4 nasveti Steva Wozniaka za mlade podjetnike

Steve Wozniak, soustanovitelj podjetja Apple. (Vir slike: Entrepreneur)

4 nasveti Steva Wozniaka za mlade podjetnike

Steve Wozniak, znani soustanovitelj podjetja Apple in sodelavec Steva Jobsa, je pred kratkim v pogovoru s soustanoviteljem podjetja Nextiva Tomasom Gornyjem predstavil nekaj ključnih nasvetov za podjetnike, predvsem tiste, ki šele začenjajo svojo podjetniško pot.
4 nasveti Steva Wozniaka za mlade podjetnike

Steve Wozniak, soustanovitelj podjetja Apple. (Vir slike: Entrepreneur)

1. Svet lahko spreminjate tudi iz ozadja

Mediji so Steva Jobsa pogosto prikazovali kot božansko vizionarsko osebo. Medtem ko je Jobs podjetje predstavljal pod žarometi, je Wozniak trdo delal. V ozadju je zgradil temelje podjetja, medtem ko je Jobs javnosti predstavljal vizijo.

Po Wozniakovih besedah je takšna razporeditev dela ustrezala obema, kar potrjuje njegovo prvo trditev: Uspeh se ne zgodi vedno pod žarometi. Če bi si oba ustanovitelja podjetja Apple želela postati slavna, nobenemu od njiju ne bi uspelo. Za uresničenje njune vizije je bilo ključno prav sodelovanje različnih kompetenc in znanj.

Nauk: Takšno prepričanje je težko osvojiti. Ustanovitelji podjetij pogosto sanjajo o tem, da se bodo nekoč pojavljali na naslovnicah revij in da bodo o njih snemali filme. Ko razmišljate, zakaj ustanavljate svoje podjetje, slava ne sme biti ključen dejavnik. Namesto tega se izogibajte prevelikemu egoizmu, saj vas lahko vaša pretirana samozavest in ponos vodita k napačnim poslovnim odločitvam.

Wozniak je na prvo mesto vedno postavljal podjetje namesto svojega ega – tako je lahko sodeloval pri oblikovanju izjemnih izdelkov.

2. Svoje delo opravljajte z navdušenjem

Wozniak v svojih javnih nastopih izžareva srečo in strast, kar je še posebej razvidno, ko govori o tehnologiji. Nedvomno sta tudi njegova pozitivna energija in navdušenje pripomogla k oblikovanju in proizvodnji tako inovativnih izdelkov.

Wozniak podjetja Apple ni soustanovil zaradi denarja; prav tako na začetku še ni imel dolgoročne vizije. Začel je le zaradi ljubezni do izbranega področja, saj je želel oblikovati izdelke, nad katerimi bi bil sam navdušen.

Nauk: Ko ustanavljate podjetje, se osredotočite na tisto, kar radi in dobro počnete. Nato poiščite stranko, ki bi bila pripravljena kupiti vaš izdelek. Ne obremenjujte se z velikostjo trga. Ko boste testirali svoje delovanje in natančneje oblikovali svojo strategijo, boste odkrili tudi načine za širitev.

Wozniak je povedal: »Moj cilj ni bil zaslužiti ogromno denarja. Moj cilj je bil ustvariti dobre računalnike.«

Pri ustanavljanju podjetja upoštevajte Wozniakove nasvete. (Vir slike: Pixabay)

3. Poiščite nekoga, s katerim lahko ustanovite podjetje kar v garaži

Veliko nadebudnih podjetnikov ustanovi podjetje iz napačnih razlogov. Raje bi bili že takoj prepoznani kot strokovnjaki in vodilni misleci na svojem področju, kot da bi se dejansko posvetili raziskovanju in spoznavanju področja ter se prepustili organskemu razvoju in rasti prepoznavnosti.

Wozniak je v pogovoru dejal: »Poiščite nekoga, ki ustvarja v svoji garaži. S takšno osebo si želite delati.«

Po Wozniakovih besedah so namreč takšni posamezniki navajeni reševati probleme. Svojemu delu se posvečajo ne glede na spodbude, ne glede na nazive, ne glede na prepoznavnost in pozornost.

Nauk: »Garažni« podjetniki se posvečajo svojemu delu, tudi ko jih nihče ne nadzoruje. In kot pravi Wozniak, ponavadi tudi bolje razrešujejo težave kot tisti, ki se lahko pohvalijo z diplomo prestižne fakultete.

4. Oblikujte ekipo, ki si želi uporabljati vaš izdelek

»Oblikujte rešitve za svoje probleme,« je kratko in jedrnato povedal Wozniak.

Ločnica med posamezniki, ki si želijo biti uspešni tehnološki inovatorji, hkrati pa nimajo nikakršne predstave o problemu, ki ga želijo rešiti, in tistimi, ki se natančno zavedajo, kaj želijo storiti, in iščejo čim bolj preproste načine za rešitev zastavljenega problema, je jasna.

Po Wozniakovem mnenju morate vedno biti slednji. Oblikovati in izdelovati morate nekaj, kar boste sami dejansko uporabljali. Nekaj, v kar sami verjamete in nad potencialnim obstojem česar v resničnem življenju ste sami navdušeni. Vse našteto velja tudi za vašo ekipo.

Nauk: Tisto, kar ustvarjate v svojem podjetju, naj rešuje vaš osebni problem in prinese dodano vrednost v vaše življenje. Če skupaj s svojo ekipo želite uporabljati svoj izdelek, ga bodo verjetno želeli uporabljati tudi drugi.

Wozniakovi nasveti so izjemno pomembni za mlade podjetnike. Konec koncev je sam ključna figura v ustanavljanju enega največjih in najpomembnejših podjetij na svetu in oblikovanju nekaterih najbolj inovativnih izdelkov svoje generacije.

Vir: Entrepreneur

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki