Tri slovenske inovacije za smučarje

Medtem ko se nekatera slovenska smučišča že pripravljajo na odprtje nove smučarske sezone, smo pokukali, katere slovenske izume lahko ljubitelji smučanja uporabijo med vijuganjem po belih strminah.
Tri slovenske inovacije za smučarje

Levo na sliki izocentričnih smuči Meltum, v sredini dodatek Skiclick in desno smučarski čevelj z integriranim gretjem, pod katerega se je podpisalo podjetje Alpina (Vir slike: Matej Karničnik/Forum inovacij).

Slovenci smo smučarski narod, ta šport nam je v krvi, v krvi pa so nam tudi inovacije. To je vnovič dokazala predstavitev inovacij na 10. Slovenskem forumu inovacij. Tokrat smo se osredotočili zgolj na tiste, ki služijo užitkom ob smučanju. Vse od smuči, ki imajo visoko lastno frekvenco nihanja, kar prinaša boljšo odzivnost in visoko natančnost vožnje, do čevlja, ki rešuje problem slabe prekrvavitve in mrzlih stopal v čevlju pa do pripomočka, ki bo soseda na smučarski progi opozoril na vas.

Aktivni rekreativni smučar v vlogi inovatorja

Izocentrične smuči Meltum so smuči, ki prinašajo novo obliko in konstrukcijo, nudijo lažjo vodljivost, so okretnejše in hitrejše od ostalih rešitev, dostopnih na trgu. Njihov inovator, aktivni rekreativni smučar, je prepoznal slabost carving smuči; opazoval je mlade smučarje, ki trenirajo in si zaradi redne uporabe smuči že v mladosti nakopljejo kup poškodb. To ga je dodatno spodbudilo k razvoju izdelka, ki ne bi ogrozil njihovega zdravja. V sodelovanju s podjetjem Meltum je razvil smuči, pri katerih je razporeditev sil na smučarjevo telo ugodnejša, nanj pa delujejo manjše sile. Jedro inovacije je vzpostavitev izocentra, gre za spreminjajoči center zavoja, ki je odvisen od položaja smučarjevega telesa, obremenitve smuči in geometrije telesa.

»Razvoj izocentričnih smuči je trajal več kot pet let, finančni vložek pa je znašal 50 tisoč evrov,« so nam zaupali v podjetju Meltum. Izdelek ravno v tem času prihaja na trg, v prvi fazi se bodo osredotočili na avstrijski, nemški in švicarski trg. Do konca prihodnjega leta načrtujejo prodajo 100 parov smuči, cena za en par se giblje od 1.500 do 2.000 evrov.

Katere so najboljše inovacije na svetu, preverite tukaj >>

Smuči so izdelane ročno, po naročilu, proizvodnja pa poteka v Sloveniji. »Mesečno lahko proizvedemo 200 parov smuči,« pravijo iz podjetja, kjer dodajajo, da bodo ob večjem povpraševanju tudi zaposlovali.

Na smučanje brez mrzlih nog

Če vas na smučanju pogosto zebe, potem so spodnje vrstice kot nalašč za vas. Podjetje Alpina je razvilo smučarski čevelj z integriranim gretjem, ki je sestavljen iz dveh inovacij – materiala 4Dry, ki dopušča čevlju, da diha, hkrati pa preprečuje vodi, da bi vdrla v čevelj, ter ogrevanje InTemp, ki je »prvo popolnoma integrirano gretje v smučarskem čevlju na svetu«.

Razvoj posebnega smučarskega čevlja je trajal približno dve leti, sporočajo iz podjetja, težko pa ocenijo finančni vložek, saj je pri projektu sodelovalo več služb v tovarni. Njihova interna ocena je, da so do faze, ko je bil produkt pripravljen za redno proizvodnjo, razvoju namenili okoli 10 tisoč evrov.

Inovacijo, ki je nadvse uporabna, so že uporabili pri lovskih modelih obutve, saj imajo lovci podobno težavo kot smučarji, »ko na preži dalj časa mirujejo in potrebujejo neko dodatno ogrevanje stopal.« Kot so nam pojasnili v Alpini, se podobne rešitve pojavljajo tudi pri motoristični in delovni opremi za jakne, hlače ter rokavice.

Cena čevlja je od slabih 360 evrov naprej, na voljo pa so tako moški kot ženski modeli. »Severna Amerika in Evropa sta največja trga in tu smo tudi mi prisotni,« z novim produktom pa si želijo povečati svoj delež prodane obutve v višjem cenovnem razredu in povečati prepoznavnost blagovne znamke kot take. Čeprav so na trg z novim čevljem komajda zakorakali, so prodali že okoli 5 tisoč parov inovativnih čevljev. »Ker bo to letos prvi pravi test takšne obutve na trgu, je od tega veliko odvisno. Če bo vse tako, kot je treba, lahko pričakujemo še veliko večje prodajne količine,« proizvodnja pa poteka v tovarnah Alpine, nekaj v njihovih tovarnah v Romuniji, precejšen del pa v Žireh. »Dodatnega zaposlovanja ne načrtujemo,« so nam še sporočili.

Skiclick išče partnerja

»Na idejo sem prišel med smučanjem, ko sem želel drugemu smučarju sporočiti, da smučava vštric, vendar drugače, kot da zavpijem, tega nisem mogel storiti,« pravi Jenisej Lakota, izumitelj smučarskega dodatka Skiclick. Tega namestimo na smučarsko palico, z mehanskim zvočilom pa po lastni presoji sporočimo drugim smučarjem svojo prisotnost. »Tako preprečimo trk in aktivno poskrbimo za svojo in tujo varnost,« razloži Lakota.

Za končno obliko produkta je bilo potrebnih šest prototipnih izvedb in nekaj mesecev dela, produkt pa je bil preizkušen na slovenskih in avstrijskih smučiščih. »Ideja, koncept, prototipiranje, zbiranje mnenj ter preizkuse sem opravil sam, razen testov na naključnih smučarjih, ki so želeli sodelovati,« pravi sogovornik, ki razkriva, da je za razvoj porabil okoli tisoč evrov.

Skiclick na trgu še ni, saj je Lakota še v iskanju partnerja, tako s finančnega vidika kot tudi zaradi potreb vstopa na trg. »Tržišče predstavljajo vse države, kjer je prisotno smučanje na urejenih smučiščih. Na svetu je 115 milijonov smučarjev in s tem potencialnih kupcev,« je konkreten. Cena izdelka še ni določena, prodajni načrti pa bodo odvisni od partnerjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen – zmanjšanje količine odpadkov z izdelki iz bioplastike

Evegreen je podjetje, ki si prizadeva za reševanje čedalje bolj perečega okoljskega problema – kopičenje plastične embalaže v okolju. Ukvarja se z izdelavo bioplastike, ki predstavlja alternativo klasični plastiki. Njena prednost je v tem, da je narejena iz naravi prijaznih snovi, ki se v okolju hitro razgradijo. Preberite več >>

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Forrest of life – naravna kozmetika s pridihom gozda

Brigita Oblak je samostojna podjetnica, ki se ukvarja z izdelavo naravne kozmetike s pridihom gozda Forrest of life. Na podjetniško pot se je podala pred le nekaj meseci in tako svoj hobi pretvorila v poslovno idejo. Preberite več >>

Be Life: Prva uradna proizvodnja kambuče v Sloveniji je zaživela

Be Life: Prva uradna proizvodnja kambuče v Sloveniji je zaživela

Mirza Ljubijankić dokazuje, da mladost ni ovira za vstop v podjetništvo. Na samostojno pot se je podal že pri rosnih 20 letih. Kambuča ga je navdušila v trenutku, ko jo je prvič poskusil. Kmalu je prišel na idejo, da bi odprl prvo pravo proizvodnjo te pijače v Sloveniji – in uspelo mu je. Preberite več >>

Miha Dolinšek: “Z reševanjem problemov napreduješ kot oseba, s tem se razvija tudi podjetje.”

Miha Dolinšek: “Z reševanjem problemov napreduješ kot oseba, s tem se razvija tudi podjetje.”

Spletna trgovina moje-lece.si na trgu obstaja že 8 let in ima široko bazo strank, ki pa se povečuje iz dneva v dan. Glavni vir prihodkov predstavljajo kontaktne leče. Čedalje večje povpraševanje pa je tudi po sončnih in dioptrijskih očalih, ki so se v ponudbi pojavila kasneje. Preberite več >>

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Rok Starič: »Če se pri delu ne zabavam, v njem ne vidim smisla.«

Minilo je devet mesecev, odkar je Rok Starič z blagovno znamko »Rok's nut butter« zmagal na izboru Mladi podjetnik leta 2018. Kaj mu je prinesla zmaga? Katere tuje trge že osvaja maslo iz oreščkov? S kakšnimi pristopi podjetje poskrbi za veselje svojih strank? Preberite več >>

Personalizirane knjige za otroke, ki so osvojile tudi ameriški trg

Personalizirane knjige za otroke, ki so osvojile tudi ameriški trg

Podjetje Mali junaki se ukvarja z izdelavo in spletno prodajo personaliziranih otroških knjig. Glavni junak izbrane knjige dobi ime in videz otroka, ki mu je ta knjiga namenjena. V podjetju je trenutno okoli 100 zaposlenih, delujejo na šestih trgih, nezadovoljnih strank praktično ni. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

17.05.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje