
Vir slike: Pixabay
Kaj je samoorganizacija?
Samoorganizacija se nanaša na način, kako ljudje upravljajo in organizirajo svoj delovni urnik in svoje življenje. Za samoorganiziranje so potrebne tri osnovne veščine:
- Upravljanje časa in nalog
- Učenje novih stvari
- Širjenje svojih obzorij
Pripravljenost za izboljšanje teh veščin vam lahko pomaga doseči karierne cilje. Koristi vam tudi, če:
- neprestano razvijajte svoje sposobnosti
- ostanete aktivni na trgu dela
- naredite portfelj, ki prikazuje vaše sposobnosti
- prepoznate težave in vrzeli pri svojem delu
- izboljšajte svojo uspešnost z uvajanjem pozitivnih sprememb
Učinkovita samoorganizacija pozitivno vpliva na doseganje organizacijskih in individualnih ciljev. Samoorganizacija in dobro upravljanje s časom sta bistvena za uspešno in pravočasno dokončanje nalog. Če želite organizirati svoje delo in ostati na pravi poti, morate upoštevati naslednja načela sistemov samoorganizacije.
- Načrtovanje
Temeljito načrtovanje je prvo načelo sistemov samoorganizacije. Delo morate razdeliti tako, da lahko učinkovito in pravočasno dokončate posamezne dele. S pravočasnim dokončanjem vsakega delčka boste korak bližje k uresničitvi celotnega projekta.
- Prevzem odgovornosti
Ko delate sami, obstaja verjetnost, da boste naredili tudi kakšno napako. Pomembno je, da prevzamete odgovornost za svoja dejanja, saj ste odgovorni svojim nadrejenim. Če naletite na težavo, o tem obvestite svojega nadrejenega. Ne skrivajte, prelagajte odgovornosti in ne krivite drugih za svoje napake. Prevzem odgovornosti vam bo pomagal izboljšati vašo uspešnost v prihodnosti.
- Ustvarjalnost
Podjetja vedno iščejo kar najbolj domiselne ideje. Ustvarjalni posamezniki lahko v podjetje prinesejo nekaj novega in s svojimi idejami prispevajo k rasti podjetja. Delo posameznika, ki je samoorganiziran, mora odražati individualnost in pripravljenost na inovativnost. Preden pa ideje vključite v delo, se posvetujte s svojim nadrejenim, saj mora biti vaše delo v skladu z interesi podjetja.
- Recite ne multitaskingu
Multitasking ali večopravilnost je mit, ne morete vlagati svojih misli hkrati na različna področja. Za učinkovito in pravočasno dokončanje nalog se morate osredotočiti na eno nalogo hkrati. Če se osredotočite na eno nalogo, se vam lahko zdi, da ste počasni, vendar bodite prepričani, da bo vaša naloga tako dokončana veliko učinkoviteje.
- Zastavljanje vprašanj
Ko delate na projektu, se ne izogibajte postavljanju vprašanj. Radovednost je dokaz vašega zanimanja za projekt. Prosite za pravočasno povratno informacijo in razmislite o njej, da svoje delo še izboljšate. Izkušnje vaših starejših kolegov vas bodo vodile skozi težke situacije, njihovo vodenje pa vam bo olajšalo dokončanje dela.
Sledi nekaj nasvetov za hitro upravljanje vseh vaših nalog in učinkovito doseganje vaših ciljev.
- Naredite urnik: Načrtovanje je prvo načelo samoorganizacije. Ker je to prvi korak, poskrbite, da boste naloge natančno razporedili. Večjo nalogo razdelite na manjše dele. Vsako nalogo razporedite po prioriteti in jo poskusite opraviti dovolj zgodaj, da boste imeli ob izteku roka dovolj časa za odpravo napak.
- Načrt samoorganizacije: Uporabite načrt samoorganizacije, da začrtate svoje dolžnosti. Pomagal vam bo nadzorovati in hitro opraviti svoje naloge.
- Organizirajte svoj delovni prostor: Organiziranje delovnega prostora je najosnovnejši primer samoorganiziranja. Organizacija v vašem delovnem prostoru se bo sčasoma odrazila v vašem delu.
- Uporabite najnovejšo tehnologijo: če se vam zdi ročna organizacija nemogoča naloga, lahko to težko delo zaupate pametnim aplikacijam za upravljanje, ki jih je danes na trgu že precej in so že zelo napredne. Sodobne aplikacije vam pomagajo organizirati delo na način, da bo le-to pravočasno zaključeno.
- Bodite odgovorni: Kot smo že omenili, morate prevzeti odgovornost za svoja dejanja. Ne lotevajte se nalog, v katere niste prepričani, vendar se ne izogibajte nalogam nadrejenih, ki ste jih samo vi ocenili kot prezahtevne.
- Komunicirajte: Učinkovito komunicirajte s svojim nadrejenim. Pravočasno ga obveščajte o poteku projektov in poskrbite, da bo imel na razpolago vse pomembne podatke.
Vir: www.ntaskmanager.com