Odgovor strokovnjaka: Organizacija javne prireditve

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo predelali pravne vidike organizacije javne prireditve. Kakšna je pravna definicija javne prireditve, kdaj je potrebno javno prireditev prijaviti in komu ter kaj je potrebno pri organizaciji javne prireditve še upoštevati, preberite v nadaljevanju.
Odgovor strokovnjaka: Organizacija javne prireditve

Odgovor strokovnjaka: Organizacija javne prireditve (Vir slike: freeimages.com)

Vprašanje:

Kakšni so pravni vidiki organizacije javne prireditve?

Odgovor:

Zakon o javnih zbiranjih definira javno prireditev kot vsako organizirano zbiranje oseb zaradi izvajanja kulturne, športne, zabavne, izobraževalne, verske ali druge aktivnosti tako, da je udeležba brezpogojno ali pod določenimi pogoji dovoljena vsakomur. Ali z drugimi besedami. Javna prireditev je vsako organizirano zbiranje ljudi na prostem ali v zaprtem prostoru, ki ima določenega organizatorja in vnaprej določen program ter brezpogojno ali pogojeno udeležbo.

Vsako javno prireditev mora organizator prijaviti najmanj 5 dni pred njeno izvedbo osebno na policijski postaji, ki je pristojna na območju, na katerem se bo prireditev izvedla ali po elektronski poti. Pri prijavi organizator ne plača upravne takse.

Poleg prijave javne prireditve pa je v določenih primerih potrebno pridobiti tudi posebno dovoljenje, in sicer za tiste prireditve, ki jih Zo javnih zbiranjih izrecno navaja. To so:

  • shodi in prireditve na cesti,
  • prireditve, kjer obstaja nevarnost utopitve,
  • prireditve z zbiranjem živali,
  • mednarodne športne prireditve,
  • tekmovanja klubov v prvi državni ligi članic oz. članov v kolektivnih športih,
  • prireditve, na katerih se uporablja odprt ogenj,
  • prireditve, na katerih se uporabljajo predmeti, zaradi katerih je lahko ogroženo življenje ali zdravje ljudi oz. premoženje,
  • prireditve, na katerih se uporabljajo naprave, zaradi katerih je lahko ogroženo življenje ali zdravje ljudi oz. premoženje,
  • prireditve, na katerih se pričakuje več kot 3.000 udeležencev.

Za izdajo dovoljenj je treba plačati upravno takso, izdajajo jih pa krajevno pristojne upravne enote

Poleg dovoljenja za organizacijo javne prireditve, ki ga izda upravna enota, je v nekaterih primerih potrebno pridobiti še nekatera druga dovoljenja:

  • dovoljenje za zaporo ceste ali omejitev prometa pri organiziranju prireditve ali shoda na cesti (Direkcija za ceste ali pristojni organ lokalne skupnosti);
  • dovoljenje za organiziraje prireditve na vodi v območju morskega pristanišča (Uprava za pomorstvo);
  • soglasje za prireditve z zbiranjem živali (VURS);
  • dovoljenje za uporabo zrakoplova na prireditvi (Uprava za civilno letalstvo);
  • dovoljenje za začasno ali občasno čezmerno obremenitev okolja na prireditvi. Če se uporabljajo zvočne ali druge naprave, ki povzročajo čezmeren hrup ali drugačna čezmerna obremenitev okolja (prisojni organ občine ali Ministrstvo za okolje in prostor);
  • dovoljenje za izvedbo klasične igre na srečo (srečelov, tombola) večje vrednosti (Ministrstvo za finance in Urad za nadzor prirejanja iger na srečo).

Pri organizacija prireditve na nepremičnini, ki je v lasti fizične osebe ali v upravljanju pravne osebe, pa mora organizator pridobiti soglasje lastnika oz. upravljavca. Mora tudi obvestiti lokalno skupnost, če lokalna skupnost ni obveščena kot lastnik ali upravljavec prireditvenega prostora.

Pri organizaciji javne prireditve je potrebno paziti tudi na zahtevano uporabo slovenskega jezika. Zakon o javni rabi slovenskega jezika namreč določa globe v razponu od 3.000 do 40.000 evrov za kršitelje 24. člena. Ta določa, da mora biti poimenovanje, napovedovanje in predstavljanje kulturnih, strokovnih, izobraževalnih, gospodarskih, športnih, zabavnih in drugih javnih prireditev ali posameznih delov njihovega sporeda v slovenščini. Dodatno pa lahko tudi v tujem jeziku, če gre za mednarodne prireditve, namenjene predvsem tujim udeležencem.

Viri:

  • Zakon o javnih zbiranjih
  • Pravilnik za izvajanje zakona o javnih zbiranjih
  • Pravilnik o načinu varovanja javnih zbiranj
  • Katka Žbogar; Kako organizirati prireditev?
Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: porodniška in s.p.

Odgovor strokovnjaka: porodniška in s.p.

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka se bomo ukvarjali s porodniškim dopustom samostojnih podjetnic. V nadaljevanju bomo razložili podrobnosti v zvezi z materinskim in starševskim nadomestilom in vplivom le-teh na poslovanje samostojnih podjetnic. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

V tokratni rubriki obravnavamo vprašanje stranke, ki jo je zanimalo, ali mora o odprtju popoldanskega s.p. obvestiti svojega delodajalca. Raziskali smo, kako je to področje urejeno v Zakonu o delovnih razmerjih.   Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: polovični delovni čas in zdravstveno zavarovanje

Odgovor strokovnjaka: polovični delovni čas in zdravstveno zavarovanje

V tokratni rubriki pojasnjujemo, do kakšnega obsega pravic iz zdravstvenega zavarovanja so upravičene osebe, ki so zaposlene za delovni čas krajši od polnega delovnega časa. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Tokrat v rubriki odgovarjamo na vprašanje bralke našega portala, na temo prispevkov za invalidsko in pokojninsko zavarovanje. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Sprememba s.p. v popoldanski s.p.

Odgovor strokovnjaka: Sprememba s.p. v popoldanski s.p.

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka bomo predstavili postopek prehoda z "navadnega" ali drugače rečeno "polnega" s.p. na "popoldanski" s.p. (opravljanje dejavnosti kot postranski poklic). Pomembno je vedeti, da imajo lahko popoldanski s.p. le tisti, ki so zaposleni za polni delovni čas. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje