Kako trajnostno smo naravnani Slovenci?

Največji izziv je ljudem predstaviti, kaj sploh so trajnostni izdelki in trajnost. Nato pa jih prepričati, da preizkusijo nove izdelke, ki jih pri nas še ni bilo moč preizkusiti, pravita sestri Nadja in Sandra Keržan, ustvarjalki spletne trgovine Okay.si.
Kako trajnostno smo naravnani Slovenci?

Bistvo trajnostnih izdelkov ni nazadovanje modernega načina življenja, temveč misel na našo prihodnost, pravita Nadja in Sandra Keržan (Vir slike: Vid Izlakar).

Sestri Keržan sta bili ob lanskem odprtju spletne trgovine pred zanimivim izzivom – bodo Slovenci sprejeli trajnostne izdelke? Skoraj pol leta pozneje pravita, da se je njuno delo – ozaveščanje – splačalo, saj se vse več Slovencev odloča za nakup tovrstnih izdelkov. Tudi na račun številnih zapisov na njunem blogu, prek katerega delita nasvete o ponovni uporabi odpadnega materiala, posredujeta pa tudi informacije o težavah, ki jih povzročajo odpadki in kako lahko vsak vsaj malo pripomore k izboljšanju stanja.

»Bistvo trajnostnih izdelkov ni nazadovanje modernega načina življenja, temveč dejstvo, da pri vsakodnevnih opravilih namesto navadnih izdelkov uporabljamo tiste, ki so zasnovani trajnostno z mislijo na našo prihodnost in prihodnost našega planeta, ne da bi hkrati zmanjšali kakovost in lagodnost modernega načina življenja,« pravita sestri. O njunih začetkih smo pisali v članku Sestri, ki želita trajnost pripeljati do slehernega Slovenca.

Lončki za kavo in čaj ter čistila med top prodajanimi izdelki

V svoji ponudbi imata danes že skoraj dvajset tujih znamk, nekaj je tudi slovenskih. Kot pravita, gre za priznane znamke čistil in kozmetike, ponujata pa tudi trajnostne dodatke za vsakdanjo uporabo. Trenutno največ zanimanja opažata za lonček za kavo in čaj, ki ga lahko vzamemo za na pot in je izdelan iz organskega bambusa ter se tako predstavlja kot dobra alternativa plastiki. Je namreč enako trpežen in ima podobne lastnosti kot plastika, a je biorazgradljiv. »Opazili sva, da je kupcem izredno pomembno, da je izdelek naraven in ne iz plastike ter da ima kljub temu uporabne lastnosti, kot so zadrževanje toplote pijač in pranje v pomivalnem stroju,« dodajata.

Priljubljena so tudi čistila: »Čiščenje se namreč ne zaključi s tem, ko površino očistimo s čistilom, ampak ko to čistilo z izpiranjem pristane v naših vodah in morjih. S tem ko delamo škodo naravi, jo posledično delamo tudi sami sebi, saj je planet naš dom, edini, ki ga imamo.«

V Ljubljani bosta odprli fizično trgovino

V naslednjih mesecih načrtujeta dve večji novosti: prva je prevod trgovine v angleščino, druga pa odprtje fizične trgovine, kjer bo tudi prostor za skladišče in pisarna, najverjetneje pa se bo nahajala v Ljubljani. »Stranke so izrazile željo po tem, da bi bili izdelki na voljo tudi na ogled v živo.«

Sestri, ki svoje ekipe še nista razširili, sta začeli še z ustvarjanjem in prodajo trajnostnega nakita iz odpadnega papirja, ki ga prodajata v trgovini Woodway (ki deluje pod okriljem Anje in Alena Marića) Sklenili pa sta tudi sodelovanje z Majo Švener in Gregorjem Koprivnikom iz Ličila.si. »Potrebovali smo partnerja, ki je že utrjen na slovenskem trgu in predvsem na tujih za enega od naših produktov, katerega zastopniki smo,« pojasnjujeta sogovornici.

Pravita, da hitro rasteta, zato pričakujeta okoli 100 tisoč evrov prihodkov letos. Kdaj bosta prihodke začeli povečevati tudi na račun tujine, ne razkrivata, je pa širitev nedvoumna. »Za enkrat bomo v tujini nastopili le z enim produktom, a še ne kot znamka Okay.si. S tem produktom bomo poskušali vstopiti v nekatere tuje države, za katere zastopniki smo. Hrvaška, Italija, Srbija …,« naštevata mladi podjetnici. V omenjenih državah želita poiskati tudi večje igralce. Da pa bosta v tujino vstopili v imenu trgovine Okay.si, pa se ne bo zgodilo prej kot v enem letu. Na vstop se namreč želita čim bolje pripraviti.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

MP hub: Povezovanje Slovenije in Španije v industrijskem oblikovanju

BigD Design & Innovation je podjetje, ki se ukvarja z industrijskim oblikovanjem. Ustanovitelj Adrian Larripa se je po študiju v Milanu vrnil na univerzo Navarra v Pamplono, kjer je začel s svetovanjem na področju industrijskega oblikovanja. Podjetje deluje deset let, v tem času pa so se specializirali za projekte LED svetil za turbine vetrnic. Z njimi sodeluje Anamarija Čuden, sicer “coworkerka” v MP hubu. Preberite več >>

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Nejc Apšner: “Nobena juha ni tako vroča, kot se skuha. To je nekako osnoven recept.”

Pred 13 leti je takoj po zaključenem študiju skočil v podjetniški svet, točneje v finančništvo. V vseh letih so se morali kar nekajkrat preoblikovati v skladu s trendi, ker če bi ostali v istem segmentu financ, jih danes ne bi bilo več, priznava. Nejc Apšner, soustanovitelj podjetja Nekster finance (zdajšnji Achilles op.a.), ki upravlja spletno platformo Nekster, pravi, da je rast podjetja potekala zelo generično. "Začeli smo z ničle, danes pa se lahko pohvalimo, da smo ena večjih slovenskih faktoring družb. Čeprav v resnici nismo več faktoring družba, ampak se pozicioniramo kot neke vrste “airbnb’ za investitorje in na drugi strani podjetja, ki jim na platformi omogočamo, da prihajajo do likvidnostnih sredstev na enostaven način." Preberite več >>

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Kako vaš komunikacijski stil vpliva na vašo ekipo?

Reči, da dobra komunikacija na delovnem mestu vpliva na finančni rezultat, je resno podcenjevanje. Raziskave kažejo, da je povprečna ocenjena izguba na podjetje zaradi slabe interne komunikacije zelo velika. Preberite več >>

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

SparkLPG: “Program HardwareSTART je obliž na rano hardware startupov

Za startup podjetja, ki razvijajo fizični produkt, je eden ključnih dejavnikov uspešnega razvoja povezovanje s podjetji iz t.i. hardware industrije. Ekipa SparkLPG, ki razvija avtoplinski sistem za novejša vozila z vbrizgavanjem tekoče faze avtoplina, se je vključila v pospeševalniški program HardwareSTART, ker bi brez podpore večjih podjetij projekt težko izpeljali, pravi direktor podjetja Simon Štrancar. Preberite več >>

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Evegreen: HardwareSTART ponuja podporo močnega industrijskega partnerja

Podjetje Evegreen razvija 100-odstotno bio-razgradljive, naravi prijazne materiale in izdelke na osnovi organskih odpadkov, ki jih proizvedejo različna industrijska in uvozna podjetja. Tako jih po eni strani razbremenijo stroškov z odpadki, po drugi pa nadomestijo del njihove ponudbe z zelenimi, inovativnimi izdelki. Do zdaj so pri ustvarjanju receptur uporabili že pšenično slamo, riževe in pšenične luščine ter odpad kave, njihov cilj pa je trgu ponuditi čim širšo paleto alternativnih produktov, ki bodo v naravi povsem razgradljivi. Ta misija jih je pripeljala tudi v pospeševalniški program HardwareSTART, ki ga v konzorciju izvajajo Dewesoft, Katapult in Zavod mladi podjetnik. Preberite več >>

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

Aleš Zorc, Agitron: V programu HardwareSTART dobiš več, kot pričakuješ

V podjetju Agitron razvijajo napredne strojne in programske rešitve za podporo digitalizaciji fizičnih trgovin. Razvili so napravo, ki je nameščena na nakupovalni voziček in trgovcem daje podatke o gibanju kupcev po trgovini, na podlagi katerih trgovec določi postavitev artiklov in vrednost posamezne pozicije. Njihov drugi produkt pa je digitalna cenovka, ki trgovcem omogoča spreminjanje cen na daljavo, kupcu pa daje informacije o posameznem izdelku. Preberite več >>

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Produkt startupa Microbium sam oceni kvaliteto vode

Microbium je mlado podjetje, dejavno na področju detekcije in eliminacije mikrobov v industriji. Razvilo je avtomatiziran sistem za identifikacijo in štetje bakterij v vzorcih pitne vode, s tem pa omogočilo enostaven nadzor nad kvaliteto vode, brez laboratorijev in znanja mikrobiologije. Preberite več >>

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Anže Miklavec: »V podjetništvu je pomembno, da si med prvimi pri zaznavanju novih trendov.«

Pri blagovnih znamkah EQUA in GOAT STORY gre za dve slovenski zgodbi o uspehu, ki sta plod istega podjetja. Dokazujeta, da se lahko inovativnost in težnja po stalnih izboljšavah bogato obrestujeta. Obe zgodbi sta namreč uspešni tudi v svetovnem merilu. Preberite več >>

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic – startup, ki se ukvarja z izdelavo medene kozmetike

Beesmetic je startup, ki ga sestavlja ekipa študentov. Ukvarja se z izdelavo naravne kozmetike iz čebeljih proizvodov, ki imajo zaradi bogate vsebnosti vitaminov, mineralov in antioksidantov številne pozitivne učinke na kožo. Preberite več >>

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

Marin Medak: “Cilje, postavljene za letošnje leto, smo konkretno presegli.”

V začetku tega leta je Marin Medak z ekipo Gigodesign ustanovil startup Della Spina. Gre za optiko, ki ponuja kakovostna dioptrijska očala po ugodnih cenah. Posebnost je v tem, da lahko stranka tri pare očal en teden brezplačno preizkuša na domu, preden se odloči, če jih bo kupila. Kako optika posluje danes? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje