Kako do dobrih poslovnih idej?

Želite ustanoviti podjetje, vendar nimate privlačne poslovne ideje? Ali vas muči popolnoma nasproten problem – vaši možgani delujejo s polno paro, vi pa se ne morete odločiti, na katero idejo bi se osredotočili? V prispevku predstavljamo nekaj nasvetov za razvoj poslovne ideje.
Designer drawing a light bulb, concept for brainstorming and ins

Razvijte svojo poslovno idejo s pomočjo predstavljenih nasvetov. (Vir slike: Bigstockphoto)

Vsi smo že slišali zgodbe o podjetnikih, ki so dali odpoved v dolgočasni službi in ustanovili uspešno podjetje. Pri tem je ključnega pomena poslovna ideja – tudi če o zagonu podjetja veste veliko, ne boste uspeli, če ne boste imeli primerne ideje.

V nadaljevanju tako predstavljamo pet korakov do odlične poslovne ideje – od oblikovanja različnih idej do testiranja in potrjevanja njihove dobičkonosnosti

1. Oblikujte seznam poslovnih idej

Najprej morate spodbuditi svoje možgane. V roke vzemite beležko in svinčnik ter začnite zapisovati različne ideje in probleme, ki se jih domislite. Zapišite prav vse ideje, dokler vam na misel ne pride nobena več.

Če niste zadovoljni s svojim seznamom, ne obupajte. Navdih za naslednjo odlično poslovno idejo lahko najdete na najrazličnejše načine.

Natrenirajte svoje možgane

Znani podjetnik in vlagatelj tveganega kapitala James Altucher vsem nadebudnim podjetnikom priporoča, naj vsak dan zapišejo 10 novih idej. Pri tem ni nujno, da gre za podjetniške ideje, ampak so lahko to ideje za filme, nenavadne iznajdbe ali kaj čisto drugega.

Namen takšne vaje je, da izboljšate svoje sposobnosti izumljanja novih idej. Zato je pomembno, da ideje tudi malce razdelate – na primer, da oblikujete seznam lastnosti ali preprost opis delovanja novega izdelka … Pri tem naj poudarimo, da vsaj v začetku ne bo šlo za odlične ideje ali natančno izdelane plane. Cilj vaje je, kot rečeno, spodbujanje delovanja možganov.

Poiščite probleme

Navdih za dobičkonosno poslovno idejo lahko najdete tudi v problemih, s katerimi se soočate. Si želite, da bi nek izdelek lahko kupili prek spleta? Niste zadovoljni s ponudnikom neke storitve? Si želite, da bi obstaja pripomoček za neko opravilo? Odgovori na ta vprašanja so lahko temelji za vašo idejo.

Če še vedno niste našli svoje ideje, se obrnite na svoje prijatelje, družinske člane ali celo neznance. Pogovarjajte se o stvareh, za katere si želijo, da bi obstajale.

Zapomnite si, da je pri iskanju poslovnih idej ključnega pomena, da poskušate spremeniti življenje vsaj ene osebe. Če si boste že v začetku zadali nalogo spremeniti svet, boste hitro pogoreli. Če se z nekim problemom sooča ena oseba, isti problem verjetno pesti tudi druge ljudi.

Kaj vas zanima?

Seveda lahko ustanovite uspešno podjetje, tudi če sami niste posebej navdušeni nad svojim izdelkom oziroma storitvijo – vseeno pa je zaželeno, da se vsaj do neke mere spoznate na področje oziroma trg, na katerega se podajate.

Oglejte si svoja zanimanja, hobije, izdelke in storitve, ki jih kupujete oziroma uporabljate. Vprašajte se: Kako lahko to izboljšam?

Veliko podjetnikov je prepričanih, da mora biti njihova ideja popolnoma inovativna oziroma izvirna. Po njihovem mnenju tako ni smiselno razvijati idej, ki že obstajajo. To vsekakor ne drži.

Na trgu je veliko uspešnih podjetij, ki se ukvarjajo s podobnimi storitvami ali proizvajajo podobne izdelke. Svet je velik in na njem je veliko potencialnih strank – vaš cilj ni, da bodo vašo storitev ali izdelek uporabljali vsi. Za uspeh je dovolj že primeren tržni delež.

Zato si oglejte stvari, ki vas zanimajo, in razmislite, kako bi jih lahko izboljšali – tudi to je lahko vaša poslovna ideja.

2. Poiščite dobičkonosno poslovno idejo

Oblikovali ste seznam potencialnih poslovnih idej. Kaj pa sedaj? Čas je za ločevanje zrnja od plev. Da bi izbrali najboljšo idejo, zapisane ideje razvrstite na podlagi treh ključnih kriterijev: dobičkonosnosti, izvedljivosti in zanimanja.

Oblikujte preprosto tabelo s tremi stolpci – po enega za vsakega od kriterijev.

Dobičkonosnost

Svoje ideje najprej razvrstite od najbolj do najmanj dobičkonosne. Na tej stopnji se vam še ni treba ukvarjati s podrobnostmi, ugotoviti želite le, katera ideja bo je najbolj donosna glede na naložbo.

V pomoč naj vam bodo naslednja vprašanja:

  • Kakšno ceno bi postavil za ta izdelek oziroma storitev?
  • Koliko bi lahko mesečno zaslužil na podlagi te ideje?
  • Kakšna je velikost trga?

Izvedljivost

Nato svoje ideje razvrstite glede na njihovo dejansko izvedljivost oziroma zahtevnost vzpostavitve od najbolj do najmanj izvedljive.

Ta kriterij je izjemno pomemben še posebej, če želite podjetje zagnati sami, če iščete le priložnost za dodatni zaslužek ali če trenutno nimate na voljo veliko virov oziroma sredstev. Če katera od navedenih značilnosti velja za vas, se ne osredotočajte na idejo, izvedba katere bi zahtevala veliko sodelavcev, znanja in sredstev.

Razmislite na primer o izvedljivosti vzpostavitve spletne trgovine s pripomočki za mobilne naprave v primerjavi z izvedljivostjo razvoja podvodnega avtomobila.

Pri tem kriteriju so vam lahko v pomoč naslednja vprašanja:

  • Ali moram biti pozoren na zakonodajne prepreke?
  • Koliko časa lahko posvetim razvoju svoje ideje?
  • Kakšni bodo stroški vzpostavitve podjetja?

Zanimanje

Zadnji kriterij je vaše navdušenje nad idejami oziroma zanimanje zanje – razvrstite jih od najbolj do najmanj zanimive.

Če vam bo uspelo, se boste v okviru svoje podjetja s svojo idejo ukvarjali vsaj nekaj let – zato morate biti pozorni na to, da se ne osredotočite na neko idejo samo zato, ker se vam zdi dobičkonosna, temveč morate pri svoji odločitvi upoštevati tudi svoje občutke.

Seveda lahko uspete tudi z idejo, ki vas pravzaprav ne zanima, vendar boste lahko kmalu naleteli na pomanjkanje motivacije in interesa, sploh če se boste na poti do uspeha soočili s težavami.

Razmislite o odgovorih na naslednja vprašanja:

  • Ali se lahko o tej ideji s prijatelji pogovarjam v nedogled?
  • Ali sem strokovnjak na tem področju?
  • Ali bi me lahko ukvarjanje s to idejo osrečilo?

Končna faza predstavljene vaje je primerjava seznamov idej glede na kriterije. Poiščite tiste ideje, ki se pojavljajo na vrhu vseh treh seznamov. Najverjetneje se je na podlagi izbranih kriterijev izoblikovala najboljša ideja, ki jo lahko začnete razvijati.

3. Oblikujte edinstveno ponujeno vrednost (angl. unique value proposition, UVP)

Po izboru podjetniške ideje, ki jo želite razviti, morate oblikovati njeno edinstveno ponujeno vrednost (EPV, angl. unique value proposition, UVP). To je eden najpomembnejših vidikov razvoja poslovne ideje od zanimive zamisli do uresničitve.

Edinstvena ponujena vrednost razlikuje vašo idejo, izdelek oziroma storitev od tekmecev. Če namreč niste izumili popolnoma novega izdelka ali storitve, boste želeli na trgu izstopati.

Veliko podjetnikov se pri iskanju edinstvene ponujene vrednosti osredotoči na besedo »edinstven«. Tako poskušajo svojo idejo izboljšati s pomočjo kakšne nenavadne domislice: na primer ustekleničena voda za pse ali rokavice iz kruha (da, takšni izdelki res obstajajo).

Namesto tega se osredotočite na besedo »vrednost«. Ne poskušajte biti drugačni samo zaradi drugačnosti. Rajši se vprašajte, kakšno izvirno dodano vrednost boste ponudili svojim strankam.

Vaši izdelek odlikuje odličen dizajn? Ponujate dodatne funkcije oziroma storitve? Je edinstvena ponujena vrednost vašega izdelka njegova cena?

Za ta korak si vzemite dovolj časa. Premislite, katere dimenzije svoje podjetniške ideje lahko spreminjate oziroma prilagajte in kakšno vrednost za stranke lahko pomenijo takšne spremembe. Tako ne boste le izboljšali svojega izdelka oziroma storitve, temveč boste odkrili tudi preproste in učinkovite načine za trženje svoje ideje in doseganje prepoznavnosti.

Za nadaljevanje članka kliknite na: Kako se lotiti razvoja poslovne ideje?

Vir: foundr

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MSP (ang. MVP), se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Intenzivno medijsko poročanje o vsakem strmoglavljenem letalu ljudem vzbuja strah pred letenjem. Po drugi strani se ne bojijo vožnje z avtomobilom, čeprav statistike pravijo, da je slednja glede na prevožene kilometre veliko nevarnejša, kot vožnja z letalom. Toda kaj ima to s krajo ideje? Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Za vas smo izpostavili 10 zelo pogostih napak, ki se pripetijo podjetnikom pri ustanavljanju in vodenju podjetja. Članek predstavlja vodilo podjetnikom pri vstopu v svet podjetništva. Ne pozabite - na napakah se učimo! Preberite več >>

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Oznake:, ,

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje