KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

Nakupovanje na spletu v Sloveniji in na Hrvaškem

5. aprila 2017 je v Zagrebu potekala največja konferenca o spletnem nakupovanju v regiji, Ecommerce Day 2017, ki se je je udeležilo več kot 150 strokovnjakov. Udeleženci so prvi dobili vpogled v nove podatke največje raziskave spletnega nakupovanja Shopper's Mind 2016-2017.
Nakupovanje na spletu v Sloveniji in na Hrvaškem

Raziskava Shopper’s Mind analizira spletno nakupovanje v Sloveniji in na Hrvaškem. (Vir slike: Bigstockphoto)

Raziskavo Shopper’s Mind, ki daje celovit vpogled v nakupne navade potrošnikov na spletu, izvaja podjetje Ceneje d.o.o. skupaj z agencijo Valicon; novembra lani je zajela 22.633 slovenskih spletnih uporabnikov, marca letos pa še 22.437 uporabnikov na Hrvaškem.

Rezultati raziskave kažejo izjemno povečanje pogostosti nakupovanja na spletu in rast nakupov v novih kategorijah izdelkov tako v Sloveniji kot na Hrvaškem. Vsaj en spletni nakup je opravilo že 9 od 10 uporabnikov interneta, a med državama obstajajo zanimive razlike v naklonjenosti tujim trgovcem ter s tem povezanimi načini plačil.

Ali v Sloveniji in na Hrvaškem nakupujemo na enak način?

Spletni trg je tako v Sloveniji kot na Hrvaškem v velikem porastu, saj pogostost spletnega nakupovanja iz leta v leto vztrajno narašča. Pri nas mesečno na spletu kupuje že 37 % spletne populacije, vsaj eno izkušnjo s spletnim nakupovanjem ima že 9 od 10 uporabnikov spleta. Tako je takih, ki sploh ne nakupujejo na spletu, v Sloveniji le še 8 %. Podatki kažejo zelo podobno sliko za sosednjo Hrvaško, pojavlja pa se pomembna razlika: na Hrvaškem delež posameznikov, ki mesečno nakupujejo prek spleta, dosega že skoraj 50 %.

Pogostost spletnega nakupovanja v Sloveniji in na Hrvaškem. (Vir slike: Shopper’s Mind Slovenija)

Direktor podjetja Ceneje Darko Dujič je na konferenci Ecommerce Day 2017 pojasnil: »Smo v obdobju hitre rasti nakupovanja na spletnih kanalih, potencial spletne trgovine v primerjavi z drugimi segmenti je izjemen. Podatki naše raziskave kažejo izjemno povečanje frekvence nakupovanja v tem prodajnem kanalu.«

Zelo zanimivi so podatki o nakupnih navadah z vidika plačilnih metod. V Sloveniji je zaradi dolge tradicije gotovinskega poslovanja z več kot 40 % še vedno najbolj priljubljeno plačilo po povzetju, vendar elektronska plačila v zadnjih letih naraščajo. V letu 2016 se je s plačilom s kreditno kartico zaključila petina nakupov, kar je 12 % več kot leto prej. Med hrvaškimi spletnimi kupci je poleg plačila po povzetju na prvem mestu plačevanje s PayPalom – na ta način se zaključi skoraj tretjina nakupov. Zakaj prihaja do takšnih razlik? Razloge zanje lahko verjetno iščemo v naklonjenosti tamkajšnjih kupcev globalnim platformam, kot sta eBay in AliExpress.

Med državama torej obstajajo pomembne razlike v naklonjenosti domačim oziroma tujim spletnim trgovcem. Skoraj polovica slovenskih spletnih kupcev namreč nakupuje izključno doma, na Hrvaškem pa je takih zgolj 22 %. Na drugi strani kar 40 % hrvaških spletnih kupcev večinoma nakupuje v tujini, medtem ko je v Sloveniji nakupovanje v tujini precej manj priljubljeno: v tujih spletnih trgovinah večinoma nakupuje manj kot petina anketirancev.

Ključni dejavniki rasti spletne trgovine

Udeleženci konference Ecommerce Day 2017 so prvi spoznali tudi dejavnike, ki spodbujajo rast spletne trgovine v Sloveniji in na sosednjem Hrvaškem. Med njimi je eden ključnih zagotovo širitev nakupov v novih kategorijah oziroma blagovnih skupinah, ki doslej še niso bile tako razvite na spletu. Tudi na tem področju se pojavljajo razlike med državama, saj se je v Sloveniji v zadnjem letu najbolj povečal tržni delež spletnih trgovin v kategorijah hrana in pijača, avto-moto oprema in oprema za male živali, medtem ko so na Hrvaškem najbolj zrasli spletni trgovinski centri ter trgovci s področja skupinskih nakupov in zavarovanj.

Drugi dejavnik so vsekakor mobilne tehnologije, ki so postale katalizator nakupnega vedenja na spletu. Tega se vedno bolj zavedajo tudi trgovci na obeh trgih. Podatki analize tehnične skladnosti trgovin s standardi varnega nakupovanja na spletu kažejo, da je imelo novembra lani optimizirano mobilno spletno stran že 76 % slovenskih spletnih trgovin – zanimivo bo opazovati, kakšno bo stanje letos. Hrvaška je v tem pogledu v zadnjem letu naredila pomemben korak naprej; lani je imelo spletno stran prilagojeno mobilnim napravam namreč zgolj 60 % trgovin, letos pa je takih že skoraj 90 %.

Raziskava je pokazala tudi zanimivo dinamiko v vedenju potrošnikov v fazi raziskovanja pred nakupom. V obeh državah opažamo vzpon portalov za primerjalno nakupovanje (ceneje.si, jeftinije.hr in podobno), ki jih v Sloveniji uporablja dobra tretjina spletne populacije, na Hrvaškem pa že kar 55 % uporabnikov. Gre za platforme, ki na enem mestu ponujajo vse informacije za preudarno nakupovanje in obiskovalcem tako olajšajo nakupni proces.

Slovenski trg je stabilen – kako pa je na Hrvaškem?

Podatki o tržnih deležih so pokazali, da tako v Sloveniji kot na Hrvaškem vodilnih 5 spletnih trgovcev zavzema skoraj polovico trga. Večje razlike med državama pa so se pokazale glede na tip spletne trgovine. Na slovenskem trgu namreč vodijo spletni nakupovalni centri, tržni delež katerih znaša skoraj polovico; na prvem mestu med njimi je mimovrste.com. Sledijo specializirani trgovci, globalne platforme, kot so eBay, Amazon in AliExpress, pa obsegajo le dobro desetino trga. Na Hrvaškem so bolj izraziti specializirani spletni trgovci, ki predstavljajo dobro tretjino trga, sledijo jim spletni nakupovalni centri in globalne trgovske platforme s skoraj petino trga. Tudi ta podatek potrjuje že omenjeno naklonjenost hrvaških potrošnikov tujim trgovcem.

Darko Dujič je na konferenci Ecommerce Day 2017 takole opisal dinamiko na obeh trgih: »Na Hrvaškem se je v zadnjem letu odvijala zelo zanimiva dinamika, ki je povezana predvsem s prihodom dveh trgovcev z velikimi aspiracijami − eden je velik regijski akter iz Češke, mall.hr, drugi pa dolgo napovedovana digitalna veja Agrokorja, abrakadabra.com. Čeprav sta trgovca uprizorila dva različna prihoda na trg, sta oba uspešno osvojila svoj tržni delež. Slovenski trg je bil v tem obdobju precej stabilen, a vendar smo v segmentu spletne trgovine zabeležili dinamiko 30–40-% rasti. Vsi ti podatki jasno kažejo, da se regija hitro digitalizira tudi v dejavnosti trgovine.«

Vir: Shopper’s Mind Slovenija

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>


Reportaža: Kakšni so trendi digitalnega marketinga v letu 2019?

Reportaža: Kakšni so trendi digitalnega marketinga v letu 2019?

V sredo, 13. 2. 2019, je v Tehnološkem parku Ljubljana potekal dogodek Trendi digitalnega marketinga. Šest predavateljev, vsak strokovnjak na svojem področju, je z udeleženci delilo svoje znanje in izkušnje z različnih vidikov digitalnega marketinga. Preberite več >>

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

20 aktualnih dejstev o optimizaciji spletnih strani

Optimizacija spletnih strani oziroma SEO optimizacija je področje, ki ga ne moremo popolnoma natančno izmeriti in opredeliti. Vendar vas nekatere informacije lahko usmerijo v pravo smer. Preberite več >>

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Kako ustvariti kvaliteten meta opis spletne strani?

Meta opis je kratek, ne več kot 160 znakov dolg sestavek, ki na kratko povzame bistvo spletne strani. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka željeno ključno besedo ali besedno zvezo. Optimiziranje meta opisov je zelo pomemben vidik vsake dobro optimizirane spletne strani. Preberite več >>

Kako si lahko podjetnik pomaga z orodjem Google Analytics?

Kako si lahko podjetnik pomaga z orodjem Google Analytics?

Google Analytics je uporabno orodje za vsako podjetje. Na podlagi podatkov o tem, na kakšen način obiskovalci dostopajo do vaše spletne strani in jo uporabljajo, lahko še izboljšate njihovo izkušnjo in s tem povečate prepoznavnost podjetja. Preberite več >>

Kako zadržati obiskovalce na vaši spletni strani?

Kako zadržati obiskovalce na vaši spletni strani?

Vsakdo si želi, da bi bila njegova spletna stran čim bolj obiskana. A zgolj število klikov ne zariše celotne slike, saj je pomemben podatek tudi to, koliko časa se obiskovalci zadržijo na njej. To namreč pomeni, da je spletna stran zanimiva in relevantna. Posledično se tudi uvršča višje v iskalnikih. Preberite več >>

5 pomembnih SEO elementov na vaši spletni strani

5 pomembnih SEO elementov na vaši spletni strani

Predstavljamo vam 5 SEO elementov vaše spletne strani, ki jih je treba optimizirati, da bi dosegali čim boljše rezultate. To so URL podstrani, glavno besedilo, slike, naslov in meta opis. Preberite več >>

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Kaj je ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami (angl. lead nurturing)?

Ustvarjanje odnosa s potencialnimi strankami oz. kontakti (angl. lead nurturing) je proces oblikovanja odnosov na vseh stopnjah prodaje. Trženjske in komunikacijske strategije se tako usmerjajo v prepoznavanje potreb kontaktov ter podajanje relevantnih informacij in odgovorov. Preberite več >>

Kako v 5 korakih postaviti strategijo digitalnega marketinga?

Kako v 5 korakih postaviti strategijo digitalnega marketinga?

Da bi lahko podjetje uspešno zasledovalo postavljene cilje, si mora pri tem pomagati na najrazličnejše načine. Digitalni marketing je zagotovo eno od področij, ki mu številna podjetja posvečajo premalo pozornosti. Pomembno je, da se ga lotite premišljeno in postavite učinkovito strategijo. Preberite več >>

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Že nekaj časa je znano, da besedila na spletu beremo na drugačen način, kot tista v fizični obliki. Če torej želite, da bo vaša spletna stran dosegala čim boljšo branost in boste prek nje dosegali zastavljene cilje, potem je smiselno pri tem upoštevati nekatera priporočila. Preberite več >>

Oznake: