Odgovor strokovnjaka: obdavčitev prihodkov iz spletnega oglaševanja

Avtor — 03.03.2014
V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo odgovorili na vprašanje, kakšna je davčna obravnava izplačila na podlagi spletnega oglaševanja, če prejemnik izplačila ni registriran za opravljanje nobene dejavnosti, niti ne posluje kot samostojni podjetnik ali preko pravne osebe.
Odgovor strokovnjaka: obdavčitev prihodkov iz spletnega oglaševanja

Davčni vidik spletnega oglaševanja. (Vir slike: sxc.hu)

Vprašanje:

Kakšna je davčna obravnava izplačila na podlagi spletnega oglaševanja, če prejemnik izplačila ni registriran za opravljanje nobene dejavnosti, niti ne posluje kot samostojni podjetnik ali preko pravne osebe?

Odgovor: 

Dohodek, ki ga fizična oseba dosega s prikazovanjem oglasov različnih oglaševalskih mrež in ni registriran za opravljanje nobene dejavnosti, niti ne posluje kot samostojni podjetnik ali preko pravne osebe, se šteje za dohodek, ki je obdavčen po Zakonu o dohodnini, in sicer kot dohodek iz prenosa premoženjske pravice.

V 2. točki prvega odstavka 78. člena ZDoh-2* je določeno, da dohodek iz prenosa premoženjske pravice po poglavju III.5.2. (Dohodek iz prenosa premoženjske pravice) vključuje dohodek, dosežen z odstopom uporabe oziroma izkoriščanja ali odstopom pravice do uporabe oziroma pravice do izkoriščanja izuma, videza izdelka, znaka razlikovanja, tehnične izboljšave, načrta, formule, postopka, podobne pravice oziroma podobnega premoženja in informacij glede industrijskih, komercialnih ali znanstvenih izkušenj, ne glede na to, ali so zavarovanci po zakonu, na podlagi pogodbe ali drugi pravni podlagi, po kateri imetnik premoženjske pravice za njen prenos prejme določeno nadomestilo.

V drugem odstavku navedenega člena je določeno, da se kot dohodek iz prenosa premoženjske pravice po tem poglavju obdavčuje vsak dohodek, prejet kot nadomestilo za prenos premoženjske pravice, ki vključuje zlasti nadomestilo za uporabo, izkoriščanje ali odstop pravice do uporabe oziroma pravice do izkoriščanja premoženjske pravice.

V prvem odstavku 79. člena ZDoh-2 je določena davčna osnova, in sicer je enaka dohodku iz prenosa premoženjske pravice, zmanjšanem za normirane stroške v višini 10 odstotkov od dohodka, doseženega s prenosom premoženjske pravice. V drugem odstavku navedenega člena je med drugim določeno, da se stroški iz prvega odstavka tega člena ne priznajo imetniku premoženjske pravice, ki ni avtor, izvajalec, izumitelj ali druga oseba, ki ustvari predmet premoženjske pravice.

Kadar tak dohodek doseže fizična oseba, ki ne opravlja dejavnosti, se dohodek všteva med dohodke iz 2. točke prvega odstavka 78. člena ZDoh-2*.

*78/I(2) ZDoh-2:
1) Dohodek iz prenosa premoženjske pravice po tem poglavju vključuje dohodek, dosežen z odstopom uporabe oziroma izkoriščanja ali odstopom pravice do uporabe oziroma pravice do izkoriščanja:
  1. izuma, videza izdelka, znaka razlikovanja, tehnične izboljšave, načrta, formule, postopka, podobne pravice oziroma podobnega premoženja in informacij glede industrijskih, komercialnih ali znanstvenih izkušenj, ne glede na to, ali so zavarovani po zakonu

Vir: DURS

Oznake: ,
Iskanje
MP izobraževanja

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Vabljeni na MP delavnico: Facebook oglaševanje

Tokrat se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje, Juretom Knehtlom, osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane le pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo s pravim pristopom velik potencial. Preberite več >>

Vse za podjetje