Večjo likvidnost podjetja si lahko zagotovite z odkupom terjatev

Vas skrbi likvidnost v primeru neplačevanja strank? Veliko podjetij, ki se znajde v takšni situaciji, se odloči za odkup terjatev. Ta jim omogoča hitrejše obračanje denarja, višjo likvidnost, pa tudi lažje načrtovanje in sprejemanje odločitev, ki so pomembne za prihodnost njihovega podjetja.
Večjo likvidnost podjetja si lahko zagotovite z odkupom terjatev

Odkup terjatev je kratkoročna oblika financiranja (Vir slike: Pixabay.com)

Odkup terjatev je kratkoročna oblika financiranja, pri kateri ponudnik, to je kupec terjatev, odkupi vrednost terjatve. Odkup terjatev se izvede po določeni ceni, ki je za nekaj odstotkov nižja od celotne vrednosti računa. Po navadi znaša med 80 in 90 odstotki cene.

Vrednost terjatve je predvsem odvisna od možnosti uspeha izterjave

Na uspeh imajo največji vpliv čas zapadlosti terjatve, njena višina in bonitetna ocena dolžnika. Slednja je najpomembnejša. V kolikor je bonitetna ocena slaba, potem po vsej verjetnosti banka ali faktor družba ne bo želela odkupiti terjatev. To je povsem razumljivo, saj je v tem primeru tveganje zelo veliko. 

Odkup terjatev ima kar nekaj prednosti

Največja prednost se skriva predvsem v tem, da se lahko podjetje nemoteno osredotoča na poslovanje, saj denar praktično dobi takoj (v treh do petih dnevih), ko je račun izdan, in ne troši dragocene energije ter časa za izterjavo dolga, do katerega bi drugače morda lahko prišlo čez nekaj mesecev. 

S katerim podjetjem boste sklenili dogovor je seveda pomembno

Predvsem z vidika pogojev in odstotka provizije, ki si jih podjetja zaračunajo. Nekatera podjetja odkupujejo zgolj terjatve, ki še niso zapadle, terjatve z rokom plačila do 6 mesecev, terjatve v domači ali tuji valuti in podobno. A provizija ni edina, ki vas lahko udari po žepu: treba se je zavedati, da je odkup terjatev po Zakonu o davku na dodano vrednost opredeljen kot finančna storitev in je zato obdavčen po 22 odstotni davčni stopnji. V kolikor ste davčni zavezanec pa imate seveda pravico do odbitka davka pri obračunu DDV za davčno obdobje.

Kako poteka odkup terjatve?

Pri postopku odkupa terjatev nastopajo tri stranke, in sicer ponudnik odkupa (banka ali faktor), prodajalec terjatev in dolžnik. Ključno je, da se dolžnik strinja, da se pravice do terjatev prenesejo na ponudnika odkupa. Včasih lahko pri tem koraku naletite na težave. Ni ravno nujno, da se bo dolžnik strinjal s prenosom terjatev na drugo stranko, banko in podobno.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Startup pravnik

Startup pravnik

Startup pravnik pogosto naleti na primere mladih podjetnikov ali ekip, ki imajo razvito idejo ali produkt in so pred kratkim vstopili na trg z odličnim produktom, zagreto ekipo in rastočo prodajo. Kaj pa, če na podjetje pogledamo s formalnopravnega vidika: je res vse tako, kot mora biti? Preberite več >>

Registracija blagovne znamke

Registracija blagovne znamke

Blagovna znamka je tako rekoč srce in duša vsakega uspešnega podjetja. Lahko predstavlja ugled, prestiž, kakovostno blago ali storitve, obljubo po napredku in nečem novem, zvestobo, konsistentnost. Njen bistveni element, celo cilj, je prepoznavnost. Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Pogoji za odprtje turistične agencije

Pogoji za odprtje turistične agencije

Turizem je v zadnjem času v polnem razmahu. Ker gre za zelo dobičkonosno panogo, je tudi interes za odpiranje turističnih agencij vse večji, zato smo pregledali kakšni so pogoji za odprtje turistične agencije. Preberite več >>

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Ali gentlemanski sporazum zavezuje stranki?

Gentlemanski sporazum, za katerega pogosteje uporabljamo angleški izraz gentlemen's agreement, je oblika nepravnega dogovora, ki med strankama ustvarja neko moralno zavezo. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

Odgovor strokovnjaka: Pogodbi o zaposlitvi in o poslovodenju

V tokratni rubriki Odgovor strokovnjaka vam predstavljamo odgovore na vprašanja: Se zaposliti v lastni družbi na podlagi pogodbe o zaposlitvi ali pogodbe o poslovodenju? Katera pogodba je za mladega podjetnika najprimernejša? Katera pogodba je finančno najugodnejša? Preberite več >>

Kaj je drop shipping?

Kaj je drop shipping?

Drop shipping je angleški izraz za vrsto prodajne sheme, ki skrajša dobavno verigo med kupcem in proizvajalcem, zaradi manj posrednikov in prodajnih marž pa omogoči nižje cene. Priljubljen ponudnik modela drop shipping je AliExpress oziroma AliBaba. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Odgovor strokovnjaka: Prihodkovna meja pri normirancih

Tokratna rubrika Odgovor strokovnjaka bo namenjena podjetnikom, ki svojo davčno osnovo ugotavljajo z upoštevanjem normiranih odhodkov, t. i. normirancem. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Odgovor strokovnjaka: Denarno nadomestilo za brezposlenost

Kaj je denarno nadomestilo za brezposelnost, kdaj pripada posamezniku, kako jo uveljavi in kakšni so roki, ki jih mora pri tem upoštevati? Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Trendi digitalnega marketinga 2018

02.02.2018 od 15:00 do 19:00
Trendi digitalnega marketinga 2018

Pridružite se nam na letnem dogodku Trendi digitalnega marketinga in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od vsebinskega marketinga, spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega dogodka preprosto ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

09.02.2018 od 9:00 do 17:00
Delavnica: Z blog marketingom do novih strank na spletu

Sanjate, da stranke pridejo k vam same od sebe? Želite prevzeti vodilno pozicijo na spletu in prehiteti konkurente? Pridružite se nam na delavnici, na kateri se boste naučili, kako z blog marketingom priti do novih strank, močnejše blagovne znamke in dodatnega prihodka.
Preberite več >>

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 16:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Vse za podjetje