
Poskrbite zase in organizirajte svoj čas. (Vir slike: Pixabay)
1. Poskrbite zase
Veliko podjetnikov ob dnevnem soočanju z neprestano novimi izzivi pozabi na največjo nevarnost za uspeh svojega podjetja: skrb zase. Svet okoli vas se ne bo kar ustavil, zato se morate potruditi in sami poskrbeti zase.
Vodenje podjetja je težavno opravilo. Če želite vsak dan dati vse od sebe za svoje zaposlene in stranke, ne smete pozabiti na skrb zase. Prav vsak dan si morate vzeti čas zase – pa če se vam še tako mudi.
Če po navadi zjutraj telovadbi posvetite eno uro, vendar se občasno znajdete pred odločitvijo, ali bi telovadili manj časa ali pa sploh ne, se odločite za krajši trening. Tako boste ohranili čas zase v polnem urniku, poskrbeli za ohranjanje navade in zaščitili svoje zdravje.
Tudi če enkrat samkrat preskočite trening, to negativno vpliva na vas, saj prekinete svojo navado. Če boste jutranjo telovadbo preskočili enkrat, jo boste verjetno še kdaj. Vsaka odločitev je pri tem ključnega pomena – ne sklepajte kompromisov, ko gre za vaše dobro počutje in zdravje.
Če nimate časa za obisk fitnesa, lahko telovadite tudi doma. Na voljo vam je ogromno aplikacij za vadbo z navodili za različne vaje, za katere ne potrebujete posebnih pripomočkov, in neskončno število aplikacij za tek in hojo. Tako res nimate izgovora, da bi preskočili dnevni trening.
Tudi če sta vaši priljubljeni metodi za blaženje stresa meditacija in joga, ne iščite izgovorov, češ da nimate časa. Aplikacije za meditacijo vas vodijo skozi položaje in dihalne vaje, ki trajajo manj kot 15 minut. Tudi v najbolj zasedenem dnevu si lahko vzamete 15 minut za skrb zase.
Konec koncev, če sami ne boste poskrbeli zase, kdo bo?
2. Organizirajte svoj čas
Poleg tega, da v svoj dnevni urnik umestite skrb zase in od tega ne odstopate, morate biti prav tako pozorni na svoje navade glede organizacije časa.
Najbolje je, da svoje obveznosti razvrstite glede na naslednje kriterije:
- prioriteta glede na druge obveznosti
- rok za izpolnitev
- potreben čas
- stopnja truda glede na čas in denar (nizka, srednja, visoka)
- udeležba drugih deležnikov
- pričakovan izid/donosnost naložbe
Če boste tako analizirali vse svoje obveznosti, jih boste lahko primerjali in sestavili nov seznam prioritet.
Poleg tega je pomembno, da se osredotočite na eno nalogo naenkrat. Večopravilnost slabo vpliva na kakovost opravljenega dela, upočasni produktivnost in poveča raven stresa.
V svoje življenje lahko vključite še druge strategije za organizacijo časa, na primer:
- zavračanje neobveznih aktivnosti
- združevanje srečanj, ki se odvijajo v bližini
- omejevanje trajanja telefonskih pogovorov na 15 minut in sestankov na 30 minut
- oblikovanje jasnega dnevnega reda z določenimi cilji in pričakovanimi izidi za poslovne sestanke in pomembne telefonske klice
- odpovedovanje ali delegiranje nepomembnih sestankov in nalog
- delegiranje vseh administrativnih nalog
- nadziranje toka elektronskih in SMS sporočil z vklopom funkcije »Ne moti« na telefonu ali računalniku
- izklop vseh obvestil z družabnih omrežij, ki so popolnoma nekoristna, izjemno moteča in nepomembna za vaše delo
V sodobnem času se ljudje instinktivno odzovemo na vsako sporočilo, klic ali drug zvok, ki prihaja iz naše naprave. Da bi ponovno pridobili nadzor nad svojim dragocenim časom, morate spremeniti svoje navade.
Ne pustite, da z vami razpolagajo drugi. Sami razpolagate s svojim časom in s svojo energijo. Sami ste odgovorni za svoje psihično in fizično počutje. Le če se boste zavedali tega dejstva in delovali v skladu z njim, boste resnično uspešni.