Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Kako dobra samoorganizacija vpliva na delo?

Samoorganizacija se kaže v uspešnosti zaposlenih. Ne samo, da zaposleni postane bolj produktiven, samoorganizacija tudi ublaži stres na delovnem mestu. Raziskave so pokazale, da sta samoorganizacija in upravljanje časa nujna za zaposlene in uspeh organizacije.
Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Kaj je samoorganizacija?

Samoorganizacija se nanaša na način, kako ljudje upravljajo in organizirajo svoj delovni urnik in svoje življenje. Za samoorganiziranje so potrebne tri osnovne veščine:

  1. Upravljanje časa in nalog
  2. Učenje novih stvari
  3. Širjenje svojih obzorij

 

Pripravljenost za izboljšanje teh veščin vam lahko pomaga doseči karierne cilje. Koristi vam tudi, če:

  • neprestano razvijajte svoje sposobnosti
  • ostanete aktivni na trgu dela
  • naredite portfelj, ki prikazuje vaše sposobnosti
  • prepoznate težave in vrzeli pri svojem delu
  • izboljšajte svojo uspešnost z uvajanjem pozitivnih sprememb

Učinkovita samoorganizacija pozitivno vpliva na doseganje organizacijskih in individualnih ciljev. Samoorganizacija in dobro upravljanje s časom sta bistvena za uspešno in pravočasno dokončanje nalog. Če želite organizirati svoje delo in ostati na pravi poti, morate upoštevati naslednja načela sistemov samoorganizacije.

  1. Načrtovanje

Temeljito načrtovanje je prvo načelo sistemov samoorganizacije. Delo morate razdeliti tako, da lahko učinkovito in pravočasno dokončate posamezne dele. S pravočasnim dokončanjem vsakega delčka boste korak bližje k uresničitvi celotnega projekta.

  1. Prevzem odgovornosti

Ko delate sami, obstaja verjetnost, da boste naredili tudi kakšno napako. Pomembno je, da prevzamete odgovornost za svoja dejanja, saj ste odgovorni svojim nadrejenim. Če naletite na težavo, o tem obvestite svojega nadrejenega. Ne skrivajte, prelagajte odgovornosti in ne krivite drugih za svoje napake. Prevzem odgovornosti vam bo pomagal izboljšati vašo uspešnost v prihodnosti.

  1. Ustvarjalnost

Podjetja vedno iščejo kar najbolj domiselne ideje. Ustvarjalni posamezniki lahko v podjetje prinesejo nekaj novega in s svojimi idejami prispevajo k rasti podjetja. Delo posameznika, ki je samoorganiziran, mora odražati individualnost in pripravljenost na inovativnost. Preden pa ideje vključite v delo, se posvetujte s svojim nadrejenim, saj mora biti vaše delo v skladu z interesi podjetja.

  1. Recite ne multitaskingu

Multitasking ali večopravilnost je mit, ne morete vlagati svojih misli hkrati na različna področja. Za učinkovito in pravočasno dokončanje nalog se morate osredotočiti na eno nalogo hkrati. Če se osredotočite na eno nalogo, se vam lahko zdi, da ste počasni, vendar bodite prepričani, da bo vaša naloga tako dokončana veliko učinkoviteje.

  1. Zastavljanje vprašanj

Ko delate na projektu, se ne izogibajte postavljanju vprašanj. Radovednost je dokaz vašega zanimanja za projekt. Prosite za pravočasno povratno informacijo in razmislite o njej, da svoje delo še izboljšate. Izkušnje vaših starejših kolegov vas bodo vodile skozi težke situacije, njihovo vodenje pa vam bo olajšalo dokončanje dela.

Sledi nekaj nasvetov za hitro upravljanje vseh vaših nalog in učinkovito doseganje vaših ciljev.

  1. Naredite urnik: Načrtovanje je prvo načelo samoorganizacije. Ker je to prvi korak, poskrbite, da boste naloge natančno razporedili. Večjo nalogo razdelite na manjše dele. Vsako nalogo razporedite po prioriteti in jo poskusite opraviti dovolj zgodaj, da boste imeli ob izteku roka dovolj časa za odpravo napak.
  2. Načrt samoorganizacije: Uporabite načrt samoorganizacije, da začrtate svoje dolžnosti. Pomagal vam bo nadzorovati in hitro opraviti svoje naloge.
  3. Organizirajte svoj delovni prostor: Organiziranje delovnega prostora je najosnovnejši primer samoorganiziranja. Organizacija v vašem delovnem prostoru se bo sčasoma odrazila v vašem delu.
  4. Uporabite najnovejšo tehnologijo: če se vam zdi ročna organizacija nemogoča naloga, lahko to težko delo zaupate pametnim aplikacijam za upravljanje, ki jih je danes na trgu že precej in so že zelo napredne. Sodobne aplikacije vam pomagajo organizirati delo na način, da bo le-to pravočasno zaključeno.
  5. Bodite odgovorni: Kot smo že omenili, morate prevzeti odgovornost za svoja dejanja. Ne lotevajte se nalog, v katere niste prepričani, vendar se ne izogibajte nalogam nadrejenih, ki ste jih samo vi ocenili kot prezahtevne.
  6. Komunicirajte: Učinkovito komunicirajte s svojim nadrejenim. Pravočasno ga obveščajte o poteku projektov in poskrbite, da bo imel na razpolago vse pomembne podatke.

 

Vir: www.ntaskmanager.com

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki