Množično financiranje: lani smo zagnali več kot 100 kampanj

Za nami je pestro leto z vidika množičnega financiranja. Na dveh platformah, Kickstarterju in IndieGoGo, so se predstavile 103 kampanje, skupna uspešnost pa je bila 26-odstotna. Žiga Berce, poznavalec tega področja, za letošnje leto napoveduje še kakovostnejše kampanje.
Množično financiranje: lani smo zagnali več kot 100 kampanj

Žiga Berce je znova pripravil infografiko o množičnem financiranju v Sloveniji, vanjo pa vključil platformi IndieGoGo in Kickstarter (Vir slike: osebni arhiv).

Da je množično financiranje pravi trend v Sloveniji, kaže podatek, koliko sredstev so slovenske ekipe iskale v lanskem letu in koliko leto prej. Lani so za realizacijo svojih projektov iskale 2.694.697 evrov, leta 2014 pa 1.519.498 evrov. Zabeležili smo tudi izjemen skok v številu kampanj, ki so se predstavljale na eni od platform za množično financiranje.

Uspešnost lanskih kampanj 26-odstotna

Leta 2014 se je na omenjenih dveh platformah predstavilo 59 kampanj, ki so skupaj dosegle 23-odstotno uspešnost (kampanje, ki so se predstavljale na Kickstarterju, so dosegle 45-odstotno uspešnost, na IndieGoGo pa zgolj 9-odstotno), lani pa, kot je pravilno Berce napovedal že v uvodnih mesecih novega leta, več kot 100, natančneje 103.

Skupna uspešnost kampanj je bila malce višja, in sicer 26-odstotna. Na Kickstarterju se je 21 kampanj uspešno zaključilo, 33 pa ne, na IndieGoGo pa je šest kampanj doseglo cilj, 43 pri dosegu cilja ni bilo uspešnih. Napoveduje, da se bo število kampanj povečalo tudi letos, vendar pravi, da je bolj kot to pomembno izboljšanje njihove kakovosti. Ocenjuje, da posamezniki in ekipe »še vedno premalo časa posvečajo pripravam in načrtovanju kampanje predvsem iz PR in marketinškega vidika«.

Vabljeni na MP dogodek: Česa smo se naučili v Kickstarter kampanji? >>

Kako je videti dobra Kickstarter kampanja? >>

Množično financiranje ne prinaša podarjenega denarja

»V lanskem letu smo videli porast uspešnih kampanj na IndieGoGo, ki je še posebej znan po tem, da se ekipe slabše pripravijo. Mislim, da se bo v letošnjem letu še dodatno izboljšala kakovost prihajajočih kampanj,« meni Berce. Ugotavlja, da so se v lanskem letu ekipe in posamezniki začele zavedati, da množično financiranje »ni neka magična zadeva, ki komurkoli omogoči enostaven dostop do začetnega kapitala«, temveč vse bolj spoznavajo, kako velika je konkurenca in da je potrebo izstopati, če želijo kampanjo uspešno izvesti.

Več nagrad, a manj podpornikov

Lani so ekipe v zameno za podporo pripravile 944 nagrad (leta 2014 pa 479), njihove kampanje pa je podprlo 12.645 podpornikov, kar je občutno manj kot leta 2014. Dve leti nazaj je namreč slovenske kampanje podprlo kar 19.320 podpornikov. To bi si lahko lahko razlagali predvsem z dejstvom, da je bilo za nagrade potrebno odšteti več.

Množično financiranje se širi tudi v manjša mesta

Naredili pa smo ogromen korak naprej tudi v raznolikosti kampanj, razkriva infografika. Če so se slovenske ekipe še leta 2014 predstavljale v 16 kategorijah, so se lani predstavile v petih novih. Med najbolj priljubljenimi kategorijami sta bili ponovno dizajn in tehnologija. »Ekipe so lani prihajale iz 27 različnih mest po Sloveniji, osem pa jih je bilo pripravljenih iz tujine. To je občutno več kot pretekla leta, ko so dominirala predvsem večja mesta po Sloveniji,« dodaja Berce.

Oglejte si prvo kampanjo, s katero se je Žiga Berce predstavil na Kickstarterju >>

Lani najbolj uspešen Niko Klanšek

Novega rekorda v zbranih sredstvih žal nismo uspeli dobiti, tako da kot najbolj uspešna kampanja še vedno ostaja FlyKly Smart Wheel, ki jo je leta 2013 uspešno izvedel Niko Klanšek. Slednji danes svetuje številnim ekipam, ki se podajo na podobno pot (pripravili smo pregled top 10 slovenskih Kickstarter kampanj), v lanskem letu pa se je Kickstarterjevi publiki predstavil z novo kampanjo. Kampanja Smart Ped FlyKly je zbrala 385.5467 evrov s pomočjo 428 podpornikov in bila lani najuspešnejša med vsemi. Za največje presenečenje je poskrbela namizna igra Less, igra, ki jo sestavljajo člani platforme Invented 4, je zbrala 1210 odstotkov več od načrtovanega.

Vabljeni na MP dogodek: Česa smo se naučili v Kickstarter kampanji? >>

Letos lahko pričakujemo stare obraze

Lansko leto je slovensko množično financiranje zaznamovalo več dejavnikov. Predstavile so se ekipe, ki so se z množičnim financiranjem spoznale že v preteklosti, med njimi je bila tudi ekipa Ondu, ta pojav pa se bo po oceni Berceta nadaljeval tudi letos. Po njegovih informacijah se bodo ekipe predstavljale z novimi produkti ali pa z iteracijo prvotne kampanje, zanimivo pa je, da je med njimi tudi sam. Z bratom Timom in drugimi člani se namreč prav v tem času predstavlja na Kickstarterju s pripomočkom za lažje in hitrejše učenje igranja kitare, Fret Friend.

»Imeli smo kar nekaj uspešnih kampanj, nekaj malo manj, in celo prvo kampanjo, ki je bila prekinjena s strani Kickstarterja po uspešnem začetku,« je strnil pestro lansko leto. Letošnje pa bi lahko popestril tudi morebitni direktni dostop do Kickstarterja.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Klemen Slakonja na Kickstarterju z zabavno strateško igro s kartami

Pred nekaj dnevi je na platformi za množično financiranje Kickstarter zaživela nova slovenska kampanja: America First Cards. Preberite več >>

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Radi jeste Nutello? Preverite Spoonello!

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt. Spoonella je držalo in čistilec za nož, ki vam bo olajšal sladkanje s slastnimi namazi. Preberite več >>

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Global Music Village po sredstva na Kickstarter

Na Kickstarterju se predstavlja nov slovenski projekt: Globalna glasbena vas (Global Music Village). Do 25. novembra želijo zbrati 11 tisoč dolarjev. Preberite več >>

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Slovenski projekt Safy na Kickstarterju še do petka

Na Kickstarterju se te dni končuje zbiranje sredstev za projekt Safy, napredno pametno torbo, ki nepridipravom preprečuje, da se dokopljejo do dragocenosti v notranjosti. Preberite več >>

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

NV Holders – od izvirne ideje do mednarodne prepoznavnosti

22-letni Nik Vene je leta 2014 ugotovil, da si mora stalno popravljati srajco. Po neuspešnem iskanju rešitve na trgu je sam oblikoval prvi držalec za srajce. Tri leta kasneje se lahko pohvali z dvema uspešnima kampanjama na Kickstarterju in več kot 10 tisoč prodanimi izdelki. Preberite več >>

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Začenja se prva javna ponudba kovancev podjetja Viberate!

Slovensko zagonsko podjetje Viberate s svojo platformo za povezovanje glasbenikov in organizatorjev koncertov začenja prvo javno ponudbo kovancev. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Pub v ladijskem kontejnerju, v katerem telefoni ne bodo dobrodošli

Na platformi za množično financiranje Adrifund sredstva zbira nov slovenski projekt. Koliba bo prvi slovenski lokal, v katerem bodo mobilni telefoni obiskovalcev dobesedno zaklenjeni. Še ena posebnost lokala: nastal bo iz ladijskega kontejnerja. Preberite več >>

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Wibe lahko na Kickstarterju podprete le še nekaj dni

Na Kickstarterju se bo v kratkem zaključilo zbiranje sredstev za slovenski projekt Wibe, inovativen nosljiv športni pripomoček za krepitev mišic celotnega telesa. Projekt lahko podprete še do 26. julija. Preberite več >>

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kefirko zbral več kot 150 tisoč dolarjev!

Kickstarter kampanja za posodo za pripravo sira Kefirko je uspešno zaključena! Podjetje Borgla je v drugi tovrstni kampanji na platformi za množično financiranje podprlo skoraj tri tisoč posameznikov. Če želite naročiti posodo, lahko prednaročilo opravite prek platforme Indiegogo. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

06.12.2017 od 15:00 do 17:00
MP dogodek: KingsBox: Od študentskega dela do milijona evrov prometa – Luka Železnik in Dejan Kobal

Luka Železnik in Dejan Kobal sta mlada podjetnika, ki sta med študijem vzpostavila blagovno znamko Kingsbox in hitro opozorila nase. Hitro rastoče podjetje se ukvarja s spletno prodajo opreme za funkcionalno vadbo.
Preberite več >>

Blockchain Roadshow: Ljubljana

07.12.2017 od 10:00 do 08.12.2017 20:00
Blockchain Roadshow: Ljubljana

Blockchain Think Tank, Tehnološki park Ljubljana in Zavod mladi podjetnik pripravljamo serijo brezplačnih izobraževanj o tehnologiji blockchain, kriptovalutah in z njimi povezanimi tematikami. Serijo bomo zaključili v Ljubljani, in sicer s kar dvodnevnim dogodkom (7. in 8. december). Obiščite nas v Tehnološkem parku Ljubljana!
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords

07.12.2017 od 16:30 do 08.12.2017 19:30
Delavnica: Google Adwords

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno upoštevanje splošnih smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Prav zato vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti.
Preberite več >>

Vse za podjetje