Odgovor strokovnjaka: Organizacija javne prireditve

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo predelali pravne vidike organizacije javne prireditve. Kakšna je pravna definicija javne prireditve, kdaj je potrebno javno prireditev prijaviti in komu ter kaj je potrebno pri organizaciji javne prireditve še upoštevati, preberite v nadaljevanju.
Odgovor strokovnjaka: Organizacija javne prireditve

Odgovor strokovnjaka: Organizacija javne prireditve (Vir slike: freeimages.com)

Vprašanje:

Kakšni so pravni vidiki organizacije javne prireditve?

Odgovor:

Zakon o javnih zbiranjih definira javno prireditev kot vsako organizirano zbiranje oseb zaradi izvajanja kulturne, športne, zabavne, izobraževalne, verske ali druge aktivnosti tako, da je udeležba brezpogojno ali pod določenimi pogoji dovoljena vsakomur. Ali z drugimi besedami, javna prireditev je vsako organizirano zbiranje ljudi na prostem ali v zaprtem prostoru, ki ima določenega organizatorja in vnaprej določen program ter brezpogojno ali pogojeno udeležbo.

Vsako javno prireditev mora organizator prijaviti najmanj 5 dni pred njeno izvedbo osebno na policijski postaji, ki je pristojna na območju, na katerem se bo prireditev izvedla ali po elektronski poti. Pri prijavi organizator ne plača upravne takse.

Poleg prijave javne prireditve pa je v določenih primerih potrebno pridobiti tudi posebno dovoljenje, in sicer za tiste prireditve, ki jih Zo javnih zbiranjih izrecno navaja. To so:

  • shodi in prireditve na cesti,
  • prireditve, kjer obstaja nevarnost utopitve,
  • prireditve z zbiranjem živali,
  • mednarodne športne prireditve,
  • tekmovanja klubov v prvi državni ligi članic oz. članov v kolektivnih športih,
  • prireditve, na katerih se uporablja odprt ogenj,
  • prireditve, na katerih se uporabljajo predmeti, zaradi katerih je lahko ogroženo življenje ali zdravje ljudi oz. premoženje,
  • prireditve, na katerih se uporabljajo naprave, zaradi katerih je lahko ogroženo življenje ali zdravje ljudi oz. premoženje,
  • prireditve, na katerih se pričakuje več kot 3.000 udeležencev.

Za izdajo dovoljenj je treba plačati upravno takso, izdajajo jih pa krajevno pristojne upravne enote.

Poleg dovoljenja za organizacijo javne prireditve, ki ga izda upravna enota, je v nekaterih primerih potrebno pridobiti še nekatera druga dovoljenja:

  • dovoljenje za zaporo ceste ali omejitev prometa pri organiziranju prireditve ali shoda na cesti (Direkcija za ceste ali pristojni organ lokalne skupnosti);
  • dovoljenje za organiziraje prireditve na vodi v območju morskega pristanišča (Uprava za pomorstvo);
  • soglasje za prireditve z zbiranjem živali (VURS);
  • dovoljenje za uporabo zrakoplova na prireditvi (Uprava za civilno letalstvo);
  • dovoljenje za začasno ali občasno čezmerno obremenitev okolja na prireditvi, kjer se uporabljajo zvočne ali druge naprave, ki povzročajo čezmeren hrup ali drugačna čezmerna obremenitev okolja (prisojni organ občine ali Ministrstvo za okolje in prostor);
  • dovoljenje za izvedbo klasične igre na srečo (srečelov, tombola) večje vrednosti (Ministrstvo za finance in Urad za nadzor prirejanja iger na srečo).

Pri organizacija prireditve na nepremičnini, ki je v lasti fizične osebe ali v upravljanju pravne osebe, pa mora organizator pridobiti soglasje lastnika oz. upravljavca ter obvestiti lokalno skupnost, če lokalna skupnost ni obveščena kot lastnik ali upravljavec prireditvenega prostora. 

Pri organizaciji javne prireditve je potrebno paziti tudi na zahtevano uporabo slovenskega jezika. Zakon o javni rabi slovenskega jezika namreč določa globe v razponu od 3.000 do 40.000 evrov za kršitelje 24. člena, ki določa, da mora biti poimenovanje, napovedovanje in predstavljanje kulturnih, strokovnih, izobraževalnih, gospodarskih, športnih, zabavnih in drugih javnih prireditev ali posameznih delov njihovega sporeda v slovenščini, dodatno pa lahko tudi v tujem jeziku, če gre za mednarodne prireditve, namenjene predvsem tujim udeležencem.

Viri:

  • Zakon o javnih zbiranjih
  • Pravilnik za izvajanje zakona o javnih zbiranjih
  • Pravilnik o načinu varovanja javnih zbiranj
  • Katka Žbogar; Kako organizirati prireditev?
Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Dan odprtih vrat v MP coworkingu

24.10.2017 od 14:00 do 18:00
Dan odprtih vrat v MP coworkingu

V torek, 24. oktobra 2017, v coworkingu Zavoda mladi podjetnik organiziramo dan odprtih vrat. Vabljeni, da se oglasite in nas spoznate.
Preberite več >>

MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

25.10.2017 od 17:00 do 19:00
MP dogodek: Razvij svojo idejo v donosen posel!

Mnogokrat se na nas obrnejo posameznice in posamezniki z idejo, ki bi jo radi pretvorili v posel. V večini primerov ostane pri poizvedovanju, pa čeprav gre velikokrat za ideje, ki imajo velik potencial.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje in superiorna organiziranost vedno vodili na vrh ter do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

MP delavnica: Google Analytics

04.11.2017 od 9:00 do 16:30
MP delavnica: Google Analytics

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 100 ali 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics.
Preberite več >>

MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

10.11.2017 od 14:00 do 17:30
MP dogodek: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

MP delavnica: Trening javnega nastopanja

15.11.2017 od 17:00 do 19:30
MP delavnica: Trening javnega nastopanja

Se vam zatakne v grlu, ko morate stopiti pred občinstvo? Vabimo vas na 4-tedenski trening javnega nastopanja, kjer bomo obdelali prvine dobrega javnega nastopa, pogledali tremi v oči, se ji globoko nasmejali in skupaj izboljšali vaš javni nastop.
Preberite več >>

Vse za podjetje