5 resnic o podjetništvu, o katerih nas v šolah ne naučijo

Šole nam podajo številne informacije, ki nam lahko pridejo prav kasneje v življenju. Na uspešno delovanje v podjetništvu pa nas ne pripravijo v zadostni meri. Česa nas šole o podjetništvu niso naučile, pa bi to morali vedeti, če se podajamo na samostojno pot?
Česa nas šole ne naučijo o podjetništvu? (Vir: Pixabay)

Česa nas šole ne naučijo o podjetništvu? (Vir: Pixabay)

1. Nikoli ne boš imel odgovorov na vsa vprašanja

Šolski sistem nas pogosto uči, da ima vsako vprašanje tudi (en) pravilen odgovor. V podjetništvu in v življenju nasploh pa stvari niso tako enostavne in enoznačne. Odgovorov na eno vprašanje je lahko več. Po drugi strani lahko obstajajo številna vprašanja, na katera ne znamo odgovoriti.

Podajanje v podjetništvo zahteva od posameznika pridobivanje raznovrstnega znanja. Poleg tega, da je treba obvladati tisto področje, na katerem bo podjetnik deloval, so tukaj še znanja iz managementa, marketinga, računovodstva, financ, človeških virov, prava in drugo. Dejstvo je, da mora podjetnik pridobiti številna znanja. Pomembno pa je, da se zave, da nikoli ne bo imel vseh odgovorov.

Posamezniki, ki se odločajo za delovanje v podjetništvu, vse prevečkrat čakajo na pravi trenutek, vendar ta nikoli ne pride. Menijo, da nimajo dovolj znanja, zato se udeležujejo delavnic, izobraževanj in prebirajo knjige. Dejstvo pa je, da se pravo učenje začne šele takrat, ko se dejansko podamo v podjetništvo. Ni treba, da vnaprej poznamo celo pot, pomembno je, da se v vsaki situaciji osredotočimo na naslednji korak. V podjetništvu si moramo sproti postavljati prioritete in naloge, ki so nanje vezane. Tako pride sproti do razreševanja vprašanj in dilem. Pogosto so neuspehi tisti, iz katerih se največ naučimo.

2. Zgolj dobra ideja ne pomeni veliko

Seveda je dobra podjetniška ideja osnova, pri kateri se vse skupaj sploh začne. Vendar pa zgolj odlična ideja še ne prinese uspeha. Velikokrat se zgodi celo to, da neka povsem povprečna ideja požanje uspeh.

V čem je skrivnost? Ideja je zgolj izhodišče, ključnega pomena pa je, kaj nekdo naredi iz nje. Proces od ideje do lansiranja produkta / storitve na trg in nato uspeha je dostikrat dolgotrajen. Zahteva veliko dela in vztrajnosti. Okoli ideje je treba zgraditi kakovostno zgodbo, zbrati pravo ekipo, izdelati učinkovito poslovno strategijo. Ideja mora reševati konkreten problem. Prilagojena mora biti trgu in potrebam strank. Proces poslovanja zahteva stalno razreševanje problemov, ki se na tej poti pojavijo.

Številni podjetniki se preveč ukvarjajo s tem, da hočejo idejo dodelati do popolnosti, še preden jo predstavijo trgu. Vendar pa je veliko bolj priporočljivo trgu čim prej ponuditi produkt / storitev in ga / jo izboljševati kasneje, na podlagi povratnih informacij in želj strank.

Znanja o podjetništvu, ki jih v šoli ne dobimo (Vir: Pixabay)

Znanja o podjetništvu, ki jih v šoli ne dobimo (Vir: Pixabay)

3. Uspeh čez noč (večinoma) ne obstaja

Mediji velikokrat prikazujejo uspešne podjetniške zgodbe na način, da javnost dobi vtis, da gre za uspehe, ki so se zgodili čez noč. Verjetno od časa do časa res pride do kakšne zgodbe, ki se je odvila na tak način, vendar je to bolj izjema kot pravilo.

Običajno traja 2 leti ali več od začetka poslovanja do trenutka, ko podjetje vsaj do neke mere uspešno posluje. Pri nekaterih startupih so v ozadju investitorji in strokovnjaki, ki podjetnikom pomagajo z dolgoletnimi izkušnjami v podjetništvu, zato lahko tovrstne zgodbe zaživijo nekoliko hitreje.

Sicer pa velja, da se je treba za uspeh v podjetništvu truditi kar precej časa. Vztrajnost in potrpežljivost sta tako nepogrešljivi vrlini vsakega podjetnika. Nikoli pa nimamo zagotovila, da nam bo resnično uspelo.

4. Kreativnost je prav tako pomembna kot znanje

Tekom poslovanja se boste srečali s številnimi težavami. Nekatere boste lahko enostavno razrešili na podlagi prej pridobljenega znanja ali tako, da boste poiskali želeno informacijo. Velikokrat pa se bo zgodilo, da enostavnega odgovora ne bo. Takrat boste morali uporabiti svoje ideje in kreativnost.

Kreativnost v podjetništvu ni pomembna zgolj v fazi snovanja ideje in lansiranja produkta. Inovativne ideje vam bodo omogočile, da boste reševali probleme, ki se bodo pojavili tudi v času utečenega poslovanja. Kreativnost vam bo pomagala pri uvedbi potrebnih izboljšav produkta, pri zagotavljanju čim boljše uporabniške izkušnje, pri snovanju marketinških kampanj, povezovanju s poslovnimi partnerji…

Težko bi rekli, da je znanje pomembnejše od kreativnosti ali da je kreativnost pomembnejša od znanja. V podjetništvu boste najbolj uspešni, ko boste uporabljali oboje. Predvsem pa morate biti stalno na tekočem z aktualnimi trendi.

5. Mreženje in ustvarjanje dobrih odnosov igrata ključno vlogo

V podjetništvu je povezovanje z drugimi ljudmi in ustvarjanje kakovostnih odnosov zelo pomembna komponenta uspeha. Pri tem ne gre zgolj za to, da poznate čim več ljudi. Pomembno je tudi, kakšne odnose vzpostavljate z njimi.

Pomen kvalitetnih odnosov se pokaže že pri pri osnovnem delovanju podjetja. Če se bo podjetnik s svojo ekipo dobro ujel, če si bo prizadeval za ustvarjanje pozitivnega delovnega okolja, bodo zaposleni bolj motivirani za delo in dosegali bodo boljše rezultate. Bistvenega pomena je graditi na dobrih odnosih s strankami. Tudi če bomo kdaj naredili kakšno napako, nam bodo stranke to oprostile, če bomo situacijo popravili s prijaznim odnosom.

Ljudje, ki delujejo v enaki ali povezani panogi, nam lahko pomagajo s koristnimi nasveti. Prek sodelovanja z ustreznimi poslovnimi partnerji lahko poslovanje povzdignemo na višje nivoje in si vzajemno pomagamo pri doseganju zastavljenih ciljev.

Vir: youngupstarts.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


6 učinkovitih tehnik učenja

6 učinkovitih tehnik učenja

Da bi bilo vaše podjetje konkurenčno na zasičenem in hitro spreminjajočem trgu, se morate stalno učiti in pridobivati nove informacije. To vam bo pomagalo pri izboljšanju poslovanja in uvajanju novosti. Preberite več >>

Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Vzorci, ki jih mora prerasti vsak, ki želi postati uspešen podjetnik

Če želite uspešno delovati v podjetništvu, morate znati preseči miselne vzorce, ki lahko zavirajo vaše napredovanje. To vsekakor ni lahek proces, vendar pa se na dolgi rok še kako izplača. Preberite več >>

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

7 načinov, kako izboljšati odzivnost do vaših strank

Kupci postajajo v odnosu do podjetij čedalje bolj neučakani. Pričakujejo, da bodo dobili takojšnen odgovor na postavljeno vprašanje, takojšen odziv na sporočilo. Kako lahko podjetje izboljša svojo odzivnost do strank in si s tem pridobi njihovo zaupanje? Preberite več >>

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Kaj morate vedeti, če želite odpreti spletno trgovino za nemški trg?

Vstop na nemški trg je zaradi svoje velikosti tudi želja marsikaterega slovenskega podjetnika. Spletno nakupovanje je v Nemčiji precej dobro razvito, zato gre vsekakor za dobro izbiro. Podajamo vam nekaj nasvetov, ki so vam lahko v pomoč pri prodoru na nemški trg spletnih trgovin. Preberite več >>

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Ponovno aktualno: Ste dobili to pismo? Vrzite ga stran!

Če ste podjetnik, potem obstaja velika verjetnost, da ste prejeli pismo, ki vam ga je poslal tuj spletni poslovni imenik EBN European Business Number. Pismo ni novost, a kot kaže, je prišlo do novega vala pošiljanja, zato bodite pozorni. Preberite več >>

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Kakšne pasti se skrivajo za franšizami?

Vse več je govora o franšizah, ki naj bi podjetnemu posamezniku zagotovile hiter uspeh v podjetništvu. A kljub številnim prednostim, kot je na primer že uveljavljena blagovna znamka, tržna podpora in pomoč franšizodajalca, obstaja tudi nekaj pasti, ki jih ne smemo zanemariti. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje