
EU mora biti za slovenska podjetja domače dvorišče poudarjajo uspešni podjetniki (foto: Jernej Kokol)
Kako se spopasti s cenenimi kopijami izdelka?
Nik Vene iz NV Holders je razkril, da se je hitro soočil s poceni kopijami svojega izdelka na trgu. “Veliko delamo na brandingu in kvaliteti, tako da kupci vedo, da smo najbolj kakovosten produkt na trgu,” je dejal Vene. V zadnjem času ogromno časa posveča digitalnemu marketingu, ki prinaša rezultate. Največji “boom” je bil prisoten ob prvi aktivni Kickstarter kampanji, v zadnjem obdobju pa k dobri prodaji veliko prispeva sodelovanje z Amazonom.

W-Holder je prvi produkt podjetja NV Holders namenjen lepšemu spolu (foto: NV Holders)
Podjetje NV Holders skoraj 99 odstotkov svojih proizvodov proda v tujino, saj se je Nik Vene že ob ustanovitvi podjetja zavedal, da je baza kupcev v Sloveniji premajhna. “Slovenci so nas poklicali šele, ko so za nas izvedeli v medijih. Veliko prej so nas opazili v tujini,” pravi Vene, ki si v naslednjih petih letih želi odpreti tudi fizično trgovino. Podjetja ne namerava prodati, saj uživa v svetu podjetništva.
Premalo premišljena strategija je lahko usodna
Mali junaki so že s prvimi izdajami naredili odličen rezultat in posledično je bilo potrebno okrepiti ekipo, ki sedaj šteje že 30 ljudi. Že dva meseca aktivno delujejo v Združenih državah Amerike, kjer je konkurenca ogromna, zato v preboj na ameriški trg vlagajo ogromno truda. Melanšek je omenil, da se Slovenci veliko ubadamo z razvojem, a premalo pomena posvečamo prodaji. Pogum je dobrodošel pri vlaganju v razvoj in kadre. V prvih treh letih so svoje knjige prodajali zgolj v Sloveniji in preizkusili določene zadeve, ki si jih v tujini ne bi mogli privoščiti.

Naskok na tuje trge mora biti zelo premišljen (foto: Jernej Kokol)
“V Sloveniji smo za televizijsko kampanjo porabili 40 tisoč evrov, v Nemčiji s tem zneskom ne bi mogli storiti nič,” je realen Melanšek. Prvi naskok na avstrijski trg se Malim junakom ni posrečil, saj so se ga lotili premalo premišljeno. Podobne napake si niso privoščili v Nemčiji in z uspehom na tamkajšnjem trgu so se jim odprla vrata tudi v Avstriji. Poslovanje jim je olajšala investicija poslovnega angela. “Investitor ti da dodaten pogum in sproščenosti, tako da lahko uživaš v poslu,” meni Melanšek.
Ni enostavnega recepta za uspeh podjetja
Dr. Mark Pleško iz podjetja Cosylab d.d. je razkril da veliko start-upov hitro propade. “V podjetništvu na žalost ni enostavnega recepta za uspeh,” meni dr. Pleško. Vsako podjetje ima svoj poslovni model. Slovenija je majhna regija znotraj Evropske unije in trg EU je naš domači trg. Že v štartu je potrebno ciljati na večji trg in se izogibati lokalni usmerjenosti. Če Slovenci izvažamo, pomeni da prodajamo na Kitajsko ali v arabske države, saj je EU naše dvorišče.

Mladi podjetniki so na konferenci Mladi podjetnik? Zakaj pa ne! dobili veliko koristnih nasvetov (foto: Jernej Kokol)
Z Američani je zelo zahtevno sklepati posle
Miha Lavtar iz podjetja Optiweb je dodal, da za večino podjetij Slovenija v neki fazi postane premajhna. V primeru Optiweba so preko strank in dobrih povezav prišli do določenih poslovnih priložnosti v tujini. “Ogromno Američanov ima zveze z Balkanom in na ta način so se podjetju odprla določena vrata. Američani so odlični prodajalci, zato je zelo zahtevno sklepati posle z njimi,” je za zaključek panela poudaril Lavtar.