Pri SEO si pomagajte z Google Analytics!

Mnogi menijo, da je spremljanje prometa na njihovi spletni strani bistvena in najpomembnejša lastnost orodja Google Analytics. A to brezplačno orodje vsebuje še precej drugih pomembnih funkcij, ki so pogoj za dobro optimizirano spletno stran.
Česa pri optimizaciji spletne strani ne smemo spregledati?

Google Analytics (Vir slike: businessnewsdaily.com)

Brezplačno orodje Google Analytics je za mnoge najpomembnejši pripomoček, ko ugotavljajo, ali je njihova spletna stran zastavljena in zasnovana pravilno, ali pa potrebuje še kakšno spremembo in dopolnitev. A le redki poznajo prav vse funkcije, ki jih Google Analytics nudi. Da bi lahko storili več kot zgolj spremljali promet na svoji strani, smo vam pripravili nekaj iztočnic, ki vam lahko pridejo prav pri izboljšanju vaše strategije optimizacije spletne strani.

Naučite se SEO optimizacije na delavnici, ki jo bo vodil izkušeni predavatelj Igor Bajsič  >>

1. Spremljajte čas, ki ga obiskovalec preživi na spletnih straneh

Z objavljanjem nove vsebine na spletnem mestu najverjetneje želite doseči troje: prepričati obiskovalca v branje, ga spodbuditi k ukrepanju (npr. k nakupu ali vpisu na vašo e-mailing listo) ter nenazadnje tudi izboljšati svoje organske pozicije v spletnih iskalnikih.

Da bi dosegli vse našteto, boste morali obiskovalcem ponuditi kvalitetno vsebino z visoko dodano vrednostjo. Vaš cilj je, da ustvarite takšno vsebino, ki jih bo na spletni strani zadržala dlje časa – s tem ne boste zgolj dobili zadovoljnih bralcev, ki so dobili vse iskane informacije, temveč boste prejeli tudi nagrado v obliki boljših uvrstitev v spletnih iskalnikih, s tem pa tudi več novega organskega prometa.

Kaj storiti? V Google Analytics preverite, koliko časa ljudje preživijo na posameznih spletnih straneh in izboljšajte vsebino na tistih, ki so se odrezale slabše.

2. Spremljajte, koliko strani si obiskovalci ogledajo v enem obisku

Ugotovili smo že, kako pomembno je, da bralec na spletni strani preživi dovolj časa in tako prebere vsebino prav do konca. Toda kaj se bo zgodilo po tem, je odvisno od zasnove vašega spletnega mesta – natančneje od tega, ali posamezna spletna stran vključuje dovolj pozivov k akciji.

Kaj storiti? V Google Analytics poiščite informacijo o številu strani, ki si jih obiskovalec v povprečju ogleda v enem obisku. To storite s klikom na Audience Overview (pregled obiskovalcev), kjer poiščete metriko Pages/Session (strani/obisk).

V kolikor imate novo spletno stran, je ta številka verjetno precej nizka in vaša naloga je, da to izboljšate z dodajanjem pozivov k akciji:

  • na dno vsebine dodajte povezave do najbolj priljubljenih vsebin na vaši strani;
  • v besedilo dodajte notranje povezave do preostalih vsebin;
  • ob straneh dodajte gumbe, ki bodo obiskovalce vabili k obisku vaših drugih strani;
  • dodajte pop-up sporočila s posebnimi akcijskimi ponudbami.

3. Spremljajte promet glede na napravo, iz katere dostopajo obiskovalci

Mobilni promet dandanes predstavlja večino prometa za marsikatero spletno stran. In ker je uporabniška izkušnja za tistega, ki na spletno stran dostopa preko mobilnika, precej drugačna kot za tistega, ki za dostop uporablja računalnik, je potrebno spremljati tudi to metriko.

Mobilni uporabniki se namreč nemalokrat soočajo s težavami, ko se spletne strani nalagajo predolgo, ali pa do določenih vsebin sploh ne morejo več dostopati. Google je temu primerno prilagodil svoje algoritme in v svojem iskalniku bolje uvršča tiste spletne strani, ki so mobilnim uporabnikom prijaznejše.

Kaj storiti? V Google Analytics kliknite na Audience > Mobile (obiskovalci > mobilni), nato pa na gumb Overview (pregled). Primerjajte metrike za uporabnike, ki dostopajo preko mobilnikov in preko računalnikov.

Vaš cilj je, da se metrike med obema tipoma uporabnikov ne razlikujejo bistveno, v nasprotnem boste morali ukrepati:

4. Nastavite Google Analytics cilje in spremljajte konverzije

Pridobivanje novih obiskovalcev na stran je pomembno, a spremljati morate tudi, koliko izmed teh obiskovalcev je dejansko napravilo naslednji korak – zanima vas torej podatek o konverziji. To pa lahko ugotovite s pomočjo Google Analytics ciljev.

Kaj storiti? Cilje konfigurirate po prijavi v svoj uporabniški račun na naslednji način: najprej izberite kartico Admin (skrbnik) in se pomaknite do želenega računa, znamke in pogleda. V stolpcu View (pogled) kliknite Goals (cilji). Kliknite + New Goal (nov cilj), da ustvarite nov cilj.

Ko bo preteklo dovolj časa, da Google Analytics zbere vse potrebne podatke, boste lahko prejeli pomembne informacije o uspešnosti vaših ciljev.

5. Spremljajte, kako pogosto Google pregleduje vašo spletno stran

V Google Search Console lahko spremljate, kako pogosto Google pregleduje vašo spletno stran. Izberite gumb Crawl, nato pa Crawl Stats. Vaš cilj je doseči, da Google vašo stran pregleda in posodobi čim večkrat.

V statistiki se osredotočite na naslednje:

  • število pregledovanj mora biti visoko;
  • čas nalaganja strani mora biti čim nižji;
  • če se čas nalaganja strani povečuje, poiščite krivca;
  • če število pregledovanj upade, ugotovite, ali morda prihaja do napak, ki Googlu onemogočajo pregledovanje.

Kaj storiti? Obiskovalcem ponudite kvalitetno vsebino in dobro uporabniško izkušnjo (hitro nalaganje strani, zanimivo vsebino), kar bo Google nagradil z rednejšim pregledovanjem in osveževanjem strani v svojem iskalniku.

6. Spremljajte število vračajočih se obiskovalcev

Pridobivanje novih obiskovalcev na stran mora vedno biti vaša prioriteta, a prav tako je pomembno tudi, da že obstoječe obiskovalce ponovno privabite na vašo stran. Zato je priporočeno, da merite tudi ta podatek, in tako ugotovite, ali je vaša vsebina dovolj dobra, da kasneje ponovno privabi obiskovalce.

Kaj storiti? Grob pregled lahko najdete pod zavihkom Audiences, s klikom na Overview.

Za natančnejši pregled boste morali klikniti na zavihek Behavior in na Site Content. Tam bo jasno zapisano, kolikšen odstotek predstavljajo novi ali vračajoči se obiskovalci na posamezni spletni strani vašega spletnega mesta.

V kolikor na stran objavljate novo kvalitetno vsebino, bo najverjetneje število novih in vračajočih se obiskovalcev rastlo. V kolikor se to ne zgodi, vsebina verjetno ni dovolj dobra, kar boste morali čimprej popraviti.

Vir: SearchEngineJournal

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>


Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Zakaj Google kaznuje spletne strani in kako se temu izogniti?

Googlov cilj je uporabnikom ponuditi kar najbolj relevantne informacije glede na vpisan iskalni niz. Ker je lastnikom spletnih strani v interesu, da se njihova stran uvršča čim višje, skušajo dostikrat prelisičiti Googlove algoritme. Zaradi tega so lahko kaznovani. Preberite več >>

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

7 načinov za hitro optimizacijo vaše spletne strani

Predstavljamo vam nekaj enostavnih načinov, kako lahko hitro izboljšate rangiranje vaše spletne strani v iskalniku. Višja uvrstitev bo pripomogla k večji obiskanosti le-te. Preberite več >>

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

5 napotkov za izboljšanje uvrstitve vaše spletne strani v letu 2020

SEO trendi se nenehno spreminjajo. Če želite, da bi bila vaša spletna stran uvrščena višje v iskalniku, se jim morate znati v čim večji meri prilagoditi. Katere spremembe bi bilo smiselno uvesti v prihajajočem letu? Preberite več >>

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

BERT: Googlov najnovejši algoritem, ki bo ponudil še bolj verodostojne rezultate iskanj

Google je zasnoval najnovejši algoritem, ki temelji na umetni inteligenci in še v večji meri razume pomen vpisanega besedila v iskalniku. BERT bo spremenil približno 10 % rezultatov iskanj. Preberite več >>

Pri Googlu so pripravili animirano video serijo s SEO napotki

Pri Googlu so pripravili animirano video serijo s SEO napotki

V želji, da bodo spletne strani čim bolj prijazne do obiskovalcev, bodo pri Googlu v prihodnjih mesecih objavili serijo izobraževalnih videoposnetkov o optimizaciji spletnih strani (SEO). Izobraževanja bodo na voljo brezplačno, namenjena pa bodo lastnikom spletnih strani, ki želijo izboljšati razumljivost svojih strani in uvrstitve v iskalniku. Preberite več >>

SEO trendi, ki jih v letu 2020 ne boste smeli spregledati

SEO trendi, ki jih v letu 2020 ne boste smeli spregledati

Optimizacija spletnih strani (SEO) je pomembno marketinško področje vsakega podjetja. Zanjo je značilno, da se izjemno hitro spreminja. Kateri so SEO trendi, ki jih boste morali v letu 2020 nujno upoštevati, če želite, da se bo spletna stran vašega podjetja uvrstila čim višje v iskalniku? Preberite več >>

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

5 marketinških strategij, ki si jih lahko privošči vsako podjetje

Ob odprtju podjetja si je treba zagotoviti dobre temelje za nadaljnjo rast in razvoj. Predvsem je podjetje treba napraviti vidno, saj bo le prepoznavnost omogočila zadostno število kupcev in postopnjo gradnjo kvalitetne blagovne znamke. Preberite več >>

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Izboljšajte vidnost vaše blagovne znamke na spletu

Optimizacija spletne strani predstavlja temelj za močno prisotnost blagovne znamke na spletu. Podjetjem namreč ne prinaša zgolj novega "organskega" prometa, temveč na njihovo spletno stran privablja tudi tiste interesente, ki so z njihovo blagovno znamko že seznanjeni. Preberite več >>

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

Ogrevanje pred jutrišnjo SEO delavnico: Že danes izboljšajte optimizacijo vaše strani!

V predhodnih člankih ste že spoznali pomembnost optimizacije spletne strani pri nastopanju na spletnem trgu. Večino od vas je verjetno »zmotilo« dejstvo, da optimizacija strani ni kratkotrajen proces in da so za vidne rezultate oz. premike v iskalnikih potrebni meseci čakanja. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
Projekt Mentorsko izobraževanje socialnega podjetja zavod MP
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

13.12.2019 od 13:00 do 17:30
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.


Preberite več >>

Vse za podjetje