Množično financiranje: lani smo zagnali več kot 100 kampanj

Za nami je pestro leto z vidika množičnega financiranja. Na dveh platformah, Kickstarterju in IndieGoGo, so se predstavile 103 kampanje, skupna uspešnost pa je bila 26-odstotna. Žiga Berce, poznavalec tega področja, za letošnje leto napoveduje še kakovostnejše kampanje.
Množično financiranje: lani smo zagnali več kot 100 kampanj

Žiga Berce je znova pripravil infografiko o množičnem financiranju v Sloveniji, vanjo pa vključil platformi IndieGoGo in Kickstarter (Vir slike: osebni arhiv).

Da je množično financiranje pravi trend v Sloveniji, kaže podatek, koliko sredstev so slovenske ekipe iskale v lanskem letu in koliko leto prej. Lani so za realizacijo svojih projektov iskale 2.694.697 evrov, leta 2014 pa 1.519.498 evrov. Zabeležili smo tudi izjemen skok v številu kampanj, ki so se predstavljale na eni od platform za množično financiranje.

Uspešnost lanskih kampanj 26-odstotna

Leta 2014 se je na omenjenih dveh platformah predstavilo 59 kampanj, ki so skupaj dosegle 23-odstotno uspešnost (kampanje, ki so se predstavljale na Kickstarterju, so dosegle 45-odstotno uspešnost, na IndieGoGo pa zgolj 9-odstotno), lani pa, kot je pravilno Berce napovedal že v uvodnih mesecih novega leta, več kot 100, natančneje 103.

Skupna uspešnost kampanj je bila malce višja, in sicer 26-odstotna. Na Kickstarterju se je 21 kampanj uspešno zaključilo, 33 pa ne, na IndieGoGo pa je šest kampanj doseglo cilj, 43 pri dosegu cilja ni bilo uspešnih. Napoveduje, da se bo število kampanj povečalo tudi letos, vendar pravi, da je bolj kot to pomembno izboljšanje njihove kakovosti. Ocenjuje, da posamezniki in ekipe »še vedno premalo časa posvečajo pripravam in načrtovanju kampanje predvsem iz PR in marketinškega vidika«.

Vabljeni na MP dogodek: Česa smo se naučili v Kickstarter kampanji? >>

Kako je videti dobra Kickstarter kampanja? >>

Množično financiranje ne prinaša podarjenega denarja

»V lanskem letu smo videli porast uspešnih kampanj na IndieGoGo, ki je še posebej znan po tem, da se ekipe slabše pripravijo. Mislim, da se bo v letošnjem letu še dodatno izboljšala kakovost prihajajočih kampanj,« meni Berce. Ugotavlja, da so se v lanskem letu ekipe in posamezniki začele zavedati, da množično financiranje »ni neka magična zadeva, ki komurkoli omogoči enostaven dostop do začetnega kapitala«, temveč vse bolj spoznavajo, kako velika je konkurenca in da je potrebo izstopati, če želijo kampanjo uspešno izvesti.

Več nagrad, a manj podpornikov

Lani so ekipe v zameno za podporo pripravile 944 nagrad (leta 2014 pa 479), njihove kampanje pa je podprlo 12.645 podpornikov, kar je občutno manj kot leta 2014. Dve leti nazaj je namreč slovenske kampanje podprlo kar 19.320 podpornikov. To bi si lahko lahko razlagali predvsem z dejstvom, da je bilo za nagrade potrebno odšteti več.

Množično financiranje se širi tudi v manjša mesta

Naredili pa smo ogromen korak naprej tudi v raznolikosti kampanj, razkriva infografika. Če so se slovenske ekipe še leta 2014 predstavljale v 16 kategorijah, so se lani predstavile v petih novih. Med najbolj priljubljenimi kategorijami sta bili ponovno dizajn in tehnologija. »Ekipe so lani prihajale iz 27 različnih mest po Sloveniji, osem pa jih je bilo pripravljenih iz tujine. To je občutno več kot pretekla leta, ko so dominirala predvsem večja mesta po Sloveniji,« dodaja Berce.

Oglejte si prvo kampanjo, s katero se je Žiga Berce predstavil na Kickstarterju >>

Lani najbolj uspešen Niko Klanšek

Novega rekorda v zbranih sredstvih žal nismo uspeli dobiti, tako da kot najbolj uspešna kampanja še vedno ostaja FlyKly Smart Wheel, ki jo je leta 2013 uspešno izvedel Niko Klanšek. Slednji danes svetuje številnim ekipam, ki se podajo na podobno pot (pripravili smo pregled top 10 slovenskih Kickstarter kampanj), v lanskem letu pa se je Kickstarterjevi publiki predstavil z novo kampanjo. Kampanja Smart Ped FlyKly je zbrala 385.5467 evrov s pomočjo 428 podpornikov in bila lani najuspešnejša med vsemi. Za največje presenečenje je poskrbela namizna igra Less, igra, ki jo sestavljajo člani platforme Invented 4, je zbrala 1210 odstotkov več od načrtovanega.

Vabljeni na MP dogodek: Česa smo se naučili v Kickstarter kampanji? >>

Letos lahko pričakujemo stare obraze

Lansko leto je slovensko množično financiranje zaznamovalo več dejavnikov. Predstavile so se ekipe, ki so se z množičnim financiranjem spoznale že v preteklosti, med njimi je bila tudi ekipa Ondu, ta pojav pa se bo po oceni Berceta nadaljeval tudi letos. Po njegovih informacijah se bodo ekipe predstavljale z novimi produkti ali pa z iteracijo prvotne kampanje, zanimivo pa je, da je med njimi tudi sam. Z bratom Timom in drugimi člani se namreč prav v tem času predstavlja na Kickstarterju s pripomočkom za lažje in hitrejše učenje igranja kitare, Fret Friend.

»Imeli smo kar nekaj uspešnih kampanj, nekaj malo manj, in celo prvo kampanjo, ki je bila prekinjena s strani Kickstarterja po uspešnem začetku,« je strnil pestro lansko leto. Letošnje pa bi lahko popestril tudi morebitni direktni dostop do Kickstarterja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Elegantne ročne ure z zamenljivimi paščki na platformi Indiegogo

Na platformi Indiegogo se predstavlja nov slovenski projekt: elegantne ure blagovne znamke Mossepic, ki se lahko pohvalijo s kar petimi zamenljivimi paščki. Preberite več >>

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovensko večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas na Kickstarterju

Slovenska blagovna znamka OliLight na Kickstarterju predstavlja večnamensko svetilo za rekreacijo in prosti čas. Zbrati želijo 140.000 dolarjev, kampanja pa traja do 26. februarja. Preberite več >>

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Švicarske ure s slovensko pametjo na Kickstarterju

Na platformi Kickstarter se predstavlja nov slovenski projekt: ure podjetja Vamatic Watches. Podprete jih lahko do 18. januarja 2018. Preberite več >>

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

GlowBow – leseni metuljčki, ki se svetijo v temi

Ekipa gorenjskih študentov je izdelala unikaten modni dodatek za moške, s katerim se predstavlja na platformi Kickstarter. Zažarite z Martin'O GlowBow. Preberite več >>

Kickstarter predstavlja Drip

Kickstarter predstavlja Drip

Platforma za množično financiranje Kickstarter je pred kratkim predstavila novo storitev oziroma nadgradnjo svoje platforme. Drip je namenjen predvsem umetnikom. Preberite več >>

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Pred nekaj dnevi je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživela nova slovenska kampanja: America First Cards. Preberite več >>

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt. Spoonella je držalo in čistilec za nož, ki vam bo olajšal sladkanje s slastnimi namazi. Preberite več >>

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt: Globalna glasbena vas (Global Music Village). Do 25. novembra želijo zbrati 11 tisoč dolarjev. Preberite več >>

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Delavnica: Google Analytics in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Delavnica: Prodajni lijak

13.04.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Prodajni lijak

Uspešno postavljen prodajni lijak je eno izmed najpomembnejših marketinških orodij tega časa. Žalosti nas ugotovitev, da ga marsikatero slovensko podjetje bežno pozna, kaj šele uporablja v praksi. To želimo spremeniti, zato bomo na predavanju govorili o tem, zakaj bi moral biti prodajni lijak fokus vsakega posla.
Preberite več >>

Vse za podjetje