KADROVSKI IN DRUGI PRAVNI VIDIKI POSLOVANJA PODJETJA

5 skrivnosti učinkovite prodaje, ki odprejo pot do poslovnega uspeha

Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja ter eden najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja, razkriva 5 načel, kako prek učinkovite prodaje doseči uspeh v podjetništvu.
Uspešna prodaja (Vir: Pixabay)

Uspešna prodaja (Vir: Pixabay)

Odločitev za podajanje v podjetništvo je dostikrat težka, kakšen bo končni izid, pa je večna neznanka. Gre za nekaj podobnega kot pri plovbi na odprtem morju. Nihče nam ne more dati zagotovila, kaj vse nas čaka, kaj vse bomo na tej poti doživeli. Vsakdo si želi, da bi obstajal nek splošen recept za uspeh, vendar stvari seveda niso tako enostavne.

Vseeno je vredno poslušati ljudi, ki so uspeh občutili na lastni koži in jim je zaradi dolgoletnih izkušenj marsikaj bolj jasno. Ti ljudje poznajo določene zakonitosti, ki so tistim, ki se na to področje podajajo prvič, tuje.

Naslednjih 5 skrivnosti, kako doseči uspeh, sta razkrila posameznika, ki sta v življenju veliko dosegla.

Zig Ziglar

Prvi je Zig Ziglar, pokojni ameriški avtor in motivacijski govornik. Bil je strokovnjak za področje prodaje. Prodal je milijone svojih knjig, s svojimi govori pa se je dotaknil številnih ljudi po vsem svetu. Čeprav ga ni več med nami, njegove besede živijo naprej. Nekatere njegove najbolj znane izjave so:

  • »Bolj kot vaša pamet oziroma nadarjenost je pomembna vaša miselna naravnanost oziroma odnos, ki ga imate do nečesa. Ta določa, kako daleč boste prišli v življenju.«
  • »Ni toliko pomembno, kaj dobite, ko dosežete svoje cilje, ampak kdo zaradi tega postanete.«
  • »Rojeni ste bili, da zmagate. Vendar če želite postati zmagovalec, morate zmago načrtovati, se nanjo pripraviti in jo pričakovati.«

Kevin Harrington

Eden izmed najbolj uspešnih učencev Ziga Ziglerja je Kevin Harrington, ameriški podjetnik in poslovni vodja. Kevin Harrington ima veliko znanja s področja podjetništva. V zadnjih 30 letih je pomagal na trgu predstaviti okoli 500 produktov, katerih skupna vrednost je okoli 5 milijard dolarjev.

Prodaja je bistveno področje podjetništva

Najprej je treba poudariti, da je bistvo uspeha v prodaji. Če želite uspeti v podjetništvu, morate znati prodati produkte oziroma izdelke. Vse se vrti okoli tega področja. Če niste dobri v prodaji, boste imeli na poti do uspeha veliko problemov. Prodaja pomeni, da imate določen vpliv na ljudi.

V nadaljevanju prispevka vam bomo razkrili skrivnosti do uspeha. Zakaj skrivnosti? Ne gre toliko za skrivnosti v smislu, da nihče ne ve zanje, temveč jih zelo malo ljudi zna uporabljati. Vidike, ki bodo predstavljeni spodaj, ljudje dostikrat prezrejo, kar je lahko velika napaka.

S prodajo se tako ali drugače srečujemo na vsakem koraku

Mnogo ljudem se prodaja kot taka upira. Vendar pa je ključnega pomena, da razumemo, kako pomembna je. Ne le ko gre za prodajo določenih produktov ali storitev, nevede jo uporabljamo v vsakodnevnem življenju na različnih področjih. Oglejmo si nekaj primerov. Ko greste na razgovor za službo, morate znati »prodati« potencialnemu delodajalcu zgodbo, zakaj ste vi najboljša izbira za določeno delovno mesto. Na zmenku morate znati »prodati« svoje prednosti osebi, v katero ste zaljubljeni, in jo s tem prepričati, da bi bila lahko dober par. Otroci morajo znati staršem »prodati« tehtne razloge, zakaj potrebujejo žepnino. Vidimo lahko torej, kako široko je v bistvu področje prodaje.

Skrivnosti, kako uspeti v poslu

Zdaj, ko torej vemo, kako pomembno vlogo igra prodaja na vseh področjih v življenju, še posebej pa pri uspehu v podjetništvu, se nam poraja še vprašanje, na kakšen način se je lotiti, da bo učinkovita in nas bo pripeljala do želenega uspeha.

Zadovoljna stranka (Vir: Pixabay)

Zadovoljna stranka. (Vir: Pixabay)

1. Ustvarite nekaj z resnično vrednostjo

Harrington poudarja pomen (dodane) vrednosti. Ta je pot do uspeha. Najbogatejši ljudje na svetu so tisti, ki so ustvarili nekaj, kar je drugim ljudem prineslo dodano vrednost. Obstajajo ljudje, ki jim gre prodaja dobro od rok in so sposobni prodati skoraj vse vsakomur. Vendar jim to ne zagotavlja uspeha na dolgi rok. Zakaj? Če vedno gledate le na svoje želje, zanemarjate pa potrebe kupcev, boste v končni fazi izgubili bitko.

Harrington pravi, da ne glede na to, kaj ustvarite in prodajate, počnite to, da bi naredili nekaj dobrega za stranke, ki bodo produkt kupile. Kako lahko torej vaš produkt ali storitev pripomore k zadovoljstvu strank, kako lahko z njim izboljšate družbo, morda celo svet? Oglejmo si primer družabnega omrežja Facebook. Mark Zuckerberg je razvil povsem nov način, kako med sabo povezati ljudi po vsem svetu. Google je iskalnik, ki ljudem omogoča, da hitro in preprosto dostopajo do spletnih strani in informacij, ki jih potrebujejo. Vsa svetovno znana podjetja so na nek način izboljšala nek vidik življenja ljudi.

2. Izboljšajte življenje drugih

Ne gre zgolj za ustvarjanje dodane vrednosti – stalno morate tudi iskati načine, kako bi preko tega, kar počnete, lahko izboljšali življenja drugih ljudi. Seveda se lahko naučite načel dobre prodaje, vendar boste na dolgi rok uspešni le, če boste s svojimi storitvami težili k temu, da naredite nekaj dobrega za druge. V nasprotnem primeru le zapravljate svoj čas. Izboljševanje življenja drugih vam bo namreč zagotavljalo rast podjetja v daljšem obdobju. Seveda kot podjetnik gledate tudi na svoj zaslužek, vendar to ne bi smelo biti edino vodilo.

3. Bodite avtentični in iskreni

Nihče noče imeti opravka z lažnivci in ljudmi, ki dajejo prazne obljube. Harrington pravi, da morate biti za dosego uspeha avtentični, pristni. Ne dajajte ljudem obljub, ki jih ne boste mogli izpolniti. Stranke bodo prej ali slej prepoznale vaše prazne besede in prekinile sodelovanje z vami.

Bodite iskreni glede tega, kaj ljudem vaš produkt lahko ponudi in česa ne. Podajajte resnične informacije. Pri podajanju informacij o izdelkih povzemajte mnenja strank, ki so vaše produkte že kupile in bile z njimi zadovoljne. Na tak način boste najbolj prepričljivi. Ne kopirajte drugih podjetij, ampak se trudite razviti čim bolj unikatno ponudbo in jo stalno izboljšujte.

4. Osredotočajte se na pozitivno plat

V podjetništvu veliko vlogo igra tudi način razmišljanja. Čeprav je to dostikrat težko, skušajte kar v največji meri razmišljati pozitivno, negativnim mislim pa se izogibajte. Na podlagi svojega miselnega sistema se boste odzivali na situacije, v katerih se boste znašli. Če bo vaše mišljenje pozitivno, boste rešitve našli veliko hitreje, problemi pa se ne bodo zdeli tako veliki.

Ugotovljeno je bilo, da se dnevno v glavi posameznika ustvari okoli 60.000 različnih misli. Večina izmed njih nastane na podzavestni ravni. Če se ne boste osredotočali na pozitivno, boste imeli občutek, da svojega življenja nimate pod nadzorom. Seveda boste tudi pri prodaji veliko bolj uspešni, če boste razmišljali o pozitivnih vidikih.

Harrington pravi, da je to eden najpomembnejših nasvetov, ki jih deli s podjetniki. Rast podjetja in njegov uspeh bosta veliko bolj verjetna, če se boste čim bolj osredotočali na pozitivne rezultate in čim manj na neuspehe in bolečino. Seveda boste v podjetništvu doživeli oboje. Od vas pa je odvisno, kaj od tega vas bo gnalo naprej.

5. Upoštevajte pravilo 80-20

Pravilo 80-20 govori o tem, da je 80 % rezultatov posledica 20 % truda, ki smo ga vložili. Na področju prodaje to pomeni, da 80 % prodaje pride od 20 % kupcev. To pravilo govori tudi o tem, da če vlagamo v prava področja, lahko tja vložimo manj časa in truda (20 %), ki pa bosta vseeno privedla do odličnih rezultatov (80 %).

Skušajte torej preučiti svoje poslovanje in ga optimizirajte tako, da boste s čim manj vloženega truda prišli do najboljših rezultatov. Veliko ljudi zmotno meni, da je treba za uspeh delati cele dneve. Vendar to ni nujno. Ne gre za to, da delate ves čas, ampak da svoje delovanje optimizirate tako, da se posvetite najpomembnejšim področjem; tistim, ki vam prinašajo najboljše rezultate. V tem primeru je lahko 4-urni delavnik, v okviru katerega se osredotočate na opravljanje najpomembnejših opravil, bolj učinkovit od 18-urnega dela, v okviru katerega delovne naloge niso sistematizirane na pravi način.

Vir: entrepreneur.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva Preberite več >>

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

RAZPRODANO! Trendi digitalnega marketinga 2019

Pridružite se nam na predavanju Trendi digitalnega marketinga 2019 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje, kako na spletu prodati več, tega predavanja ne smete zamuditi. Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Zdravstveni napotki pri delu z računalnikom

Čedalje več dela se opravlja s pomočjo računalnika. To za zaposlene pomeni, da vse več ur na dan preživijo pred zasloni, kar lahko zelo negativno vpliva na zdravje. Kako si lahko posameznik pomaga pri tem, da bi bile posledice takega dela kar najmanjše? Preberite več >>

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

8 preizkušenih navad, ki vas bodo pripeljale do uspeha

To, kar smo postali, je rezultat našega ponavljajočega ravnanja, vzorcev in navad. Že Aristotel je ugotovil, da uspeh ni stvar dejanj, ampak stvar navade. Nekaj uspešnih podjetnikov je zaupalo, katere so tiste navade, ki so njim najbolj pomagale na poti do uspeha. Preberite več >>

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Lastnosti ljudi z visoko stopnjo čustvene inteligentnosti

Ste se kdaj spraševali, zakaj so nekateri ljudje izjemno uspešni tako v zasebnem kot v poklicnem življenju? Morda so visoko čustveno inteligentni. Če vas zanima, kaj je čustvena inteligentnost in kako jo razvijati, berite naprej. Preberite več >>

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

7 razlogov, zakaj vsak podjetnik potrebuje blagovno znamko

Naj gre za bolj ali manj poznano ime, za podjetnika se registracija znamke lahko izkaže kot ključna investicija na njegovi podjetniški poti in mu prihrani marsikatero nevšečnost. Zato je pomembno, da podjetnik še pred podajo v podjetniške vode razume, zakaj so znamke pomemben element pri rasti in razvijanju njegovega poslovanja. Preberite več >>

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

La Popsi – hit produkt leta 2018 na Štartaj Slovenija

Med inovativnimi izdelki, ki so na voljo na policah megamarketov INTERSPAR v sklopu 3. sezone Štartaj Slovenija, je La Popsi – sadni zamrznjeni desert – prejemnik naziva hit produkt leta 2018. O ideji, poteku poslovanja in izzivih na poti do uspeha smo se pogovarjali s podjetnicama in prijateljicama Nežo in Karmen. Preberite več >>

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Strokovnjak odgovarja: Kako do mednarodne blagovne znamke?

Na nas se je pred kratkim z vprašanjem obrnil podjetnik, ki že nekaj časa pod izbranim imenom trži svoje izdelke. Ker namerava prodajo usmeriti tudi na tuje trge, želi pred tem zavarovati svoje interese in v ta namen registrirati znamko. Zanimalo ga je predvsem, kako do mednarodne znamke. Preberite več >>

Oznake: