MARKETINŠKA KONFERENCA

Upravljanje d.o.o.

Ljudska krilatica, v skladu s katero v »španoviji še pes crkne« resda zveni nekoliko preveč pesimistično in jo je zato potrebno obravnavati z določeno rezervo. Ljudje smo socialna bitja in brez raznorodnih »«španovij« ne bi bilo nobenega družbenega napredka.
Funkcioniranje nadzornih svetov in upravljanje d.o.o.

Funkcioniranje nadzornih svetov in upravljanje d.o.o.

Enako seveda velja tudi za podjetništvo. V svetu in tudi v naši podalpski državici poznamo cel kup zglednih »španovij«, ki so ustvarile lepe zgodbe o napredku, uspehu in inovacijah – v Sloveniji denimo podjetja kot so Krka, Pipistrel, Studio Moderna, ipd.

A žal imajo »španovije« tudi svojo temno plat. V mnogih podjetjih namesto pozitivnih vibracij žal prevladajo negativne in med podjetniki se razrastejo špekulacije, zavist, pohlep, sebičnost ali celo sovraštvo. V tem tekstu bom opozoril na nekaj zakonskih in pogodbenih varovalk, ki služijo temu, da podjetniki ne bi podjetij (konkretno d.o.o.-jev) zlorabili na račun svojih poslovnih partnerjev.

Regulacija in upravljanje d.o.o.

Kar se tiče d.o.o. je potrebno predvsem poudariti, da zakon regulacijo upravljanja v znatni meri prepušča kar družbeni pogodbi, torej družbenikom samim. Ti lahko poljubno razporedijo svoje pravice in obveznosti pri upravljanju družbe, med drugim lahko denimo določijo tudi, da imajo eni izmed njih pri upravljanju družbe več besede kot drugi, čeprav so v družbo vložili enaka sredstva.

V nekaterih podjetniških krogih je uveljavljeno stališče, da je taka ureditev protizakonita, kar pa ne drži. Zakon jasno določa, da imajo lahko nekateri družbeniki več glasov na vsakih 50 evrov osnovnega vložka, prav tako je mogoče, da družbena pogodba glasovalno pravico nekaterih družbenikov omeji.

Kar se tiče samega odločanja o zadevah družbe, družbeniki sklepe načelno sprejemajo na skupščini, ni pa to nujno. S pisno izjavo lahko namreč sklenejo, da se skupščina ne opravi, vendar pa morajo tak sklep sprejeti vsi družbeniki. V takem primeru družbeniki sporočijo svoje glasove poslovodji pisno, telefonsko, ali po elektronski pošti. Skupščina d.o.o. veljavno odloča, če je navzočih toliko družbenikov, ki imajo po zakonu večino. Če z družbeno pogodbo ni določeno drugače, odločajo družbeniki na skupščini z večino oddanih glasov.

Razmerje med družbeniki v d.o.o.

V praksi se neredko dogaja, da poskušajo »močnejši« družbeniki – t.j. tisti, ki imajo v družbi več glasov, zmanjšati vpliv manjšinskih družbenikov na odločanje v družbi. Taki poizkusi so načelno prepovedani. Zakon namreč jasno določa, da lahko tisti družbeniki, katerih poslovni deleži predstavljajo najmanj desetino osnovnega kapitala, zahtevajo sklic skupščine, prav tako pa lahko zahtevajo, da se odločanje o določeni zadevi uvrsti na dnevni red že sklicane skupščine. Taki družbeniki lahko tudi sami  skličejo skupščino ali pa uvrstijo določeno zadevo na dnevni red, če večinski družbeniki njihovo zahtevo po sklicu skupščine ignorirajo. Enako lahko ravnajo, če so bili večinski družbeniki, na katere so naslovili zahtevo, odsotni.

V praksi prihaja do različnih trenj tudi v odnosih med družbeniki in poslovodji (direktorji) družb. Dogaja se, da poslovodje družbenikom prikrivajo pomembne poslovne dokumente in jim onemogočajo vpogled v spise. Tako onemogočanje je načelno protipravno. Poslovodja mora namreč družbenika na njegovo zahtevo nemudoma obvestiti o zadevah družbe in mu dovoliti vpogled v knjige in spise.

Poslovodna oseba sme le izjemoma sme zavrniti zahtevo po informacijah ali po vpogledu, pa še to le tedaj, če je verjetno, da bi jih družbenik uporabil za namen, ki je v nasprotju z interesi družbe in bi s tem družbi povzročil občutno škodo. A tudi v teh primerih so družbeniki ustrezno varovani, saj smejo od sodišča zahtevati, da jim namesto poslovodje dovoli dostop do informacij oziroma možnost vpogleda v spise.

Kaj pa, če družbeniki niso zadovoljni s svojim poslovodjo? O njegovi usodi lahko odloča tako družbena pogodba, kot tudi zakon. Družbena pogodba lahko določi, da se sme družbenika odpoklicati le iz določenih razlogov (denimo, če krši pravila družbene pogodbe, če huje krši dolžnosti, ki so mu zaupane v zvezi z vodenjem družbe). Če pa družbena pogodba tega vprašanja ne ureja, pa velja, da lahko družbeniki kadarkoli, brez navajanja argumentov, odpokličejo poslovodjo in sicer ne glede na to, ali je bil imenovan za določen, ali za nedoločen čas.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: , , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

SIO: Lastno podjetje? Zakaj pa ne! – pogovor z Rokom Staričem, Mladim podjetnikom leta 2018

31.03.2020 od 10:00 do 12:00
SIO: Lastno podjetje? Zakaj pa ne! – pogovor z Rokom Staričem, Mladim podjetnikom leta 2018

V zadnjem času govorimo pretežno o koronavirusu in o ukrepih države v smeri preprečitve gospodarskih posledic. Da nekoliko presekamo to prakso in prispevamo malo optimizna, smo se odločili, da za vas pripravimo pogovor z Rokom Staričem, ROK'S NUT BUTTER d.o.o., uspešnim mladim podjetnikom, ki smo mu leta 2018 podelili naziv Mladi podjetnik leta. Pogovor bo potekal prek webinarja, udeležba je brezplačna, so pa potrebne prijave.
Preberite več >>

Webinar: Koronavirus in vpliv na male podjetnike

31.03.2020 od 16:00 do 18:00
Webinar: Koronavirus in vpliv na male podjetnike

Prepoved opravljanja določenih storitev (frizerstvo, gostinstvo...) na eni strani ter zmanjšanje povpraševanja na drugi strani, so v zadnjih tednih mnoge mlade podjetnike privedle do stanja zmanjšanja prihodkov, do celo totalne blokade prihodkov ter celo zapiranja podjetij. O tem kaj bi se lahko zgodilo v prihodnjih tednih ter dnevih, se bomo pogovarjali z našimi gosti.
Preberite več >>

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje