Kako pa vi financirate rast svojega podjetja?

Vsak podjetnik se na svoji poti znajde v situaciji, ko potrebuje finančno injekcijo za uresničitev novega koraka. Nekateri za pomoč prosijo banko, drugi se zatečejo k platformam za množično financiranje, spet tretji pa si potrebna sredstva zagotovijo iz lastnih prihodkov.
Kako pa vi financirate rast svojega podjetja?

Je pred vami nov večji podjetniški korak, za katerega boste potrebovali finančno injekcijo? Preverili smo, kako se financirata pretekla Mlada podjetnika leta in kaj vse potrebujemo, če želimo najeti kredit pri kateri od bank (Vir slike: Pixabay).

Slednji opisani primer velja za zakonca Anjo in Alena Marića, ki sta lani prejela naziv Mladi podjetnik leta. Njuna zgodba je mnoge navdušila tudi zato, ker sta zgodbo ustvarila popolnoma brez kreditov. Takšni strategiji poslovanja sledila tudi danes: »Woodway se še vedno financira izključno iz lastnega žepa, v tujini pa sva vzpostavila sistem franšiž,« franšiže pa je danes možno najti na Hrvaškem in na Danskem. Del prihodkov sta letos namenila tudi vzpostavitvi pisarne, ki predstavlja jedro podjetja. Dodajata, da se bolj kot večanju ekipe (v pisarni so se jima pridružile tri stalne članice), trenutno posvečata izgradnji kadrov znotraj ekipe. »Če sva na začetku iskala večstranske profile, ki so bili sposobni opraviti različne naloge, zdaj iščeva posameznike, ki so specializirani za točno določeno področje,« pojasnjujeta podjetnika (na sliki spodaj. Utrinek ob odprtju nove trgovine na Bledu. Vir slike: Špela Urbanc).

Financiranje iz lastnih prihodkov kot varovalka

»To, da se financiramo zgolj iz lastnih prihodkov, predstavlja veliko prednost. Tak način poslovanja v primeru slabšega poslovanja predstavlja nekakšno varovalko,« sta nam zaupala zakonca Marić. Koliko torej dajeta »na stran«, nam nista razkrila, sta pa nam povedala, da se vsi njihovi prihodki porazdelijo. Tako sta v preteklih dveh letih vlagala v razvoj.

Marića sta verjetno ena od redkih podjetnikov, ki sta sposobna takšnega načina financiranja. Mnoga se namreč podajo v banko po kredit. »Razlogi podjetnikov, ki pridejo v banko, so različni. Običajno gre za širitev poslovanja, vzpostavitev proizvodnje, nakup poslovnih prostorov in podobno,« pravi Darko Jurić iz NLB.

Dva nujna pogoja za pridobitev kredita

»Oblika financiranja z bančnim kreditom ni primerna za vsakogar,« je jasen Jurić. Ker lahko v medijih večkrat beremo, da se ekipe zatečejo k platformam za množično financiranje tudi zato, ker v banki ne dobijo kredita, se postavlja logično vprašanje – kaj mora torej podjetje imeti, da lahko pridobi kredit? »Dva kriterija morata biti izpolnjena. Najpomembnejši kriterij je denarni tok, ki mora biti zadosten, da kreditojemalec odplača glavnico in obresti samega kredita, ostati pa mu mora tudi ustvarjena vrednost iz določenega projekta, ki je predmet financiranja. Poleg denarnega toka je nujen tudi ustrezen sekundarni vir plačila, torej zavarovanje kredita. To je lahko nepremičnina, poroštvo, manjši zneski so lahko zavarovani tudi samo z menicami. Odvisno, kaj ima stranka na voljo in kaj je pripravljena ponuditi,« pojasnjuje Jurić (na sliki spodaj. Vir slike: osebni arhiv).

16. junija 2016 bo v NLB Centru inovativnega podjetništva potekal brezplačni dogodek Mladi podjetnik? Zakaj pa ne!, katerega vrhunec bo izbor Mladi podjetnik leta 2016. Dogodek, ki bo potekal od 13. ure, bodo začinile zgodbe številnih podjetnikov, med njimi tudi vseh preteklih zmagovalcev izbora Mladi podjetnik leta. Rdeča nit letošnjega dogodka bo rast podjetja.

»Mi se ne osredotočamo na sekundarni vir, saj nam to ni v interesu. Nam je pomemben denarni tok, ki ga stranka ustvarja,« pojasnjuje sogovornik. »Ne glede na poslovni dogodek, pred katerim je podjetje, vedno obstaja ustrezen način financiranja. To velja za tržno zanimive in privlačne projekte, ki imajo potencial ustvarjati dodano vrednost. Pogoja, ki sem ju prej omenil, morata biti izpolnjena.«

Nekonvencionalni poslovni modeli: nov izziv bank

Starejša podjetja, tudi banke in s tem NLB, se vse bolj povezujejo z mladimi podjetji. Klasične oblike podjetništva banke že poznajo, saj z njimi delajo že več desetletij, poznajo tudi klasične poslovne modele. Zdaj pa so se s prihodom startupov začeli povezovati tudi z njimi, a ti nimajo vedno klasičnega poslovnega modela. En način tega povezovanja je, pravi Jurić, Center inovativnega podjetništva, ki jim pomaga razumeti nekovencionalne poslovne modele. Ker je kreditiranje mladih podjetij oteženo (načeloma morata izpolnjena biti prej omenjena pogoja), tržno zanimive in privlačne startupe povezujejo s partnerji, ki jim lahko zagotovijo finančno injekcijo. »Za startupe kredit ni ustrezen oziroma primeren vir financiranja. In tudi nikoli ne bo. Ne pri nas, ne v tujini. Zanje so potrebni drugačni mehanizmi financiranja,« in razkrije, da banka pripravlja nove rešitve, s katerim bodo lahko finančno pomagali mladim podjetjem, starejšim od 6 mesecev, ki bodo že izkazovali neko stabilno poslovanje.

Nekaj korakov do kredita
Osnovne kriterije banke, ko se odloča za kredite, razdelimo na
finančne in nefinančne kriterije. Prvi se vrtijo okoli številk, s katerimi opisujemo poslovanje, projekcije, denarni tok in podobno (lastna udeležba, denarni tok, zavarovanje, kapitalska ustreznost in obstoječa zadolženost, dobičkonosnost). Zato mora podjetnik za banko pripraviti bilanco stanja in izkaz poslovnega izida s pojasnili ključnih bilančnih postavk.
Nefinančni kriteriji so kvalitativne narave in manj oprijemljivi (vodstvena struktura, odnos z banko, širina poslovanja in druga finančna posojila).
Vsak kredit mora imeti tudi ustrezno zavarovanje. Najbolje je, da se kar sami opredelite za vrsto zavarovanja še preden na banko podate povpraševanje za kredit.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Finalisti izbora Mladi podjetnik 2016, Mali junaki, so se uspešno prebili na nemški in italijanski trg. Že v letošnjem letu nameravajo s pomočjo konkretnega finančnega vložka osvojiti tudi zahtevno tržišče v Združenih državah Amerike. Preberite več >>

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

SmartNinja: “Najpomembnejša komisija je kupec.”

Eden izmed finalistov izbora Mladi podjetnik leta 2016, SmartNinja, pomaga ljudem odkriti in razviti talente in veščine na sodobnem IT področju. Te udeležencem pomagajo pri iskanju službe ali pri odločitvi za lastno podjetje. Intervju z ekipo si lahko preberete v spodnjem prispevku. Preberite več >>

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Panorganic: S kakovostnim produktom se odpirajo vrata

Zmagovalec izbora Mladi podjetnik leta 2016, podjetje Panorganic iz Ljutomera, že 5 let uspešno deluje. V prihodnosti si obeta nove izzive, ki so povezani tudi s širitvijo iz Prlekije v sosednje države in na vzhodno Evropo. Preberite več >>

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

“Naziv mladi podjetnik leta sva izkoristila za krepitev blagovne znamke”

Pivovarna Pelicon je mikropivovarna, ki deluje v Ajdovščini, osrčju Vipavske doline. Vari nefiltrirana, nepasterizirana piva polnega okusa, ki jih lahko najdemo v lokalih po celotni Sloveniji. Anita Lozar in Matej Pelicon sta naša stara znanca, ki smo ju med drugim spoznali v času Kickstarter kampanje. V letu 2017 smo jima podelili naziv mladi podjetnik leta, kar je posledica njunega dobrega dela v preteklih letih. Preberite več >>

Pričenjajo se prijave na izbor Mladi podjetnik leta 2018

Pričenjajo se prijave na izbor Mladi podjetnik leta 2018

Pred nami je osmi izbor za Mladega podjetnika leta, ki zmagovalcem poleg novih poslovnih priložnosti obljublja tudi mamljive nagrade. Preberite več >>

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Z držalci za srajce do mednarodnega uspeha

Nik Vene je v treh letih uspešno razvil svojo poslovno idejo. Držalci za srajce blagovne znamke NV Holders so priljubljeni tako v Sloveniji kot v tujini. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Mladi podjetniki leta na podjetniški vikend v Berlin

Zmagovalci zadnjih dveh izborov za mladega podjetnika leta se skupaj z ekipo Zavoda mladi podjetnik in Juretom Knezom iz Dewesofta podajajo na podjetniški vikend v Berlin. Preberite več >>

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

Panorganicovo jesen bodo zaznamovali novi projekti in dodatne zaposlitve

KMG Panorganic je v letošnjem letu močno razširilo svojo pridelavo tako v Sloveniji kot tudi v tujini, hkrati pa ekipa kuje nove načrte za prihodnost. Preberite več >>

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

Pivomanija 2017 – vsakih 10 minut novo pivo

V Ajdovščino ponovno prihaja praznik pivovarstva v Vipavski dolini: Pivomanija. Festival piva bo potekal 2. septembra 2017, vstopnice pa so že na voljo. V Pivovarni Pelicon za vse obiskovalce že pripravljajo posebno presenečenje – in zagotovo niso edini! Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

11.05.2018 od 14:00 do 17:30
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Vse za podjetje