5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja ter eden najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja, razkriva 5 načel, kako prek učinkovite prodaje doseči uspeh v podjetništvu.
Uspešna prodaja (Vir: Pixabay)

Uspešna prodaja (Vir: Pixabay)

Odločitev za podajanje v podjetništvo je dostikrat težka, kakšen bo končni izid, pa je večna neznanka. Gre za nekaj podobnega kot pri plovbi na odprtem morju. Nihče nam ne more dati zagotovila, kaj vse nas čaka, kaj vse bomo na tej poti doživeli. Vsakdo si želi, da bi obstajal nek splošen recept za uspeh, vendar stvari seveda niso tako enostavne.

Vseeno je vredno poslušati ljudi, ki so uspeh občutili na lastni koži in jim je zaradi dolgoletnih izkušenj marsikaj bolj jasno. Ti ljudje poznajo določene zakonitosti, ki so tistim, ki se na to področje podajajo prvič, tuje.

Naslednjih 5 skrivnosti, kako doseči uspeh, sta razkrila posameznika, ki sta v življenju veliko dosegla.

Zig Ziglar

Prvi je Zig Ziglar, pokojni ameriški avtor in motivacijski govornik. Bil je strokovnjak za področje prodaje. Prodal je milijone svojih knjig, s svojimi govori pa se je dotaknil številnih ljudi po vsem svetu. Čeprav ga ni več med nami, njegove besede živijo naprej. Nekatere njegove najbolj znane izjave so:

  • »Bolj kot vaša pamet oziroma nadarjenost je pomembna vaša miselna naravnanost oziroma odnos, ki ga imate do nečesa. Ta določa, kako daleč boste prišli v življenju.«
  • »Ni toliko pomembno, kaj dobite, ko dosežete svoje cilje, ampak kdo zaradi tega postanete.«
  • »Rojeni ste bili, da zmagate. Vendar če želite postati zmagovalec, morate zmago načrtovati, se nanjo pripraviti in jo pričakovati.«

Kevin Harrington

Eden izmed najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja je Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja. Kevin Harrington ima veliko znanja s področja podjetništva. V zadnjih 30 letih je pomagal na trgu predstaviti okoli 500 produktov, katerih skupna vrednost je okoli 5 milijard dolarjev.

Prodaja je bistveno področje podjetništva

Najprej je treba poudariti, da je bistvo uspeha v prodaji. Če želite uspeti v podjetništvu, morate znati prodati produkte oziroma izdelke. Vse se vrti okoli tega področja. Če niste dobri v prodaji, boste imeli na poti do uspeha veliko problemov. Prodaja pomeni, da imate določen vpliv na ljudi.

V nadaljevanju prispevka vam bomo razkrili skrivnosti do uspeha. Zakaj skrivnosti? Ne gre toliko za skrivnosti v smislu, da nihče ne ve zanje, temveč jih zelo malo ljudi zna uporabljati. Vidike, ki bodo predstavljeni spodaj, ljudje dostikrat prezrejo, kar je lahko velika napaka.

S prodajo se tako ali drugače srečujemo na vsakem koraku

Mnogo ljudem se prodaja kot taka upira. Vendar pa je ključnega pomena, da razumemo, kako pomembna je. Ne le ko gre za prodajo določenih produktov ali storitev, nevede jo uporabljamo v vsakodnevnem življenju na različnih področjih. Oglejmo si nekaj primerov. Ko greste na razgovor za službo, morate znati »prodati« potencialnemu delodajalcu zgodbo, zakaj ste vi najboljša izbira za določeno delovno mesto. Na zmenku morate znati »prodati« svoje prednosti osebi, v katero ste zaljubljeni, in jo s tem prepričati, da bi bila lahko dober par. Otroci morajo znati staršem »prodati« tehtne razloge, zakaj potrebujejo žepnino. Vidimo lahko torej, kako široko je v bistvu področje prodaje.

Skrivnosti, kako uspeti v poslu

Zdaj, ko torej vemo, kako pomembno vlogo igra prodaja na vseh področjih v življenju, še posebej pa pri uspehu v podjetništvu, se nam poraja še vprašanje, na kakšen način se je lotiti, da bo učinkovita in nas bo pripeljala do želenega uspeha.

Zadovoljna stranka (Vir: Pixabay)

Zadovoljna stranka. (Vir: Pixabay)

1. Ustvarite nekaj z resnično vrednostjo

Harrington poudarja pomen (dodane) vrednosti. Ta je pot do uspeha. Najbogatejši ljudje na svetu so tisti, ki so ustvarili nekaj, kar je drugim ljudem prineslo dodano vrednost. Obstajajo ljudje, ki jim gre prodaja dobro od rok in so sposobni prodati skoraj vse vsakomur. Vendar jim to ne zagotavlja uspeha na dolgi rok. Zakaj? Če vedno gledate le na svoje želje, zanemarjate pa potrebe kupcev, boste v končni fazi izgubili bitko.

Harrington pravi, da ne glede na to, kaj ustvarite in prodajate, počnite to, da bi naredili nekaj dobrega za stranke, ki bodo produkt kupile. Kako lahko torej vaš produkt ali storitev pripomore k zadovoljstvu strank, kako lahko z njim izboljšate družbo, morda celo svet? Oglejmo si primer družabnega omrežja Facebook. Mark Zuckerberg je razvil povsem nov način, kako med sabo povezati ljudi po vsem svetu. Google je iskalnik, ki ljudem omogoča, da hitro in preprosto dostopajo do spletnih strani in informacij, ki jih potrebujejo. Vsa svetovno znana podjetja so na nek način izboljšala nek vidik življenja ljudi.

2. Izboljšajte življenje drugih

Ne gre zgolj za ustvarjanje dodane vrednosti – stalno morate tudi iskati načine, kako bi preko tega, kar počnete, lahko izboljšali življenja drugih ljudi. Seveda se lahko naučite načel dobre prodaje, vendar boste na dolgi rok uspešni le, če boste s svojimi storitvami težili k temu, da naredite nekaj dobrega za druge. V nasprotnem primeru le zapravljate svoj čas. Izboljševanje življenja drugih vam bo namreč zagotavljalo rast podjetja v daljšem obdobju. Seveda kot podjetnik gledate tudi na svoj zaslužek, vendar to ne bi smelo biti edino vodilo.

3. Bodite avtentični in iskreni

Nihče noče imeti opravka z lažnivci in ljudmi, ki dajejo prazne obljube. Harrington pravi, da morate biti za dosego uspeha avtentični, pristni. Ne dajajte ljudem obljub, ki jih ne boste mogli izpolniti. Stranke bodo prej ali slej prepoznale vaše prazne besede in prekinile sodelovanje z vami.

Bodite iskreni glede tega, kaj ljudem vaš produkt lahko ponudi in česa ne. Podajajte resnične informacije. Pri podajanju informacij o izdelkih povzemajte mnenja strank, ki so vaše produkte že kupile in bile z njimi zadovoljne. Na tak način boste najbolj prepričljivi. Ne kopirajte drugih podjetij, ampak se trudite razviti čim bolj unikatno ponudbo in jo stalno izboljšujte.

4. Osredotočajte se na pozitivno plat

V podjetništvu veliko vlogo igra tudi način razmišljanja. Čeprav je to dostikrat težko, skušajte kar v največji meri razmišljati pozitivno, negativnim mislim pa se izogibajte. Na podlagi svojega miselnega sistema se boste odzivali na situacije, v katerih se boste znašli. Če bo vaše mišljenje pozitivno, boste rešitve našli veliko hitreje, problemi pa se ne bodo zdeli tako veliki.

Ugotovljeno je bilo, da se dnevno v glavi posameznika ustvari okoli 60.000 različnih misli. Večina izmed njih nastane na podzavestni ravni. Če se ne boste osredotočali na pozitivno, boste imeli občutek, da svojega življenja nimate pod nadzorom. Seveda boste tudi pri prodaji veliko bolj uspešni, če boste razmišljali o pozitivnih vidikih.

Harrington pravi, da je to eden najpomembnejših nasvetov, ki jih deli s podjetniki. Rast podjetja in njegov uspeh bosta veliko bolj verjetna, če se boste čim bolj osredotočali na pozitivne rezultate in čim manj na neuspehe in bolečino. Seveda boste v podjetništvu doživeli oboje. Od vas pa je odvisno, kaj od tega vas bo gnalo naprej.

5. Upoštevajte pravilo 80-20

Pravilo 80-20 govori o tem, da je 80 % rezultatov posledica 20 % truda, ki smo ga vložili. Na področju prodaje to pomeni, da 80 % prodaje pride od 20 % kupcev. To pravilo govori tudi o tem, da če vlagamo v prava področja, lahko tja vložimo manj časa in truda (20 %), ki pa bosta vseeno privedla do odličnih rezultatov (80 %).

Skušajte torej preučiti svoje poslovanje in ga optimizirajte tako, da boste s čim manj vloženega truda prišli do najboljših rezultatov. Veliko ljudi zmotno meni, da je treba za uspeh delati cele dneve. Vendar to ni nujno. Ne gre za to, da delate ves čas, ampak da svoje delovanje optimizirate tako, da se posvetite najpomembnejšim področjem; tistim, ki vam prinašajo najboljše rezultate. V tem primeru je lahko 4-urni delavnik, v okviru katerega se osredotočate na opravljanje najpomembnejših opravil, bolj učinkovit od 18-urnega dela, v okviru katerega delovne naloge niso sistematizirane na pravi način.

Vir: entrepreneur.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Čedalje več start-upov se odloča za zaposlovanje ljudi, ki delo opravljajo na daljavo

Start-upi se čedalje pogosteje odločajo za to, da zaposlijo ljudi, ki dela ne opravljajo na sedežu podjetja, ampak od doma ali s katere druge lokacije. V nadaljevanju si lahko preberete, zakaj ima tak način sodelovanja z zaposlenimi številne prednosti za podjetje. Preberite več >>

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Je na trgu dovolj denarja za financiranje podjetništva?

Sodelujoči na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so skušali priti do odgovora na vprašanje, kakšen je najprimernejši način financiranja podjetij. Pozitivna gospodarska rast podprta z novimi tehnologijami podjetnikom omogoča dokaj pestro izbiro. Preberite več >>

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Ne Silicijeva, temveč “Slovenska dolina”

Bučen aplavz ob zaključku jubilejnega, 50. Startup cafe, je razkril, da so zanimivi gostje obiskovalce navdušili z debato o slovenskem startu-up ekosistemu. Preberite več >>

EU mora biti za slovenska podjetja domače dvorišče

EU mora biti za slovenska podjetja domače dvorišče

Na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! v organizaciji Zavoda mladi podjetnik je bilo veliko govora o tem, na kakšen način lahko slovenska podjetja uspejo v tujini. Preberite več >>

Kako se v podjetništvu naučiti obvladovati in premagovati strah?

Kako se v podjetništvu naučiti obvladovati in premagovati strah?

Dostikrat se izkaže, da je strah tisti, ki stoji med posameznikom in cilji, ki jih ta želi uresničiti. Sploh za podjetnike je pomembno, da se naučijo soočati s strahom in ga presegati. Le tako bodo lahko uspešni na svoji poslovni poti. Preberite več >>

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Disneyjev recept za uspeh: »Presezite pričakovanja svojih strank!«

Izjemen uspeh Walta Disneyja nikakor ni naključje. Človek, ki je veliko prispeval k razvoju animacije in tematskih parkov, je imel jasno vizijo, ko se je loteval posla. Poseben poudarek je dajal na kupčevo izkušnjo in se trudil, da pričakovanj svojih strank ne bi le dosegel, ampak jih tudi presegel. Preberite več >>

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Skrb za pozitivno klimo v podjetju prinaša rezultate

Udeleženci konference Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! so z zanimanjem prisluhnili Mihi Lavtarju iz podjetja Optiweb. Razkril jim je, na kakšen način motivira svoje zaposlene in skrbi za pozitivno delovno klimo v podjetju. Preberite več >>

Oznake:
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Vse za podjetje