Tri slovenske inovacije za smučarje

Medtem ko se nekatera slovenska smučišča že pripravljajo na odprtje nove smučarske sezone, smo pokukali, katere slovenske izume lahko ljubitelji smučanja uporabijo med vijuganjem po belih strminah.
Tri slovenske inovacije za smučarje

Levo na sliki izocentričnih smuči Meltum, v sredini dodatek Skiclick in desno smučarski čevelj z integriranim gretjem, pod katerega se je podpisalo podjetje Alpina (Vir slike: Matej Karničnik/Forum inovacij).

Slovenci smo smučarski narod, ta šport nam je v krvi, v krvi pa so nam tudi inovacije. To je vnovič dokazala predstavitev inovacij na 10. Slovenskem forumu inovacij. Tokrat smo se osredotočili zgolj na tiste, ki služijo užitkom ob smučanju. Vse od smuči, ki imajo visoko lastno frekvenco nihanja, kar prinaša boljšo odzivnost in visoko natančnost vožnje, do čevlja, ki rešuje problem slabe prekrvavitve in mrzlih stopal v čevlju pa do pripomočka, ki bo soseda na smučarski progi opozoril na vas.

Aktivni rekreativni smučar v vlogi inovatorja

Izocentrične smuči Meltum so smuči, ki prinašajo novo obliko in konstrukcijo, nudijo lažjo vodljivost, so okretnejše in hitrejše od ostalih rešitev, dostopnih na trgu. Njihov inovator, aktivni rekreativni smučar, je prepoznal slabost carving smuči; opazoval je mlade smučarje, ki trenirajo in si zaradi redne uporabe smuči že v mladosti nakopljejo kup poškodb. To ga je dodatno spodbudilo k razvoju izdelka, ki ne bi ogrozil njihovega zdravja. V sodelovanju s podjetjem Meltum je razvil smuči, pri katerih je razporeditev sil na smučarjevo telo ugodnejša, nanj pa delujejo manjše sile. Jedro inovacije je vzpostavitev izocentra, gre za spreminjajoči center zavoja, ki je odvisen od položaja smučarjevega telesa, obremenitve smuči in geometrije telesa.

»Razvoj izocentričnih smuči je trajal več kot pet let, finančni vložek pa je znašal 50 tisoč evrov,« so nam zaupali v podjetju Meltum. Izdelek ravno v tem času prihaja na trg, v prvi fazi se bodo osredotočili na avstrijski, nemški in švicarski trg. Do konca prihodnjega leta načrtujejo prodajo 100 parov smuči, cena za en par se giblje od 1.500 do 2.000 evrov.

Katere so najboljše inovacije na svetu, preverite tukaj >>

Smuči so izdelane ročno, po naročilu, proizvodnja pa poteka v Sloveniji. »Mesečno lahko proizvedemo 200 parov smuči,« pravijo iz podjetja, kjer dodajajo, da bodo ob večjem povpraševanju tudi zaposlovali.

Na smučanje brez mrzlih nog

Če vas na smučanju pogosto zebe, potem so spodnje vrstice kot nalašč za vas. Podjetje Alpina je razvilo smučarski čevelj z integriranim gretjem, ki je sestavljen iz dveh inovacij – materiala 4Dry, ki dopušča čevlju, da diha, hkrati pa preprečuje vodi, da bi vdrla v čevelj, ter ogrevanje InTemp, ki je »prvo popolnoma integrirano gretje v smučarskem čevlju na svetu«.

Razvoj posebnega smučarskega čevlja je trajal približno dve leti, sporočajo iz podjetja, težko pa ocenijo finančni vložek, saj je pri projektu sodelovalo več služb v tovarni. Njihova interna ocena je, da so do faze, ko je bil produkt pripravljen za redno proizvodnjo, razvoju namenili okoli 10 tisoč evrov.

Inovacijo, ki je nadvse uporabna, so že uporabili pri lovskih modelih obutve, saj imajo lovci podobno težavo kot smučarji, »ko na preži dalj časa mirujejo in potrebujejo neko dodatno ogrevanje stopal.« Kot so nam pojasnili v Alpini, se podobne rešitve pojavljajo tudi pri motoristični in delovni opremi za jakne, hlače ter rokavice.

Cena čevlja je od slabih 360 evrov naprej, na voljo pa so tako moški kot ženski modeli. »Severna Amerika in Evropa sta največja trga in tu smo tudi mi prisotni,« z novim produktom pa si želijo povečati svoj delež prodane obutve v višjem cenovnem razredu in povečati prepoznavnost blagovne znamke kot take. Čeprav so na trg z novim čevljem komajda zakorakali, so prodali že okoli 5 tisoč parov inovativnih čevljev. »Ker bo to letos prvi pravi test takšne obutve na trgu, je od tega veliko odvisno. Če bo vse tako, kot je treba, lahko pričakujemo še veliko večje prodajne količine,« proizvodnja pa poteka v tovarnah Alpine, nekaj v njihovih tovarnah v Romuniji, precejšen del pa v Žireh. »Dodatnega zaposlovanja ne načrtujemo,« so nam še sporočili.

Skiclick išče partnerja

»Na idejo sem prišel med smučanjem, ko sem želel drugemu smučarju sporočiti, da smučava vštric, vendar drugače, kot da zavpijem, tega nisem mogel storiti,« pravi Jenisej Lakota, izumitelj smučarskega dodatka Skiclick. Tega namestimo na smučarsko palico, z mehanskim zvočilom pa po lastni presoji sporočimo drugim smučarjem svojo prisotnost. »Tako preprečimo trk in aktivno poskrbimo za svojo in tujo varnost,« razloži Lakota.

Za končno obliko produkta je bilo potrebnih šest prototipnih izvedb in nekaj mesecev dela, produkt pa je bil preizkušen na slovenskih in avstrijskih smučiščih. »Ideja, koncept, prototipiranje, zbiranje mnenj ter preizkuse sem opravil sam, razen testov na naključnih smučarjih, ki so želeli sodelovati,« pravi sogovornik, ki razkriva, da je za razvoj porabil okoli tisoč evrov.

Skiclick na trgu še ni, saj je Lakota še v iskanju partnerja, tako s finančnega vidika kot tudi zaradi potreb vstopa na trg. »Tržišče predstavljajo vse države, kjer je prisotno smučanje na urejenih smučiščih. Na svetu je 115 milijonov smučarjev in s tem potencialnih kupcev,« je konkreten. Cena izdelka še ni določena, prodajni načrti pa bodo odvisni od partnerjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Prvi slovenski center LEGO robotike

Prvi slovenski center LEGO robotike

Inštitut 4.0 je pred kratkim odprl Center LEGO robotike, prvo inštitucijo, namenjeno LEGO robotiki, v Ljubljani. Zgodbo inštituta in centra predstavljamo v prispevku. Preberite več >>

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od 100 kg do dveh ton mesečno zmletih arašidov

Od kampanje na Kickstarterju, ko se je svetu prvič predstavilo Rokovo arašidovo maslo, sta minili že dve leti. Ekipa se sedaj sooča z rastjo in širitvijo. Preberite več >>

ehrana Live prihaja v Ljubljano

ehrana Live prihaja v Ljubljano

Mlado slovensko podjetje ehrana.si je razvilo tehnološko rešitev, s pomočjo katere bo restavracijam poleg mehanizma za naročanje hrane na dom ponujalo tudi lastne dostavljavce. Preberite več >>

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Ekipa Rokovega arašidovega masla: Mesečno zmeljemo več kot tono arašidov

Več kot leto dni je že, odkar se je Rok Starič kot prvi Slovenec s kulinaričnim produktom predstavil na platformi Kickstarter. Po uspešno zaključeni kampanji niza uspeh za uspehom. Preberite več >>

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Črno zrno prinaša odlično kolumbijsko kavo

Podjetje Črno zrno slovenskim ljubiteljem kave prinaša paleto različnih vrst kave iz Kolumbije. Zanimiva zgodba se vrti okoli Kolumbijca, ki že nekaj let živi v Sloveniji, v podjetju pa želijo v ospredje postaviti tudi tiste ljudi, ki so sicer v postopku pridelave kave nevidni. Preberite več >>

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

S platformo 360Finance Guru nad finančno nepismenost

Na spletu je pred kratkim zaživela platforma 360Finance Guru, ki uporabnikom omogoča preprost pregled nad lastnim finančnim stanjem in njegovo oceno ter sprejemanje pametnih finančnih odločitev. Preberite več >>

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija za slepe in slabovidne

Feelif je slovenska inovacija, razvita v želji in upanju, da bo izboljšala kvaliteto življenja slepim in slabovidnim po vsem svetu. Podjetje Feelif je razvilo posebno napravo, ki omogoča predvajanje veččutne vsebine, namenjene učenju in zabavi slepih in slabovidnih. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
MP dogodek: Koliko me stane podjetje?

Pred odpiranjem podjetja se bodočemu podjetniku poraja mnogo vprašanj. Postopek odprtja, prispevki, davki, oblika... Na podlagi desetletnih izkušenj smo zbrali najpogostejša vprašanja in jih zapakirali v izobraževanje, na katerem bo tudi možnost za vaša vprašanja.
Preberite več >>

Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

27.09.2017 od 13:00 do 16:00
Delavnica: Razkrite skrivnosti s.p. in d.o.o. za začetnike

Vstop v svet podjetništva je za posameznika zelo velik korak. Za razliko od zaposlitve je namreč odgovoren tako za razvoj produkta in marketing kot tudi za celotno birokracijo.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

13.10.2017 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

27.10.2017 od 14:00 do 18:00
MP delavnica: Maksimalna Produktivnost

Povečajte svojo produktivnost z naprednimi vitkimi in agilnimi prijemi. V celotni zgodovini človeštva sta predvsem inoviranje ter superiorna organiziranost vedno vodili na vrh in do novih nepričakovanih uspehov - tudi v podjetništvu in poslovnem svetu.
Preberite več >>

Vse za podjetje