Načini vplačil v in izplačil iz d.o.o.

Družbeniki družbe z omejeno odgovornostjo (d.o.o.) se pogosto soočajo z dvema nasprotujočima si, a povezanima problemoma: kako hipno povečati premoženje družbe in kako dobiti finančna sredstva iz družbe na svoj osebni tekoči račun. Kako ravnati v teh primerih?
Načini vplačil in izplačil

Načini vplačil in izplačil

Razlog oziroma potreba za takojšnje povečanje premoženja družbe običajno izvira iz nove poslovne priložnosti, za katero družba potrebuje več kapitala. Po drugi strani pri delu za družbo nastajajo stroški, ki jih mora družbenik dobiti povrnjene, hkrati pa želi biti za delo tudi ustrezno nagrajen. Odločitev za način »dokapitalizacije«, ko se pojavi nova poslovna priložnost ali pa priložnost za razširitev poslovanja, ima lahko raznovrstne posledice za nadaljnje poslovanje družbe, tako pozitivne kot tudi negativne.

Načini vplačil v d.o.o.

Družbeniki imajo na voljo več možnih načinov povečanja premoženja družbe. Izbira primernega načina je odvisna od posamične situacije, ki ji je treba prilagoditi način izvedbe vplačila.

1. Vplačilo osnovnih vložkov

D.o.o. kot kapitalska družba že ob sami ustanovitvi zahteva določen vložek, ki je lahko v obliki denarja, premičnin, nepremičnin, pravic ali stvarnega prevzema. Prvi način vplačila oziroma povečanja premoženja družbe je tako vplačilo osnovnih vložkov ob sami ustanovitvi d.o.o. Kadar več družbenikov ustanovi d.o.o., mora posamezni družbenik ob ustanovitvi vplačati vsaj ¼ svojega osnovnega vložka, pri čemer mora biti seštevek vplačil osnovnih vložkov vseh družbenikov skupaj vsaj 7.500 evrov.

2. Vplačilo naknadnih vplačil

Družbeniki lahko v družbeni pogodbi določijo, da so po ustanovitvi družbe poleg osnovnih vložkov dolžni vplačati tudi naknadna vplačila, da je za ustanovitev obveznosti vplačila potreben soglasno sprejet sklep in kakšen naj bo najvišji znesek naknadnih vplačil. Naknadna vplačila med družbeniki so sorazmerna z višino njihovih poslovnih deležev. Pri tem je treba vedeti tudi, da tovrstna vplačila ne povečajo osnovnega kapitala, osnovnih vložkov in poslovnih deležev.

3. Povečanje osnovnega kapitala

Družbeniki lahko na skupščini sklenejo, da bodo povečali osnovni kapital družbe. Osnovni kapital lahko povečajo s svojimi vložki. Povečanje osnovnega kapitala se v bilanci stanja zavede kot vezani kapital, zato povečanje osnovnega kapitala ne vpliva na izkaz poslovnega izida družbe.

4. Posojilo in ostale oblike dolžniškega financiranja

Družbenik lahko družbi da posojilo, pri čemer je priporočljivo, da z družbo sklene pisno posojilno pogodbo, v kateri se določi znesek posojila, ročnost in višino obrestne mere (po pravilih o priznani obrestni meri, saj gre za povezani osebi). Posojilo skupaj z obrestmi vpliva na poslovni izid družbe in na njeno bilanco stanja.

Slaba stran posojila družbi namesto zagotovitve lastnega kapitala je, da družbenik, ki je družbi dal posojilo, proti družbi ne more uveljavljati zahtevka za vračilo posojila v primeru stečaja.

Obstajajo tudi druge oblike dolžniškega financiranja, kot so na primer:

  • bančni krediti,
  • lombardni krediti,
  • hipotekarni krediti,
  • faktoring,
  • leasing,
  • franšizing,
  • kreditne kartice,
  • obveznosti do dobaviteljev …

Družbenik lahko poleg zgoraj naštetih načinov zagotovi družbi denar tudi posredno, na primer s poroštvom.

5. Izdaja podjetniških vrednostnih papirjev

Družba sicer ne sme izdajati vrednostnih papirjev, ki bi vsebovali kakršnekoli pravice iz družbeniškega razmerja do družbe (npr. pravico do glasovanja), lahko pa izdaja druge (podjetniške) vrednostne papirje, kot so na primer podjetniške obveznice.

Načini izplačil iz d.o.o.

Tudi na področju izplačil iz d.o.o. je na voljo kar nekaj možnosti, ki so odvisne od formalnopravnega odnosa posameznika do podjetja.

1. Vračilo ustanovitvenih stroškov in nagrada za delo pri ustanovitvi družbe
Družbenik je upravičen do vrnitve stroškov, ki so nastali pri ustanavljanju družbe. Družbeniku se lahko tudi izplača nagrada za delo, ki ga je opravil pri ustanovitvi družbe.

2. Plača
Družbenik se lahko v družbi zaposli ter za svoje delo prejema plačo in vsa ostala izplačila, ki jih je upravičen pridobivati z naslova sklenjenega delovnega razmerja (povračila stroškov za prehrano in prevoz, regres, nadomestilo za bolniško odsotnost itd.). Družbenik je v tem primeru upravičen tudi do davčno ugodnejše t. i. nagrade za poslovno uspešnost, ki se mu lahko izplača enkrat letno pod pogoji, ki jih določa dohodninska zakonodaja.

3. Nagrada za poslovodenje
Družbenik, ki ni zaposlen v družbi (ni zavarovan po zavarovalni podlagi 001), poleg statusa družbenika pa nastopa tudi v vlogi poslovodne osebe – direktorja (je zavarovan na zavarovalni podlagi 040), si lahko dohodek iz družbe izplača na podlagi sklenjene pogodbe o poslovodenju kot nagrado za poslovodenje.

4. Povračilo stroškov
Ne glede na to, na kakšni podlagi je družbenik »zaposlen« v družbi, je upravičen do povračila stroškov za prehrano, prevoz na delo in z njega, službene poti itd.

5. Civilnopravne pogodbe (podjemna pogodba, avtorska pogodba, študentska napotnica)
Družbenik lahko za družbo opravi tudi delo preko civilnopravne pogodbe (npr. avtorske ali podjemne pogodbe, študentske napotnice itd.). Na podlagi pogodbe mu družba izplača ustrezen honorar.

6. Vračilo naknadnih vplačil
Družbenikom se lahko kadarkoli vrnejo naknadna vplačila, in sicer pod pogojem, da se ne uporabijo za kritje osnovnega kapitala ob izgubi. Slabost vračanja naknadnih vplačil je v časovni oddaljenosti. Družbeniki namreč ne morejo pridobiti vrnjenih naknadnih vplačil prej kot 3 mesece od dne, ko je bil sklep skupščine o vračilu sprejet in objavljen na predpisan način.

7. Prodaja premoženja podjetju 

Družbenik lahko družbi proda svoje premoženje (premičnine, nepremičnine, pravice itd.), upoštevajoč pravila o poslovanju med povezanimi osebami in transfernih cenah.

8. Izplačilo dividend
Družbenik je upravičen do udeležbe pri dobičku, tj. do dividende. Podlaga za izplačilo je obstoj bilančnega dobička (seštevek čistega dobička oziroma izgube, prenesenega dobička in rezerv iz dobička) in sprejetje sklepa, skladnega z določbami družbene pogodbe in ZGD-1. Dividenda je obdavčena cedularno s 25% davčno stopnjo, pri čemer se plača v obliki davčnega odtegljaja (dohodnino plača izplačevalec dividende v imenu prejemnika), če je izplačevalec rezident SLO, sicer mora prejemnik dividende oddati davčno napoved.

9. Prodaja poslovnega deleža
Družbenik lahko z namenom pridobitve finančnega premoženja na svoj osebni tekoči račun proda celoten poslovni delež ali njegov del. Pri prodaji poslovnega deleža je družbenik obdavčen preko kapitalskih dobičkov, pri čemer se davčna stopnja določa na isti način kot pri dividendah, davčna osnova pa je razlika med prodajno in nabavno ceno kapitala (poslovnega deleža).

Članek je bil pripravljen na podlagi zakonodaje ter sodne in upravne prakse, veljavne v času priprave besedila. V primeru kasnejših sprememb zakonodaje, sodne ali upravne prakse avtor in Zavod mladi podjetnik ne odgovarjata za ažurnost oziroma uskladitev besedila.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

Slovenska podjetja s svojimi cenami zelo konkurenčna v ZDA

“Tako kot drugod po svetu, sta tudi v Združenih državah Amerike za uspešen posel najpomembnejša vztrajnost in kakovostno opravljeno delo. Potrebno je poskrbeti za zadovoljstvo svojih strank,” poudarja Nevio Prosen, CEO podjetja Prosen Consulting LLC. Preberite več >>

Predlogi za uspešno načrtovanje podjetniške poti

Predlogi za uspešno načrtovanje podjetniške poti

Kljub temu, da je zanimanja za podjetništvo čedalje večje, pa v praksi večina podjetij propade v prvih dveh letih obstoja. Kakšni so razlogi za to in kaj lahko naredite, da bi se temu izognili? Preberite več >>

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Preberite več >>

Kako do svoje turistične agencije?

Kako do svoje turistične agencije?

Turizem zadnja leta s hitrim porastom števila ljudi, ki se odločajo za potovanja in počitnice doživlja pravi razcvet. Temu povpraševanju sledi tudi ponudba, saj se povečuje tudi število turističnih agencij. Tokrat v članku predstavljamo pogoje, ki jih mora posameznik izpolnjevati za odprtje svoje turistične agencije. Preberite več >>

Ali za opravljanje vaše dejavnosti potrebujete uporabno dovoljenje?

Ali za opravljanje vaše dejavnosti potrebujete uporabno dovoljenje?

Poslovni prostor, v katerem se bo opravljala dejavnost, oziroma objekt v katerem je poslovni prostor, mora praviloma imeti uporabno dovoljenje. V članku tokrat pojasnujemo v kakšnih primerih in pri kakšnih dejavnostih se uporabno dovoljenje zahteva in kdaj ga ni potrebno pridobiti.   Preberite več >>

Pogoji za določitev velikosti podjetja

Pogoji za določitev velikosti podjetja

Javni razpisi, ki jih objavljajo slovenska ministrstva in javne agencije ter Evropska komisija, so pogosto namenjeni podjetjem ali družbam določene velikosti. Poznamo mikro, majhna, srednja in velika podjetja. Ali poznate pogoje za določitev velikosti podjetja? Preberite več >>

Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Mali junaki želijo osvojiti tudi ameriški trg

Finalisti izbora Mladi podjetnik 2016, Mali junaki, so se uspešno prebili na nemški in italijanski trg. Že v letošnjem letu nameravajo s pomočjo konkretnega finančnega vložka osvojiti tudi zahtevno tržišče v Združenih državah Amerike. Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Google Analytics delavnica in Marko Penko

31.05.2018 od 16:00 do 01.06.2018 19:30
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

01.06.2018 od 8:30 do 12:00
NOVO! Delavnica Kako pravilno pisati za splet?

Ali se besedila na spletu razlikujejo od tistih v časopisih, revijah, knjigah? Seveda se, bi se glasil odgovor slehernega avtorja, ki svoje misli objavlja na spletu. Kaj pa če bi vrtali še globlje in vprašali, v čem se besedila razlikujejo, zakaj se razlikujejo in - najpomembneje - ali vse te specifike kot pisci besedil upoštevajo ob njihovi pripravi? Prepričani smo, da odgovor ne bi bil tako suveren.
Preberite več >>

Google AdWords delavnica in Marko Penko

07.06.2018 od 9:00 do 17:00
Google AdWords delavnica in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, je tu Google AdWords delavnica, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

08.06.2018 od 16:00 do 18:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve polfinalistov

Letos bomo četrtič v okviru izbora Mladi podjetnik leta organizirali dogodek, ki je namenjen zgolj predstavitvam kandidatov. Predstavilo se bo 10 polfinalistov, ki jih bomo izbrali med vsemi prijavljenimi kandidati na izbor Mladi podjetnik leta 2018.
Preberite več >>

Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

15.06.2018 od 18:10 do 20:00
Izbor MP leta 2018: Predstavitve finalistov in razglasitev zmagovalca

V petek, 15. 06. 2018, bo v okviru konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! potekalo sklepno dejanje letošnjega izbora Mladi podjetnik leta. Na sporedu bodo javne predstavitve finalistov, ki jih je komisija izbrala izmed vseh prijavljenih kandidatov, in razglasitev Mladega podjetnika leta 2018.
Preberite več >>

Vse za podjetje