Kako se lotiti razvoja poslovne ideje?
Na podlagi odlične poslovne ideje lahko ustanovite uspešno podjetje. (Vir slike: Pixabay)
V prejšnjem prispevku Kako do dobrih poslovnih idej? smo spoznali, kako lahko oblikujemo veliko poslovnih idej, nato pa smo se naučili tudi preprostega sistema za razvrščanje idej glede na tri ključne kriterije: dobičkonosnost, izvedljivost in zanimanje.
V nadaljevanju predstavljamo še zadnja dva koraka v procesu razvoja odlične poslovne ideje, ki se osredotočata na poglabljanje izbrane ideje.
4. Oblikujte platno poslovnega modela (angl. business model canvas)
Preden se zaženete v razvoj ideje in ustanovitev podjetja, preverite, ali ste poskrbeli za vse ključne elemente. Pri tem vam lahko pomaga t. i. orodje platno poslovnega modela (angl. business model canvas), s katerim lahko natančno razdelate devet ključnih elementov vašega podjetja.
Izpolnjevanje platna poslovnega modela vas bo prisililo, da boste na svojo idejo pogledali z objektivnega stališča in razmislili o nekaterih področjih, na katera bi drugače lahko pozabili.
V okviru tega koraka se poglobite v izpostavljena področja. Ne hitite in si vzemite čas za vsak element posebej – nikoli ne boste preveč pripravljeni.
Na hitro si oglejmo elemente platna poslovnega modela.
Stranke (angl. customer segments)
Ugotovite, kdo so vaše potencialne stranke. Oblikujte t. i. nakupne persone (angl. buyer personas). Poskusite razumeti demografske značilnosti svoje ciljne publike in probleme oziroma potrebe, na katere odgovarja vaš izdelek ali storitev.
Ponujene vrednosti (angl. value propositions)
Edinstveno ponujeno vrednost ste že določili, zdaj pa se poglobite v svojo idejo. Na podlagi značilnosti svojih potencialnih strank lahko ugotovite, kateri vidiki oziroma funkcije vaših izdelkov so najbolj pomembni zanje.
Kanali (angl. channels)
Na tej točki morate razmisliti o tem, kako boste svojo blagovno znamko predstavili svoji ciljni publiki in kako bodo vaše stranke dostopale do vaših izdelkov ali storitev.
Oblikujte seznam marketinških kanalov in jih razvrstite glede na njihovo vrednost za vašo ciljno publiko. Oglejte si kanale, ki jih uporabljajo vaši konkurenti. Določite tudi konkretne taktike in strategije, ki jih lahko uporabite.
Odnosi s strankami (angl. customer relationships)
Kako bodo vaše stranke stopale v stik z vašo blagovno znamko? Na kakšen način, prek katerih kanalov boste nudili podporo svojim strankam?
Viri prihodkov (angl. revenue streams)
Jasno je, da podjetje ne more delovati brez prihodkov. Zato morate ugotoviti, kateri viri prihodkov vam bodo na voljo. Ali boste svoje izdelke prodajali le prek spletne trgovine? Boste oblikovali svojo trgovino na kateri od priljubljenih platform, kot je Etsy? Boste na svojo spletno stran vključili oglaševanje?
Na tej točki začnite razmišljati tudi o vrednosti, ki jo ponujate svojim strankam, in ceni, ki jo lahko postavite.
Ključne aktivnosti (angl. key activites)
Pod tem naslovom opišite vse tisto, kar morate storiti, da bo vaše podjetje uspešno delovalo. Ali morate vzpostaviti posebne sisteme za zagotovitev ponujenih vrednosti? Koliko časa boste porabili za trženje svoje znamke prek različnih kanalov? Kako boste svoje izdelke dostavili svojim strankam?
Ključni viri (angl. key resources)
Kakšne vire oziroma sredstva potrebujete, da boste lahko izvedli ključne aktivnosti? Pri tem se ne osredotočajte le na finance, temveč se osredotočite tudi na kompetence in znanja, ki jih potrebujete za uspešno poslovanje. Poiščite različna že obstoječa orodja in storitve, ki vam lahko olajšajo podjetniško življenje.
Ključni partnerji (angl. key partnerships)
Nobeno podjetje ne obstaja v vakuumu. Ker večina podjetij izdelkov ne proizvaja doma oziroma storitev ne opravlja kar od doma, se morajo pogosto zanašati na druge posameznike oziroma organizacije. Razmislite o tem, kje boste opravljali svojo dejavnost, kdo bo izdeloval in dostavljal vaše izdelke, kje se bo odvijala vaša storitev …
Stroški (angl. cost structure)
Stroški ne vključujejo le očitnih področij, kot sta posebna oprema in prostor, temveč tudi stroške različnih virov, sodelavcev in orodij ter tekoče stroške ključnih aktivnosti. Okvirno ocenite svojo finančno situacijo in ugotovite, kateri stroški so ključni in katerim se lahko izognete.
5. Potrdite svojo poslovno idejo
Zadnji korak do odlične poslovne ideje je njena potrditev. Ta korak je pomemben, saj ni priporočljivo, da zapravljate svoj čas in denar za nek izdelek ali storitev, ki nikogar ne zanima. Zato predstavljamo nekaj preprostih in ugodnih načinov za potrditev poslovne ideje.
Poiščite prvega kupca
Najboljši način za potrditev ideje je zagotovitev prvih kupcev – pri tem pa pravzaprav sploh še ne potrebujete izdelanega produkta.
Opravite preprost test: Oblikujte preprosto pristajalno stran za svoj izdelek. Pri tem se ne ozirajte preveč na lep dizajn, temveč poskrbite za kratko besedilo, s katerim boste prepričljivo opisali svoj izdelek, in velik gumb, ki bo obiskovalce strani spodbudil k nakupu.
Nato na to stran privabite potencialne stranke (ne pozabite, da vam je user persona v veliko pomoč!) – če nimate veliko sredstev, poskusite razširiti povezavo po družabnih omrežjih; če pa si lahko privoščite v kampanjo vložiti nekaj denarja, preizkusite Google Ads in Facebook oglaševanje.
Po tednu dni preverite obiskanost svoje spletne strani in število klikov na gumb za nakup. Če je vaša stopnja konverzije 5- ali večodstotna ali če je na gumb za nakup kliknilo dovolj veliko število posameznikov, je vaša ideja preverjeno dobičkonosna.
Pogovarjajte se z ljudmi
Preprost način za testiranje poslovnih idej je pogovarjanje v živo. Na ta način lahko raziščete trg, poleg tega pa se boste naučili ubesediti svojo vizijo in predstaviti svoj izdelek oziroma storitev neznancem.
Preizkusite lahko Googlovo idejo za preverjanje uporabnosti aplikacij. Odpravite se v svojo priljubljeno kavarno in se o svoji ideji pogovarjajte z drugimi obiskovalci. V zameno za plačilo za kavo vam bo marsikdo pripravljen zaupati svoje mnenje o vaši ideji in odgovoriti na vprašanje, ali bi bil za zamišljeni izdelek ali storitev pripravljen odpreti svojo denarnico.
Zapisujte si mnenja posameznikov in zvečer povzemite pridobljene ugotovitve. Če je bil odziv naključnih mimoidočih v večini pozitiven, je vaša ideja potrjena.
Preučite trg
Še en način za preverjanje ideje je tradicionalno raziskovanje trga in interesa potencialne ciljne publike. S pomočjo različnih spletnih orodij, kot je na primer Google Keyword Planner, vam takšna raziskava ne bo vzela veliko časa. Raziščete lahko tudi spletne platforme, kot sta eBay in Amazon, in uspešnost podobnih izdelkov na njih. Preglejte tudi komentarje pod podobnimi izdelki – morda lahko kakšno kritiko ali idejo spremenite v dodano vrednost svojega izdelka.
Zaključek
Vsako uspešno podjetje se začne z idejo; vendar se vsaka odlična ideja ne razvije v uspešno podjetje.
S pomočjo predstavljenih petih korakov boste lahko ustvarili in do neke mere razvili različne ideje, dokler ne boste našli tiste prave, ki vas bo popeljala do uspeha.
Vir: foundr