Je pivotiranje res neizbežno?

Kdaj je čas za pivot? Vedno, ko zaslutite tole … (Vir slike: Bigstockphotos)

Je pivotiranje res neizbežno?

Vsak startup se rodi z velikimi pričakovanji, a tudi najbolj obetavne načrte lahko pokvarijo nenadzorovani dejavniki in nespametne napake. V takšnih trenutkih ima ekipa startupa priložnost zapreti svoja vrata ali pa pivotirati.
Je pivotiranje res neizbežno?

Kdaj je čas za pivot? Vedno, ko zaslutite tole … (Vir slike: Bigstockphotos)

Veste, katere okoliščine kličejo po zadnji potezi?

Pivotiranje je lahko dobra odločitev, čeprav jo številni podjetniki označujejo za bolečo. Podjetniki so v svojem bistvu ambiciozni, lahko bi rekli polni zdravega ponosa. Ko v svoj projekt vložijo svoj čas in energijo, želijo, da je produkt popoln. Da je prodaja kar se da visoka. Podobno čutijo tudi starši, ko vzgajajo svojega otroka, a nastopi čas, da se odpravi v svet.

Ko odziv ni tak, kot ga oseba pričakuje, ko je jasno, da stvari ne delujejo tako, kot bi morale, se stežka znebi občutka, da je neuspeh neizbežen.

To ni čas, ko bi morali vreči puško v koruzo. To je čas, ko je treba zamenjati svojo smer. Pivotiranja se ne sme bati, podobnega koraka so se lotili tudi uspešni velikani, kot so Nintendo, Groupon in Twitter.

Pivot ni enak neuspehu, temveč priložnost, ko nenadoma opazite, da so vaše zelene številke spremenile barvo – v rdečo.

Kdaj pa je znak, da je pivot nujno potreben?

Če izgubljate čas z izobraževanjem svojih uporabnikov. Vsak nov izdelek potrebuje izobraževanje: uporabnik mora razumeti, kako deluje in vrednost, ki mu jo daje.

Če z izobraževanjem izgubljate čas oziroma ste ugotovili, da je postopek predolg, daljši, kot ste si predstavljali, razmislite, ali je morda izdelek preveč kompleksen. Je morda čas napačen? Bi bilo bolje, da se trg, na katerem delujete, konkretno vzpostavi?

Vaši prihodki in rast se upočasnjujejo. Nič ni narobe, če so vaši prihodki majhni – če ste novoustanovljeno podjetje. Želite pa si rasti. Če vaš startup v prvem mesecu dobi priliv v višini 500 evrov, naslednji mesec tisoč evrov, številka pa se tudi v naslednjih mesecih povečuje, potem greste v pravo smer.

Če prvi mesec dosežete prodajo v višini 15 tisoč dolarjev, nato pa številka vztrajno pada, je čas za temeljit razmislek. Čeprav so ti prihodki precej višji od našega prvega primera, gre tu za negativno rast.

Če vaši prihodki in rast upadajo, potem vam trg pošilja jasno sporočilo: nismo zainteresirani. Zato je čas za pivot.

Izgubili ste strast. Novo jutro ne prinese več novega izziva, temveč glavobol. Težave vam ne smejo vzeti strasti in elana do dela. Ko pridete do spoznanja, da vas startup ne zanima več, je čas, da razmislite o svoji težavi.

To ne pomeni, da morate pripraviti kovčke in oditi drugam. Konec koncev, vsi podjetniki ne vodijo svojih podjetij samo zaradi ljubezni do storitve ali produkta. A če seštejete vse dejavnike, vam pivot predstavlja najboljšo možnost.

Če se potrebe vaših uporabnikov spreminjajo, se jim prilagodite.

Čas je, da podjetniki spremenijo miselnost, da je pivot nekaj slabega. Pivot ni neuspeh, temveč priložnost, da morda najdete novo zlato jamo.

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki