“Golo preživetje ni dovolj, morate tudi zaslužiti”

Število žensk v našem podjetniškem okolju narašča. O tem, kakšen je njihov položaj in s kakšnimi težavami ter stereotipi se soočajo podjetnice, smo se pogovarjali s Petro Bališ, ki je vključena tudi v njihovo izobraževanje.
Petra-balis-pisanje-za-splet

Ob bogatih izkušnjah s pisanjem za splet in številnih izvedenih uspešnih projektih za večje in manjše naročnike, se strokovnjakinja za vsebinski marketing in izkušena avtorica promocijskih ter drugih besedil Petra Bališ lahko pohvali tudi z vodenjem delavnic za usposabljanje bodočih samostojnih podjetnic.

“Bodoče podjetnice učim, kako se predstaviti svoji ciljni javnosti, kako izkoristiti vsebinski marketing v svojo korist, kako pisati za splet in jih predvsem spodbujam k samozavestnemu nastopu na novi poti in vztrajnosti,” je pojasnila Petra Bališ, ki razkriva, kakšen je položaj žensk v slovenskem podjetniškem okolju.

Ženske si težko izborijo enakovreden položaj v podjetniškem okolju

“Žensko podjetništvo se v Sloveniji lepo razvija. Položaj podjetnikov v Sloveniji nikakor ni enostaven, še posebej pa to velja za podjetnice in mala samostojna podjetja. Borijo se za enakovreden položaj v podjetniškem okolju, a si je to zelo težko izboriti. Pri ženski materinstvo močno vpliva na razvoj njenega podjetja v določenih življenjskih obdobjih.”

Podjetnice se pri svojem delu soočajo s takšnimi in drugačnimi stereotipi. “Slišim, da so ženske v podjetniškem svetu preveč nežne. V nasprotnem primeru pa so označene za možače,” v smehu dodaja Petra Bališ.

Poudarja, da se osebno ne srečuje s težavami zaradi tega, ker je ženska. To zna včasih celo izkoristiti sebi v prid. Vsekakor opaža razlike v odnosu do dela. Po njenem mnenju imajo ženske drugačen pristop. Meni, da so bolj sistematične in odgovorne. Pri opravljanju posla je pri ženskah prisotna večja mera čustvene inteligence. V samo delo in odnos do dela ter naročnika vlagajo več čustev, časa, zagnanosti, kot tudi sebe in svoje srčnosti. Se pa večkrat zgodi, da brez postavljanja meja in prioritet pripelje do izgorelosti.

Bo tržišče sprejelo vašo idejo?

“Zanimanje za podjetništvo med ženskami je v porastu. Med predavanji sem se srečevala z bodočimi podjetnicami različnih starostnih skupin, zelo razgledanimi, visoko izobraženimi. Večina se lahko pohvali tudi z bogatimi delovnimi izkušnjami. Nekatere udeleženke pridejo z že razvito poslovno idejo, druge pa popolnoma brez podjetniških izkušenj.

Mnoge udeleženke v času izobraževanj ugotovijo, da ideja v praksi ne bo preživela, zato jo opustijo in razvijejo novo. Cilj je s tem vsaj delno dosežen – ugotoviti, ali je njihova ideja dovolj zanimiva, da jo bo tržišče sprejelo in ali bodo z njim lahko preživele. Ob tem pa predavatelji poudarjajo in jih opozarjajo, da golo preživetje ni dovolj, morajo tudi zaslužiti. Le tako se bodo podjetnice lahko razvijale in v svojem podjetju rastle.

Občutek svobode je lahko zelo varljiv

“Na začetku vsake delavnice jih vprašam, zakaj so se odločile za podjetništvo. Odgovori so si v precejšni meri podobni. V podjetništvu vidijo večjo mero svobode, saj si bodo lahko same odmerjale delovni čas in sprejemale odločitve o tem, s kom in kako bodo sodelovale. Obenem bodo lahko svobodno izrazile svojo kreativnost.”

Kot samostojna podjetnica jim Petra Bališ pove, da vse le ni tako, kot se jim zdi na prvi pogled. “Vse zgoraj navedeno drži, vendar se morajo bodoče podjetnice zavedati, da je občutek svobode, ki si ga tako zelo želijo, zelo varljiv. Redki podjetniki pridejo v položaj, ko lahko izbirajo naročnika povsem po svojih željah, težko si je izboriti mesto na trgu, predvsem pa se dela veliko več, kot v “navadni” službi. Kot samozaposlen si sam za vse. Višina mesečnih prilivov je zelo variabilna.”

“O tem, da je manj dopustov oziroma, da je računalnik obvezna oprema za na plažo ali smučišče, sploh ne bom govorila. Vsekakor je zadnje, kar si želiš, da zboliš, da zboli otrok in ne moreš delati.”

Ne išči službe, temveč si ustvarjaj delo

Strokovnjaki opozarjajo, da ima status samostojnega podjetnika trenutno še veliko pomanjkljivosti. Aktualni sistem podjetnika velikokrat postavi v zelo težaven in manj vreden položaj, kar lahko vpliva tudi na kakovost opravljanja posla in možnost razvoja ter rasti.

Razmere na trgu se konstantno spreminjajo in temu primerno je potrebno spremeniti tudi način razmišljanja. “Tudi svojo gimnazijko spodbujam, naj odkriva svoje talente in strasti, naj ve, da se danes ne išče službe, temveč si sam ustvarjaš delo. Če si dober, ne glede na to, kaj delaš, lahko uspeš v Sloveniji in tudi tujini. Če delo razviješ iz svojega hobija, je uspeh lahko še večji,” je prepričana Petra Bališ.

Največja težava je cenovna politika

Pri delu jo večkrat zmoti odnos med naročniki in samostojnimi podjetniki (izvajalci). Veliko stvari se namreč gleda samo skozi prizmo financ. Premalo pozornosti je namenjeno kakovosti storitve, kreativnosti, času in srca, ki je vloženega vanj.

podjetnice-cenovna-politika

Po besedah Petre Bališ nekateri samostojni podjetniki ne znajo postaviti cene svoji storitvi ali izdelku in posledično celotnemu tržišču delajo “dumping” (foto: Pixabay.com)

“Opažam, da so se velika podjetja začela zavedati prednosti sodelovanja z manjšimi podjetji. Prednost manjših podjetnikov je v tem, da smo fleksibilnejši in se lažje ter hitreje prilagodimo in odzivamo naročniku. Težave nastopijo predvsem pri cenovni politiki. Nekateri samostojni podjetniki ne znajo postaviti cene svoji storitvi ali izdelku in posledično celotnemu tržišču delajo “dumping”. Na dolgi rok ne preživijo, cene pa so primorani zniževati tudi drugi. Naročniki ne znajo oziroma do prvega sodelovanja ne morejo presoditi njihove kakovosti in nivoja znanj.”

Povezovanje med podjetniki prinaša korist

Bališeva opozarja, da težave lahko nastanejo tudi pri večji količini dela, ki ga en sam ne zmore, zato se je dobro povezovati. Sama že več let sodeluje z dvema oblikovalcema, programerjem, lektorico, urednico spletnih strani in družbenih omrežij.

“Po potrebi ali ob povečanem obsegu dela stopimo skupaj, da dostavimo (po)polno storitev. Naročniki, ki jim lahko rečem partnerji, so zadovoljni z našim delom, mi pa tudi, ko vidimo kakovosten izdelek. Imam tudi manj prijetne izkušnje, ko daš vse od sebe, veš, da je rezultat več kot dober, pa mi kljub temu ni uspelo vzpostaviti partnerskega, dolgoročnejšega odnosa z naročnikom ali na koncu celo ostane priokus izkoriščanja. Ampak to je del posla, tega že dolgo ne jemljem več osebno,” je pogovor za portal Mladi podjetnik zaključila Petra Bališ.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Pravno svetovanje prek e-maila ali video klica

Imate v svojem podjetju težave pri sestavljanju in pregledu pogodb? Niste prepričani, če so pogoji uporabe na vaši spletni strani ustrezni? Bi radi izboljšali pogodbo o zaposlitvi, poslovodenju ali ostale pogodbe? Imate težave s kršenjem blagovne znamke? Rešitev je pravno svetovanje. V MP sta vam v vsakem trenutku na voljo dva pravnika.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Osebno svetovanje s področja podjetništva

Ste pred ustanovitvijo podjetja, a imate premalo informacij? Ne veste, kateri stroški so povezani z ustanovitvijo? Je za vas bolj primeren s.p. ali d.o.o.? Kako je z obdavčitvijo podjetja? Se vam splača postati normirani s.p.? Kako je s popoldanskim s.p.? Vabljeni na osebno svetovanje s področja podjetništva, kjer bodo naši strokovnjaki z vami delili svoje 10 letne izkušnje iz sveta podjetništva.

V času karantene bodo vsa svetovanja izvedena bodisi prek e-maila ali video klica.

Preberite več >>

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Delavnica: Optimizacija spletnih strani – povzpnite se višje na Googlu! (nov termin)

Klasična trgovina z odličnimi izdelki in nizkimi cenami ni vredna veliko, če se nahaja na odročni lokaciji, kjer je nihče ne obišče. Podobno velja za spletne strani in spletne trgovine. Če vas obiskovalci ne najdejo, potem tudi nakupa ne morejo opraviti. Zato je tu optimizacija spletnih strani oziroma z drugimi besedami: Kako biti na Googlu višje od konkurence.

Preberite več >>

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

SIO delavnica: Kadrovski in drugi pravni vidiki poslovanja podjetja – vsa mesta so zapolnjena!

Je vaš posel v vzponu in boste zaposlovali? Morda vaše podjetje že sedaj sestavlja številčna ekipa in se zavedate, da ste s kadrovskimi evidencami nekoliko odlašali? Poleg tega se vam glede poslovanja vašega podjetja še vedno porajajo vprašanja glede pogodb, kako varovati poslovne skrivnosti ali kako odpovedati delovno razmerje? Pred vami je izobraževanje, kjer izveste odgovore ravno na takšna in podobna vprašanja! Preberite več >>


BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

BREXIT – kako bo vplival na mojo znamko EU?

Velika Britanija je s 1.2.2020 izstopila iz EU, kar pomeni, da je od tega dne smatrana kot tretja država (nečlanica EU). Po dogovoru trenutno od 1.2. do 31.12.2020 sicer velja prehodno obdobje, kar pomeni, da v tem času evropsko pravo še vedno velja in se uporablja tudi na britanskem ozemlju. Spremembe in prilagoditve na izstop se torej obetajo na večini področij, prav tako tudi na področju industrijske lastnine. Preberite več >>

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

Koronavirus: Kaj bo z mojo znamko?

V luči trenutnih razmer po več državah EU že veljajo izredne razmere. V Španiji in Švici, državah kjer imata sedež Evropski urad za intelektualno lastnino (EUIPO) in Mednarodna organizacija za intelektualno lastnino (WIPO) ukrepi zoper širjenje koronavirusa zadevajo tudi postopke, ki tečejo v zvezi z registracijo znamk, modelov in patentov. Preberite več >>

Zaprtje s.p.

Zaprtje s.p.

V članku je predstavljeno, kakšen je postopek v primeru zaprtja s.p.. Zaprtje s.p. je treba načrtovati vsaj 15 dni pred njegovim dejanskim zaprtjem v obliki sporočila o zaprtju s.p. na AJPES. Preberite več >>

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Zakaj prejemniki ne preberejo vaših elektronskih sporočil?

Večina komunikacije, ki jo imamo s svojimi potencialnimi kupci, poslovnimi partnerji in zaposlenimi, gre prek elektronskih sporočil. V svoje nabiralnike prejmemo tudi sporočila, ki po dolžini bolj spominjajo na članke kot pa sporočila z nujnimi informacijami. Preberite več >>

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Ustanavljate prvi startup? Ne delajte teh napak!

Podjetništvo je nepredvidljivo, če pa ste začetnik, se stvari hitro lahko odvijejo v napačno smer. Kako preprečiti, da ne bi delali napak kot začetnik? Rešitev je predvsem v učenju na (tujih) napakah. Preberite več >>

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

6 trikov, ki jih uporabljajo milijonarji

Če si želite uspeti, sledite nasvetom tistih, ki so uspeh že doživeli. Predstavljamo šest trikov, ki jih uporabljajo milijonarji, ki so začeli iz nič. Vključite jih v delovanje svojega podjetja in hitro se boste znašli na poti do uspeha. Preberite več >>

Oznake: , ,
Iskanje
SPIRIT logo
MGRT logo
EU logo

Aktivnosti Zavoda mladi podjetnik, so.p., v okviru operacije “SIO-MP-2020-2022” sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. Operacija se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020, prednostne osi: 3 Dinamično in konkurenčno podjetništvo za zeleno gospodarsko rast.

↓ Pomagamo vam pri rasti ↓

!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

08.05.2020 od 14:30 do 19:30
!PRESTAVLJENO NA 8. 5. 2020! Konferenca: Trendi digitalnega marketinga 2020

KONFERENCO ZARADI RAZMER VEZANIH NA KORONAVIRUS PRESTAVLJAMO!!! Že tretjič zapored vas v začetku leta vabimo na konferenco, ki vam bo s pomočjo najbolj uspešnih slovenskih spletnih oglaševalcev ter njihovih številnih primerov dobre prakse ponudila ideje in nasvete za spopad s konkurenco na spletu v letu 2020. Pridružite se nam na konferenci Trendi digitalnega marketinga 2020 in spoznajte napredne tehnike in uporabne trike s ključnih področij digitalnega marketinga - od spletne analitike in družabnih omrežij do mobilnega marketinga, optimizacije prodajnega lijaka ter izboljšanja uporabniške izkušnje. Če iščete napredno znanje o tem, kako na spletu prodati več, te konference ne smete zamuditi.
Preberite več >>

Vse za podjetje