Kako do dobrih poslovnih idej?
Razvijte svojo poslovno idejo s pomočjo predstavljenih nasvetov. (Vir slike: Bigstockphoto)
Vsi smo že slišali zgodbe o podjetnikih, ki so dali odpoved v dolgočasni službi in ustanovili uspešno podjetje. Pri tem je ključnega pomena poslovna ideja – tudi če o zagonu podjetja veste veliko, ne boste uspeli, če ne boste imeli primerne ideje.
V nadaljevanju tako predstavljamo pet korakov do odlične poslovne ideje – od oblikovanja različnih idej do testiranja in potrjevanja njihove dobičkonosnosti
1. Oblikujte seznam poslovnih idej
Najprej morate spodbuditi svoje možgane. V roke vzemite beležko in svinčnik ter začnite zapisovati različne ideje in probleme, ki se jih domislite. Zapišite prav vse ideje, dokler vam na misel ne pride nobena več.
Če niste zadovoljni s svojim seznamom, ne obupajte. Navdih za naslednjo odlično poslovno idejo lahko najdete na najrazličnejše načine.
Natrenirajte svoje možgane
Znani podjetnik in vlagatelj tveganega kapitala James Altucher vsem nadebudnim podjetnikom priporoča, naj vsak dan zapišejo 10 novih idej. Pri tem ni nujno, da gre za podjetniške ideje, ampak so lahko to ideje za filme, nenavadne iznajdbe ali kaj čisto drugega.
Namen takšne vaje je, da izboljšate svoje sposobnosti izumljanja novih idej. Zato je pomembno, da ideje tudi malce razdelate – na primer, da oblikujete seznam lastnosti ali preprost opis delovanja novega izdelka … Pri tem naj poudarimo, da vsaj v začetku ne bo šlo za odlične ideje ali natančno izdelane plane. Cilj vaje je, kot rečeno, spodbujanje delovanja možganov.
Poiščite probleme
Navdih za dobičkonosno poslovno idejo lahko najdete tudi v problemih, s katerimi se soočate. Si želite, da bi nek izdelek lahko kupili prek spleta? Niste zadovoljni s ponudnikom neke storitve? Si želite, da bi obstaja pripomoček za neko opravilo? Odgovori na ta vprašanja so lahko temelji za vašo idejo.
Če še vedno niste našli svoje ideje, se obrnite na svoje prijatelje, družinske člane ali celo neznance. Pogovarjajte se o stvareh, za katere si želijo, da bi obstajale.
Zapomnite si, da je pri iskanju poslovnih idej ključnega pomena, da poskušate spremeniti življenje vsaj ene osebe. Če si boste že v začetku zadali nalogo spremeniti svet, boste hitro pogoreli. Če se z nekim problemom sooča ena oseba, isti problem verjetno pesti tudi druge ljudi.
Kaj vas zanima?
Seveda lahko ustanovite uspešno podjetje, tudi če sami niste posebej navdušeni nad svojim izdelkom oziroma storitvijo – vseeno pa je zaželeno, da se vsaj do neke mere spoznate na področje oziroma trg, na katerega se podajate.
Oglejte si svoja zanimanja, hobije, izdelke in storitve, ki jih kupujete oziroma uporabljate. Vprašajte se: Kako lahko to izboljšam?
Veliko podjetnikov je prepričanih, da mora biti njihova ideja popolnoma inovativna oziroma izvirna. Po njihovem mnenju tako ni smiselno razvijati idej, ki že obstajajo. To vsekakor ne drži.
Na trgu je veliko uspešnih podjetij, ki se ukvarjajo s podobnimi storitvami ali proizvajajo podobne izdelke. Svet je velik in na njem je veliko potencialnih strank – vaš cilj ni, da bodo vašo storitev ali izdelek uporabljali vsi. Za uspeh je dovolj že primeren tržni delež.
Zato si oglejte stvari, ki vas zanimajo, in razmislite, kako bi jih lahko izboljšali – tudi to je lahko vaša poslovna ideja.
2. Poiščite dobičkonosno poslovno idejo
Oblikovali ste seznam potencialnih poslovnih idej. Kaj pa sedaj? Čas je za ločevanje zrnja od plev. Da bi izbrali najboljšo idejo, zapisane ideje razvrstite na podlagi treh ključnih kriterijev: dobičkonosnosti, izvedljivosti in zanimanja.
Oblikujte preprosto tabelo s tremi stolpci – po enega za vsakega od kriterijev.
Dobičkonosnost
Svoje ideje najprej razvrstite od najbolj do najmanj dobičkonosne. Na tej stopnji se vam še ni treba ukvarjati s podrobnostmi, ugotoviti želite le, katera ideja bo je najbolj donosna glede na naložbo.
V pomoč naj vam bodo naslednja vprašanja:
- Kakšno ceno bi postavil za ta izdelek oziroma storitev?
- Koliko bi lahko mesečno zaslužil na podlagi te ideje?
- Kakšna je velikost trga?
Izvedljivost
Nato svoje ideje razvrstite glede na njihovo dejansko izvedljivost oziroma zahtevnost vzpostavitve od najbolj do najmanj izvedljive.
Ta kriterij je izjemno pomemben še posebej, če želite podjetje zagnati sami, če iščete le priložnost za dodatni zaslužek ali če trenutno nimate na voljo veliko virov oziroma sredstev. Če katera od navedenih značilnosti velja za vas, se ne osredotočajte na idejo, izvedba katere bi zahtevala veliko sodelavcev, znanja in sredstev.
Razmislite na primer o izvedljivosti vzpostavitve spletne trgovine s pripomočki za mobilne naprave v primerjavi z izvedljivostjo razvoja podvodnega avtomobila.
Pri tem kriteriju so vam lahko v pomoč naslednja vprašanja:
- Ali moram biti pozoren na zakonodajne prepreke?
- Koliko časa lahko posvetim razvoju svoje ideje?
- Kakšni bodo stroški vzpostavitve podjetja?
Zanimanje
Zadnji kriterij je vaše navdušenje nad idejami oziroma zanimanje zanje – razvrstite jih od najbolj do najmanj zanimive.
Če vam bo uspelo, se boste v okviru svoje podjetja s svojo idejo ukvarjali vsaj nekaj let – zato morate biti pozorni na to, da se ne osredotočite na neko idejo samo zato, ker se vam zdi dobičkonosna, temveč morate pri svoji odločitvi upoštevati tudi svoje občutke.
Seveda lahko uspete tudi z idejo, ki vas pravzaprav ne zanima, vendar boste lahko kmalu naleteli na pomanjkanje motivacije in interesa, sploh če se boste na poti do uspeha soočili s težavami.
Razmislite o odgovorih na naslednja vprašanja:
- Ali se lahko o tej ideji s prijatelji pogovarjam v nedogled?
- Ali sem strokovnjak na tem področju?
- Ali bi me lahko ukvarjanje s to idejo osrečilo?
Končna faza predstavljene vaje je primerjava seznamov idej glede na kriterije. Poiščite tiste ideje, ki se pojavljajo na vrhu vseh treh seznamov. Najverjetneje se je na podlagi izbranih kriterijev izoblikovala najboljša ideja, ki jo lahko začnete razvijati.
3. Oblikujte edinstveno ponujeno vrednost (angl. unique value proposition, UVP)
Po izboru podjetniške ideje, ki jo želite razviti, morate oblikovati njeno edinstveno ponujeno vrednost (EPV, angl. unique value proposition, UVP). To je eden najpomembnejših vidikov razvoja poslovne ideje od zanimive zamisli do uresničitve.
Edinstvena ponujena vrednost razlikuje vašo idejo, izdelek oziroma storitev od tekmecev. Če namreč niste izumili popolnoma novega izdelka ali storitve, boste želeli na trgu izstopati.
Veliko podjetnikov se pri iskanju edinstvene ponujene vrednosti osredotoči na besedo »edinstven«. Tako poskušajo svojo idejo izboljšati s pomočjo kakšne nenavadne domislice: na primer ustekleničena voda za pse ali rokavice iz kruha (da, takšni izdelki res obstajajo).
Namesto tega se osredotočite na besedo »vrednost«. Ne poskušajte biti drugačni samo zaradi drugačnosti. Rajši se vprašajte, kakšno izvirno dodano vrednost boste ponudili svojim strankam.
Vaši izdelek odlikuje odličen dizajn? Ponujate dodatne funkcije oziroma storitve? Je edinstvena ponujena vrednost vašega izdelka njegova cena?
Za ta korak si vzemite dovolj časa. Premislite, katere dimenzije svoje podjetniške ideje lahko spreminjate oziroma prilagajte in kakšno vrednost za stranke lahko pomenijo takšne spremembe. Tako ne boste le izboljšali svojega izdelka oziroma storitve, temveč boste odkrili tudi preproste in učinkovite načine za trženje svoje ideje in doseganje prepoznavnosti.
Za nadaljevanje članka kliknite na: Kako se lotiti razvoja poslovne ideje?
Vir: foundr