
Vir slike: Pixabay
Vaše darilo lahko obleži v spodjem predalu obdarovanca ali še huje, napačno darilo lahko koga užali. Dobra novica je, da obstajajo pravila, kako izbrati darila, ki jih bo obdarovanec cenil, hkrati pa bodo okrepila tudi vaše medsebojne odnose.
Nakup popolnega poslovnega darila za vaše stranke, zaradi razpoložljivosti izdelkov na spletu in v trgovinah, še nikoli ni bil lažji. Preden se lotite iskanja popolnega poslovnega darila za svoje stranke, se seznanite z osnovami nakupa poslovnih daril.
Glede na raziskave so najboljša poslovna darila:
-kartice ali koledarji
-darilni boni za trgovine ali restavracije
-izdelki vašega podjetja
-košara sadja ali hrane ali dobrodelni prispevek
-rože ali rastline in vino ali druga vrsta alkohola.
Preden vam zmanjka idej in kupite že “preizkušeno” poslovno darilo, razmislite o pravilih glede nakupa poslovnih daril, ki jih opisujemo spodaj.
-
Preverite pravilnike podjetja
Mnoga podjetja in vladni uradi imajo politiko obdarovanja, ki omejuje vrednost daril ali celo določa, katera darila so prepovedana. Ne pozabite preveriti omejitve obdarovanja pri vaših obdarovancih, da jim kasneje ne bo treba darila vračati.
-
Prepoznajte želje
Vedeti, kaj kupiti poslovni stranki, je največji izziv pri nakupu poslovnih daril. V mnogih primerih je težko poznati svoje stranke na osebni ravni. Najbolje je, da svoje stranke pokličete in jih vprašate, kaj imajo radi, kakšni so njihovi hobiji itd., da boste dobili idejo, kaj jim kupiti.
-
Razmislite o kulturnih razlikah
Vsaka država in kultura ima svoja pravila glede nakupa poslovnih daril. Na primer, na Kitajskem darilo nikoli ne sme biti zavito v belo, saj to simbolizira smrt.
-
Odločite se za kakovost
Vsako poslovno darilo, ki ga pošljete, odraža podobo vašega podjetja. Izogibajte se manj kakovostnim darilom, ki lahko slabo vplivajo na vašo prepoznavnost. Kupite raje manj, vendar nekaj kakovostnega.
-
Uporabite ročno napisane voščilnice
Najbolj preprosto je poslati darilo z natisnjeno voščilnico in podpisom. Za trajnejši vtis dodajte ročno napisano posvetilo, v katerem delite svoje misli in ste ga sami napisali.
-
Pomen embalaže
Enako pomembna kot izbira pravega poslovnega darila za vašo stranko je tudi embalaža. Naj vam ne bo škoda časa in denarja za zavijanje, saj s tem pokažete, da vam je mar za odnos do stranke. Način, kako darilo podarite, je včasih pomembnejši od darila samega. Če nimate talenta ali časa za zavijanje, uporabite storitve zavijanja daril, ki so na voljo pri cvetličarjih in v nakupovalnih centrih.
-
Izročite darilo osebno
Če je vaš seznam poslovnih daril manjši, razmislite o osebni dostavi darila. To bo še utrdilo vezi z vašimi strankami.
-
Pozanimajte se o davčnih odtegljajih
V primeru finančnih daril se pozanimajte o davku na dobiček, ki ga bo podarjena vsota prinesla obdarovancu.
Darila poslovnim partnerjem, ki po vsebini predstavljajo obdarovanje in pogostitev, se davčno obravnavajo kot reprezentanca. Strošek reprezentance šteje za davčno priznan odhodek v višini 50%.
Darila v naravi, ki jih oseba, ki opravlja dejavnost, daje svojim zaposlenim ali njihovim družinskim članom, predstavljajo boniteto, ki se davčno obravnava v skladu z Zakonom o dohodnini.
Poslovna obdarovanja so priložnost za povezovanje s strankami, krepitev vezi in delitev prazničnega veselja. Imejte pozitiven odnos do obdarovanja. Tako bo nakupovanje poslovnih daril manj stresno in bolj zabavno.
Vir: liveaboutdotcom