Česa se lahko naučimo iz izkušenj propadlih podjetij?

Predstavljamo vam 7 podjetij, začetki poslovanja katerih so bili obetavni, potem pa se je zaradi napačne odločitve vodstva oziroma neprimernega poslovnega modela zgodba končala s propadom. Česa se lahko naučimo iz zgodb teh podjetij?
Kaj se lahko naučite iz zgodb podjetij, ki so doživela poraz? (Vir: Pixabay)

Kaj se lahko naučite iz zgodb podjetij, ki so doživela poraz? (Vir: Pixabay)

Obstajajo številni primeri danes uspešnih podjetij, ki so v preteklosti doživela neuspeh. Kljub neobetavnim začetkom se je na neki točki zgodil preobrat in podjetja so doživela razcvet. Neuspeh torej ni nujno nekaj dokončnega. Lahko gre le za eno izmed faz razvoja podjetja. Če se podjetnik oziroma podjetniška ekipa iz neuspeha nekaj nauči, lahko pridobljene lekcije s pridom uporabi pri nadaljnjem poslovanju.

Idealno pa je, če se nam iz napak ni treba učiti na lastnem primeru, ampak se učimo iz tistih, ki so jih pred nami naredili drugi v podobnih situacijah. Zato vam predstavljamo 7 zgodb o neuspehih podjetij in lekcije, ki se jih lahko iz njih naučimo.

Shyp

Najbolj sveža je zgodba podjetja Shyp, ki je bilo ustanovljeno z namenom, da bi ljudem omogočili dostavo pošiljk na želeno lokacijo prek aplikacije na pametnem telefonu. Le nekaj mesecev po ustanovitvi je Shyp pritegnil veliko medijsko pozornost, o podjetju so pisali tudi v časniku New York Times, kar je sprožilo veliko zanimanje in ponudbe s strani investitorjev in strank.

Zaradi hitre rasti so se začele vrstiti primerjave podjetja Shyp z Uberjem. Kevin Gibbon, ustanovitelj Shypa, je nekoč dejal:

»Zaradi Uberja se je spremenil način, kako ljudje gledajo na prevoze. Povedali so mi, da lahko mi naredimo nekaj podobnega. V to sem verjel. Številke so govorile svojo zgodbo, na katero sem se osredotočil.«

Sčasoma je zainteresiranost strank upadla, s tem pa so se znižali tudi prihodki od prodaje. Na neki točki je podjetju zmanjkalo sredstev za vlaganje v predvideno rast. Namesto da bi Gibbon pravočasno zaznal nevarnost in ustavil rast, je vztrajal pri svojih načrtih. Ko je končno začel upoštevati nasvete drugih, ki so mu govorili, naj upočasni rast in reorganizira poslovanje glede na zmanjšano povpraševanje, je bilo že prepozno. Preveč visokoleteči načrti o rasti podjetja so na koncu povzročili njegov propad.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Naj vas uspeh in prepoznavnost podjetja ne zavedeta. Bodite pozorni na morebitne spremembe in okoliščine in se jim čim hitreje prilagodite.

Beepi

Podjetje Beepi je postavilo spletno stran, ki je povezovala ponudnike in kupce rabljenih vozil, transakcije pa je bilo možno izvesti kar prek pametnega telefona ali računalnika. Storitev se je izkazala kot zelo zaželena in podjetju se je navidez obetala lepa prihodnost.

Kmalu pa se je izkazalo, da gre za eno izmed podjetij, za katera je značilna dobra ideja, a slaba izvedba. Kljub obetavnemu začetku je podjetje kmalu propadlo. Zaposlenim je vodstvo namreč začelo izplačevati izjemno visoke plače, za kavč v eni izmed pisarn pa so zapravili kar 10.000 dolarjev. Podjetje je na neki točki postalo preveč razsipno, kar je bil glavni razlog, da je na koncu propadlo.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Pri porabi denarja bodite preudarni in previdni, saj lahko v nasprotnem primeru ostanete brez finančnih sredstev.

Juicero

Podjetje, ki je bilo ustanovljeno leta 2013, se je ukvarjalo s proizvodnjo in prodajo luksuznih sokovnikov z brezžično povezavo. Ustanovitelj podjetja Doug Evans se je pogosto primerjal s Stevom Jobsom, saj naj bi oba težila k popolnosti na izbranem področju.

Geslo podjetja je bilo, da je Juicero več kot le sokovnik, vendar se ljudje s tem očitno niso strinjali. Objavljen je bil tudi video posnetek, v katerem je eden izmed uporabnikov sokovnika prikazal, da ni bistvene razlike med hitrostjo Juicerovega sokovnika in ročnega stiskanja sadja. Tudi to je med drugim začelo odvračati ljudi od nabave drage in masivne naprave.

Zaradi negativnih kritik je vodstvo znižalo ceno sokovnika s 699 dolarjev na 399 dolarjev. Vendar je bilo treba zaradi nižje prodajne cene zamenjati tudi materiale, iz katerih je bil Juicero prvotno izdelan. Kmalu po tem je podjetje prenehalo z delovanjem.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Preden predstavite proizvod ali storitev na trgu, napravite realno oceno njegove kakovosti in smiselnosti višine prodajne cene. Odzivajte se na povratne informacije strank glede svojih izdelkov.

Realna ocena proizvoda oz. storitve (Vir: Pixabay)

Realna ocena proizvoda oz. storitve. (Vir: Pixabay)

Peppertap

Podjetje Peppertap je bilo ustanovljeno leta 2014. Cilj podjetja je bil narediti revolucijo na področju trgovine z živili. Podjetje se je povezalo z lokalnimi pridelovalci hrane in v obliki mobilne aplikacije zasnovalo spletno trgovino z živili. Vendar aplikacija ni bila brezhibna. V kratkem času je bilo nanjo naloženih preveč informacij o ponudnikih.

Da bi si podjetje zagotovilo veliko mrežo lojalnih strank, se je odločilo za izjemno nizko višino provizije, ki jo je moral uporabnik plačati za uporabo aplikacije. Čeprav so imeli zaradi tega pri poslovanju izgube, so jih opravičevali s ciljem, da morajo izgraditi mrežo zadovoljnih strank. Z vsakim izvedenim naročilom je tako podjetje izgubilo nekaj denarja, kar jih je kasneje pripeljalo do propada.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Poslovni model, ki ga načrtujete za svoje podjetje, naj bo dobičkonosen. Zadovoljstvo strank je ključnega pomena, vendar pa bo le na podlagi dovolj visokih prihodkov poslovanje možno tudi na dolgi rok. Bodite pozorni na potek prodaje in se zavedajte, kdaj je čas, da z dejavnostjo prekinete.

Sprig

Podjetje Sprig, ki se je ukvarjalo z dostavo zdrave hrane, je s svojim delovanjem prenehalo maja 2017 in s tem dokazalo, da je opravljanje tovrstne dejavnosti težavno. Ustanovitelj podjetja je razložil:

»Poslovanje v podjetju, ki se ukvarja s pripravo obrokov in njihovo dostavo, je bilo polno izzivov. Stroški proizvodnje so postali tako visoki, da jih ni bilo več mogoče pokriti s prihodki. Na koncu je bilo nemogoče najti celo kupca podjetja.«

Šlo je torej za netrajnosten poslovni model podjetja.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Najprej preračunajte, kolikšne odhodke boste imeli z neko dejavnostjo, in na podlagi tega ugotovite, ali se vam sploh splača podati v izbrano panogo.

Yik Yak

Podjetje Yik Yak je bilo ustanovljeno leta 2013. Zasnovalo je aplikacijo, anonimno družabno omrežje, prek katerega so se lahko ljudje spoznavali med seboj. Vendar je v današnjem času konkurenca na tem področju izjemna. Yik Yak je zasenčil Snapchat. Za uporabnike je bila odločilna nezmožnost skupinskega pogovora. Lanskega aprila je podjetje prekinilo s poslovanjem.

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Izogibajte se področij, v okviru katerih je trg že močno zasičen.

Doppler Labs

Doppler Labs je podjetje, ki je delovalo 4 leta. Njihov produkt Here One so bile praktične brezžične slušalke, v katere je bil vgrajen tudi mikrofon. Kljub dobremu produktu je njegova prodaja kmalu upadla zaradi slušalk AirPods, prek katerih lahko uporabnik posluša glasbo do 5 ur, medtem ko so baterije slušalk Here One delovale le 2 uri.

Podjetje Doppler Labs je načrtovalo, da bo na trgu predstavilo še en produkt, vendar bi za dosego tega cilja najprej morali prodati 100.000 slušalk Here One. Prodali so le četrtino predvidenih slušalk.

Ustanovitelj podjetja Noah Kraft je dejal: »Napaka je bila, da smo zasnovali tehnološko podjetje.«

Lekcija, ki se je lahko naučite iz primera: Ne podajajte se na področje tehnologije. Če se vseeno želite podati na to področje, mora biti produkt, ki ga boste ponudili, boljši od produktov najbolj uspešnih podjetij.

Vir: about.crunchbase.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah? Preberite več >>

MP svetovanje

MP svetovanje

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na individualno svetovanje. Preberite več >>

Pravno svetovanje

Pravno svetovanje

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. Preberite več >>


Kako naj se manjša podjetja spopadajo z GDPR spremembami?

Kako naj se manjša podjetja spopadajo z GDPR spremembami?

Spremenjena ureditev GDPR je prizadela predvsem manjša podjetja. Kako naj se taka podjetja spopadajo z izzivi, ki jih prinašajo spremembe na področju varovanja osebnih podatkov oziroma kakšne mehanizme uporabiti, da bi se jim olajšalo prehod na nov način poslovanja? Preberite več >>

Moderne oblike računovodstva olajšajo in pocenijo poslovanje

Moderne oblike računovodstva olajšajo in pocenijo poslovanje

V napornem podjetniškem urniku je še kako dobrodošlo, če lahko velik del računovodskih nalog prenesete na svojega računovodjo. Z internetnimi in mobilnimi aplikacijami ter računovodstvom v oblaku se je podjetnikom močno olajšalo poslovanje. Preberite več >>

Inovativni načini, kako lahko podjetja spremembe na področju GDPR obrnejo v svoj prid

Inovativni načini, kako lahko podjetja spremembe na področju GDPR obrnejo v svoj prid

Prilagoditev novim pravilom na področju GDPR je številnim podjetjem predstavljala slabo voljo in težave. Vendar pa so se nekatera podjetja dobro pripravila na spremembe in z inovativnimi načini na njihov račun pritegnila še več privržencev. Kako jim je to uspelo? Preberite več >>

Kako se lahko podjetniki spopadete s stresnimi situacijami?

Kako se lahko podjetniki spopadete s stresnimi situacijami?

Naloga podjetnika je ta, da skrbi za nemoteno poslovanje podjetja; za načrtovanje, spremljanje in vrednotenje le-tega. K temu spada tudi učinkovito upravljanje z zaposlenimi. Do katerih problemov najpogosteje prihaja na tem področju in kako v takih situacijah ravnati? Preberite več >>

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

Kako se lotiti načrtovanja internetnega marketinga? – 2. del

O pomenu dobrega načrtovanja internetnega marketinga smo govorili že v prejšnji novici. Nadaljevanje predlogov, kako uspešno načrtovati spletni marketing, pa delimo v tokratnem prispevku. Preberite več >>

4 predlogi za uspešno organizacijo spletnega poslovanja

4 predlogi za uspešno organizacijo spletnega poslovanja

Če gre za samostojnega podjetnika ali startup, potem je poslovanje prek spleta smiselno in večinoma lahko izvedljivo. Tak način poslovanja podjetju prinaša tudi številne prednosti. V prispevku vam podajamo nekaj idej, kako ga organizirati. Preberite več >>

Do podjetniškega uspeha vodi le pozitivno razmišljanje

Do podjetniškega uspeha vodi le pozitivno razmišljanje

Pozitivna naravnanost vam bo olajšala pot do podjetniškega uspeha. Če se pri vašem delu, počutju, željah in razmišljanju izognete negativnostim, si lahko obetate hitrejši napredek. Preberite več >>

Oznake: ,
Iskanje
↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

24.08.2018 od 14:00 do 17:00
GDPR po GDPR (delavnica s konkretnimi rešitvami)

Vsi smo že slišali za uredbo GDPR. Poenostavljeno rečeno, gre za spremembo, zaostritev pravil na področju varstva osebnih podatkov, ki močno vpliva na poslovanje podjetij, ki zbirajo osebne podatke o strankah. Kako se na spremembe, ki jih je prinesla uredba GDPR, pripraviti v praksi in kaj je potrebno urediti na vaši spletni strani ter kar se tiče hranjenja osebnih podatkov o strankah?
Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

06.09.2018 od 14:00 do 18:00
Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu!

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.
Preberite več >>

Vse za podjetje