Kako trajnostno smo naravnani Slovenci?
Bistvo trajnostnih izdelkov ni nazadovanje modernega načina življenja, temveč misel na našo prihodnost, pravita Nadja in Sandra Keržan (Vir slike: Vid Izlakar).
Sestri Keržan sta bili ob lanskem odprtju spletne trgovine pred zanimivim izzivom – bodo Slovenci sprejeli trajnostne izdelke? Skoraj pol leta pozneje pravita, da se je njuno delo – ozaveščanje – splačalo, saj se vse več Slovencev odloča za nakup tovrstnih izdelkov. Tudi na račun številnih zapisov na njunem blogu, prek katerega delita nasvete o ponovni uporabi odpadnega materiala, posredujeta pa tudi informacije o težavah, ki jih povzročajo odpadki in kako lahko vsak vsaj malo pripomore k izboljšanju stanja.
»Bistvo trajnostnih izdelkov ni nazadovanje modernega načina življenja, temveč dejstvo, da pri vsakodnevnih opravilih namesto navadnih izdelkov uporabljamo tiste, ki so zasnovani trajnostno z mislijo na našo prihodnost in prihodnost našega planeta, ne da bi hkrati zmanjšali kakovost in lagodnost modernega načina življenja,« pravita sestri. O njunih začetkih smo pisali v članku Sestri, ki želita trajnost pripeljati do slehernega Slovenca.
Lončki za kavo in čaj ter čistila med top prodajanimi izdelki
V svoji ponudbi imata danes že skoraj dvajset tujih znamk, nekaj je tudi slovenskih. Kot pravita, gre za priznane znamke čistil in kozmetike, ponujata pa tudi trajnostne dodatke za vsakdanjo uporabo. Trenutno največ zanimanja opažata za lonček za kavo in čaj, ki ga lahko vzamemo za na pot in je izdelan iz organskega bambusa ter se tako predstavlja kot dobra alternativa plastiki. Je namreč enako trpežen in ima podobne lastnosti kot plastika, a je biorazgradljiv. »Opazili sva, da je kupcem izredno pomembno, da je izdelek naraven in ne iz plastike ter da ima kljub temu uporabne lastnosti, kot so zadrževanje toplote pijač in pranje v pomivalnem stroju,« dodajata.
Priljubljena so tudi čistila: »Čiščenje se namreč ne zaključi s tem, ko površino očistimo s čistilom, ampak ko to čistilo z izpiranjem pristane v naših vodah in morjih. S tem ko delamo škodo naravi, jo posledično delamo tudi sami sebi, saj je planet naš dom, edini, ki ga imamo.«
V Ljubljani bosta odprli fizično trgovino
V naslednjih mesecih načrtujeta dve večji novosti: prva je prevod trgovine v angleščino, druga pa odprtje fizične trgovine, kjer bo tudi prostor za skladišče in pisarna, najverjetneje pa se bo nahajala v Ljubljani. »Stranke so izrazile željo po tem, da bi bili izdelki na voljo tudi na ogled v živo.«
Sestri, ki svoje ekipe še nista razširili, sta začeli še z ustvarjanjem in prodajo trajnostnega nakita iz odpadnega papirja, ki ga prodajata v trgovini Woodway (ki deluje pod okriljem Anje in Alena Marića) Sklenili pa sta tudi sodelovanje z Majo Švener in Gregorjem Koprivnikom iz Ličila.si. »Potrebovali smo partnerja, ki je že utrjen na slovenskem trgu in predvsem na tujih za enega od naših produktov, katerega zastopniki smo,« pojasnjujeta sogovornici.
Pravita, da hitro rasteta, zato pričakujeta okoli 100 tisoč evrov prihodkov letos. Kdaj bosta prihodke začeli povečevati tudi na račun tujine, ne razkrivata, je pa širitev nedvoumna. »Za enkrat bomo v tujini nastopili le z enim produktom, a še ne kot znamka Okay.si. S tem produktom bomo poskušali vstopiti v nekatere tuje države, za katere zastopniki smo. Hrvaška, Italija, Srbija …,« naštevata mladi podjetnici. V omenjenih državah želita poiskati tudi večje igralce. Da pa bosta v tujino vstopili v imenu trgovine Okay.si, pa se ne bo zgodilo prej kot v enem letu. Na vstop se namreč želita čim bolje pripraviti.