Tri slovenske inovacije za smučarje

Medtem ko se nekatera slovenska smučišča že pripravljajo na odprtje nove smučarske sezone, smo pokukali, katere slovenske izume lahko ljubitelji smučanja uporabijo med vijuganjem po belih strminah.
Tri slovenske inovacije za smučarje

Levo na sliki izocentričnih smuči Meltum, v sredini dodatek Skiclick in desno smučarski čevelj z integriranim gretjem, pod katerega se je podpisalo podjetje Alpina (Vir slike: Matej Karničnik/Forum inovacij).

Slovenci smo smučarski narod, ta šport nam je v krvi, v krvi pa so nam tudi inovacije. To je vnovič dokazala predstavitev inovacij na 10. Slovenskem forumu inovacij. Tokrat smo se osredotočili zgolj na tiste, ki služijo užitkom ob smučanju. Vse od smuči, ki imajo visoko lastno frekvenco nihanja, kar prinaša boljšo odzivnost in visoko natančnost vožnje, do čevlja, ki rešuje problem slabe prekrvavitve in mrzlih stopal v čevlju pa do pripomočka, ki bo soseda na smučarski progi opozoril na vas.

Aktivni rekreativni smučar v vlogi inovatorja

Izocentrične smuči Meltum so smuči, ki prinašajo novo obliko in konstrukcijo, nudijo lažjo vodljivost, so okretnejše in hitrejše od ostalih rešitev, dostopnih na trgu. Njihov inovator, aktivni rekreativni smučar, je prepoznal slabost carving smuči; opazoval je mlade smučarje, ki trenirajo in si zaradi redne uporabe smuči že v mladosti nakopljejo kup poškodb. To ga je dodatno spodbudilo k razvoju izdelka, ki ne bi ogrozil njihovega zdravja. V sodelovanju s podjetjem Meltum je razvil smuči, pri katerih je razporeditev sil na smučarjevo telo ugodnejša, nanj pa delujejo manjše sile. Jedro inovacije je vzpostavitev izocentra, gre za spreminjajoči center zavoja, ki je odvisen od položaja smučarjevega telesa, obremenitve smuči in geometrije telesa.

»Razvoj izocentričnih smuči je trajal več kot pet let, finančni vložek pa je znašal 50 tisoč evrov,« so nam zaupali v podjetju Meltum. Izdelek ravno v tem času prihaja na trg, v prvi fazi se bodo osredotočili na avstrijski, nemški in švicarski trg. Do konca prihodnjega leta načrtujejo prodajo 100 parov smuči, cena za en par se giblje od 1.500 do 2.000 evrov.

Katere so najboljše inovacije na svetu, preverite tukaj >>

Smuči so izdelane ročno, po naročilu, proizvodnja pa poteka v Sloveniji. »Mesečno lahko proizvedemo 200 parov smuči,« pravijo iz podjetja, kjer dodajajo, da bodo ob večjem povpraševanju tudi zaposlovali.

Na smučanje brez mrzlih nog

Če vas na smučanju pogosto zebe, potem so spodnje vrstice kot nalašč za vas. Podjetje Alpina je razvilo smučarski čevelj z integriranim gretjem, ki je sestavljen iz dveh inovacij – materiala 4Dry, ki dopušča čevlju, da diha, hkrati pa preprečuje vodi, da bi vdrla v čevelj, ter ogrevanje InTemp, ki je »prvo popolnoma integrirano gretje v smučarskem čevlju na svetu«.

Razvoj posebnega smučarskega čevlja je trajal približno dve leti, sporočajo iz podjetja, težko pa ocenijo finančni vložek, saj je pri projektu sodelovalo več služb v tovarni. Njihova interna ocena je, da so do faze, ko je bil produkt pripravljen za redno proizvodnjo, razvoju namenili okoli 10 tisoč evrov.

Inovacijo, ki je nadvse uporabna, so že uporabili pri lovskih modelih obutve, saj imajo lovci podobno težavo kot smučarji, »ko na preži dalj časa mirujejo in potrebujejo neko dodatno ogrevanje stopal.« Kot so nam pojasnili v Alpini, se podobne rešitve pojavljajo tudi pri motoristični in delovni opremi za jakne, hlače ter rokavice.

Cena čevlja je od slabih 360 evrov naprej, na voljo pa so tako moški kot ženski modeli. »Severna Amerika in Evropa sta največja trga in tu smo tudi mi prisotni,« z novim produktom pa si želijo povečati svoj delež prodane obutve v višjem cenovnem razredu in povečati prepoznavnost blagovne znamke kot take. Čeprav so na trg z novim čevljem komajda zakorakali, so prodali že okoli 5 tisoč parov inovativnih čevljev. »Ker bo to letos prvi pravi test takšne obutve na trgu, je od tega veliko odvisno. Če bo vse tako, kot je treba, lahko pričakujemo še veliko večje prodajne količine,« proizvodnja pa poteka v tovarnah Alpine, nekaj v njihovih tovarnah v Romuniji, precejšen del pa v Žireh. »Dodatnega zaposlovanja ne načrtujemo,« so nam še sporočili.

Skiclick išče partnerja

»Na idejo sem prišel med smučanjem, ko sem želel drugemu smučarju sporočiti, da smučava vštric, vendar drugače, kot da zavpijem, tega nisem mogel storiti,« pravi Jenisej Lakota, izumitelj smučarskega dodatka Skiclick. Tega namestimo na smučarsko palico, z mehanskim zvočilom pa po lastni presoji sporočimo drugim smučarjem svojo prisotnost. »Tako preprečimo trk in aktivno poskrbimo za svojo in tujo varnost,« razloži Lakota.

Za končno obliko produkta je bilo potrebnih šest prototipnih izvedb in nekaj mesecev dela, produkt pa je bil preizkušen na slovenskih in avstrijskih smučiščih. »Ideja, koncept, prototipiranje, zbiranje mnenj ter preizkuse sem opravil sam, razen testov na naključnih smučarjih, ki so želeli sodelovati,« pravi sogovornik, ki razkriva, da je za razvoj porabil okoli tisoč evrov.

Skiclick na trgu še ni, saj je Lakota še v iskanju partnerja, tako s finančnega vidika kot tudi zaradi potreb vstopa na trg. »Tržišče predstavljajo vse države, kjer je prisotno smučanje na urejenih smučiščih. Na svetu je 115 milijonov smučarjev in s tem potencialnih kupcev,« je konkreten. Cena izdelka še ni določena, prodajni načrti pa bodo odvisni od partnerjev.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na poglobljeni delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnih prihodkov. Preberite več >>

Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>


Slovenska Istra je priložnost za turistične ponudnike

Slovenska Istra je priložnost za turistične ponudnike

Zaledje slovenske Istre ima velik potencial turističnega razvoja, vendar je turistična ponudba na tem območju slabo razvita. Prav ta družbeni izziv naslavlja turistična agencija IstraTerra. Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Zakaj preko interneta ne dobite nobene stranke?

Vsebinski marketing v zadnjih letih čedalje bolj izpodriva klasično oglaševanje. Poleg prodaje ima vpliv tudi na druge elemente, kot so SEO, krepitev zaupanja v znamko ... O tem, zakaj je blog marketing prihodnost oglaševanja, smo govorili z Blažem Kosom, avtorjem bloga AgileLeanLife.com. Preberite več >>

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Viberate bo med svoje uporabnike razdelil več kot milijon dolarjev

Podjetje Viberate, ki je v začetku septembra s prvo javno ponudbo kriptožetonov zbralo skoraj 11 milijonov dolarjev, nadaljuje z razvojem svoje platforme in samega podjetja. Preberite več >>

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

V Roastery & Bakery po odlično kavo in sveže pecivo

Pred časom je v središču Ljubljane odprla vrata samopostrežna pekarnica – kavarnica Roastery & Bakery. V prispevku predstavljamo zgodbo izvirnega lokala. Preberite več >>

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

S trdim delom do mednarodno prepoznavne blagovne znamke športne opreme

Mlada podjetnika Luka Železnik in Dejan Kobal sta med študijem ustanovila podjetje Tng oprema, ki se ukvarja s prodajo opreme za funkcionalno vadbo. Kako jima je uspelo? Preberite več >>

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Nik Vene, NV Holders: »Vsako stvar se da prodati, če jo znaš pravilno predstaviti!«

Na drugem v seriji dogodkov Razvij svojo idejo v donosen posel je svojo podjetniško zgodbo predstavil Nik Vene iz podjetja NV. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje