
Vir slike: Pixabay
Predlagamo vam nekaj načinov, kako lahko neformalno določite vrednost vašega podjetja, ki ga nameravate prodati.
Tudi če bo uradno poslovno vrednotenje podjetja opravil cenilec, vam lahko poznavanje različnih metod vrednotenja pomaga presoditi, kakšna je resnična vrednost, za katero se lahko potegujete.
Vrednotenje sredstev
Vaša poslovna sredstva so vse stvari, ki jih ima podjetje v lasti, ki imajo vrednost in jih je mogoče prikazati v bilanci stanja. Sredstva vključujejo nepremičnine, opremo in vozila, gotovino, zaloge, terjatve. Neopredmetena sredstva, kot je intelektualna lastnina, imajo tudi vrednost. Običajno vrednotenje sredstev upošteva skupne stroške, potrebne za ustanovitev drugega podjetja z enakimi sredstvi.
Poslovna sredstva se lahko ovrednotijo v dveh okoliščinah: kot delujoče podjetje ali kot likvidacija, odprodaja sredstev za denar. Likvidacijska vrednost premoženja (na primer v poslovnem stečaju) je veliko manjša od vrednosti tega premoženja kot delujočega poslovanja.
Če prodajate celotno podjetje na podlagi vrednotenja sredstev, boste imeli le del slike o vrednotenju podjetja. Skrivnostni dejavnik pri vrednotenju vsakega podjetja je dobro ime.
Dobro ime je neopredmetena vrednost vašega podjetja, ki temelji na različnih dejavnikih, med drugim na ugledu, prepoznavnosti imena podjetja, zvestobi strank, blagovnih znamkah in trgovskem imenu, usposobljenih zaposlenih, specializiranem znanju in izkušnjah.
Denarni tok
Nekateri kupci želijo vedeti, koliko denarja lahko ustvari vaše podjetje. Ta metoda uporablja informacije izkazov denarnih tokov, ki prikazujejo prilive in odlive denarnih sredstev za podjetje v določenem časovnem obdobju. Vrednost denarnega toka se pogosto uporablja za vrednotenje podjetij, ki imajo delničarje.
Bruto prodaja
Večkratniki bruto prodaje so grobi približek vrednotenja podjetij. Uporabi se lahko podatek bruto prodaje za prejšnja tri leta. Vendar ni nobenega zagotovila, da bo ta raven prodaje še naprej podprta, zato je manj uporabna za samostojno vrednotenje.
Večkratni zaslužki
Za podjetja, ki imajo delničarje, je gledanje večkratnikov dobička na delnico običajna metoda vrednotenja. Vrednotenje zaslužka temelji na zmožnosti podjetja za ustvarjanje prihodnjega bogastva. Ta številka prikazuje zaslužek vsakega delničarja. Metoda zaslužka deluje tako: določi se prvi zaslužek (sicer znan kot dobiček ali čisti dohodek). Najpogosteje se število “surovega” zaslužka dodatno zmanjša, običajno z odvzemom obresti in davkov. Drugo pogosto merilo je dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo. Nato se končna številka dobička pomnoži s številom delnic.
Diskrecijski zaslužek prodajalca
Prodajalčeva metoda diskrecijskega vrednotenja zaslužka je podobna večkratnikom zaslužka, vendar se uporablja za mala podjetja, v katerih je en lastnik, na primer poklicna praksa ali samostojni podjetnik. Pri tej metodi se bruto dobiček zmanjša za več številk, tako da se dobiček lahko določi samo na stroških poslovanja.
Odhodki za obresti ali prihodki
Vrednotenje je običajno izraženo kot večkratnik. Številka je odvisna od vrste podjetja. Nekateri pogosti množitelji so starost podjetja, tveganje, lokacija (nepremičnine), konkurenca.
Edina prava vrednost je tista, o kateri se dogovorita kupec in prodajalec po pogajanjih in vseh obema znanim informacijah. Več metod vrednotenja uporabite, bližje se boste morda približali želeni številki. Več številk kot lahko zberete, boljša bo vaša ocena.
Večina poslovnih vrednotenj je nerealnih, ker ne upoštevajo zunanjih ali nematerialnih dejavnikov. Tukaj je nekaj primerov drugih ali objektivnih dejavnikov pri določanju vrednotenja poslovanja.
Gospodarski pogoji
Stanje gospodarstva na več načinov vpliva na vsa podjetja. Pri svojih pričakovanjih upoštevajte ekonomske dejavnike o vrednosti vašega podjetja.
Lokacija in tržni dejavniki
Poslovna prodaja, tako kot prodaja nepremičnin, se nanaša na lokacijo. Ko ocenjujete prodajno ceno vašega podjetja, ne pozabite na lokacijske dejavnike, ki segajo od vaše neposredne poslovne soseščine do vašega mesta in širšega okrožja.
Tehnološki dejavniki
Težko je oceniti raven tehnologije, ki jo uporablja podjetje, vendar je to velik dejavnik pri prodaji podjetja. Vaša poslovna spletna stran, vsa spletna prodaja, ki jo opravljate ter uporaba računalniških programov in aplikacij na vseh področjih vašega podjetja lahko pozitivno ali negativno vplivajo na kupca.
Določanje vrednosti podjetja se na koncu uresniči šele, ko kupec in prodajalec sedeta in se dogovorita o končni ceni ter ta dogovor pisno podpišeta. V primeru da poznate nekaj metod vrednotenja podjetij, ko se pogajate s prodajalcem, vam lahko le-to pomaga pri vodenju pogajanj in tako lažje doseči dogovor.
Vir: www.thebalancesmb.com