Upravljanje d.o.o.

Ljudska krilatica, v skladu s katero v »španoviji še pes crkne« resda zveni nekoliko preveč pesimistično in jo je zato potrebno obravnavati z določeno rezervo. Ljudje smo socialna bitja in brez raznorodnih »«španovij« ne bi bilo nobenega družbenega napredka.
Funkcioniranje nadzornih svetov in upravljanje d.o.o.

Funkcioniranje nadzornih svetov in upravljanje d.o.o.

Enako seveda velja tudi za podjetništvo. V svetu in tudi v naši podalpski državici poznamo cel kup zglednih »španovij«, ki so ustvarile lepe zgodbe o napredku, uspehu in inovacijah – v Sloveniji denimo podjetja kot so Krka, Pipistrel, Studio Moderna, ipd.

A žal imajo »španovije« tudi svojo temno plat. V mnogih podjetjih namesto pozitivnih vibracij žal prevladajo negativne in med podjetniki se razrastejo špekulacije, zavist, pohlep, sebičnost ali celo sovraštvo. V tem tekstu bom opozoril na nekaj zakonskih in pogodbenih varovalk, ki služijo temu, da podjetniki ne bi podjetij (konkretno d.o.o.-jev) zlorabili na račun svojih poslovnih partnerjev.

Regulacija in upravljanje d.o.o.

Kar se tiče d.o.o. je potrebno predvsem poudariti, da zakon regulacijo upravljanja v znatni meri prepušča kar družbeni pogodbi, torej družbenikom samim. Ti lahko poljubno razporedijo svoje pravice in obveznosti pri upravljanju družbe, med drugim lahko denimo določijo tudi, da imajo eni izmed njih pri upravljanju družbe več besede kot drugi, čeprav so v družbo vložili enaka sredstva.

V nekaterih podjetniških krogih je uveljavljeno stališče, da je taka ureditev protizakonita, kar pa ne drži. Zakon jasno določa, da imajo lahko nekateri družbeniki več glasov na vsakih 50 evrov osnovnega vložka, prav tako je mogoče, da družbena pogodba glasovalno pravico nekaterih družbenikov omeji.

Kar se tiče samega odločanja o zadevah družbe, družbeniki sklepe načelno sprejemajo na skupščini, ni pa to nujno. S pisno izjavo lahko namreč sklenejo, da se skupščina ne opravi, vendar pa morajo tak sklep sprejeti vsi družbeniki. V takem primeru družbeniki sporočijo svoje glasove poslovodji pisno, telefonsko, ali po elektronski pošti. Skupščina d.o.o. veljavno odloča, če je navzočih toliko družbenikov, ki imajo po zakonu večino. Če z družbeno pogodbo ni določeno drugače, odločajo družbeniki na skupščini z večino oddanih glasov.

Razmerje med družbeniki v d.o.o.

V praksi se neredko dogaja, da poskušajo »močnejši« družbeniki – t.j. tisti, ki imajo v družbi več glasov, zmanjšati vpliv manjšinskih družbenikov na odločanje v družbi. Taki poizkusi so načelno prepovedani. Zakon namreč jasno določa, da lahko tisti družbeniki, katerih poslovni deleži predstavljajo najmanj desetino osnovnega kapitala, zahtevajo sklic skupščine, prav tako pa lahko zahtevajo, da se odločanje o določeni zadevi uvrsti na dnevni red že sklicane skupščine. Taki družbeniki lahko tudi sami  skličejo skupščino ali pa uvrstijo določeno zadevo na dnevni red, če večinski družbeniki njihovo zahtevo po sklicu skupščine ignorirajo. Enako lahko ravnajo, če so bili večinski družbeniki, na katere so naslovili zahtevo, odsotni.

V praksi prihaja do različnih trenj tudi v odnosih med družbeniki in poslovodji (direktorji) družb. Dogaja se, da poslovodje družbenikom prikrivajo pomembne poslovne dokumente in jim onemogočajo vpogled v spise. Tako onemogočanje je načelno protipravno. Poslovodja mora namreč družbenika na njegovo zahtevo nemudoma obvestiti o zadevah družbe in mu dovoliti vpogled v knjige in spise.

Poslovodna oseba sme le izjemoma sme zavrniti zahtevo po informacijah ali po vpogledu, pa še to le tedaj, če je verjetno, da bi jih družbenik uporabil za namen, ki je v nasprotju z interesi družbe in bi s tem družbi povzročil občutno škodo. A tudi v teh primerih so družbeniki ustrezno varovani, saj smejo od sodišča zahtevati, da jim namesto poslovodje dovoli dostop do informacij oziroma možnost vpogleda v spise.

Kaj pa, če družbeniki niso zadovoljni s svojim poslovodjo? O njegovi usodi lahko odloča tako družbena pogodba, kot tudi zakon. Družbena pogodba lahko določi, da se sme družbenika odpoklicati le iz določenih razlogov (denimo, če krši pravila družbene pogodbe, če huje krši dolžnosti, ki so mu zaupane v zvezi z vodenjem družbe). Če pa družbena pogodba tega vprašanja ne ureja, pa velja, da lahko družbeniki kadarkoli, brez navajanja argumentov, odpokličejo poslovodjo in sicer ne glede na to, ali je bil imenovan za določen, ali za nedoločen čas.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>


Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

Odgovor strokovnjaka: popoldanski s.p. in soglasje delodajalca

V tokratni rubriki obravnavamo vprašanje stranke, ki jo je zanimalo, ali mora o odprtju popoldanskega s.p. obvestiti svojega delodajalca. Raziskali smo, kako je to področje urejeno v Zakonu o delovnih razmerjih.   Preberite več >>

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Lekarna Pušnik – lekarna, kjer zdravi tudi nasvet

Ljudje se pogosto ne zavedamo posledic uporabe določenih zdravil. Poleg tega se na trgu pojavljajo vedno nova prehranska dopolnila. V Lekarni Pušnik zato želijo opolnomočiti bolnike. Preberite več >>

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Sklepanje najemne pogodbe za poslovni prostor

Ko se odločate za nakup ali najem poslovnega prostora je priporočljivo, da najprej preverite, če je zanj pridobljeno dovoljenje za uporabo v poslovne namene. Preberite več >>

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Blagovna znamka vam ne zagotavlja tudi pravice do uporabe domene!

Marsikdo si ob hkratni omembi domene in blagovne znamke predstavlja, da zaščita blagovne znamke avtomatično zajema tudi zaščito istoimenske domene. Temu seveda ni tako, v članku pa vam razkrivamo zakaj. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Odgovor strokovnjaka: socialni prispevki pri delu za plovični delovni čas

Tokrat v rubriki odgovarjamo na vprašanje bralke našega portala, na temo prispevkov za invalidsko in pokojninsko zavarovanje. Preberite več >>

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

Kako prijaviti PayPal račun na FURS?

PayPal je verjetno najbolj poznan in uporabljan posrednik med kupcem in prodajalcem na področju elektronskega poslovanja. Storitve, ki jih nudi so preproste, varne in omogočajo hitro poslovanje na globalni ravni. Preverili smo, kako je s prijavo Paypal računa FURSu. Preberite več >>

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

POZOR: Bliža se rok za obvezen vpis lastnikov podjetij!

Za poslovne subjekte je pričela veljati obveznost ugotovitve podatkov in vzpostavitve evidence vodenja podatkov o dejanskem lastništvu poslovnih subjektov. Preberite več >>

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Odgovor strokovnjaka: ali je popoldanski s.p. mogoč brez redne zaposlitve?

Tokratno rubriko smo posvetili odgovoru na vprašanje, ki nam ga stranke pogosto zastavljajo. Preverili smo ali je mogoče odpreti popoldanski s.p., če oseba še ni zaposlena kje drugje. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

MP delavnica: Facebook oglaševanje

23.02.2018 od 9:00 do 17:00
MP delavnica: Facebook oglaševanje

Facebook je koristno orodje tako za grajenje blagovne znamke kot tudi za povečanje prodaje. Na tokratni delavnici se bomo s strokovnjakom za Facebook oglaševanje osredotočili na prodajni del: Facebook oglase. S pomočjo Jureta Knehtla iz Adstar boste izvedeli, kako svoje oglase kar najbolje optimizirati za doseganje nadpovprečnih prodajnih rezultatov.
Preberite več >>

Google Analytics delavnica in Marko Penko

01.03.2018 od 16:00 do 10.03.2017 16:00
Google Analytics delavnica in Marko Penko

Imate spletno stran oziroma trgovino ter za oglaševanje vašega produkta ali storitve zapravite več 1000 evrov mesečno, pa se to pri prodaji ne pozna dovolj? Kaže, da imate težave pri učinkovitosti oglasov. Obstaja rešitev, ki se ji reče Google Analytics delavnica, ki jo za nas pripravlja Marko Penko.
Preberite več >>

Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

24.03.2018 od 9:00 do 30.03.2018 17:00
Delavnica: Google Adwords oglaševanje in Marko Penko

Pri oglaševanju na Googlu je zelo pomembno poznavanje navodil, trikov in smernic za uspešno postavitev in vodenje AdWords kampanje. Da boste svoje oglaševanje vzpostavili kar se da učinkovito, vas vabimo na delavnico, v okviru katere boste spoznali Google AdWords: od osnov do potankosti. Z nami bo izkušeni Google AdWords mojster Marko Penko, ki je v svoji karieri upravljal na milijone evrov oglaševalskih proračunov.
Preberite več >>

Predavanje: Optimizacija spletnih strani

06.04.2018 od 14:00 do 18:00
Predavanje: Optimizacija spletnih strani

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani.
Preberite več >>

Vse za podjetje