Pri SEO si pomagajte z Google Anayltics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran.
Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Google Analytics (Vir slike: businessnewsdaily.com)

Brezplačno orodje Google Analytics je za mnoge najpomembnejši pripomoček, ko ugotavljajo, ali je njihova spletna stran zastavljena in zasnovana pravilno, ali pa potrebuje še kakšno spremembo in dopolnitev. A le redki poznajo prav vse funkcije, ki jih Google Analytics nudi. Da bi lahko storili več kot zgolj spremljali promet na svoji strani, smo vam pripravili nekaj iztočnic, ki vam lahko pridejo prav pri izboljšanju vaše strategije optimizacije spletne strani.

Naučite se SEO optimizacije na delavnici, ki jo bo vodil izkušeni predavatelj Igor Bajsič  >>

1. Spremljajte čas, ki ga obiskovalec preživi na spletnih straneh

Z objavljanjem nove vsebine na spletnem mestu najverjetneje želite doseči troje: prepričati obiskovalca v branje, ga spodbuditi k ukrepanju (npr. k nakupu ali vpisu na vašo e-mailing listo) ter nenazadnje tudi izboljšati svoje organske pozicije v spletnih iskalnikih.

Da bi dosegli vse našteto, boste morali obiskovalcem ponuditi kvalitetno vsebino z visoko dodano vrednostjo. Vaš cilj je, da ustvarite takšno vsebino, ki jih bo na spletni strani zadržala dlje časa – s tem ne boste zgolj dobili zadovoljnih bralcev, ki so dobili vse iskane informacije, temveč boste prejeli tudi nagrado v obliki boljših uvrstitev v spletnih iskalnikih, s tem pa tudi več novega organskega prometa.

Kaj storiti? V Google Analytics preverite, koliko časa ljudje preživijo na posameznih spletnih straneh in izboljšajte vsebino na tistih, ki so se odrezale slabše.

2. Spremljajte, koliko strani si obiskovalci ogledajo v enem obisku

Ugotovili smo že, kako pomembno je, da bralec na spletni strani preživi dovolj časa in tako prebere vsebino prav do konca. Toda kaj se bo zgodilo po tem, je odvisno od zasnove vašega spletnega mesta – natančneje od tega, ali posamezna spletna stran vključuje dovolj pozivov k akciji.

Kaj storiti? V Google Analytics poiščite informacijo o številu strani, ki si jih obiskovalec v povprečju ogleda v enem obisku. To storite s klikom na Audience Overview (pregled obiskovalcev), kjer poiščete metriko Pages/Session (strani/obisk).

V kolikor imate novo spletno stran, je ta številka verjetno precej nizka in vaša naloga je, da to izboljšate z dodajanjem pozivov k akciji:

  • na dno vsebine dodajte povezave do najbolj priljubljenih vsebin na vaši strani;
  • v besedilo dodajte notranje povezave do preostalih vsebin;
  • ob straneh dodajte gumbe, ki bodo obiskovalce vabili k obisku vaših drugih strani;
  • dodajte pop-up sporočila s posebnimi akcijskimi ponudbami.

3. Spremljajte promet glede na napravo, iz katere dostopajo obiskovalci

Mobilni promet dandanes predstavlja večino prometa za marsikatero spletno stran. In ker je uporabniška izkušnja za tistega, ki na spletno stran dostopa preko mobilnika, precej drugačna kot za tistega, ki za dostop uporablja računalnik, je potrebno spremljati tudi to metriko.

Mobilni uporabniki se namreč nemalokrat soočajo s težavami, ko se spletne strani nalagajo predolgo, ali pa do določenih vsebin sploh ne morejo več dostopati. Google je temu primerno prilagodil svoje algoritme in v svojem iskalniku bolje uvršča tiste spletne strani, ki so mobilnim uporabnikom prijaznejše.

Kaj storiti? V Google Analytics kliknite na Audience > Mobile (obiskovalci > mobilni), nato pa na gumb Overview (pregled). Primerjajte metrike za uporabnike, ki dostopajo preko mobilnikov in preko računalnikov.

Vaš cilj je, da se metrike med obema tipoma uporabnikov ne razlikujejo bistveno, v nasprotnem boste morali ukrepati:

4. Nastavite Google Analytics cilje in spremljajte konverzije

Pridobivanje novih obiskovalcev na stran je pomembno, a spremljati morate tudi, koliko izmed teh obiskovalcev je dejansko napravilo naslednji korak – zanima vas torej podatek o konverziji. To pa lahko ugotovite s pomočjo Google Analytics ciljev.

Kaj storiti? Cilje konfigurirate po prijavi v svoj uporabniški račun na naslednji način: najprej izberite kartico Admin (skrbnik) in se pomaknite do želenega računa, znamke in pogleda. V stolpcu View (pogled) kliknite Goals (cilji). Kliknite + New Goal (nov cilj), da ustvarite nov cilj.

Ko bo preteklo dovolj časa, da Google Analytics zbere vse potrebne podatke, boste lahko prejeli pomembne informacije o uspešnosti vaših ciljev.

5. Spremljajte, kako pogosto Google pregleduje vašo spletno stran

V Google Search Console lahko spremljate, kako pogosto Google pregleduje vašo spletno stran. Izberite gumb Crawl, nato pa Crawl Stats. Vaš cilj je doseči, da Google vašo stran pregleda in posodobi čim večkrat.

V statistiki se osredotočite na naslednje:

  • število pregledovanj mora biti visoko;
  • čas nalaganja strani mora biti čim nižji;
  • če se čas nalaganja strani povečuje, poiščite krivca;
  • če število pregledovanj upade, ugotovite, ali morda prihaja do napak, ki Googlu onemogočajo pregledovanje.

Kaj storiti? Obiskovalcem ponudite kvalitetno vsebino in dobro uporabniško izkušnjo (hitro nalaganje strani, zanimivo vsebino), kar bo Google nagradil z rednejšim pregledovanjem in osveževanjem strani v svojem iskalniku.

6. Spremljajte število vračajočih se obiskovalcev

Pridobivanje novih obiskovalcev na stran mora vedno biti vaša prioriteta, a prav tako je pomembno tudi, da že obstoječe obiskovalce ponovno privabite na vašo stran. Zato je priporočeno, da merite tudi ta podatek, in tako ugotovite, ali je vaša vsebina dovolj dobra, da kasneje ponovno privabi obiskovalce.

Kaj storiti? Grob pregled lahko najdete pod zavihkom Audiences, s klikom na Overview.

Za natančnejši pregled boste morali klikniti na zavihek Behavior in na Site Content. Tam bo jasno zapisano, kolikšen odstotek predstavljajo novi ali vračajoči se obiskovalci na posamezni spletni strani vašega spletnega mesta.

V kolikor na stran objavljate novo kvalitetno vsebino, bo najverjetneje število novih in vračajočih se obiskovalcev rastlo. V kolikor se to ne zgodi, vsebina verjetno ni dovolj dobra, kar boste morali čimprej popraviti.

Vir: SearchEngineJournal

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence. Preberite več >>


5 namigov, kako optimizirati spletno stran

5 namigov, kako optimizirati spletno stran

Bistvo optimizacije spletne strani je v tem, da se bo vaša spletna stran pojavila čim višje med zadetki iskanja v Googlu. Tako bo nanjo kliknilo več ljudi, s tem pa se bodo možnosti, da boste dobili nove stranke, povečale. Preberite več >>

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

S SEO optimizacijo na svojo spletno stran dobite brezplačen promet

Vse več podjetnikov prepoznava prednosti dobro optimizirane spletne strani. Na ta način si podjetje bistveno izboljša vidnost svoje blagovne znamke na spletu, kar posledično privede tudi do povečanega prometa. Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google svetuje lastnikom strani: oblikujte daljše meta opise

Google v svoj iskalnik umešča daljše povzetke spletnih strani. Kaj to pomeni in kaj morate storiti, da bo vaša strategija optimiziranja spletne strani najbolj optimalna? Preberite več >>

Je starost domene pomembna za uvrstitev spletnih strani?

Je starost domene pomembna za uvrstitev spletnih strani?

Na področju optimizacije spletnih strani se v zadnjem času pogosto pojavlja vprašanje, ali na uvrstitev spletnih strani v iskalnikih vplivata tudi starost domene in dolžina njene registracije. O tem elementu SEO smo se pogovarjali tudi z Igorjem Bajsičem iz podjetja SEOPRO. Preberite več >>

Kako s čim nižjimi stroški optimizirati spletno stran?

Kako s čim nižjimi stroški optimizirati spletno stran?

Novonastala in/ali manjša podjetja pogosto nimajo na razpolago dovolj časa in sredstev, da bi se celostno posvetila področju SEO optimizacije. Vseeno pa obstaja vsaj nekaj bistvenih elementov, ki jih lahko sami uredite hitro in enostavno. Preberite več >>

Trendi na področju SEO optimizacije v letu 2019

Trendi na področju SEO optimizacije v letu 2019

SEO je področje, ki se nenehno spreminja. Kateri so trendi na področju optimizacije spletnih strani, ki jih lastniki spletnih strani ne smete spregledati v letu 2019? Preberite več >>

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Napake, ki jih ne smete početi pri pripravi spletnih vsebin

Podjetja vse več časa in sredstev namenjajo pripravi kvalitetnih spletnih vsebin. Te so namreč osnova za nadaljnje marketinške strategije podjetij. Preberite več >>

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 2. del

Vsebina na spletni strani naj bo prilagojena za SEO – 2. del

O pomembnosti optimizacije spletnih strani smo pisali že večkrat: podobno kot ima klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami malo obiska in malo dobička zaradi slabe lokacije, podobno tudi spletna stran, ki je nihče ne obišče, ne more prinesti zaslužka. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

03.06.2019 od 15:00 do 07.06.2019 18:00
Nov termin! 3-dnevna WordPress delavnica: postavi svojo spletno stran!

Pri prvih korakih v WordPressu vam bo priskočil na pomoč strokovnjak, ki je postavil že 250 spletnih strani! WordPress je najbolj popularen CMS (ang. content management system), saj obvladuje kar med 50 in 60 odstotkov tržnega deleža. Nameravate postaviti svojo spletno stran? Uporabljamo ga tudi za naš portal in ga toplo priporočamo!
Preberite več >>

MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

14.06.2019 od 9:00 do 13:00
MP delavnica: Pravne zahteve za spletne trgovce

Lastniki spletnih trgovin ponavadi najprej poskrbijo za to, da je njihova spletna stran za obiskovalce - potencialne kupce - privlačna, enostavna in uporabna. Da bi se izognili morebitnim kaznim, pa je takoj za tem treba zadostiti tudi vsem pravnim zahtevam!
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

14.06.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP