Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!
Google Analytics (Vir slike: businessnewsdaily.com)
Brezplačno orodje Google Analytics je za mnoge najpomembnejši pripomoček, ko ugotavljajo, ali je njihova spletna stran zastavljena in zasnovana pravilno, ali pa potrebuje še kakšno spremembo in dopolnitev. A le redki poznajo prav vse funkcije, ki jih Google Analytics nudi. Da bi lahko storili več kot zgolj spremljali promet na svoji strani, smo vam pripravili nekaj iztočnic, ki vam lahko pridejo prav pri izboljšanju vaše strategije optimizacije spletne strani.
Naučite se SEO optimizacije na delavnici, ki jo bo vodil izkušeni predavatelj Igor Bajsič >>
1. Spremljajte čas, ki ga obiskovalec preživi na spletnih straneh
Z objavljanjem nove vsebine na spletnem mestu najverjetneje želite doseči troje: prepričati obiskovalca v branje, ga spodbuditi k ukrepanju (npr. k nakupu ali vpisu na vašo e-mailing listo) ter nenazadnje tudi izboljšati svoje organske pozicije v spletnih iskalnikih.
Da bi dosegli vse našteto, boste morali obiskovalcem ponuditi kvalitetno vsebino z visoko dodano vrednostjo. Vaš cilj je, da ustvarite takšno vsebino, ki jih bo na spletni strani zadržala dlje časa – s tem ne boste zgolj dobili zadovoljnih bralcev, ki so dobili vse iskane informacije, temveč boste prejeli tudi nagrado v obliki boljših uvrstitev v spletnih iskalnikih, s tem pa tudi več novega organskega prometa.
Kaj storiti? V Google Analytics preverite, koliko časa ljudje preživijo na posameznih spletnih straneh in izboljšajte vsebino na tistih, ki so se odrezale slabše.
2. Spremljajte, koliko strani si obiskovalci ogledajo v enem obisku
Ugotovili smo že, kako pomembno je, da bralec na spletni strani preživi dovolj časa in tako prebere vsebino prav do konca. Toda kaj se bo zgodilo po tem, je odvisno od zasnove vašega spletnega mesta – natančneje od tega, ali posamezna spletna stran vključuje dovolj pozivov k akciji.
Kaj storiti? V Google Analytics poiščite informacijo o številu strani, ki si jih obiskovalec v povprečju ogleda v enem obisku. To storite s klikom na Audience Overview (pregled obiskovalcev), kjer poiščete metriko Pages/Session (strani/obisk).
V kolikor imate novo spletno stran, je ta številka verjetno precej nizka in vaša naloga je, da to izboljšate z dodajanjem pozivov k akciji:
- na dno vsebine dodajte povezave do najbolj priljubljenih vsebin na vaši strani;
- v besedilo dodajte notranje povezave do preostalih vsebin;
- ob straneh dodajte gumbe, ki bodo obiskovalce vabili k obisku vaših drugih strani;
- dodajte pop-up sporočila s posebnimi akcijskimi ponudbami.
3. Spremljajte promet glede na napravo, iz katere dostopajo obiskovalci
Mobilni promet dandanes predstavlja večino prometa za marsikatero spletno stran. In ker je uporabniška izkušnja za tistega, ki na spletno stran dostopa preko mobilnika, precej drugačna kot za tistega, ki za dostop uporablja računalnik, je potrebno spremljati tudi to metriko.
Mobilni uporabniki se namreč nemalokrat soočajo s težavami, ko se spletne strani nalagajo predolgo, ali pa do določenih vsebin sploh ne morejo več dostopati. Google je temu primerno prilagodil svoje algoritme in v svojem iskalniku bolje uvršča tiste spletne strani, ki so mobilnim uporabnikom prijaznejše.
Kaj storiti? V Google Analytics kliknite na Audience > Mobile (obiskovalci > mobilni), nato pa na gumb Overview (pregled). Primerjajte metrike za uporabnike, ki dostopajo preko mobilnikov in preko računalnikov.
Vaš cilj je, da se metrike med obema tipoma uporabnikov ne razlikujejo bistveno, v nasprotnem boste morali ukrepati:
-
- najprej boste morali opraviti preizkus prijaznosti mobilnim napravam;
- nato boste morali stran prilagoditi tako, da bo mobilnim napravam prijazna.
4. Nastavite Google Analytics cilje in spremljajte konverzije
Pridobivanje novih obiskovalcev na stran je pomembno, a spremljati morate tudi, koliko izmed teh obiskovalcev je dejansko napravilo naslednji korak – zanima vas torej podatek o konverziji. To pa lahko ugotovite s pomočjo Google Analytics ciljev.
Kaj storiti? Cilje konfigurirate po prijavi v svoj uporabniški račun na naslednji način: najprej izberite kartico Admin (skrbnik) in se pomaknite do želenega računa, znamke in pogleda. V stolpcu View (pogled) kliknite Goals (cilji). Kliknite + New Goal (nov cilj), da ustvarite nov cilj.
Ko bo preteklo dovolj časa, da Google Analytics zbere vse potrebne podatke, boste lahko prejeli pomembne informacije o uspešnosti vaših ciljev.
5. Spremljajte, kako pogosto Google pregleduje vašo spletno stran
V Google Search Console lahko spremljate, kako pogosto Google pregleduje vašo spletno stran. Izberite gumb Crawl, nato pa Crawl Stats. Vaš cilj je doseči, da Google vašo stran pregleda in posodobi čim večkrat.
V statistiki se osredotočite na naslednje:
- število pregledovanj mora biti visoko;
- čas nalaganja strani mora biti čim nižji;
- če se čas nalaganja strani povečuje, poiščite krivca;
- če število pregledovanj upade, ugotovite, ali morda prihaja do napak, ki Googlu onemogočajo pregledovanje.
Kaj storiti? Obiskovalcem ponudite kvalitetno vsebino in dobro uporabniško izkušnjo (hitro nalaganje strani, zanimivo vsebino), kar bo Google nagradil z rednejšim pregledovanjem in osveževanjem strani v svojem iskalniku.
6. Spremljajte število vračajočih se obiskovalcev
Pridobivanje novih obiskovalcev na stran mora vedno biti vaša prioriteta, a prav tako je pomembno tudi, da že obstoječe obiskovalce ponovno privabite na vašo stran. Zato je priporočeno, da merite tudi ta podatek, in tako ugotovite, ali je vaša vsebina dovolj dobra, da kasneje ponovno privabi obiskovalce.
Kaj storiti? Grob pregled lahko najdete pod zavihkom Audiences, s klikom na Overview.
Za natančnejši pregled boste morali klikniti na zavihek Behavior in na Site Content. Tam bo jasno zapisano, kolikšen odstotek predstavljajo novi ali vračajoči se obiskovalci na posamezni spletni strani vašega spletnega mesta.
V kolikor na stran objavljate novo kvalitetno vsebino, bo najverjetneje število novih in vračajočih se obiskovalcev rastlo. V kolikor se to ne zgodi, vsebina verjetno ni dovolj dobra, kar boste morali čimprej popraviti.
Vir: SearchEngineJournal