
Facebook Messenger bo spremenil bančništvo. (Vir slike: Pixabay)
Nova Messengerjeva platforma podjetjem omogoča, da pridobijo sporočila uporabnikov, jih pretvorijo v zahtevke in nato uporabnikom pošljejo avtomatsko ustvarjene ali ročno vnesene odgovore. Novi način komuniciranja predstavlja hitrejšo, enostavnejšo in bogatejšo uporabniško izkušnjo od komuniciranja prek mobilnih aplikacij, ki od uporabnika zahtevajo navigacijo prek aplikacije, klikanje na različne povezave, nalaganje novih spletnih strani in čakanje na potrditev.
Nova platforma bo najbolj vplivala na bančno industrijo, saj je večino bančnih storitev mogoče avtomatizirati, navodila (zahtevki) pa ne predvidevajo uporabe zapletenih izrazov.
Če danes želite nekomu poslati določeno količino denarja, sledite naslednjim korakom:
- Odprite bančno aplikacijo (na mobilni napravi ali na računalniku).
- Vpišite se v svoj račun.
- Počakajte na avtentikacijo.
- Poiščite možnost »Pošlji znesek«.
- Vnesite podatke prejemnika, svoje podatke in želeni znesek.
- Vnesite svoj zahtevek.
- Potrdite svoje naročilo.
- Počakajte na potrditev.
Vsako od naštetih opravil traja nekaj časa, nekaj sekund pa se nalaga tudi vsaka nova stran.
Če boste želeli enako naročilo opraviti prek Messengerja, boste v sporočilo svoji banki zapisali le »Pošlji 200 € Janezu Novaku«. Banka bo na podlagi prejemnikov ugotovila, za koga gre (ali pa zahtevala dodatne informacije) in s katerega računa želite poslati denar (ali pa spet zahtevala dodatne informacije).
Klepetalni roboti (angl. chat bots) za bančništvo
Za opravljanje vsakodnevnih storitev uporabnikom ni treba več obiskovati bančnih poslovalnic, saj imajo na voljo mobilno in spletno bančništvo. Veliko zagonskih podjetij s področja bančništva sploh nima več fizičnih poslovalnic, saj lahko uporabniki vse storitve opravijo prek svetovnega spleta na računalniku ali mobilni napravi. Klepetalni roboti bodo bankam omogočili nadaljnjo avtomatizacijo storitev in uporabnikom olajšali vnašanje zahtev in naročil.
Klepetalni roboti bodo bankam pomagali pri poenostavljanju uporabniških vmesnikov, hkrati pa jih je tudi lažje vzdrževati kot aplikacije. Za razvijanje razumevanja vnesenih zahtev v Messengerju podjetjem ni treba razviti in oblikovati posebnih aplikacij, temveč morajo samo napisati kodo, ki bo pretvorila vneseno sporočilo v sklop avtomatiziranih opravil. Nove rešitve, kot sta Facebookova umetna inteligenca in Microsoftova platforma za robote, so namenjene prav pretvorbi sporočil v zahtevke.
Katere bančne storitve bomo lahko opravljali s pomočjo klepetalnih robotov?
Obvestila: Klepetalni roboti so odličen pripomoček za obveščanje uporabnikov, na primer o nizkem stanju ali spremembah stanja na računu.
Vsakodnevno bančništvo: Uporabniki bodo lahko prek Messengerja kmalu prenašali denar, plačevali račune in unovčevali čeke. Razvoj enostavnega procesa prenosa denarja prek klepetalnika bo trajal še nekaj časa, saj se morajo razvijalci soočiti z izzivi avtentikacije, napak in zasebnosti.
Vprašanja: Namesto da bi naložili in uporabljali mobilno aplikacijo, bodo uporabniki lahko odgovore na svoja vprašanja in poizvedbe dobili kar prek Facebookovega Messengerja. Da bi uporabnik dobil odgovor na vprašanje, koliko denarja ima na računu, razvijalcem ni treba oblikovati posebne aplikacije, temveč morajo le pretvoriti vprašanje v zahtevo in oblikovati avtomatski odgovor uporabniku.
Iskanje: Iskanje v Messengerju se močno razlikuje od iskanja v brskalniku. Iskanje prek klepetalnika je bolj preprosto od iskanja v aplikaciji ali na spletu. Uporabniki bodo hkrati lahko dostopali do svojih preteklih vprašanj, saj bo celoten pogovor s klepetalnim robotom shranjen na enem mestu.
Novice in izobraževanje: Banke le s težavo razvijajo učinkovito strategijo pošiljanja vsebin strankam, saj finančne teme velikega dela prebivalstva ne zanimajo. S pomočjo klepetalnih robotov pa bodo lahko svojim uporabnikom in potencialnim strankam pošiljale individualizirane izobraževalne vsebine, oblikovane na podlagi njihovega zanimanja in predhodnih povpraševanj.
Priložnosti in pasti bančništva prek Messengerja >>
Podpora uporabnikom: Za večino uporabnikov je bolj priročno, da s svetovalcem stopijo v stik prek Messengerja kot prek storitve za pošiljanje sporočil v okviru spletne strani ali mobilne aplikacije. Na Messengerju lahko uporabnik postavi vprašanje in se odgovoru posveti pozneje; zato je tudi svetovalec pod manjšim časovnim pritiskom in se lahko bolj posveti posamezni stranki.
Posebne ponudbe: Banke lahko svojim strankam prek Messengerja ponudijo posebne popuste ali ugodnosti. Ker uporabniki pogosto uporabljajo klepetalnik, bodo zagotovo opazili nova sporočila, ki jim jih je poslala banka.
Banke bodo lahko v prihodnosti Facebook Messenger uporabljale tudi na druge načine. Če želijo ohraniti ali povečati svoj tržni delež, se morajo hitro prilagoditi novi platformi in jo začeti s pridom uporabljati.
Vir: VentureBeat