Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Kako določiti vrednost vašega podjetja?

Določanje vrednosti podjetja za prodajo je zapleteno in obstaja veliko načinov, kako se podjetje lahko ovrednoti. Za različne vrste podjetij obstajajo različne metode vrednotenja, za nekatere pridejo v poštev celo vse metode vrednotenja.
Vir slike: Pixabay

Vir slike: Pixabay

Predlagamo vam nekaj načinov, kako lahko neformalno določite vrednost vašega podjetja, ki ga nameravate prodati.

Tudi če bo uradno poslovno vrednotenje podjetja opravil cenilec, vam lahko poznavanje različnih metod vrednotenja pomaga presoditi, kakšna je resnična vrednost, za katero se lahko potegujete.

Vrednotenje sredstev

Vaša poslovna sredstva so vse stvari, ki jih ima podjetje v lasti, ki imajo vrednost in jih je mogoče prikazati v bilanci stanja. Sredstva vključujejo nepremičnine, opremo in vozila, gotovino, zaloge, terjatve. Neopredmetena sredstva, kot je intelektualna lastnina, imajo tudi vrednost. Običajno vrednotenje sredstev upošteva skupne stroške, potrebne za ustanovitev drugega podjetja z enakimi sredstvi.

Poslovna sredstva se lahko ovrednotijo ​​v dveh okoliščinah: kot delujoče podjetje ali kot likvidacija, odprodaja sredstev za denar. Likvidacijska vrednost premoženja (na primer v poslovnem stečaju) je veliko manjša od vrednosti tega premoženja kot delujočega poslovanja.

Če prodajate celotno podjetje na podlagi vrednotenja sredstev, boste imeli le del slike o vrednotenju podjetja. Skrivnostni dejavnik pri vrednotenju vsakega podjetja je dobro ime.

Dobro ime je neopredmetena vrednost vašega podjetja, ki temelji na različnih dejavnikih, med drugim na ugledu, prepoznavnosti imena podjetja, zvestobi strank, blagovnih znamkah in trgovskem imenu, usposobljenih zaposlenih, specializiranem znanju in izkušnjah.

Denarni tok

Nekateri kupci želijo vedeti, koliko denarja lahko ustvari vaše podjetje. Ta metoda uporablja informacije izkazov denarnih tokov, ki prikazujejo prilive in odlive denarnih sredstev za podjetje v določenem časovnem obdobju. Vrednost denarnega toka se pogosto uporablja za vrednotenje podjetij, ki imajo delničarje.

Bruto prodaja

Večkratniki bruto prodaje so grobi približek vrednotenja podjetij. Uporabi se lahko podatek bruto prodaje za prejšnja tri leta. Vendar ni nobenega zagotovila, da bo ta raven prodaje še naprej podprta, zato je manj uporabna za samostojno vrednotenje.

Večkratni zaslužki

Za podjetja, ki imajo delničarje, je gledanje večkratnikov dobička na delnico običajna metoda vrednotenja. Vrednotenje zaslužka temelji na zmožnosti podjetja za ustvarjanje prihodnjega bogastva. Ta številka prikazuje zaslužek vsakega delničarja. Metoda zaslužka deluje tako: določi se prvi zaslužek (sicer znan kot dobiček ali čisti dohodek). Najpogosteje se število “surovega” zaslužka dodatno zmanjša, običajno z odvzemom obresti in davkov. Drugo pogosto merilo je dobiček pred obrestmi, davki in amortizacijo. Nato se končna številka dobička pomnoži s številom delnic.

Diskrecijski zaslužek prodajalca

Prodajalčeva metoda diskrecijskega vrednotenja zaslužka je podobna večkratnikom zaslužka, vendar se uporablja za mala podjetja, v katerih je en lastnik, na primer poklicna praksa ali samostojni podjetnik. Pri tej metodi se bruto dobiček zmanjša za več številk, tako da se dobiček lahko določi samo na stroških poslovanja.

Odhodki za obresti ali prihodki

Vrednotenje je običajno izraženo kot večkratnik. Številka je odvisna od vrste podjetja. Nekateri pogosti množitelji so starost podjetja, tveganje, lokacija (nepremičnine), konkurenca.

Edina prava vrednost je tista, o kateri se dogovorita kupec in prodajalec po pogajanjih in vseh obema znanim informacijah. Več metod vrednotenja uporabite, bližje se boste morda približali želeni številki. Več številk kot lahko zberete, boljša bo vaša ocena.

Večina poslovnih vrednotenj je nerealnih, ker ne upoštevajo zunanjih ali nematerialnih dejavnikov. Tukaj je nekaj primerov drugih ali objektivnih dejavnikov pri določanju vrednotenja poslovanja.

Gospodarski pogoji

Stanje gospodarstva na več načinov vpliva na vsa podjetja. Pri svojih pričakovanjih upoštevajte ekonomske dejavnike o vrednosti vašega podjetja.

Lokacija in tržni dejavniki

Poslovna prodaja, tako kot prodaja nepremičnin, se nanaša na lokacijo. Ko ocenjujete prodajno ceno vašega podjetja, ne pozabite na lokacijske dejavnike, ki segajo od vaše neposredne poslovne soseščine do vašega mesta in širšega okrožja.

Tehnološki dejavniki

Težko je oceniti raven tehnologije, ki jo uporablja podjetje, vendar je to velik dejavnik pri prodaji podjetja. Vaša poslovna spletna stran, vsa spletna prodaja, ki jo opravljate ter uporaba računalniških programov in aplikacij na vseh področjih vašega podjetja lahko pozitivno ali negativno vplivajo na kupca.

 

Določanje vrednosti podjetja se na koncu uresniči šele, ko kupec in prodajalec sedeta in se dogovorita o končni ceni ter ta dogovor pisno podpišeta. V primeru da poznate nekaj metod vrednotenja podjetij, ko se pogajate s prodajalcem, vam lahko le-to pomaga pri vodenju pogajanj in tako lažje doseči dogovor.

 

Vir: www.thebalancesmb.com

 

Morda vas zanima tudi sorodna vsebina
Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Svetovna platforma za nakup in prodajo spletnih podjetij zdaj tudi v Sloveniji

Flippa je največja svetovna platforma, preko katere lahko podjetniki kupijo ali prodajo svoje spletno podjetje. Zdaj je Flippa dobila tudi lokalno prisotnost na slovenskem in hrvaškem trgu. Več >

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Pogovor z Andražem Žurmanom: “Uspeh je tudi to, da znaš opustiti in začeti znova”

Andraž Žurman je soustanovitelj in direktor podjetja LabCore, visokotehnološkega specialista za analitične storitve v farmacevtski industriji, ki z inovativnim pristopom premika meje tako na slovenskem kot na mednarodnem trgu.  Več >

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Kako si opomoči od prvega propadlega posla

Nerealno je pričakovati, da bo vaše prvo podjetje izjemno uspešno. Morda ste že slišali za pogosto citirano statistiko, da 90 odstotkov malih podjetij propade. Ta številka je malo pretirana, bolj zanesljiv podatek za mala podjetja kaže, da približno 50 odstotkov podjetij propade v teh prvih petih letih. Več >

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Dohodninska lestvica in davčne olajšave

Oglejte si lestvico za odmero dohodnine in olajšave za leto 2024. Lestvica ter splošna olajšava sta pomembni predvsem za tiste, ki imate s.p. z upoštevanjem dejanskih stroškov. Več >

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Želite svojega otroka vzgajati v podjetniškem duhu?

Podjetništvo ni zgolj karierna pot, temveč način razmišljanja in pristopa k življenju. In marsikateri podjetnik, ki ima svoje otroke, želi podobno miselnost prenesti tudi na njih! Več >

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Kako se lahko podjetniki izognejo izgorelosti?

Podjetništvo prinaša številne izzive, odgovornosti in stresne situacije. Da bi se podjetniki izognili izgorelosti, je pomembno, da že vnaprej sprejmejo določene preventivne ukrepe in skrbijo za svoje dobro počutje. Tukaj je nekaj nasvetov, kako lahko podjetnik prepreči izgorelost. Več >

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Vzemite si čas za pridobivanje novih veščin kot podjetnik

Podjetništvo zahteva nenehno prilagajanje in učenje, saj se trgi, tehnologije in poslovni trendi nenehno spreminjajo. Pridobivanje novih veščin je ključno za dolgoročni uspeh, vendar pa je za mnoge podjetnike največji izziv najti čas za izobraževanje ob vseh vsakodnevnih obveznostih. Tukaj je nekaj strategij, kako lahko podjetnik učinkovito najde čas za pridobivanje novih veščin. Več >

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

5 nasvetov za uspeh pri odprtju lastnega podjetja

Odprtje lastnega podjetja predstavlja vznemirljiv in izzivalen korak in od posameznika zahteva premišljeno načrtovanje in pripravljenost na izzive. Preberite si pet ključnih nasvetov za uspešno odprtje podjetja. Več >

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Kako zaščititi poslovne skrivnosti svojega podjetja?

Vsak podatek, ki vašemu podjetju daje konkurenčno prednost, je mogoče na splošno opredeliti kot poslovno skrivnost. Vsako podjetje ima poslovne skrivnosti in pomembno je, da jih zaščitite pred uporabo brez vaše vednosti. Več >

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Podjetništvo niso samo uspehi, ampak tudi neuspehi

Raziskujemo nekaj večjih podjetniških neuspehov po svetu, zakaj so se zgodili in kaj bi lahko podjetja storila drugače. Podjetništvo je namreč hkrati polno tveganj in polno nagrad, posledično pa imajo tudi najuspešnejši ustanovitelji svoj delež neuspehov in napak. Več >

Oznake:,
© 2007-2025 Zavod mladi podjetnik, so.p. - Vse pravice pridržane |  Piškotki