
Kako uspeti v ZDA? (Vir: Pixabay)
Združene države Amerike so bile od nekdaj simbol za številne podjetniške priložnosti. Mnoga podjetja trdo delajo, da bi se jim uspelo uveljaviti v Ameriki, vendar pa so le redka pri tem tudi uspešna. Vseeno številni primeri dokazujejo, da je to možno.
V Silicijevi dolini namreč več kot 40 % skupnih prihodkov ustvarjajo podjetja, ki so jih ustanovili priseljenci oziroma otroci priseljencev. V New Yorku je ta delež še večji, saj kar 59 % prihodkov ustvarjajo podjetja, ki so bila ustanovljena s strani tujcev.
Dva najbolj znana primera tovrstnih uspešnih podjetij sta vsekakor Google, ki ga je ustanovil Rus Sergey Brin, in Tesla, katerega ustanovitelj je Afričan Elon Musk. Kako je tem podjetnikom uspelo kljub številnim preprekam, s katerimi se srečujejo tujci v Ameriki? Katere 3 lekcije so osvojili podjetniki, ki jim je v tem okolju uspelo?
1. Vzpostavljanje nove socialne mreže
Dejstvo je, da igra pri iskanju investitorjev in prvih strank ključno vlogo podjetnikov socialni krog. Ko podjetnik pride v Ameriko, je njegova socialna mreža vsaj v začetku še precej šibka, kar mu lahko predstavlja oviro tudi pri poslovanju.
Kaspar, soustanovitelj podjetja Wolf3D, ki se ukvarja z ustvarjanjem personaliziranih avatarjev za virtualni svet, je povedal, da je s tem, ko se preseliš v drugo državo, tvoj socialni krog zelo omejen, zaradi česar je podajanje v podjetništvo še toliko težje.
Carlos Reines, soustanovitelj newyorškega podjetja RubiconMD, je sicer Španec, ki se je v Ameriko priselil že za čas študija. Vezi, ki jih je ustvaril na univerzi, so mu olajšale tudi podjetniške začetke, saj je imel neko izhodiščno socialno mrežo.
2. Prilagoditev okolju, v katerem podjetnik deluje
Stas Tushinskiy, ustanovitelj tehnološkega podjetja Instreamatic.AI, je prepričan, da je pri uspehu v tujini ključno, da veš, kakšne so vrednote in kultura ljudi v okolju, kjer nameravaš delovati. Ugotoviti moraš, na kakšen način ljudje na določenem območju razmišljajo. Le tako se jim boš lahko približal s svojimi izdelki / storitvami.
Če hočeš v Ameriki prepričati investitorje, moraš biti dober v “pripovedovanju zgodb”. Le tako boš pritegnil njihovo pozornost. Za to pa so potrebne odlične govorniške sposobnosti. Mnogo podjetnikov predstavitve izvede preveč monotono in podaja preveč realistične številke. Investitorji so veliko bolj naklonjeni podjetnikom, ki znajo podjetniško idejo predstaviti na zanimiv, optimističen način in je že iz govora vidna njihova zagnanost.
3. Pozitiven pristop do izzivov
Uspešnim podjetnikom je skupna pozitivna naravnanost in iskanje rešitev v vsaki situaciji, v kateri se znajdejo.
Reines ugotavlja, da kot podjetnik v Ameriki potrebuješ veliko mero fleksibilnosti in pripravljenosti na nenehno učenje. Pripravljen se moraš biti prilagoditi novi kulturi in običajem v tujini. Pravi, da nikoli ne smeš iskati izgovorov, zakaj ti je kot tujcu težje. Prizadevati si moraš, da bi presegel ovire, pred katerimi se znajdeš.
Kljub vsem izzivom, s katerimi se srečujejo priseljenci, ki želijo uspeti v Ameriki, je ZDA še vedno eno izmed najbolj odprtih in spodbudnih podjetniških okolij. Seveda pa je za uspeh ključnega pomena tudi izstopajoča podjetniška ideja.
Vir: entrepreneur.com