Napake, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

Spletna stran vašega podjetja je izjemno pomemben element pridobivanja strank in povečevanja prodaje. Če vaša spletna stran ni prijetno oblikovana, ustrezno organizirana ali uporabna za brskanje, jo bodo potencialne stranke nehale uporabljati. Izogibajte se naslednjim napakam!
9 napak, ki odganjajo kupce z vaše spletne strani

Pri oblikovanju spletne strani se izogibajte opisanim napakam. (Vir slike: Unsplash)

Na vaši spletni strani se morda nahajajo napake, ki se jih še sami ne zavedate. V tem prispevku zato na podlagi različnih raziskav in analiz predstavljamo nekaj najpogostejših napak, hkrati pa vam ponujamo tudi rešitve, ki jih lahko uporabite pri oblikovanju svoje spletne strani.

1. Nihče ne mara počasnih spletnih strani

Ta nasvet ste verjetno že slišali, vendar ga bomo vseeno poudarili: hitrost spletne strani je ključna za povečanje prodaje, saj smo ljudje nepotrpežljivi in neučakani. Rezultati analize, ki sta jo opravili Googlova in Microsoftova ekipa, so pokazali, da že manj kot 2-sekundni zamik v odzivnosti spletne strani zmanjša zadovoljstvo uporabnika za 3,8 %, prihodke na uporabnika za 4,3 % in število klikov za 4,4 %.

Uporabniki resnično niso potrpežljivi in vas bodo zaradi vaše počasne spletne strani kaznovali tako, da se bodo obrnili na druge ponudnike, saj se jim vaš izdelek ne bo zdel vreden čakanja. Zapomnite si: če ste v dvomih glede nekega elementa spletne strani, ga izpustite.

Pri oblikovanju spletne strani morate biti pozorni tudi na to, da Google pri razvrščanju rezultatov pri iskanju upošteva tudi hitrost spletnih strani. Če torej želite uspeti, poskrbite, da je vaša spleta stran dovolj hitra in odzivna.

Vabljeni na delavnico o WordPress CMS sistemu in postavite svojo spletno stran.

2. Iskanje pomembnih informacij je naporno in nadležno

Pomembno je, da na svoji spletni strani pravilno izpostavite ključne informacije, povezave in podstrani.

Ilustrator Randall Monroe je ta nasvet na humoren način izpostavil v stripu, ki prikazuje, kako nefunkcionalne so spletne strani večine univerz in fakultet.

Vir slike: xkcd.

Še en pogost primer so spletne strani restavracij. Zagotovo ste že kdaj obiskali spletno stran restavracije, da bi našli telefonsko številko za rezervacijo ali si ogledali njen odpiralni čas. Spomnite se, kako nadležno je bilo iskanje teh informacij, če niso bile zapisane že na prvi strani.

Pri oblikovanju svoje spletne strani imejte v mislih stranke in njihove potrebe. Držite se načela preprostosti in enostavnosti ter se izogibajte nepotrebni navigaciji in zasičenosti strani.

3. Naslovi morajo biti izpostavljeni

Raziskave dokazujejo, da so naslovi najbolj vidni elementi spletni strani – celo bolj kot fotografije. Oglejte si še nekaj zanimivih podatkov o pomembnosti naslovov:

1. Naslovi skoraj nemudoma pritegnejo pozornost; pri tem so veliko uspešnejši od fotografij.

2. Posamezniki preletijo le prvih nekaj besed v naslovu, preden se odločijo, ali bodo brali naprej ali ne.

3. V le približno eni sekundi mora vaš naslov pritegniti pozornost obiskovalca, preden se ta premakne naprej.

To pomeni, da morajo imeti pomembne podstrani na vaši spletni strani kvalitetne naslove, ki obiskovalcem in potencialnim strankam sporočijo, kaj lahko pričakujejo. Jasni in jedrnati naslovi so ključni za podstrani o vaših izdelkih, ki so najbolj zanimive za vaše potencialne stranke.

Obiskovalce spletne strani morate torej takoj seznaniti z namenom strani, saj imate le nekaj sekund, da jih pritegnete k nadaljevanju brskanja.

4. Ali vaša spletna stran sledi bralnim vzorcem?

Večina vsebin na spletnih straneh je namenjena branju. Zato je pomembno, da pri oblikovanju spletne strani za svoje podjetje upoštevate tudi vzorce branja.

Raziskave premikanja oči so pokazale, da besedilo na spletnih straneh večinoma pregledujemo v obliki črke F, kot prikazuje fotografija.

Vir slike: Nielsen Norman Group.

Ta način branja velja za različne strani, tako za bloge kot za prikaze rezultatov iskanja. Posamezniki očitno najrajši brskamo v obliki črke F; ta vzorec se močno osredotoča na levo stran zaslona.

Druga raziskava je pokazala, da uporabniki spleta kar 69 % časa namenijo levi strani zaslona. Takšen način branja je povezan z našimi bralnimi vzorci – velja pa za jezike, v katerih beremo z leve proti desni.

Pri oblikovanju svoje spletne strani bodite pozorni na predstavljene izsledke raziskav – najpomembnejše informacije oziroma gumbe, ki jih uporabniki najbolj pogosto potrebujejo, postavite na levo stran.

5. Barv ne izbirajte naključno

Pogovarjanje o tem, katera barva je najboljša za konverzijo, ni smiselno – rdeča, oranžna, zelena? Raziskave in strokovnjaki nikakor ne pridejo do skupnih zaključkov, saj je vpliv barve na dejansko prodajo bolj povezan s kontekstom kot s samo barvo.

To trditev potrjujejo kognitivne raziskave, najbolje pa jo opiše von Restorffov učinek, ki predvideva, da posamezniki opazijo in si zapomnijo tisto, kar izstopa. Zato namesto osredotočanja na posamezne barve ustvarite »vizualno hierarhijo« za svojo spletno stran. Za najbolj pomembne povezave in gumbe uporabite najbolj izstopajočo barvo, ki bo najbolj pritegnila pozornost uporabnikov.

Vabljeni na delavnico o WordPress CMS sistemu in postavite svojo spletno stran.

6. Ste že slišali za usmerjene namige (angl. directional cues)?

Rezultati raziskave z naslovom »Pogleda ne moremo ignorirati (prav tako kot puščic)« (angl. Eye gaze cannot be ignored (but neither can arrows)) kažejo, da ljudje podzavestno sledimo tako pogledu drugega posameznika kot usmerjenim puščicam.

Rezultate testa prikazujeta naslednji fotografiji. Na prvi je dojenček obrnjen proti gledalcu.

Vir slike: NCBI.

Opazili boste, da se vaš pogled samodejno ustavi na otrokovem obrazu – tudi rezultati kažejo, da je otrokov obraz najbolj gledan element na strani.

Na drugi fotografiji pa dojenček gleda v smeri besedila.

Vir slike: NCBI.

Otrokov obraz najprej pritegne našo pozornost, nato pa se ta preusmeri v smer, v katero je obrnjen otrok.

Če v svojo spletno stran ne želite vključiti človeških obrazov, lahko uporabite tudi usmerjene puščice in druge vizualne namige, ki imajo podoben učinek na usmerjanje pozornosti obiskovalcev spletne strani.

7. Pri navigaciji ne komplicirajte

Navigacija po spletni strani je izjemno pomembna, saj predstavlja naslednji korak po obiskovalčevi odločitvi, da ga zanima vaša ponudba. Zato ne komplicirajte preveč.

Raziskave spletnih strani so pokazale, da več kot 70 % uporabnikov raje klikne na povezavo kot uporabi iskalnik v okviru spletne strani. Iskalnik posamezniki uporabijo le, če ne najdejo tistega, kar so iskali – če pred tem ne obupajo.

Zato se ne zanašajte na iskalnik, temveč zagotovite, da je navigacija na vaši spletni strani na primernem mestu, je jasna in nazorna ter vsebuje ravno pravšnje število povezav na najpomembnejše podstrani.

8. Se še vedno zanašate na pravilo treh klikov?

Nekateri programerji in oblikovalci spletnih strani verjamejo, da morajo biti spletne strani oblikovane tako, da lahko uporabniki vsa pomembna opravila dosežejo z največ tremi kliki. Seveda je smiselno, da spletno stran oblikujete tako, da bodo njeni uporabniki do želenih podatkov prišli na čim hitrejši način, vendar raziskave kažejo, da natančna meja v obliki števila klikov ne obstaja.

Tako svoje pozornosti ne posvečajte zmanjšanju števila klikov na ali pod neko arbitrarno določeno mejo, temveč se posvetite analizi preprostosti uporabe. Če neko opravilo terja sedem klikov namesto treh, uporabniki ne bodo kar opustili vaše spletne strani.

9. Ne objavljajte dolgih odstavkov besedila

Raziskave kažejo, da dolge pristajalne strani niso slabo sprejete, saj lahko v daljšem besedilu bolje predstavite svoje prednosti in tako obiskovalca prepričate v nakup. Če je nekdo prebral daljše besedilo in se potem odločil za nakup ali naročnino na vaše novice, ste pridobili kvaliteten kontakt.

Vendar pa se pri tem pojavi problem, ki ga mnogi zaznavajo instinktivno, raziskave pa tudi potrjujejo: daljša kot je spletna stran, manj obiskovalcev se ji bo posvetilo.

Tako ste postavljeni pred dilemo: kaj lahko storijo tržniki, če daljše pristajalne strani privabijo več kvalificiranih kontaktov, vendar hkrati posamezniki ne želijo brati dolgih odstavkov besedila?

Rešitev se skriva v primernem deljenju vsebine na odstavke, ki jih ločujejo tudi različni podnaslovi. Tako je tudi daljša vsebina na videz bolj berljiva in dostopna, kar pomeni, da se bo branja lotilo več obiskovalcev.

Vabljeni na delavnico o WordPress CMS sistemu in postavite svojo spletno stran.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

MP delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran. Preberite več >>

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

SEO optimizacija: kako pomembne so zunanje povezave?

Ko govorimo o optimizaciji spletnih strani, moramo upoštevati veliko različnih faktorjev. Nikakor pa ne smemo pozabiti na zunanje povezave, ki k nam vodijo iz drugih spletnih strani. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

SEO optimizacija za prodajne spletne strani

Prodajne spletne strani se od klasičnih bistveno razlikujejo in temu primerno mora biti prilagojen tudi sam postopek SEO optimizacije le-teh. Prodajna spletna stran namreč ne sme biti privlačna zgolj za potencialne kupce, temveč tudi za Googlove iskalne pajke. Preberite več >>

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

8 SEO smernic, ki jih morate začeti upoštevati takoj

Način komuniciranja uporabnikov spleta z spletnimi iskalniki se v zadnjih letih bistveno hitreje spreminja kot nekoč. Ljudje se tako namesto tipkanja ključnih besed v spletni iskalnik danes raje poslužujejo glasovnega iskanja, namesto branja besedila pa si raje ogledajo videoposnetek, ki predstavi vsebino. Preberite več >>

Kako v 5 korakih postaviti spletno stran za vaše podjetje?

Kako v 5 korakih postaviti spletno stran za vaše podjetje?

Spletna stran vašega podjetja je pomemben prvi stik med potencialnimi strankami in podjetjem. V prispevku vam podajamo napotke, kako jo lahko postavite v petih enostavnih korakih. Preberite več >>

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Kako spletno stran in vsebine na njej prilagoditi spletnim bralcem?

Že nekaj časa je znano, da besedila na spletu beremo na drugačen način, kot tista v fizični obliki. Če torej želite, da bo vaša spletna stran dosegala čim boljšo branost in boste prek nje dosegali zastavljene cilje, potem je smiselno pri tem upoštevati nekatera priporočila. Preberite več >>

Oznake: ,