3 najpogostejše napake slovenskih podjetnikov pri rabi angleščine

V tem članku se bomo poglobili v tri najpogostejše napake, ki jih delajo slovenski podjetniki pri pogovoru v angleškem jeziku.
Angleščina, učenje

3 najpogostejše napake slovenskih podjetnikov pri rabi angleščine. (Vir slike: HubSpot)

Poleg kratkega opisa vsake napake si bomo ogledali tudi konkretne primere iz vsakdanjega življenja in rešitve, kako hitro odpraviti te napake. Če torej poslujete na tujih trgih in bi radi izboljšali svoje znanje angleščine, vam ta članek lahko zelo koristi.

Napaka 1: Pravilna uporaba časa »present perfect«

Slovnica je ključna tako pri pisanju besedil kot tudi pri govoru, pa če nam je to všeč ali ne. Vseeno je, ali gre za poslovno, tehnično angleščino ali nestrokovno angleščino, slovnica lahko bistveno spremeni sporočilo tega, kar želimo povedati.

Oglejmo si konkreten primer pri uporabi časov. Če se odločamo med »I have seen« (present perfect) in »I saw« (past simple), gre »I have seen« vedno s trenutki, ki niso končani, kot so: danes, ta mesec, v mojem življenju, z romantičnim partnerjem (če ga trenutno imate) itd. Na drugi strani pa »I saw« spada le k trenutkom, ki so končani, kot so: včeraj, lani ali z mojim prvim romantičnim partnerjem (če ste imeli več kot enega) itd.

Torej: »This month I have seen several basketball games, but last night I saw Slovenia kick the crap out of Serbia in the finals.« Ker ta čas (present perfect) v slovenščini ne obstaja, ga je najprej malo težko razumeti. Ko enkrat dojamete osnovno idejo in pridobite nekaj vaje s pomočjo interaktivnih nalog ali spletnega trenerja angleščine, lahko to napako vsak popravi. Pomembno je tudi, da uporabljate pravo obliko ob pravem času, saj drugače govorite, da je nekaj končano, ko ni, in obratno.

Napaka 2: Razlika med izgovorjavo glasov »v« in »w«

Tako kot pri prejšnji točki tudi osnovna izgovorjava ni le luksuz, temveč je nujna, da se izognete zmedi. Zato moramo izgovorjavo imeti v mislih, ko se učimo angleščine, predvsem pogovorne.

Na primer, ena izmed glavnih problematičnih točk izgovorjave za Slovence je glas »V« v nasprotju z glasom »W«. Oba glasova obstajata v vašem jeziku, vendar ju v angleščini običajno pomotoma zamenjate. Torej, obstaja razlika med angleškima besedama »love« in »lo– fizično morate čutiti, kako se zgornji zobje dotikajo spodnje ustnice, če želite, da bo glas zvenel pravilno – in med besedama »west« in »vest«. Kot lahko vidite, lahko napačna izgovorjava privede do zmede: ne glede na to, ali se počutite ljubeče, ne podlo; ali ste v potovalni agenciji, ne trgovini z oblačili.

Slovenskim podjetnikom težave pogosto povzroča še nekaj drugih glasov, ampak več o tem drugič. Oglejte si spodnji video za podrobne informacije, kako se pravilno izgovori »V« in kako »W«:

Napaka 3: Potrebujete le dovolj poguma, ne popolnega znanja angleščine

Slovenci, kar seveda vključuje tudi podjetnike, ste še posebej dobri v učenju jezikov. Če v Sloveniji nekdo govori štiri ali pet jezikov, to ni nekaj, s čimer bi se hvalil. V večini drugih držav bi bilo to izredno občudovanja vredno. Vendar pa zaradi tega obstaja tudi določen družbeni pritisk in ljudje posledično na žalost predvidevajo, da lahko komunicirajo samo, če jezik obvladajo.

Vendar je ta predpostavka daleč od resnice in hkrati največja ovira pri napredovanju v pogovorni angleščini. Edini način, kako lahko popravite svoje napake na naraven način, je, da sprejmete, da ste tam, kjer ste, in tvegate, da boste imeli zabavne pogovore, ki pač ne bodo popolni. In nič za to. Tako kot se prilagodijo dojenčkovi možgani, se bodo tudi vaši. Predvsem če imate predanega trenerja, ki obvlada angleščino in vam lahko pomaga pri konkretnem napredku.

Bi radi izboljšali svojo poslovno angleščino?

Že več kot 15 let uspešno inštruiram angleščino v Sloveniji in po svetu, tako osebno kot tudi preko spleta. To so tri najpogostejše napake, ki jih opažam predvsem pri treniranju slovenskih podjetnikov. Upam, da ste se iz primerov naučili kaj koristnega in da vas lahko pripeljejo bližje k tekočim in samozavestnim pogovorom v angleščini!

Frank D. Alvarez

Frank D. Alvarez. (Vir slike: Osebni arhiv)

Frank D. Alvarez je večkrat nagrajen trener govora v angleščini s skoraj dvema desetletjema izkušenj na področju jezikoslovja in družbenih dinamik. Za več informacij o osebnih urah z njim, vključno z več coaching vsebinami in brezplačnim začetnim posvetovanjem, obiščite www.TheGoodConversationalist.com.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Želite biti bolj produktivni? Znebite se škodljivih navad

Želite biti bolj produktivni? Znebite se škodljivih navad

Večja produktivnost ni posledica večje količine dela, temveč pametnejšega delovanja in izkoriščanja vsakega dne. Zastavljeni cilj opraviti več v krajšem času boste lažje dosegli, če se boste znebili slabih navad, ki jih predstavljamo skupaj z nasveti, kako jih premagati. Preberite več >>

Podjetniki z razvito čustveno inteligenco so uspešnejši

Podjetniki z razvito čustveno inteligenco so uspešnejši

Čustvena inteligenca igra zelo pomembno funkcijo v življenju posameznika. Ta vpliva na sposobnost navezovanja pristnih stikov z drugimi in ustvarjanja kakovostnih odnosov. Znanost pa čedalje bolj ugotavlja, da čustvena inteligenca ni pomembna le v zasebnem življenju; izreden pomen ima tudi na podjetniški uspeh. Preberite več >>

Kako pripraviti dobro prezentacijo?

Kako pripraviti dobro prezentacijo?

Če nameravate nastopati pred javnostjo, da bi predstavili določeno tematiko, se morate pred tem dobro pripraviti, če želite, da boste želeno sporočilo predali kar najbolj učinkovito. Podajamo vam nekaj napotkov, kako oblikovati prezentacijo, ki bo zanimiva za poslušalce. Preberite več >>

9 največjih izzivov, s katerimi se spopadajo (mladi) podjetniki

9 največjih izzivov, s katerimi se spopadajo (mladi) podjetniki

Če ste se odločili za podjetniško pot, so izzivi nekaj, kar sodi zraven. Nanje morate biti pripravljeni, poleg tega pa morate vedeti tudi to, kako se jih boste lotili. Predstavljamo vam seznam 9 izzivov, s katerim se več ali manj spopadajo vsi podjetniki, in napotke, kako jih premagati. Preberite več >>

Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Odpirate podjetje? Pripravite se na davčno oddajo podatkov

Pri samem postopku ustanovitve podjetja se bodoči podjetniki med drugim soočijo tudi z vprašanji o poslovnih prostorih, kapitalskih naložbah, povezanih osebah ipd. Odgovore na ta in še nekatera druga vprašanja je treba imeti že pri samem postopku ustanovitve s.p. ali druge oblike gospodarske družbe, ko se prvič oddaja davčne podatke. Preberite več >>

Zakaj podjetniki izbirajo stoječe mize?

Zakaj podjetniki izbirajo stoječe mize?

O stoječih mizah ste verjetno že slišali. Mize, ki jih mnogi hvalijo, zlasti podjetniki, ki v sedečem položaju preživijo večino dneva, so v zadnjih letih postale hit. Pa ne le zaradi »oblike«, temveč tudi zaradi prednosti, ki jih ponujajo. Preberite več >>

Oznake: ,