Česa nas šole ne naučijo o podjetništvu? (Vir: Pixabay)

Česa nas šole ne naučijo o podjetništvu? (Vir: Pixabay)

5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

Šole nam podajo številne informacije, ki nam lahko pridejo prav kasneje v življenju. Na uspešno delovanje v podjetništvu pa nas ne pripravijo v zadostni meri. Česa nas šole o podjetništvu niso naučile, pa bi to morali vedeti, če se podajamo na samostojno pot?
Česa nas šole ne naučijo o podjetništvu? (Vir: Pixabay)

Česa nas šole ne naučijo o podjetništvu? (Vir: Pixabay)

1. Nikoli ne boš imel odgovorov na vsa vprašanja

Šolski sistem nas pogosto uči, da ima vsako vprašanje tudi (en) pravilen odgovor. V podjetništvu in v življenju nasploh pa stvari niso tako enostavne in enoznačne. Odgovorov na eno vprašanje je lahko več. Po drugi strani lahko obstajajo številna vprašanja, na katera ne znamo odgovoriti.

Podajanje v podjetništvo zahteva od posameznika pridobivanje raznovrstnega znanja. Poleg tega, da je treba obvladati tisto področje, na katerem bo podjetnik deloval, so tukaj še znanja iz managementa, marketinga, računovodstva, financ, človeških virov, prava in drugo. Dejstvo je, da mora podjetnik pridobiti številna znanja. Pomembno pa je, da se zave, da nikoli ne bo imel vseh odgovorov.

Posamezniki, ki se odločajo za delovanje v podjetništvu, vse prevečkrat čakajo na pravi trenutek, vendar ta nikoli ne pride. Menijo, da nimajo dovolj znanja, zato se udeležujejo delavnic, izobraževanj in prebirajo knjige. Dejstvo pa je, da se pravo učenje začne šele takrat, ko se dejansko podamo v podjetništvo. Ni treba, da vnaprej poznamo celo pot, pomembno je, da se v vsaki situaciji osredotočimo na naslednji korak. V podjetništvu si moramo sproti postavljati prioritete in naloge, ki so nanje vezane. Tako pride sproti do razreševanja vprašanj in dilem. Pogosto so neuspehi tisti, iz katerih se največ naučimo.

2. Zgolj dobra ideja ne pomeni veliko

Seveda je dobra podjetniška ideja osnova, pri kateri se vse skupaj sploh začne. Vendar pa zgolj odlična ideja še ne prinese uspeha. Velikokrat se zgodi celo to, da neka povsem povprečna ideja požanje uspeh.

V čem je skrivnost? Ideja je zgolj izhodišče, ključnega pomena pa je, kaj nekdo naredi iz nje. Proces od ideje do lansiranja produkta / storitve na trg in nato uspeha je dostikrat dolgotrajen. Zahteva veliko dela in vztrajnosti. Okoli ideje je treba zgraditi kakovostno zgodbo, zbrati pravo ekipo, izdelati učinkovito poslovno strategijo. Ideja mora reševati konkreten problem. Prilagojena mora biti trgu in potrebam strank. Proces poslovanja zahteva stalno razreševanje problemov, ki se na tej poti pojavijo.

Številni podjetniki se preveč ukvarjajo s tem, da hočejo idejo dodelati do popolnosti, še preden jo predstavijo trgu. Vendar pa je veliko bolj priporočljivo trgu čim prej ponuditi produkt / storitev in ga / jo izboljševati kasneje, na podlagi povratnih informacij in želj strank.

Znanja o podjetništvu, ki jih v šoli ne dobimo (Vir: Pixabay)

Znanja o podjetništvu, ki jih v šoli ne dobimo (Vir: Pixabay)

3. Uspeh čez noč (večinoma) ne obstaja

Mediji velikokrat prikazujejo uspešne podjetniške zgodbe na način, da javnost dobi vtis, da gre za uspehe, ki so se zgodili čez noč. Verjetno od časa do časa res pride do kakšne zgodbe, ki se je odvila na tak način, vendar je to bolj izjema kot pravilo.

Običajno traja 2 leti ali več od začetka poslovanja do trenutka, ko podjetje vsaj do neke mere uspešno posluje. Pri nekaterih startupih so v ozadju investitorji in strokovnjaki, ki podjetnikom pomagajo z dolgoletnimi izkušnjami v podjetništvu, zato lahko tovrstne zgodbe zaživijo nekoliko hitreje.

Sicer pa velja, da se je treba za uspeh v podjetništvu truditi kar precej časa. Vztrajnost in potrpežljivost sta tako nepogrešljivi vrlini vsakega podjetnika. Nikoli pa nimamo zagotovila, da nam bo resnično uspelo.

4. Kreativnost je prav tako pomembna kot znanje

Tekom poslovanja se boste srečali s številnimi težavami. Nekatere boste lahko enostavno razrešili na podlagi prej pridobljenega znanja ali tako, da boste poiskali želeno informacijo. Velikokrat pa se bo zgodilo, da enostavnega odgovora ne bo. Takrat boste morali uporabiti svoje ideje in kreativnost.

Kreativnost v podjetništvu ni pomembna zgolj v fazi snovanja ideje in lansiranja produkta. Inovativne ideje vam bodo omogočile, da boste reševali probleme, ki se bodo pojavili tudi v času utečenega poslovanja. Kreativnost vam bo pomagala pri uvedbi potrebnih izboljšav produkta, pri zagotavljanju čim boljše uporabniške izkušnje, pri snovanju marketinških kampanj, povezovanju s poslovnimi partnerji…

Težko bi rekli, da je znanje pomembnejše od kreativnosti ali da je kreativnost pomembnejša od znanja. V podjetništvu boste najbolj uspešni, ko boste uporabljali oboje. Predvsem pa morate biti stalno na tekočem z aktualnimi trendi.

5. Mreženje in ustvarjanje dobrih odnosov igrata ključno vlogo

V podjetništvu je povezovanje z drugimi ljudmi in ustvarjanje kakovostnih odnosov zelo pomembna komponenta uspeha. Pri tem ne gre zgolj za to, da poznate čim več ljudi. Pomembno je tudi, kakšne odnose vzpostavljate z njimi.

Pomen kvalitetnih odnosov se pokaže že pri pri osnovnem delovanju podjetja. Če se bo podjetnik s svojo ekipo dobro ujel, če si bo prizadeval za ustvarjanje pozitivnega delovnega okolja, bodo zaposleni bolj motivirani za delo in dosegali bodo boljše rezultate. Bistvenega pomena je graditi na dobrih odnosih s strankami. Tudi če bomo kdaj naredili kakšno napako, nam bodo stranke to oprostile, če bomo situacijo popravili s prijaznim odnosom.

Ljudje, ki delujejo v enaki ali povezani panogi, nam lahko pomagajo s koristnimi nasveti. Prek sodelovanja z ustreznimi poslovnimi partnerji lahko poslovanje povzdignemo na višje nivoje in si vzajemno pomagamo pri doseganju zastavljenih ciljev.

Vir: youngupstarts.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki