
Amazon Europe je od 19.2.2020 končno na voljo tudi slovenskim podjetjem. (Vir slike: Pixabay)
Spomnimo, da Slovencem do pred kratkim prodaja preko Amazona ni bila omogočena. To je povzročilo, da so se podjetja posluževala predvsem uporabe posrednikov ali ustanavljanja novih podjetij v državah, kjer so lahko poslovali preko njihove platforme. Čakanja je končno konec, saj z 19. februarjem tudi slovenska podjetja lahko svoje proizvode prodajajo preko platforme Amazone Europe.
Zakaj je bil za slovenske podjetnike evropski Amazon zaprt?
Na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) so v zvezi s tem povedali, da je bilo v preteklosti poslovanje preko Amazona sicer mogoče tudi za Slovence. Zaradi zakonodaje o preprečevanju pranja denarja in financiranja terorizma pa so nam leta 2017 pri spletnem gigantu zaradi zadržkov o skladnosti poslovanja s to zakonodajo prodajne aktivnosti na njihovi platformi onemogočil. Problem je po njihovem mnenju predstavljala predvsem skladnost delovanja podjetja Amazon Europe, registriranega v Luksemburgu, s slovensko zakonodajo, ki ureja preprečevanje pranja denarja in financiranja terorizma.
Pozivi slovenskih podjetij končno uslišani
Po vedno glasnejših pozivih s strani slovenskih podjetij, da se zadeva uredi, je MGRT v sodelovanju z drugimi institucijami, predvsem z uradom za preprečevanje pranja denarja in Evropsko komisijo z Amazonom doseglo dogovor. Po tesnem sodelovanju z njihovimi predstavniki so končno uspeli omogočiti, da je Amazon Europe za poslovanje na voljo tudi slovenskim podjetjem. Pogajanja so sicer trajala zadnji dve leti, v tem času pa so uspeli pripraviti tehnične prilagoditve spletnega poslovanja, s katerim so zadostili zakonodaji o preprečevanju pranja denarja in se tako izognili morebitnim neskladnostim.
Predstavniki MGRT so v izjavi za javnost sporočili, da so v zadnjih mesecih intenzivno delali na tem, da bi se slovenskim podjetjem čimprej omogočilo poslovanje preko spletne platforme Amazon Europe. Potrebne tehnične rešitve naj bi sicer bile implementirane že novembra lanskega leta, pa se je postopek zaradi vzpostavitve boljše uporabniške izkušnje za sodelujoča podjetja nekoliko zavlekel.
Z omogočenim poslovanjem preko Amazona se slovenskim podjetjem odpirajo številne nove priložnosti za lansiranje njihovih proizvodov, saj spletni gigant predstavlja največji spletni prodajni kanal na svetu in tako ponuja izjemne možnosti za zaslužek.