Bo LinkedIn še aktualen? Po službo kar prek Facebooka!

Facebook predstavlja novo storitev Jobs on Facebook. (Vir slike: TechCrunch)

Bo LinkedIn še aktualen? Po službo kar prek Facebooka!

Facebook je pred kratkim predstavil novost, ki lahko spremeni razmerja na področju družabnih omrežij: delodajalci v ZDA in Kanadi lahko po novem prek svojih strani neposredno objavljajo prosta delovna mesta, iskalci zaposlitve pa se lahko nanje odzovejo kar prek Messengerja.
Bo LinkedIn še aktualen? Po službo kar prek Facebooka!

Facebook predstavlja novo storitev Jobs on Facebook. (Vir slike: TechCrunch)

Facebook je podjetjem v Združenih državah Amerike in Kanadi že omogočil uporabo posebne možnosti za objavljanje novic o prostih delovnih mestih. Facebook bi tako lahko hitro postal enotna platforma, ki bi združevala naša zasebna in profesionalna življenja. Ta na videz neznatna sprememba bi lahko povzročila velike težave za profesionalno omrežje LinkedIn, ki je že tradicionalno namenjeno iskanju služb. Hkrati pa se lahko spremeni tudi način komunikacije med uporabniki Facebooka.

Jobs on Facebook

Novost se imenuje Jobs on Facebook, v nasprotju s tradicionalnimi oglasi za službo pa v prvi vrsti ni namenjena brezposelnim, temveč posameznikom, ki iščejo dodaten zaslužek, freelancerjem oziroma samostojnim podjetnikom in pogodbenim delavcem ter zaposlenim, ki nove službe ne iščejo aktivno. Tega tipa populacije do sedaj ni nagovarjal niti LinkedIn, ki je v osnovi namenjen iskanju zaposlitve.

Storitev Jobs on Facebook. (Vir slike: bigthink)

Po besedah predstavnika podjetja Facebook Andrewa Boswortha so se vprašali, kako lahko Facebook postane bolj koristen za vsakdanje življenje uporabnikov. Enega od odgovorov so ponudila manjša podjetja, ki se soočajo s težavami pri zaposlovanju.

Bosworth pravi, da sta dve tretjini iskalcev zaposlitve že zaposleni. Ti posamezniki svojih dni tako ne namenjajo iskanju prostih delovnih mest, večina posameznikov pa je kljub temu pripravljena zamenjati službo, če bi jim novi delodajalec ponudil višjo plačo ali boljše delovne pogoje.

Prav na omenjenih dveh področjih lahko opazimo pomanjkljivosti LinkedIna, ki ga večinoma uporabljajo aktivni iskalci zaposlitve.

Medtem ko delodajalci na LinkedInu ponujajo predvsem tradicionalne oblike zaposlitve in se osredotočajo na izobrazbo, veščine in izkušnje, bodo na Facebooku verjetno objavljali delovna mesta, ki od prosilcev zahtevajo manj izkušenj in znanj, ter ponujali bolj fleksibilne oblike zaposlitve. Nova funkcija vsebuje tudi preprost gumb Apply Now, prek katerega se bodo lahko zainteresirani posamezniki prijavili, nato pa tudi urejali in spreminjali svoje prijave.

Storitev Jobs on Facebook. (Vir slike: TechCrunch)

Sprememba razmerij

Uporabniki družabnih omrežij smo do sedaj uporabljali LinkedIn za profesionalne in poslovne stike, Facebook pa za zabavo. Na LinkedInu smo tako oblikovali svoj poklicni profil, objavili profesionalno fotografijo, delili svoje misli o izbranih področjih in nasploh ohranjali profesionalno držo. Po drugi strani Facebook uporabljamo za ohranjanje stikov s prijatelji in bližnjimi ter objavljanje zanimivih vsebin, pri tem pa se lahko tudi sprostimo in pozabavamo.

Novost Jobs on Facebook lahko spremeni ta ustaljena razmerja in navade. Dejstvo pa je, da strokovnjaki že nekaj časa ugotavljajo, da se Facebook usmerja v bolj profesionalne in poslovne vode, medtem ko LinkedIn postaja vedno bolj oseben. Tako si bodo uporabniki obeh platform kmalu začeli postavljati vprašanje, zakaj sploh uporabljati obe, če si postajata tako podobni.

Delovanje storitve Jobs on Facebook si lahko ogledate tudi v spodnjem videu

YouTube

Zakaj pa bi podjetja sploh iskala potencialne nove zaposlene na Facebooku? Preprosto: ker so tam. Facebook namreč uporablja že več kot 1,86 milijarde posameznikov, medtem ko je na LinkedInu približno 450 milijonov uporabnikov – razlika je ogromna. Objava ali oglas na Facebooku lahko tako doseže tudi posameznike, ki niso aktivno iskali nove zaposlitve.

Vprašanje lahko zastavimo tudi na drugačen način: Zakaj bi iskalci zaposlitve iskali prosta delovna mesta na Facebooku? Odgovor je spet preprost: ker so tudi podjetja tam. In ker sami Facebook uporabljajo dnevno za druge namene – zakaj ne bi na tak način preprosto poiskali tudi službe?

Raziskave kažejo, da družabna omrežja že danes igrajo pomembno vlogo pri iskanju zaposlitve. Kar 14,4 milijona Američanov si je pri iskanju službe pomagalo tudi z družabnimi omrežji, poleg tega pa tudi 73 odstotkov podjetij poroča, da so našli nove pridobitve na ta način.

Uporaba funkcije Jobs on Facebook

Facebook je novost oblikoval v prepričanju, da si tako kandidati za službe kot delodajalci želijo začeti pogovore o zaposlitvi na bolj sproščen način, kot ga omogočajo tradicionalni načini iskanja prostih delovnih mest. Ko bo uporabnik kliknil gumb Apply Now, ga bo pričakala prijava, v kateri bodo določeni razdelki že izpolnjeni na podlagi podatkov, ki jih je delil s Facebookom. Vse informacije lahko pred pošiljanjem popravi in spremeni. Oddane prijavnice bo zaposlovalec prejel v obliki zasebnega sporočila v svojo mapo Prejeto.

Storitev Jobs on Facebook. (Vir slike: TechCrunch)

Če bo storitev uspešno zaživela, se bo Facebook osredotočil tudi na razvrščanje objav o prostih delovnih mestih glede na njihovo primernost za vsakega posameznika. Če bo Facebookov klepetalnik Messenger postal priljubljena metoda za sprejemanje prijav, bodo začeli razvijati tudi različna orodja za pomoč pri urejanju in sortiranju prejetih prijav.

Pomembno vprašanje, odgovor na katerega bomo verjetno dobili že kmalu, je, ali so uporabniki družabnega omrežja pripravljeni na večje prepletanje svojih zasebnih in profesionalnih življenj. Ta dilema se približuje ključnemu vprašanju, kako posamezniki uporabljamo družabna omrežja in svetovni splet nasploh: Ali naj oblikujemo več različnih identitet ali ohranimo eno skupno?

Nekateri uporabniki Facebooka se bodo pred uporabo storitve Jobs on Facebook verjetno soočili tudi z dilemo, ali želijo, da njihovi morebitni bodoči delodajalci vidijo njihovo udejstvovanje na družabnem omrežju. Vendar predstavniki podjetja zatrjujejo, da bodo vse varnostne varovalke še vedno delovale, tako da nihče ne bo imel dostopa do vašega profila, če tega sami ne boste želeli.

Jan Dawson iz podjetja Jackdaw Research meni, da uporabniki ne bodo navdušeni nad prepletanjem osebnih profilov in profesionalnih prizadevanj. Čeprav se večina iskalcev zaposlitve zaveda, da njihovi potencialni delodajalci poiščejo tudi njihove profile na družabnih omrežjih, je povezovanje osebnega profila s prijavljanjem na odprto delovno mesto lahko prevelik poseg v njihovo zasebnost. Dawson ob tem pravi še: »Konec koncev ljudje uporabljajo Facebook za ohranjanje stikov s prijatelji in ogled zabavnih videov.«

Lahko LinkedIn obdrži svoj primat?

Facebookov poslovni model na podlagi predstavljene novosti pričakuje daljšo dnevno uporabo omrežja. Pri tem so v podjetju verjetno preučili tudi LinkedInov model, ki vključuje plačljive dodatne storitve tako za delodajalce kot za iskalce zaposlitve. Za razliko od LinkedIna, ki uporabnikom zaračunava mesečno naročnino, je storitev Jobs on Facebook tako podjetjem kot posameznim uporabnikom na voljo brezplačno, zaradi česar je bolj dostopna tudi posameznikom, ki opravljajo in iščejo slabše plačane službe.

Trenutno uporabniki LinkedIn uporabljamo za službene oziroma profesionalne potrebe, Facebook pa za zabavo. Morda pa nas že v bližnji prihodnosti čaka enotno omrežje, na katerem bomo najprej pokomentirali fotografije svojega prijatelja s počitnic, nato pa oddali še prijavo za službo.

Viri: TechCrunch, bigthink, The Washington Post

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Najboljša družbena omrežja za gradnjo blagovne znamke v letu 2023

Družbena omrežja so postala nepogrešljiv del poslovnega sveta, saj podjetjem omogočajo neposredno povezavo s ciljno publiko, izgradnjo blagovne znamke in povečanje prodaje. V letu 2023 se za poslovno rabo nekatera družbena omrežja kažejo kot še posebej učinkovita. Več >

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

5 načinov, kako družabni mediji škodujejo ugledu podjetja

Oglaševanje na družabnih medijih je pametna poteza, ki bo vašemu podjetju dala konkurenčno prednost. Vendar pa bodite previdni glede tega, kaj počnete in objavljate na družabnih medijih. Več >

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Uporabnika družbenih omrežij spremenite v lojalnega kupca

Vsako podjetje, ki je aktivno na družbenih omrežjih, s ponosom gleda na svoje oboževalce in stranke, zlasti, ko hvalijo njihove izdelke in objavljajo različna sporočila na njihovih zidovih družbenih omrežij. Pomembno pa je, da znajo to preobraziti tudi v učinkovito prodajo. Več >

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

Kako socialna omrežja še vplivajo na poslovanje podjetij?

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Več >

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

Vpliv socialnih omrežij na poslovanje podjetij

V zadnjih letih preživimo čedalje več časa na družabnih omrežjih. Pozitivni in negativni učinki tega fenomena se kažejo na vseh področjih človekovega delovanja. Družabna omrežja so pomembno spremenila tudi način poslovanja podjetij. Pa si poglejmo, na kakšne načine. Več >

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry v tožbo proti Twitterju zaradi kršitve patenta

BlackBerry je letošnjega februarja proti Twitterju vložil tožbo, v kateri ga obtožuje kršitve patentov, ki ščitijo njihovo tehnologijo mobilnega sporočanja. Več >

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Gradnja blagovne znamke na družbenih omrežjih: pravila igre

Ker prepoznavnost blagovne znamke gradimo tudi preko družbenih omrežij, je pomembno, da vsak podjetnik pozna pravila igre. Pomembna sta čas in strategija! Kdaj, kako pogosto in kako konsistentno objavljamo novice na družabnih medijih, namreč ni vseeno. Prav tako pa ni vseeno, kdo nas spremlja. So to zainteresirane stranke in potencialni kupci ali zgolj muhe enodnevnice? Več >

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Social CEO: Kaj mora podjetnik vedeti o komunikaciji na družbenih omrežjih?

Dandanes ne komuniciramo zgolj na sestankih in poslovnih srečanjih. Prav tako ne komuniciramo samo preko elektronske pošte. Velik del komunikacije se je preslikal med družbena omrežja, vendar je le-ta prikrita in ne vedno samoumevna. Več >

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Psihološki triki, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih

Zaradi hude konkurence na tržišču boste morda morali storiti prav vse, da bi svoje podjetje lahko predstavili kar najširši možni množici potencialnih strank. Spoznajte nekaj zanimivih psiholoških sprožilcev, ki vam lahko pridejo prav pri marketingu na družabnih omrežjih. Več >

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Instagram ostaja ključni medij influencerskega marketinga

Vplivneži z družbenih omrežij so v zadnjem obdobju za potrošnike precej bolj prepričljivi kot standardni oglaševalski prijemi. Takoimenovani influencerski marketing je doživel “boom” predvsem s pomočjo komunikacijskih kanalov. Več >

Oznake:, ,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki