Tri slovenske inovacije za smučarje

Medtem ko se nekatera slovenska smučišča že pripravljajo na odprtje nove smučarske sezone, smo pokukali, katere slovenske izume lahko ljubitelji smučanja uporabijo med vijuganjem po belih strminah.
Tri slovenske inovacije za smučarje

Levo na sliki izocentričnih smuči Meltum, v sredini dodatek Skiclick in desno smučarski čevelj z integriranim gretjem, pod katerega se je podpisalo podjetje Alpina (Vir slike: Matej Karničnik/Forum inovacij).

Slovenci smo smučarski narod, ta šport nam je v krvi, v krvi pa so nam tudi inovacije. To je vnovič dokazala predstavitev inovacij na 10. Slovenskem forumu inovacij. Tokrat smo se osredotočili zgolj na tiste, ki služijo užitkom ob smučanju. Vse od smuči, ki imajo visoko lastno frekvenco nihanja, kar prinaša boljšo odzivnost in visoko natančnost vožnje, do čevlja, ki rešuje problem slabe prekrvavitve in mrzlih stopal v čevlju pa do pripomočka, ki bo soseda na smučarski progi opozoril na vas.

Aktivni rekreativni smučar v vlogi inovatorja

Izocentrične smuči Meltum so smuči, ki prinašajo novo obliko in konstrukcijo, nudijo lažjo vodljivost, so okretnejše in hitrejše od ostalih rešitev, dostopnih na trgu. Njihov inovator, aktivni rekreativni smučar, je prepoznal slabost carving smuči; opazoval je mlade smučarje, ki trenirajo in si zaradi redne uporabe smuči že v mladosti nakopljejo kup poškodb. To ga je dodatno spodbudilo k razvoju izdelka, ki ne bi ogrozil njihovega zdravja. V sodelovanju s podjetjem Meltum je razvil smuči, pri katerih je razporeditev sil na smučarjevo telo ugodnejša, nanj pa delujejo manjše sile. Jedro inovacije je vzpostavitev izocentra, gre za spreminjajoči center zavoja, ki je odvisen od položaja smučarjevega telesa, obremenitve smuči in geometrije telesa.

»Razvoj izocentričnih smuči je trajal več kot pet let, finančni vložek pa je znašal 50 tisoč evrov,« so nam zaupali v podjetju Meltum. Izdelek ravno v tem času prihaja na trg, v prvi fazi se bodo osredotočili na avstrijski, nemški in švicarski trg. Do konca prihodnjega leta načrtujejo prodajo 100 parov smuči, cena za en par se giblje od 1.500 do 2.000 evrov.

Katere so najboljše inovacije na svetu, preverite tukaj >>

Smuči so izdelane ročno, po naročilu, proizvodnja pa poteka v Sloveniji. »Mesečno lahko proizvedemo 200 parov smuči,« pravijo iz podjetja, kjer dodajajo, da bodo ob večjem povpraševanju tudi zaposlovali.

Na smučanje brez mrzlih nog

Če vas na smučanju pogosto zebe, potem so spodnje vrstice kot nalašč za vas. Podjetje Alpina je razvilo smučarski čevelj z integriranim gretjem, ki je sestavljen iz dveh inovacij – materiala 4Dry, ki dopušča čevlju, da diha, hkrati pa preprečuje vodi, da bi vdrla v čevelj, ter ogrevanje InTemp, ki je »prvo popolnoma integrirano gretje v smučarskem čevlju na svetu«.

Razvoj posebnega smučarskega čevlja je trajal približno dve leti, sporočajo iz podjetja, težko pa ocenijo finančni vložek, saj je pri projektu sodelovalo več služb v tovarni. Njihova interna ocena je, da so do faze, ko je bil produkt pripravljen za redno proizvodnjo, razvoju namenili okoli 10 tisoč evrov.

Inovacijo, ki je nadvse uporabna, so že uporabili pri lovskih modelih obutve, saj imajo lovci podobno težavo kot smučarji, »ko na preži dalj časa mirujejo in potrebujejo neko dodatno ogrevanje stopal.« Kot so nam pojasnili v Alpini, se podobne rešitve pojavljajo tudi pri motoristični in delovni opremi za jakne, hlače ter rokavice.

Cena čevlja je od slabih 360 evrov naprej, na voljo pa so tako moški kot ženski modeli. »Severna Amerika in Evropa sta največja trga in tu smo tudi mi prisotni,« z novim produktom pa si želijo povečati svoj delež prodane obutve v višjem cenovnem razredu in povečati prepoznavnost blagovne znamke kot take. Čeprav so na trg z novim čevljem komajda zakorakali, so prodali že okoli 5 tisoč parov inovativnih čevljev. »Ker bo to letos prvi pravi test takšne obutve na trgu, je od tega veliko odvisno. Če bo vse tako, kot je treba, lahko pričakujemo še veliko večje prodajne količine,« proizvodnja pa poteka v tovarnah Alpine, nekaj v njihovih tovarnah v Romuniji, precejšen del pa v Žireh. »Dodatnega zaposlovanja ne načrtujemo,« so nam še sporočili.

Skiclick išče partnerja

»Na idejo sem prišel med smučanjem, ko sem želel drugemu smučarju sporočiti, da smučava vštric, vendar drugače, kot da zavpijem, tega nisem mogel storiti,« pravi Jenisej Lakota, izumitelj smučarskega dodatka Skiclick. Tega namestimo na smučarsko palico, z mehanskim zvočilom pa po lastni presoji sporočimo drugim smučarjem svojo prisotnost. »Tako preprečimo trk in aktivno poskrbimo za svojo in tujo varnost,« razloži Lakota.

Za končno obliko produkta je bilo potrebnih šest prototipnih izvedb in nekaj mesecev dela, produkt pa je bil preizkušen na slovenskih in avstrijskih smučiščih. »Ideja, koncept, prototipiranje, zbiranje mnenj ter preizkuse sem opravil sam, razen testov na naključnih smučarjih, ki so želeli sodelovati,« pravi sogovornik, ki razkriva, da je za razvoj porabil okoli tisoč evrov.

Skiclick na trgu še ni, saj je Lakota še v iskanju partnerja, tako s finančnega vidika kot tudi zaradi potreb vstopa na trg. »Tržišče predstavljajo vse države, kjer je prisotno smučanje na urejenih smučiščih. Na svetu je 115 milijonov smučarjev in s tem potencialnih kupcev,« je konkreten. Cena izdelka še ni določena, prodajni načrti pa bodo odvisni od partnerjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Trendi digitalnega marketinga 2019

Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

“V lastnem poslu lahko izraziš vso svojo kreativnost”

Polfinalistki letošnjega izbora Mladi podjetnik leta 2018 Urška Klavžer in Katarina Vavpetič v teh dneh praznujeta drugo obletnico delovanja trgovine Pasja gajba. S kakovostno storitvijo, skrbnemu posvečanju pasjim kosmatincem in njihovim lastnikom ter dobrodelnostjo gradita uspešno zgodbo. Preberite več >>

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Vrata je odprla prva trgovina brez embalaže v Sloveniji – Rifuzl

Od 24. decembra dalje lahko kupujete v prvi trgovini brez embalaže v Sloveniji. V njej je možno kupiti vse, kar gospodinjstvo potrebuje. Trgovina je locirana v Ljubljani blizu Kina Šiške. Z ustanoviteljema Manco Behrič in Primožem Ciglerjem smo se pogovarjali o tem, kako sta idejo pripeljala do realizacije. Preberite več >>

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

“Email marketing je veliko več, kot le gola prodaja”

Ali se vsakodnevno soočate z izzivom uspešnega email marketinga? Zakaj vam ves vloženi trud v pripravo elektronskih sporočil ne prinaša rezultatov? Zakaj se vaša sporočila znajdejo med nezaželeno pošto in potencialni kupci zahtevajo izbris iz vaših email baz? Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

“Ko ugasnejo kamere, se šele začne pravo delo”

Gonilna sila zmagovalnega projekta lanske sezone Štartaj Slovenija, Aljaž Fras iz podjetja Noela d.o.o., je na lastni koži izkusil tako pozitivne kot negativne strani podjetništva. Ključ do uspeha in reševanja iz primeža številnih preglavic je bilo pozitivno razmišljanje ter izbira pravega svetovalca. Preberite več >>

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

“Največja prednost coworkinga je sobivanje z ljudmi”

Grosupeljčanki Andreja Uranič in Ana Berišaj imata radi funkcionalne elemente in prečudovite linije, s katerimi navdušujeta svoje stranke in potrošnike. Podjetniško udejstvovanje sta nadgradili z ustanovitvijo GIG coworkinga v Grosupljem. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2019

13.02.2019 od 14:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi.
Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

20.02.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja!
Preberite več >>

Vse za podjetje