooka, a takrat so bili drugi čas, pravi. Bil je bolj enostaven in odprt za množice podjetnikov.

Od Afrike, Evrope do ZDA

Jezikovno šolo oziroma status samostojnega podjetnika je odprl na Ajpesu, opravil krajši tečaj, pri registraciji pa je dodal tudi turizem, se spominja. Njegova jezikovna šola, ki se danes imenuje Moj Maestro, omogoča tudi tečaje v tujini. »V Italiji, Nemčiji, na Irskem, v Veliki Britaniji, v ZDA, tudi v Afriki, v Cape Townu, na Malti,« našteva, kje vse ponujajo tečaje. Dodaja, da je še vedno najbolj ugodna cena v Italiji, saj jih tam subvencionira država. Tako dajo tečajniki za en mesec tečaja v Kalabriji 300 evrov, vsak dan imajo tudi izobraževanja.

Zakaj Moj Maestro?

Dve leti nazaj se je Southrise preimenoval v Moj Maestro. V tistem času je postala prepoznavna plesna skupina Maestro, k imenu ga je pritegnilo tudi dejstvo, da je magister del najvišjega izobraževanja, poleg tega pa gre za latinsko besedo, ki se v italijanščino prevaja kot Maestro. Veliko težo pri odločanju je imela tudi raziskava, ki jo je izvedel, in ugotovil, da se lahko pri vpisu novega imena šole pojavi precej višje v iskalnikih. Maestro je namreč znana beseda tudi zaradi Maestro plačilne kartice.  

Z Moj Maestro je tudi precej razširil ponudbo: »Poleg italijanščine, nudijo še angleščino, španščino, francoščino, nemščino, ruščino, švedščino, portugalščino … Vse imamo. Tudi nizozemščino,« pravi. Portugalščina je bila vse do lani izjemno obiskana, skoraj tako kot nemščina. S svojo jezikovno šolo je postal tudi ekskluzivni partner Tehnološkega parka Ljubljana za jezikovne projekte.

Prek sodelovanja z ambasadami do učiteljev

Učitelji so običajno naravni govorci jezikov, ki jih poučujejo. V stik z njimi pridejo prek ambasad, kjer povprašajo, če jim lahko posredujejo kontakte, v kolikor imajo interesente. »Povabimo jih na razgovor, tiste, ki jih izberemo, treniramo v angleščini. Ko vidimo, da so pripravljeni, jim dovolimo, da imajo demo uro za stranke. Če so te zadovoljne, jih obdržimo,« manjšo prednost pa imajo tisti, ki so naravni govorci, saj je tako manjša verjetnost, da bi med poukom uporabljali slovenščino. A to ne pomeni, da med učitelji ni Slovencev. »Sprva izgleda, da se je na tak način težko naučiti jezika, vendar ni tako. Če obvladaš metode, je lahko zabavno,« pravi.

Eni si privoščijo padec kakovosti, drugi se odločijo za padec prometa

Italijan, ki je pred meseci praznoval že sedmo obletnico selitve v Slovenijo, je kljub uspešnemu vodenju jezikovne šole kritičen do razmer v Sloveniji. »Glede davkov je Slovenija popolnoma nesposobna država,« je direkten. »Zadnji dve leti so se tako povišali davki na avtorske pogodbe, da smo izgubili precej prometa na račun tega. Avtorske pogodbe so tako drage, da se ne da preživeti. Če zvišaš DDV in stroške na avtorsko pogodbo, se bo to poznalo tudi na končni ceni tečaja. Če je kriza in so cene previsoke, se ljudje za njih redkeje odločajo. Možna posledica je tudi padec kakovosti. Ker si mi tega ne želimo, smo si privoščili padec prometa, ne pa padca kakovosti

Slovenci morajo znati vsaj en jezik

Pravi, da je za Slovenijo, kjer igrata pomembno vlogo uvoz in izvoz, pomembno znanje jezikov. »Ljudje kupujejo in prodajajo naprej, moramo imeti povezave z drugimi državami, ker nimamo dovolj kupcev. Dva milijona potrošnikov ni nič. Če kupuješ iz Kitajske ali Velike Britanije, moraš znati vsaj en jezik,« je pa zato Slovenija dovolj varna in prijetna za vzgojo otrok. Tudi sam je namreč očka, ki se bo v naslednjih mesecih preizkusil še s spletno trgovino, o kateri pa za zdaj še ne more spregovoriti.

Propad slovenskih podjetij žal ni zgodba za Evropo

»Hja,« je njegov odgovor na to, kako je poskrbljeno v Sloveniji za podjetnike. »Mislim, da smo v tej državi vsi na isti poziciji. Težava je, da nimamo svoje politike, ampak da jo vodijo ostale, večje države iz Evropske unije. Naša politika je projekcija glavnih držav. Če Španija, Italija ali Nemčija bankrotirajo, bo padla cela Evropa, ker je tako razvejana prodajna mreža iz teh držav,« v smislu elektrike, hrane, oblačil, storitev in drugega. Za primer daje »naš« – pri čemer misli italijanski – parmezan, ki je poznan po celem svetu, tudi Fiat. »Če propadejo slovenska podjetja, to žal ni dovolj velika zgodba za preostalo Evropo. Ker smo premajhni, zato mora Slovenija slediti drugim državam,« meni Bova.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Konferenca: Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!

Kje preživeti petek, 15. junija? Če razvijate oziroma vodite svoj posel, potem si ne moremo zamisliti boljšega kraja kot NLB Center inovativnega podjetništva. Na ta dan se bomo namreč v družbi uspešnih slovenskih mladih podjetnikov družili ob temah, ki vam bodo pomagale pri razvoju in rasti podjetja. Če bi radi v letu 2018 napravili korak naprej, te BREZPLAČNE konference ne smete zamuditi. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Spletni nakupi sadja in zelenjave v Sloveniji v porastu

Podjetje Rast Tim d.o.o. je s spletno trgovino e-Branjevka ponudilo enostaven način nakupa sadja in zelenjave preko spleta. Iz začetne faze z enim kombijem je podjetje zraslo v vseh pogledih in se že začelo spogledovati s tujino. Preberite več >>

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

»Naziv slovenski start-up leta nam je prinesel prepoznavnost in kredibilnost«

Uspešno slovensko zagonsko podjetje VIAR, ki deluje na področju navidezne resničnosti, je lani prejelo nagrado slovenski start-up leta, poleg tega pa je vključeno v program Kolektor Ventures. Pogovarjali smo se s soustanoviteljem in direktorjem podjetja Jernejem Mirtom. Preberite več >>

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

NV Holders – slovenska kakovost, ki v svetu nima konkurence

Škofjeločan Nik Vene je na svoji podjetniški poti že preskočil kar nekaj zahtevnih stopničk. Njegovemu podjetju NV Holders so se hitro odprla vrata tudi na tujih trgih, kar mu daje dodaten zagon za nadaljne delo. Preberite več >>

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Prenos znanja med generacijami s platformo REWO

Podjetje VIAR, ki je najbolj znano po svoji platformi Viar360, je pred kratkim javnosti predstavilo nov produkt: platformo za vizualno digitalizacijo REWO, ki lahko izboljša zajemanje in komuniciranje znanja znotraj podjetij. Preberite več >>

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC, s sedežem v ZDA. Preberite več >>

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Uspešna spletna prodaja ključna za rast Okay.si

Sestrska naveza Sandra in Nadja Keržan je pred dobrima dvema letoma na trg lansirala spletno trgovino Okay.si. Zanimiv projekt iz meseca v mesec beleži boljše prodajne rezultate ter se prebija tudi na mednarodno tržišče. Preberite več >>

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

S Pupillam do življenja v sožitju z naravo

Onesnaževanje okolja, pretirano potrošništvo, odmik človeka od sebe in narave – vse to so pereče problematike današnjega sveta. Prav te izzive naslavlja društvo Pupillam s Centrom zelenih rešitev. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

03.07.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje