»Nisva tipična podjetnika, ki delata 18 ur na dan!«

Avtor Maruša Žibert — 03.05.2016
Komentiraj!
Anja in Alen Marić, prva obraza blagovne znamke Woodway, pravita, da nista podjetnika, ki delata 18 ur dnevno. Lanska prejemnika naziva Mladi podjetnik leta sta pred kratkim odprla novo trgovino na Bledu, ki prinaša nov – še bolj zelen – koncept.
»Nisva tipična podjetnika, ki delata 18 ur na dan!«

Prejemnika naziva Mlada podjetnika 2015, Anja in Alen Marić (na sliki) sta tudi starša, zato svoje delovne obveznosti prilagajata družinskim trenutkom (Vir celotnega foto materiala: Špela Urbanc).

»Najin delovnik se začne ob sedmih zjutraj in traja do treh popoldne,« v ta delovnik pa je Anjo in Alena Marić »prisililo« starševstvo. Dopoldneve, ko sta otroka v vrtcu poskušata čim bolj intenzivno izkoristiti, da lahko pozneje kakovostno preživita čas z njima. Vendar to ne pomeni, da se ob treh njuno delo tudi dejansko konča: »Še vedno sva aktivna, oglašava se na telefone, odpisujeva na elektronsko pošto in nenehno razmišljava, kako bi lahko še bolj izkoristili svoje potenciale. Najboljše ideje se vedno rodijo izven pisarne, v trenutkih in na mestih, ko to najmanj pričakuješ

Tam, kjer se je vse začelo začenjata z novim konceptom

Tako je nastala tudi ideja za prvo zeleno poslovalnico. V načrtu sta sicer imela odpreti poslovalnico Woodway Home, ki bi ponujala lesene dodatke za dom, vendar sta po podrobni analizi ugotovila »da je trg že nasičen z veliko večjimi trgovinami, ki ponujajo lesene dodatke za dom«.

Iz »propadlega« projekta pa je nastal nov, »zelen« koncept trgovin, s katerim sta na trg vstopila ravno pred dnevi, ko sta odprla poslovalnico na Bledu. Na Gorenjskem, torej tam, kjer se je vse začelo.

V Radovljici stoji namreč poslovalnica Woodway z najdaljšim stažem (v Sloveniji sta še dve v Ljubljani, od novembra lani pa tudi v Kopru, v tujini pa v Kopehagnu, Zagrebu in Umagu, ki pa je odprta zgolj v poletnih mesecih). V zeleno zastavljen koncept blejske trgovine bodo obarvali tudi druge poslovalnice, ki ne prinaša le nadaljevanje zgodbe njihovih naravnih modnih dodatkov, ampak kot pravita mlada podjetnika (na sliki zgoraj. Vir slike: Špela Urbanc), tudi izboljšanje nakupovalne izkušnje. Alen nov koncept vidi »kot odgovor na vse bolj natrpane urnike in beg od velikih nakupovalnih središč, saj ponuja alternativo – nakupovanjem med zelenjem in sproščujočimi aromami«.

Na police prihajajo tudi lastni izdelki

Na policah njunih trgovin je več slovenskih in tujih proizvajalcev, s katerimi želita zadovoljiti različne okuse kupcev. AbAtererno, WeWood, Mistura, Proof, Kerbholz, Zylo, takQsi, KvičkeKvačke …, našteva Anja. Med njimi pa se po novem najde tudi linija izdelkov Woodway, ki nastaja z njihovimi lastnimi rokodelci in oblikovalci. »Naša prva projekta so leseni metuljčki in premium linija sončnih očal,« proizvodnja izdelkov pa poteka na slovenskih tleh.

Anja in Alen bosta 16. junija 2016 na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! gosta na okrogli mizi s 4 mladimi podjetniki leta. Udeležba na dogodku je brezplačna, je pa potrebna predhodna prijava.

»V šest različnih okvirjih sončnih očal smo ujeli lepote narave, za vsakim metuljčkom pa se skriva edinstvena zgodba, ki jo je pisala narava,« doda Anja. Očala in metuljčki bodo izdelani iz češnjevega, smrekovega in hruškovega lesa, tudi iz tropskih vrst lesa kot je zebrano. Z lastnimi izdelki želita prodreti tudi v tujino, kjer želita odpreti nove franšiže. Kdaj? Ko bo urejena prenova znotraj podjetja, pravita, v sklopu nje pa želita razširiti pisarno na tri do pet članov. »S tem pa bodo prišle tudi prve zaposlitve,« razkriva Anja.

Tik pred poletjem se poveča povpraševanje in prodaja sončnih očal, skozi leto pa so aktualne ure, modni dodatki iz plute in nakit (Vir slike: Špela Urbanc).

Najbolj donosni trgovini v Ljubljani

»Profil kupca se je v zadnjem letu spremenil, k temu pa smo pripomogli tudi sami, saj se nenehno trudimo, da bi eko modi dali novo dimenzijo in, da bi le-ta postala del uličnega stila,« dodaja sogovornica. Se pa profil kupcev in nakupi razlikujejo glede na poslovalnico, najbolj donosni ostajata ljubljanski.

»Tik pred poletjem zaznamo občutno povečanje povpraševanja in prodaje sončnih očal,« medtem ko je povpraševanje po urah skozi celo leto, prav tako so aktualni modni dodatki iz plute in nakit, ki se kupuje tudi za darila. »Naše stranke najprej opazijo lesene ure, ki so še vedno naš najbolje prodajan izdelek. Nato pa nadaljujejo z lesenimi očali, si privoščijo denarnico ali torbico iz plute, da dopolnijo ali dovršijo svoj stil,« opaža sogovornica.

Kot je dejal Nietsche ...

»Če bi se še enkrat odločila za podjetništvo, bi ubrala zelo podobno pot. Kot je ugotovil že Nietsche, so napake naš najboljši učitelj in midva sva se iz napak, ki sva jih naredila, vedno naučila nekaj novega in koristnega,« pravi Anja, Alen pa jo dopolni, da so prav napake pripomogle k razvoju podjetje do te točke, kjer je danes.

Do nje sta prišla s pomočjo odziva trga - na začetku njune poti je bila poslovna ideja povsem drugačna: »Izdelke, ki jih danes ponujamo na naših policah sva na začetku ponudila drugim trgovinam, želela sva biti le distributerja.«

A se zadeva ni prijela, ker pa sta bila prepričana v potencial teh izdelkov, sta odprla fizično trgovino z lesenimi izdelki in tako eko modi z novim in unikatnim konceptom ponudila drugo priložnost. Sta se podala na to pot naivno? »Sva in sva, vendar glede na situacijo, v kateri sem se znašla (Anja je izgubila službo, op.a.), morda sploh ni bilo druge poti, kot da se vrževa v nekaj, kar nikoli prej nisva počela,« pojasnjuje Anja. No, hkrati pa ju je pripeljala do lastne zgodbe, v kateri uživata.

Anja in Alen bosta 16. junija 2016 na dogodku Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! gosta na okrogli mizi s 4 mladimi podjetniki leta. Udeležba na dogodku je brezplačna, je pa potrebna predhodna prijava.

comments powered by Disqus
Prijavi se na e-novice!
Najbolj brane novice