S 1.2.2020 bo obvezna uporaba elektronskih bolniških listov (eBOL). (Vir slike: Pixabay)

Do bolniškega lista po novem kar elektronsko!

S februarjem 2020 se uvaja obvezna uporaba elektronskega bolniškega lista (eBOL), ki predstavlja pomembno novost za delodajalce in njihove zaposlene. Od 1.2.2020 zaposlenim namreč več ne bo potrebno dostavljati bolniškega lista v papirni obliki, saj bo vzpostavljena obveznost prevzemanja elektronskih bolniških listov.

S 1.2.2020 bo obvezna uporaba elektronskih bolniških listov (eBOL). (Vir slike: Pixabay)

Potrdilo o upravičeni odsotnosti z dela, oziroma bolniški list, je javna listina, ki jo zavarovancu izda njegov osebni zdravnik. Predstavlja podlago za pravilen obračun plače ali podlago za oddajo zahtevka za refundacijo nadomestila plače med začasno odsotnostjo z dela v breme zdravstvenega zavarovanja.

Po prejšnjem sistemu je delavec bolniški list moral dostaviti svojemu delodajalcu sam. Z začetkom leta 2020 pa se papirnati bolniški listi postopoma ukinjajo, uvaja se elektronski bolniški list – eBOL. Pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) so v ta namen vzpostavili informacijsko rešitev, ki delodajalcem omogoča dostop do e-bolniških listov preko portala SPOT (eVEM).

Zdravniki v prehodnem obdobju bolniške liste lahko izdajajo v tiskani in elektronski obliki. Do vključno 31.1.2020 lahko torej še izdajajo papirnate bolniške liste, po tem datumu pa se slednji več ne bodo tiskali. Za večino zavarovancev (zaposleni, s.p.-ji) se tudi v prehodnem obdobju že izda eBOL, le v redkih primerih pa se izda papirnato različico.

Za delodajalce uporaba eBOL obvezna od februarja

Zavezancem vpisanim v Poslovni register Slovenije (PRS) je od 1.1.2020 omogočeno, da do elektronskih bolniških listov že dostopajo preko portala SPOT. S 1.2.2020 pa bo dostop do bolniških listov preko portala SPOT obvezen. Z uvedbo eBOL bo poenostavljen tudi e-postopek za vlaganje zahtevkov za refundacijo nadomestila plače v breme ZZZS. K vlogi ne bo potrebno prilagati tudi skeniranih potrdil o upravičeni odsotnosti o dela, oz. bolniških listov.

Izdaja elektronskega bolniškega lista

Vsak elektronski bolniški list je digitalno podpisan s strani zdravnika, ki ga ob izdaji po elektronski preko eBOL sistema pošlje na ZZZS. EBOL se zaenkrat lahko praviloma izda do 5 dni vnaprej, predvidoma pa bo v prihodnje v določenih primerih možna izdaja tudi do 30 dni vnaprej. Zdravnik lahko eBOL izda tudi v odsotnosti pacienta, v kolikor oceni, da za izdajo ni potreben pregled pacienta. V primeru napake lahko zdravnik eBOL tudi prekliče. Preklic mora digitalno podpisati in ga zapisati v sistem najkasneje 3 leta od izdaje.

Kako do elektronskega bolniškega lista?

Elektronski bolniški listi bodo na voljo v PDF in XML obliki. Delodajalci po uvedbi novega sistema do elektronskih bolniških listov dostopajo na dva načina:

  • preko portala SPOT ali
  • z uporabo spletne storitve, oziroma vmesnika eBOL in eNDM, ki ga prav tako omogoča portal SPOT.

Izbira načina za dostop do bolniških listov bo odvisna od procesa dela v podjetju.

Vmesnik eBOL in eNDM

Z uporabo vmesnika je omogočeno, da se določeni postopki za ZZZS urejajo neposredno iz kadrovskega/računovodskega programa, oziroma programa za obračun plač. Z novim letom je bil obstoječi vmesnik dograjen in sedaj omogoča tudi pregled in prenos elektronskih bolniških listov. Nov vmesnik za prenos e-bolniških listov in oddajo zahtevkov za refundacijo nadomestila plače je sestavljen iz dveh modulov:

  • eBOL, ki omogoča pregled in prenos izdanih in preklicanih elektronskih bolniških listov za zaposlene,
  • eNDM, ki z uvedbo eBOL omogoča poenostavljeno oddajo zahtevkov za refundacijo nadomestila plače.

Uporaba vmesnika

Pred prvo uporabo je potrebno preveriti ali program omogoča pregled in prenos eBOL in ali je za namen oddaje zahtevkov za refundacijo nadomestila plače verificiran pri ZZZS.

Če delodajalec vmesnik eNDM že uporablja, nova prijava za eBOL ni potrebna. Vmesnik je bil namreč z novim letom dograjen tako, da je poleg oddaje zahtevkov za refundacijo omogočen tudi prenos bolniških listov.

Nov odjemalec mora pred pričetkom uporabe vmesnika oddati vlogo za prijavo odjemalca za vmesnik eBOL in eNDM. Vloge se pošlje na Ministrstvo za javno upravo, obrazce elektronsko podpisane s strani zakonitega zastopnika pa se pošlje na: gp.mju@gov.si.

Ministrstvo za javno upravo bo po prejeti vlogi v svojo evidenco vpisalo podjetje, prijavljeni certifikat, dodelilo bo enolični identifikator ter vpisalo v produkcijski sistem vmesnika eBOL in eNDM. Podjetje bo o vpisu v sistem vmesnika obveščeno na elektronski naslov v prijavi.

Pooblaščanje

V primeru, da podjetje najema računovodski servis, da zanj ureja obračun plač in dostopa do eBOL in/ali ureja zahtevke za refundacijo nadomestila plače preko vmesnika eBOL in eNDM, je potrebno slednjega za to pooblastiti. Zakoniti zastopnik pooblastilo uredi elektronsko preko portala SPOT, oziroma z izpolnitvijo vloge (pooblastilo za procesna dejanja prek vmesnika eBOL in eNDM), ki jo pošlje na najbližjo SPOT točko.

Dostop delavca

Do svojih bolniških listov lahko dostopa tudi delavec sam, za kar potrebuje digitalno potrdilo. Dostop je omogočen preko spletnega portala ZZZS, na povezavi: https://moj.zzzs.si. V svojem profilu lahko delavec preveri ali mu je bil izdan eBOL, obdobje bolniškega staleža, razlog zadržanosti, ipd. Svoj eBOL lahko prenese tudi na računalnik in ga natisne.

Izjeme

Do elektronskih bolniških listov preko portala SPOT ne bodo mogli dostopati zavarovanci, katerih delodajalci nimajo pravne podlage za uporabo sistema SPOT in sicer:

  • zaposleni pri fizičnih osebah,
  • zaposleni pri tujih in mednarodnih organizacijah in ustanovah, tujih konzularnih in diplomatskih predstavništvih v Sloveniji,
  • nekatere osebe, ki so v delovnem razmerju na območju Slovenije pri osebah, ki opravljajo poklicno dejavnost kot edini in glavni poklic (npr. zaposleni pri verskem uslužbencu),
  • kmetje,
  • verski uslužbenci,
  • sočasne zaposlitve, samozaposlitve ter družbeniki v drugi državi članici EU.

Za vrste zavarovancev, ki so zaposleni pri zgoraj naštetih oblikah subjektov, se bo izdajala tiskana verzija bolniškega lista.

Viri: eVEM, vmesnik eBOL in eNDM

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Napotki za izvajanje turistične dejavnosti v letu 2025

Napotki za izvajanje turistične dejavnosti v letu 2025

AJPES je za gostitelje pripravili kratke napotke za učinkovito ravnanje ob prehodu v leto 2025. Napotki temeljijo na upoštevanju zakonodaje glede vodenja knjige gostov, poročanja in hrambe podatkov. Več >

Nova različica Standardne klasifikacije dejavnosti 2025

Nova različica Standardne klasifikacije dejavnosti 2025

Z novim letom 2025 se uvaja nova različica Standardne klasifikacije dejavnosti – SKD 2025. V določenih primerih bodo potrebne prilagoditve glavne in drugih dejavnostih, ki jih imate poslovni subjekti vpisane v Poslovni register Slovenije. Več >

Prodaja nepremičnine: ali poznate vaše davčne obveznosti?

Prodaja nepremičnine: ali poznate vaše davčne obveznosti?

Lastnik nepremičnine je v primeru prodaje svoje nepremičnine zavezan k plačilu davka na promet nepremičnin. Poleg tega pa v določenih primerih postane tudi zavezanec za dohodnino od dobička iz kapitala, ki pa se plača le v primeru, če je bila nepremičnina pridobljena po 1.1.2002. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Rok za ugovor zoper informativni izračun dohodnine je 29. april 2024

Rok za ugovor zoper informativni izračun dohodnine je 29. april 2024

Zavezanci, ki so prejeli informativni izračun dohodnine v začetku aprila, imajo do 29. aprila 2024 čas za oddajo ugovora. V primeru da izračuna še niste prejeli, ga boste v naslednjem svežnju informativnih izračunov. Le-ta bo odpremljen 31. maja 2024. Več >

Prijavite svoje dohodke iz tujine

Prijavite svoje dohodke iz tujine

V primeru da so nenapovedani dohodki, prejeti iz tujine, edini dohodki davčnega zavezanca, le-ta ne bo prejel Informativnega izračuna dohodnine in mora sam vložiti napoved za letno odmero dohodnine. Več >

Prijavite dohodke iz poslovanja preko spletnih platform

Prijavite dohodke iz poslovanja preko spletnih platform

Finančna uprava zavezance, ki s poslovanjem preko spletnih platform dosegajo dohodke iz naslova opravljanja dejavnosti, poziva, da prejete dohodke vključijo v svoje davčne obračune. Več >

Za uspešno eVročanje morate potrditi svoj elektronski naslov

Za uspešno eVročanje morate potrditi svoj elektronski naslov

Fizične osebe, ki bodo dokumente Finančne uprave prejemale izključno v eDavke, morajo potrdili svoj elektronski naslov za obveščanje o odloženih dokumentih v eDavkih. To je namreč nujno za prevzemanje dokumentov. Več >

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Kratkotrajno delo v podjetju – pomoč sorodnika v podjetju

Podjetniki, ki se v svojem podjetju srečujejo z začasno povečanim obsegom dela ali s finančnimi težavami, lahko za pomoč pri opravljanju dela zaprosijo družinske člane. Dela pa sicer ne more opravljati katerikoli sorodnik in prav tako ne neomejeno število ur, saj predpisi s tega področja določajo posebne pogoje in omejitve. Več >

Obvezno prijavite dohodke, prejete preko spletnih platform

Obvezno prijavite dohodke, prejete preko spletnih platform

Finančna uprava bo v letu 2024 prejela podatke o dohodkih, ki so bili ustvarjeni s poslovanjem preko spletnih platform v preteklem letu 2023. Zakonska podlaga temelji na direktivi DAC7, ki je bila v okviru Evropske unije sprejeta v letu 2021. Več >

Oznake:, , ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki