BLOG MARKETING DELAVNICA

Jezikovna šola, kjer poučujejo kot v gledališču

Raffaele Bova je Italijan, ki se je pred 10 leti zaljubil v Ljubljančanko. Tri leta pozneje se je preselil v Ljubljano, leta 2009 pa iz ljubezni do svojega materinega jezika odprl jezikovno šolo Southrise. Sprva specializirano za italijanščino, danes pa v njej poučujejo vrsto svetovnih jezikov.
Jezikovna šola, kjer poučujejo kot v gledališču

Na sliki Raffaele Bova, Italijan, ki je v Ljubljani odprl jezikovno šolo Moj Maestro (Vir slike: osebni arhiv)

Bova, sicer diplomirani pravnik, je z italijanskim centrom za jezik in kulturo Southrise, ki ga je odprl leta 2009, želel poudariti, da gre za center, ki se dviga iz juga. Bova namreč prihaja iz Reggia v Kalabriji. Njegov način poučevanje je preprost, pravi: od prve ure poučujejo zgolj in samo v jeziku, katerega se učijo. Priznava, da je sprva malce težko, a se tečajniki hitro prilagodijo na njihov sistem, obenem pa jim to daje možnost hkratnega učenja obnašanja. Zavihra z rokami in da primer, da Italijani večinoma govorijo z rokami. »Slovenščina je prepovedana,« pove v smehu. »Jaz jim dam namig, pravila, potem pa jim dam naloge, da delajo in obenem govorijo. Spodbujamo jih, da govorijo zgolj v jeziku, ki se ga učijo,« razloži.

Sam svoj mojster

Začetki so bili težki. Moral se je naučiti slovenščino, ki mu sicer še vedno povzroča nekaj težav – največje mu povzročajo skloni in dvojina. V posel pa se je podal sam, postavil je spletno stran in promoviral šolo. Tudi prek Facebooka, a takrat so bili drugi čas, pravi. Bil je bolj enostaven in odprt za množice podjetnikov.

Od Afrike, Evrope do ZDA

Jezikovno šolo oziroma status samostojnega podjetnika je odprl na Ajpesu, opravil krajši tečaj, pri registraciji pa je dodal tudi turizem, se spominja. Njegova jezikovna šola, ki se danes imenuje Moj Maestro, omogoča tudi tečaje v tujini. »V Italiji, Nemčiji, na Irskem, v Veliki Britaniji, v ZDA, tudi v Afriki, v Cape Townu, na Malti,« našteva, kje vse ponujajo tečaje. Dodaja, da je še vedno najbolj ugodna cena v Italiji, saj jih tam subvencionira država. Tako dajo tečajniki za en mesec tečaja v Kalabriji 300 evrov, vsak dan imajo tudi izobraževanja.

Zakaj Moj Maestro?

Dve leti nazaj se je Southrise preimenoval v Moj Maestro. V tistem času je postala prepoznavna plesna skupina Maestro, k imenu ga je pritegnilo tudi dejstvo, da je magister del najvišjega izobraževanja, poleg tega pa gre za latinsko besedo, ki se v italijanščino prevaja kot Maestro. Veliko težo pri odločanju je imela tudi raziskava, ki jo je izvedel, in ugotovil, da se lahko pri vpisu novega imena šole pojavi precej višje v iskalnikih. Maestro je namreč znana beseda tudi zaradi Maestro plačilne kartice.  

Z Moj Maestro je tudi precej razširil ponudbo: »Poleg italijanščine, nudijo še angleščino, španščino, francoščino, nemščino, ruščino, švedščino, portugalščino … Vse imamo. Tudi nizozemščino,« pravi. Portugalščina je bila vse do lani izjemno obiskana, skoraj tako kot nemščina. S svojo jezikovno šolo je postal tudi ekskluzivni partner Tehnološkega parka Ljubljana za jezikovne projekte.

Prek sodelovanja z ambasadami do učiteljev

Učitelji so običajno naravni govorci jezikov, ki jih poučujejo. V stik z njimi pridejo prek ambasad, kjer povprašajo, če jim lahko posredujejo kontakte, v kolikor imajo interesente. »Povabimo jih na razgovor, tiste, ki jih izberemo, treniramo v angleščini. Ko vidimo, da so pripravljeni, jim dovolimo, da imajo demo uro za stranke. Če so te zadovoljne, jih obdržimo,« manjšo prednost pa imajo tisti, ki so naravni govorci, saj je tako manjša verjetnost, da bi med poukom uporabljali slovenščino. A to ne pomeni, da med učitelji ni Slovencev. »Sprva izgleda, da se je na tak način težko naučiti jezika, vendar ni tako. Če obvladaš metode, je lahko zabavno,« pravi.

Eni si privoščijo padec kakovosti, drugi se odločijo za padec prometa

Italijan, ki je pred meseci praznoval že sedmo obletnico selitve v Slovenijo, je kljub uspešnemu vodenju jezikovne šole kritičen do razmer v Sloveniji. »Glede davkov je Slovenija popolnoma nesposobna država,« je direkten. »Zadnji dve leti so se tako povišali davki na avtorske pogodbe, da smo izgubili precej prometa na račun tega. Avtorske pogodbe so tako drage, da se ne da preživeti. Če zvišaš DDV in stroške na avtorsko pogodbo, se bo to poznalo tudi na končni ceni tečaja. Če je kriza in so cene previsoke, se ljudje za njih redkeje odločajo. Možna posledica je tudi padec kakovosti. Ker si mi tega ne želimo, smo si privoščili padec prometa, ne pa padca kakovosti

Slovenci morajo znati vsaj en jezik

Pravi, da je za Slovenijo, kjer igrata pomembno vlogo uvoz in izvoz, pomembno znanje jezikov. »Ljudje kupujejo in prodajajo naprej, moramo imeti povezave z drugimi državami, ker nimamo dovolj kupcev. Dva milijona potrošnikov ni nič. Če kupuješ iz Kitajske ali Velike Britanije, moraš znati vsaj en jezik,« je pa zato Slovenija dovolj varna in prijetna za vzgojo otrok. Tudi sam je namreč očka, ki se bo v naslednjih mesecih preizkusil še s spletno trgovino, o kateri pa za zdaj še ne more spregovoriti.

Propad slovenskih podjetij žal ni zgodba za Evropo

»Hja,« je njegov odgovor na to, kako je poskrbljeno v Sloveniji za podjetnike. »Mislim, da smo v tej državi vsi na isti poziciji. Težava je, da nimamo svoje politike, ampak da jo vodijo ostale, večje države iz Evropske unije. Naša politika je projekcija glavnih držav. Če Španija, Italija ali Nemčija bankrotirajo, bo padla cela Evropa, ker je tako razvejana prodajna mreža iz teh držav,« v smislu elektrike, hrane, oblačil, storitev in drugega. Za primer daje »naš« – pri čemer misli italijanski – parmezan, ki je poznan po celem svetu, tudi Fiat. »Če propadejo slovenska podjetja, to žal ni dovolj velika zgodba za preostalo Evropo. Ker smo premajhni, zato mora Slovenija slediti drugim državam,« meni Bova.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

21.09.2017 od 9:00 do 15:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

*Pomembno obvestilo* Delavnica je RAZPRODANA. S prijavo na povezavi spodaj, se lahko postavite v čakalno vrsto, v primeru, da pride do odpovedi. Če bomo zabeležili dovolj interesa, bomo delavnico ponovili v kratkem. | Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase.
Preberite več >>

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje