Kako se lotiti razvoja poslovne ideje?

Imate poslovno idejo, pa ne veste, kako se lotiti njenega razvoja? Se spuščate v svet podjetništva, a se želite še pred tem prepričati, da ste predelali vse ključne vidike zagona? Preverite še zadnja koraka v procesu razvoja odlične poslovne ideje.
poslovna ideja, razvoj

Na podlagi odlične poslovne ideje lahko ustanovite uspešno podjetje. (Vir slike: Pixabay)

V prejšnjem prispevku Kako do dobrih poslovnih idej? smo spoznali, kako lahko oblikujemo veliko poslovnih idej, nato pa smo se naučili tudi preprostega sistema za razvrščanje idej glede na tri ključne kriterije: dobičkonosnost, izvedljivost in zanimanje.

V nadaljevanju predstavljamo še zadnja dva koraka v procesu razvoja odlične poslovne ideje, ki se osredotočata na poglabljanje izbrane ideje.

4. Oblikujte platno poslovnega modela (angl. business model canvas)

Preden se zaženete v razvoj ideje in ustanovitev podjetja, preverite, ali ste poskrbeli za vse ključne elemente. Pri tem vam lahko pomaga t. i. orodje platno poslovnega modela (angl. business model canvas), s katerim lahko natančno razdelate devet ključnih elementov vašega podjetja.

platno poslovnega modela, poslovni model

Platno poslovnega modela. (Vir slike: foundr)

Izpolnjevanje platna poslovnega modela vas bo prisililo, da boste na svojo idejo pogledali z objektivnega stališča in razmislili o nekaterih področjih, na katera bi drugače lahko pozabili.

V okviru tega koraka se poglobite v izpostavljena področja. Ne hitite in si vzemite čas za vsak element posebej – nikoli ne boste preveč pripravljeni.

Na hitro si oglejmo elemente platna poslovnega modela.

Stranke (angl. customer segments)

Ugotovite, kdo so vaše potencialne stranke. Oblikujte t. i. nakupne persone (angl. buyer personas). Poskusite razumeti demografske značilnosti svoje ciljne publike in probleme oziroma potrebe, na katere odgovarja vaš izdelek ali storitev.

Ponujene vrednosti (angl. value propositions)

Edinstveno ponujeno vrednost ste že določili, zdaj pa se poglobite v svojo idejo. Na podlagi značilnosti svojih potencialnih strank lahko ugotovite, kateri vidiki oziroma funkcije vaših izdelkov so najbolj pomembni zanje.

Kanali (angl. channels)

Na tej točki morate razmisliti o tem, kako boste svojo blagovno znamko predstavili svoji ciljni publiki in kako bodo vaše stranke dostopale do vaših izdelkov ali storitev.

Oblikujte seznam marketinških kanalov in jih razvrstite glede na njihovo vrednost za vašo ciljno publiko. Oglejte si kanale, ki jih uporabljajo vaši konkurenti. Določite tudi konkretne taktike in strategije, ki jih lahko uporabite.

Odnosi s strankami (angl. customer relationships)

Kako bodo vaše stranke stopale v stik z vašo blagovno znamko? Na kakšen način, prek katerih kanalov boste nudili podporo svojim strankam?

Viri prihodkov (angl. revenue streams)

Jasno je, da podjetje ne more delovati brez prihodkov. Zato morate ugotoviti, kateri viri prihodkov vam bodo na voljo. Ali boste svoje izdelke prodajali le prek spletne trgovine? Boste oblikovali svojo trgovino na kateri od priljubljenih platform, kot je Etsy? Boste na svojo spletno stran vključili oglaševanje?

Na tej točki začnite razmišljati tudi o vrednosti, ki jo ponujate svojim strankam, in ceni, ki jo lahko postavite.

Ključne aktivnosti (angl. key activites)

Pod tem naslovom opišite vse tisto, kar morate storiti, da bo vaše podjetje uspešno delovalo. Ali morate vzpostaviti posebne sisteme za zagotovitev ponujenih vrednosti? Koliko časa boste porabili za trženje svoje znamke prek različnih kanalov? Kako boste svoje izdelke dostavili svojim strankam?

Ključni viri (angl. key resources)

Kakšne vire oziroma sredstva potrebujete, da boste lahko izvedli ključne aktivnosti? Pri tem se ne osredotočajte le na finance, temveč se osredotočite tudi na kompetence in znanja, ki jih potrebujete za uspešno poslovanje. Poiščite različna že obstoječa orodja in storitve, ki vam lahko olajšajo podjetniško življenje.

Ključni partnerji (angl. key partnerships)

Nobeno podjetje ne obstaja v vakuumu. Ker večina podjetij izdelkov ne proizvaja doma oziroma storitev ne opravlja kar od doma, se morajo pogosto zanašati na druge posameznike oziroma organizacije. Razmislite o tem, kje boste opravljali svojo dejavnost, kdo bo izdeloval in dostavljal vaše izdelke, kje se bo odvijala vaša storitev …

Stroški (angl. cost structure)

Stroški ne vključujejo le očitnih področij, kot sta posebna oprema in prostor, temveč tudi stroške različnih virov, sodelavcev in orodij ter tekoče stroške ključnih aktivnosti. Okvirno ocenite svojo finančno situacijo in ugotovite, kateri stroški so ključni in katerim se lahko izognete.

5. Potrdite svojo poslovno idejo

Zadnji korak do odlične poslovne ideje je njena potrditev. Ta korak je pomemben, saj ni priporočljivo, da zapravljate svoj čas in denar za nek izdelek ali storitev, ki nikogar ne zanima. Zato predstavljamo nekaj preprostih in ugodnih načinov za potrditev poslovne ideje.

Poiščite prvega kupca

Najboljši način za potrditev ideje je zagotovitev prvih kupcev – pri tem pa pravzaprav sploh še ne potrebujete izdelanega produkta.

Opravite preprost test: Oblikujte preprosto pristajalno stran za svoj izdelek. Pri tem se ne ozirajte preveč na lep dizajn, temveč poskrbite za kratko besedilo, s katerim boste prepričljivo opisali svoj izdelek, in velik gumb, ki bo obiskovalce strani spodbudil k nakupu.

Nato na to stran privabite potencialne stranke (ne pozabite, da vam je user persona v veliko pomoč!) – če nimate veliko sredstev, poskusite razširiti povezavo po družabnih omrežjih; če pa si lahko privoščite v kampanjo vložiti nekaj denarja, preizkusite Google Ads in Facebook oglaševanje.

Po tednu dni preverite obiskanost svoje spletne strani in število klikov na gumb za nakup. Če je vaša stopnja konverzije 5- ali večodstotna ali če je na gumb za nakup kliknilo dovolj veliko število posameznikov, je vaša ideja preverjeno dobičkonosna.

Pogovarjajte se z ljudmi

Preprost način za testiranje poslovnih idej je pogovarjanje v živo. Na ta način lahko raziščete trg, poleg tega pa se boste naučili ubesediti svojo vizijo in predstaviti svoj izdelek oziroma storitev neznancem.

Preizkusite lahko Googlovo idejo za preverjanje uporabnosti aplikacij. Odpravite se v svojo priljubljeno kavarno in se o svoji ideji pogovarjajte z drugimi obiskovalci. V zameno za plačilo za kavo vam bo marsikdo pripravljen zaupati svoje mnenje o vaši ideji in odgovoriti na vprašanje, ali bi bil za zamišljeni izdelek ali storitev pripravljen odpreti svojo denarnico.

Zapisujte si mnenja posameznikov in zvečer povzemite pridobljene ugotovitve. Če je bil odziv naključnih mimoidočih v večini pozitiven, je vaša ideja potrjena.

pogovor, poslovna ideja, razvoj

O svoji poslovni ideji se pogovarjajte z naključnimi mimoidočimi. (Vir slike: Unsplash)

Preučite trg

Še en način za preverjanje ideje je tradicionalno raziskovanje trga in interesa potencialne ciljne publike. S pomočjo različnih spletnih orodij, kot je na primer Google Keyword Planner, vam takšna raziskava ne bo vzela veliko časa. Raziščete lahko tudi spletne platforme, kot sta eBay in Amazon, in uspešnost podobnih izdelkov na njih. Preglejte tudi komentarje pod podobnimi izdelki – morda lahko kakšno kritiko ali idejo spremenite v dodano vrednost svojega izdelka.

Zaključek

Vsako uspešno podjetje se začne z idejo; vendar se vsaka odlična ideja ne razvije v uspešno podjetje.

S pomočjo predstavljenih petih korakov boste lahko ustvarili in do neke mere razvili različne ideje, dokler ne boste našli tiste prave, ki vas bo popeljala do uspeha.

Vir: foundr

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Pot do uspešnega startupa: minimalno sprejemljiv produkt

Koncept minimalno sprejemljivega produkta (ang. Minimum Viable Product), znan tudi po kraticah MSP (ang. MVP), se je v svetu tehnoloških startupov pričel uveljavljati kmalu po tem, ko sta ga v ospredje postavila Steve Blank in Eric Ries. Preberite več >>

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Video: Manoush Zomorodi: Kako lahko dolgčas vodi k najboljšim idejam

Se vam včasih najbolj ustvarjalne ideje porodijo med zlaganjem perila, pomivanjem posode ali lenarjenjem? Zakaj se to dogaja ter kakšna je povezava med dolgčasom in ustvarjalnostjo? Preberite več >>

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Prenehajte skrbeti, da vam bodo vsi ukradli poslovno idejo

Intenzivno medijsko poročanje o vsakem strmoglavljenem letalu ljudem vzbuja strah pred letenjem. Po drugi strani se ne bojijo vožnje z avtomobilom, čeprav statistike pravijo, da je slednja glede na prevožene kilometre veliko nevarnejša, kot vožnja z letalom. Toda kaj ima to s krajo ideje? Preberite več >>

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

3 nasveti za uspešno iskanje investitorjev

Zbiranje sredstev je izjemno naporno in dolgotrajno početje – zahtevni sestanki s potencialnimi vlagatelji podnevi, mučno ukvarjanje s številkami ponoči. Čeprav vas lahko proces izčrpa, se ne smete predati. Mladim podjetnikom v iskanju investitorjev ponujamo nekaj nasvetov. Preberite več >>

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Vstop v podjetništvo: 10 podjetniških napak

Za vas smo izpostavili 10 zelo pogostih napak, ki se pripetijo podjetnikom pri ustanavljanju in vodenju podjetja. Članek predstavlja vodilo podjetnikom pri vstopu v svet podjetništva. Ne pozabite - na napakah se učimo! Preberite več >>

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Vitko podjetništvo je primerno tako za profitno naravnana kot socialna podjetja

Veliko mladih podjetnikov porabi veliko časa in energije, da bi svojim strankam predstavili popoln izdelek – ko pa ga dejansko lansirajo, ugotovijo, da ga nihče ni pripravljen kupiti. Pravo nasprotje taki situaciji predstavlja metoda vitkega podjetništva katerega metodologije so uporabne za vse vrste podjetij: od profitno naravnanih, do socialnih in invalidskih podjetij. Preberite več >>

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Fenomen naročniškega prodajnega modela

Podjetja, ki svojim naročnikom vsak mesec pošljejo škatlo s svojimi izdelki, uspešno izkoriščajo umetno inteligenco in individualizacijo ter spodbujajo trgovski sektor, ki v zadnjih letih stagnira. Naročniški prodajni model se tako lahko pohvali z več kot 1000-odstotno rastjo. Preberite več >>

Zaščita podjetniške ideje

Zaščita podjetniške ideje

Ste se domislili inovativne ideje za vaš bodoči startup? Razmišljate o novih kreativnih izdelkih in storitvah? Preden z idejo pohitite na Kickstarter ali pa o njej poveste prijateljem ob kavi, preberite spodnji članek. Preberite več >>

User persona: vživite se v svojega kupca

User persona: vživite se v svojega kupca

Bistvo vsakega uspešnega posla je poznavanje strank. To velja ne glede na to, ali gre za startup, freelancerja ali večje podjetje, za stranke doma ali v tujini. Dandanes enostavno moramo natančno poznati svoje stranke. User persona je tipični kupec oziroma uporabnik naše storitve. Preberite več >>

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Kako doseči ujemanje produkta s trgom?

Mladi podjetniki se na svoji podjetniški poti zelo hitro srečajo s pojmom ujemanja produkta s trgom, ki ga je menda prvi uporabil Marc Andreessen iz podjetja Andreessen Horowitz. Vas zanima, kaj ta pojem sploh pomeni, kako ga izmeriti in kako lahko izboljša vaše poslovanje? Preberite več >>

Oznake:

Brezplačne e-novice!
Vse za podjetje